juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Dat is toevallig dan ook in brabant.
    Ach over dat werken je weet toch nooit hoe je erover een maand in staat Je hebt nog even on erover na te denken
    Ik moet zo weer gaan werken dus zal niet veel sturen Vanavond als ik thuis ben reageer ik weer
    Fijne dag allemaal!

2. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Werkse dan!!
    En dat is zo. Ik heb nog even om er over na te denken.
    X

3. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Catootje86 welkom. Hoe was de dierentuin geweest.

mamsie het sturen van de bakfiets is niet zo lastig het is wel ff wennen.

Lelie Welke vit D druppels geef je? want je hebt 2 verschillende aquosum en olie. aquosum heeft een anijs smaak.
    vervelend dat je contract niet verlengd word. wat betreft het nieuwe contract. k zou het wel doen maar ik vind het heerlijk om te werken maar iedereen is anders. Ik ga vanaf woensdag weer 4 dagen aan de slag. Ik heb er super veel zin in maar zie er ook wel een beetje tegen op. 4 dagen is toch wel heel veel en dan ook nog kleuters dit jaar. Is niet mijn favoriet. Gelukkig kan ik op woensdagmiddag op tijd naar huis om met mijn meisje te knuffelen. financieel zou het ook wel een dag minder kunnen maar wil nog even wachten met het opnemen van ouderschapsverlof. ik kan het altijd nog aanvragen als ik 4 echt te zwaar/veel vind.

Kraamvisite is hier ook wel klaar.
    Slapen probeer ik zoveel mogelijk in het bedje te laten doen. in de box niet meer want dan slaapt ze heel kort. verder slaapt esmee best veel is rond iedere voeding ongeveer 1,5 tot 2 uur wakker. Helaas heb ik vannacht om 3 uur gezellig met haar 1,5 uur beneden gezeten.:( Ik kan het rekken tot in de ochtend met een speen maar dan moet ik er ieder uur uit om die speen terug te geven en ik kan je vertellen dat is heel erg vermoeiend. We zijn dus weer speen af dan maar ff krijsen voor het slapen.

Kwijlen doet esmee nu ook heel erg. Ze stopt ook alles in haar mond. pakt ook alles. Als ik iets voor haar houd pakt ze het vast. Speeltjes die naast haar liggen pakt ze en stopt ze in haar mond en zwaait er mee.
    Schaterlachen doet ze inmiddels ook, zo leuk.:D
    In de wipstoel zit ze ook wel eens. Als ik bezig ben en ze is wat aan het zeuren dan zet ik haar daarin en dan is het meestal goed.
    Wij beginnen met de hapjes als de 4 maanden is. Wij gaan beginnen met groentes.
    Ik kom ook uit noord brabant. Welke kant van brabant wonen jullie. Ik tussen eindhoven en oss. :p

ff een foto van mijn meisje :pde eerste is van dag 1, de tweede van twee weken geleden en de derde is van afgelopen dinsdag.

4. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had net een heel verhaal getikt en ineens weg...

Maar ik woon dus in Zuid-Holland.

Lelie, moeilijk zo'n beslissing. Ik ben tot februari vrij, maar wel blij dat ik dan weer aan het werk kan.

Ik heb vandaag een rotdag. Verwarming doet het niet. Speelt al 2 jaar, maar nu heb ik de kleine. Is nu niks aan te doen, na het weekend hopelijk. Ben zo kwaad! Zit nu dus met Elin bij m'n ouders.

Dit is mijn meisje 2 weken geleden:

image.jpg

5. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Dat is idd erg vervelend van je verwarming dat is nog zacht uitgedrukt denk. Maar waarom doen ze er niks aan verder en zeker nu je zo klein meisje heb Wat een lief meisje zeg.
    Ik geef ook vitamine d druppels tot wanneer moet dit eigenlijk?
    Maar je bent dan lerares? Lijkt me best pittig hoor
    Wat een brabanders hier leuk hoor ik woon in het westen vlakbij roosendaal.
    Och wat sneu zolang snachts wakker en voor jullie ook natuurlijk. Mijn zoontje had dit vorige week ook de hele nacht huilen, achteraf een sprongetje denk ik.
    Wat een lieve meisjes Hoe zet je foto's erop

6. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    mar30 wat vervelend van de verwarming. maar waarom komen ze maandag pas? je hebt wel een mooie meid.

Mamsie Ik ben niet de leerkracht voor de klas maar de onderwijs/klassen assistent. Ik werk veel met kleine groepjes kinderen op de gang en 1 op 1, maar kan inderdaad best pittig zijn. Ik ben gelukkig wel om 5 uur klaar. de lkr moet vaak thuis nog verder met verslagen enz.

voor foto's kies meer opties en dan zie foto

7. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    De foto's zet je er op door te kiezen voor 'plaats reactie' niet snel reageren dus. Dan klik je op het bijlage icoontje en dan kan je je foto downloaden.

Ze zijn vandaag komen kijken voor de verwarming, maar ze zeggen dat alles goed is. NIET DUS! Maandag ga ik dus weer bellen. Ik ga door tot het opgelost is!

8. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jouw meisje is ook een moppie zeg, Laura!

9. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Zo, vermoeiend zo'n dagje! We zijn naar de Beekse bergen geweest (woon ook in Brabant!) en ben super trots op ons mannetje! Rustig rond liggen kijken/kletsen/lachen in zijn kinderwagen, niks gehuild en 2x een uur geslapen. Vanavond half uurtje mopperen, maar moet toch ook zijn indrukken verwerken. En slaapt sinds half acht weer heerlijk.
    Lelie, als ik jou was zou ik genieten van de luxe om een jaar bij je kind te kunnen zijn. Dat eerste jaar gebeurt er zoveel met ze qua groei en ontwikkeling! Werken kun je de rest van je leven nog, dat jaar komt nooit meer terug..

Praten jullie baby's ook zoveel? B. Kan rustig een half uur/drie kwartier aan een stuk brabbelen, met elke dag nieuwe geluidjes. Zo lief!

Wij moeten dinsdag weer naar CB, ik schat hem op 6.2 kilo ofzo. Hij is vooral erg lang, en wel bolle toet maar verder geen 'stiekjes' ofzo.
    Maar mijn man en ik zijn ook lang en slank. Pff, op van het wandelen vandaag, ik kruip erin.

10. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ja he vermoeiend een dagje weg met zo kleintje maar wel ontzettend leuk. De beekse bergen dat is een leuk park, lang geleden dat ik er ben geweest. Dan heeft hij het goed gedaan hoor ondanks alle indrukken die hij krijgt.
    Mijn zoontje praat ook wat af hij is echt zn stem aan het ontdekken het gaat van zacht naar hard en hoog naar laag zo leuk!
    Maar via de telefoon lukt het niet dan om foto's erop te zetten? Ik probeer het morgen nog wel ff via de computer

11. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee klopt, via telefoon lukt het niet.

12. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Wat een leuke fot's van jullie kindjes!
    Ik zal dalijk ook proberen een foto erop te zetten.
    Ik zal straks ook even de meest recente fotos op mn pc zetten.

Stefanenlaura ik geef inderdaad aquosum. Maar nu het in de fles gaat, gaat het wel goed. Ze spuugde vaak net nadat ik de druppels had gegeven en dat is nu over.
    Lijkt me wel een leuke baan die je hebt!

Mamsie volgens mij moeten die vit d druppels tot 4 jaar.

Mar echt balen van die verwarming! Net nu de koude dagen eraan komen.. Hopelijk is het snel opgelost. Fijn dat je in ieder geval nu lekker warm bij je ouders zit met je dochtertje :D

Catootje dan heeft je zoontje het heel goed gedaan denk ik voor zo'n intensieve dag in de dierentuin! :)
    Wij waren vorige week naar de efteling, ik hield mn hart al vast met al die indrukken. (We hadden nog vrijkaartjes...) maar het is gelukkig goed gegaan.

Mijn dochter heeft wel stiekjes bij haar benen :D Het afdrogen is een heel karwei.
    Ze kletst nog niet, ze maakt af en toe wat geluidjes maar nog niet echt. Ze roept wel om aandacht als ze in de box ligt haha.

Tja over dat werken denk ik nog even na. Ik denk dat ik maar gewoon op gesprek ga in januari en kijken wat ze me te bieden hebben. Ik zit nog nergens aan vast :p

Ik woon trouwens in tilburg.

Foto is van een paar weken geleden.

Bijgevoegde bestanden:

13. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een lieverdje!

14. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Dankje!! :)

15. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Wat een schattig meisje! Ze lijkt zo best lang.
    Wij waren toevallig ook vorige week in de efteling, normaal gingen we ieder jaar naar de dierentuin maar we hadden kaartjes gekregen dus zijn we daar naartoe gegaan
    Tot 4 jaar dan hebben we het bij mn oudste al niet goed gedaan Oeps ;)
    Misschien een stomme vraag maar wat bedoelen jullie met stiekjes

16. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Haha van die plooien in de benen alsof er elastiekjes om zitten :)
    En ze is ook best lang. Ze woog bij de geboorte 51cm maar was met 8 weken al 59.5cm. Maar ik ben zelf ook 1.80. Dus ja ze zal ook wel lang worden denk ik :)

17. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Haha nou dat weet ik dan ook weer
    Dat is wel lang zeg, mn zoontje was met drie maanden 62 cm maar ik en mn vriend zijn niet lang dus ik denk dat ons mannetje ook niet heel groot gaat worden

18. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Zeker een mooie meid! Grappig dat onze kindjes ook zo gelijk op gaan: 51 cm bij geboorte, B. was met 7 weken ook 59.5 cm.. En ik ben zelf ook 1.80, mijn man 1.98 dus wij vermoeden ook geen ukkie zeg maar. Efteling lijkt me ook vrij vermoeiend zeg! Wel lekker dat het vertrouwen nu meer groeit om ze mee op pad te nemen. Eerste weken vond ik het kruidvat al een wereldreis. :)

19. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    leuke foto lelie
    mar dankje

vit D is idd tot 4 jaar. ze zijn er ook in pilletjes vorm voor als ze iets ouder zijn.

Catootje fijn dat het bij de dierentuin goed is gegaan.

Hier heeft ze wel stiekjes. tis echt een lkkr mollig ding.
    Ik heb nog geen idee hoe groot esmee wordt. Ik ben 1.64 en mijn vriend 1.86. bij de vorige prikjes was ze 61.2cm maar morgen weet ik hoe groot ze nu is en hoeveel ze nu weegt. Ik verwacht rond de 66cm en 7 kilo. 2,5 week geleden was het 6610gr.

Gister om kwart over 11 een grotere fles gegeven en toen was het vanmorgen 7 uur :D ze is vort toe aan meer voeding :p

20. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Haha klopt inderdaad maar dat komt ook wel door alle spullen die er mee gesleept worden

Deel Deze Pagina