juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Vaste tijden zijn erg handig inderdaad haha. Maar sinds hij 's avonds niet meer wilt slapen, poept hij dus altijd vlak voordat hij er wel vrede mee heeft om te gaan slapen. Als we 's avonds nog een troostflesje geven zit ik al in gedachten; nou, ga maar een poepje doen! En ja hoor! :D
    Misschien heeft hij er last van, geen idee...

2. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Shendari hier ook n volhouder met wakker blijven.
    Wij hebben ons er ook maar bij neergelegd en sindsdien zijn we allemaal n stuk rustiger.
    En 2x 2 uur is best veel hoor! Hier redt ze dat meestal niet en ze is meestal ook vroeg wakker.
    Hier 2 onderstandjes naast elkaar. Dus inderdaad n aparte volgorde jouw zoontje hihi.
    Op zich wel zin om te werken maar ook wel dubbel.
    Ben in ieder geval blij dat ik zo snel werk heb gevonden

Vannacht was ze ineens om 1.30 helemaal wakker en blij. Na n half uur viel ze weer in slaap.

Mamsie fijn dat je zoontje geen reactie had op de melk toch..
    Nu hopen dat ze snel iets doen aan die amandelen.
    Ik zou ook n kleinigheidje geven. Ik zou me ongemakkelijk voelen om met lege handen te komen.

Nr 1 is hier na vandaag op en dan gaan we over op nr 2.
    Vanmiddag proberen of ze thee lust. Heb die van pickwick fruit smaakjes. Die kunnen gewoon toch?
    Mijn schoonmoeder (en heb t hier ook vaker gelezen) zei dat als ze t zo niet lust je er wat melk bij kan doen. Maar mag dat? Gewone melk?
    Volgens mij wel maar niet als standaard drinken omdat er te veel zout dn te weinig ijzer in zit ofzo... Maar n scheutje zou dat mogen?

Gister en eergisteren weg geweest (ook geluncht) ze was helemaal blij en zat constant te lachen en gillen :)
    Doen die van jullie dat ook dat gillen?

Ben trouwens ongesteld geworden dinsdag. Na 47/48 dagen.
    Ik zit nu echt te twijfelen wat voor anticonceptie ik moet nemen.
    Pil, hoofdpijn. Maar waarschijnlijk willen we over n jaar voor n tweede gaan.. Dus ik wil ook niet iets waarbij je heel lang moet wachten op je vruchtbaarheid (bijv prikpil) adviezen??

3. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik heb na mn eerste zwangerschap een spiraaltje genomen Ik vond het ideaal, ik kreeg alleen ontzettende uitslag in mn gezicht die nog steeds niet weg is maar ik ben daar gevoelig voor Je hoeft in ieder geval nergens aan te denken en ik was nadat hij eruit was na drie maanden zwanger

Ik weet niet of die thee mag, er mag iets niet in zitten maar weet even niet wat precies
    Waar ben je naartoe geweest? Met zn drietjes? Lucas zegt heel vaak hee, als ik het zeg doet hij me na zo lijkt het in ieder geval :)

Ik hoop het ook dat hij eerder mag, gewoon om van alle ellende af te zijn

Gisteren woorden gehad met mn teamleidster door de telefoon Hangt ze ook nogeens gewoon op midden in mijn verhaal grrr kon dr wel wat aandoen was maar goed dat ze vandaag vrij was

4. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Theïne mogen ze niet maar dat zag ik nergens op staan.. Heb nu maar fruitsmaken van pickwick. Maar ze lust t niet.... :(

Woensdag ben ik gaan lunchen met n vriendin. M'n kleintje vond t wel gezellig haha
    We waren donderdag naar den Bosch geweest. Even naar mijn ouders en met z'n allen even de stad in geweest.

Wat een raar mens dan die teamleider!! Asociaal gewoon!
    Als je niet met de massa meehobbelt of vragen stelt waar ze geen antwoord op hebben gaan ze vreemd doen..

Nou we zitten hier op nr 2 en ze eet groente en fruit erg goed. Tenminste de potjes... (als ze niet daarvoor een fles heeft gehad)
    Vandaag ook om 7.30 1e fles om 11u gaven we fruithapje. At ze helemaal op maar daarna lustte ze geen fles.. Dus net om 14u heeft ze pas haar tweede fles op!
    Ik zou t hier dus makkelijk redden op 3 flessen maar krijgt ze dan niet te weinig vocht?? Ze drinkt namelijk nog geen water thee of diksap oid

Hoe is t bij jullie??

5. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    En lust ze gewoon water? Of met een beetje siroop? L lust het wel water maar geen hele fles dus ik kan die van half 4 er nog niet afhalen dus wachten we nog even mee

Volgens mij komt ze geen vocht te kort want met nr 2 mogen ze niet zoveel vocht als nr 1 maar op internet staat er wel wat over

Die teamleidster heeft al een heleboel klachten, ook van bewoners dus denk dat het niet zo lang gaat duren voordat ze weg is...
    Maar ik spreek haar er wel op aan want ze negeert me gewoon wat ik erg kinderachtig vind Ze had ook tegen een collega gezegd dat ik geen vakantie had ingediend voor dit jaar maar heb een kopie dus dat kan ik zo laten zien:)

Leuke dagen gehad dus. Den Bosch leuke stad he mijn zus woont daar dus kom er regelmatig

Wij hebben gisteren een verjaardag gehad en vandaag het kraamfeest, drukke dagen maar wel gezellig. En morgen ga ik shoppen in Belgie

6. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Nee ze lust niks anders dan melk...
    Maar ja t zal wel n kwestie van wennen zijn.
    Was met groente en fruit ook.
    Ja ik las op internet dat ze aan 500ml opvolgmelk genoeg hebben, maar kan nergens vinden hoeveel vocht ze daarnaast nog moeten hebben..

Den Bosch is leuk ja :) mijn geboortestad hihi.
    Mijn ouders wonen in vlijmen.. Is daar vlakbij.

Ik zat net nog foto's te kijken van de eerste weken.. Wat n klein hummeltje was ze en wat gaat de tijd toch snel! :(
    Ze zit al weer in maat 74...

Wel n raar mens dan die teamleider. Beetje overspannen ofzo? Of gedoe in de thuissituatie?? Als bewoners zelfs klagen dan moet t wel erg zijn haha
    Veel plezier morgen met winkelen. :)

Mijn laatste vrije weekje waarschijnlijk.. Toch wel n gek idee

7. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Geniet er nog even van deze week. Het zal zeker raar zijn maar misschien ook wel weer lekker om even wat anders aan je hoofd te hebben. En andere gesprekken te hebben

volgens mij maakt het niet uit hoeveel vocht verder zolang ze niet teveel opvolgmelk krijgt. Maar weet het eerlijk gezegd niet zeker. Ze hebben ook de tijd nodig om aan dingen te wennen, daarom geven wij vaak hetzelfde avondeten

Wat voor toetje mogen ze dat kan ik nergens vinden

Tja het is gewoon een rare en misschien inderdaad overspannen want ze geeft ook niks uit handen, ja steeds aan dezelfde net alsof de rest niet meetelt dan maar ja

Het gaat heel snel he, ik kijk ook weleens en dan is L toch al veel verandert weer qua uiterlijk, karakter moet ik soms nog aan wennen het is een pittig mannetje

Met winkelen komt het helemaal goed. We moeten eerst naar het ziekenhuis voor de uitslag van de provocatie maar ik denk dat we te horen krijgen dat hij geen kma heeft want hij heeft beide keren niet extreem gereageerd

8. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    #1188 Shendari, 27 jan 2014
    Laatst bewerkt: 27 jan 2014
    Ha dames,

Lelie, theïne mag niet inderdaad. Misschien eens kruiden proberen? Zoals munt, kamille enzo. Hier lust hij dat niet maar jouw meisje misschien wel :p
    Water met een beetje diksap gaat er hier goed in. Té goed. Hij drinkt rustig 150cc er van op. Er zit trouwens volgens mij ook wel genoeg vocht in fruithapjes, dus als ze 500cc melk zou drinken icm fruit zit het wel goed denk ik.

Mamsie, wat een rare teamleidster zeg! :$ Ik zou echt pissig zijn als ik word opgehangen midden in een zin, grrr! Ik geloof dat er speciale toetjes te koop zijn voor baby's, maar ongetwijfeld zal er veel suiker in zitten haha. Je zit natuurlijk nog in het kma traject, maar volle yoghurt mag wel geloof ik. Veel plezier in Belgie!

Hier een weekendje bij mijn ouders geweest. Weeral drama. Ventje hield het vol tot 00.30 voordat hij sliep. Daarna werd hij wakker om 03.00 tot 06.30 :( Pfff, was gesloopt haha. Hij zit nu alles te verschuiven. Door die korte nachten krijgt hij pas rond 10 uur zijn eerste fles en wilt daarna direct weer naar bed. Ik weet niet wat ik er aan moet veranderen. Gewoon om 08.00 wakker maken? Vind dat ook zo sneu...

Elke keer als ik onder de douche sta denk ik; oh ja! even vragen aan de dames, om het vervolgens weer te vergeten! Ik vroeg me af of jullie ook last hebben van een soort tja.. opgedroogde melk? dingetjes in de tepels. Lijkt een beetje op talg wat je er uit kan drukken zeg maar. Soms komt er ook nog een drupje melk uit. Vind het wel heel raar namelijk...

Ohja! Sinds gister is het mannetje aan het brabbelen :) Hij zegt 'bah, paaaapa, wah wah' zo leuk!! :D Hij neemt eerst een soort aanloop, en hapt als een vis haha, en daarna komt er gebrabbel uit.

9. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo dames, heftig weekend achter de rug. Voor het eerst sinds een jaar of 5 weer kip gegeten en ja hoor, voedselvergiftiging! Behoorlijk ziekmgeweest en dan is het wel pittig als alleenstaande moeder, heb mijn ouders gebeld en die hebben gisterenochtend vroeg m'n meisje opgehaald. Het ging echt niet. Gelukkig voelde ik me eind vd dag wat beter (en helemaal leeg). Nu gaat het wel weer.

Lelie, ik geef mijn meisje rooibos thee met perzik/mango smaak. Dat zit geen theïne in (Pickwick). Dat vindt ze erg lekker!

Mamsie, wat een rare teamleider zeg! Zou ik zeker wat van zeggen. Je hangt toch niet zomaar op!

Shendari, ik zou m toch echt om 08.00 uur wakker maken. Ik heb hier altijd tussen 07.00-08.00 de dag laten beginnen. Anders blijft hij misschien de tijden verschuiven. Maar goed, dat vind ik persoonlijk he?

Deze week mijn laatste week verlof. Vind het best moeilijk. Niet om haar naar het kinderdagverblijf te moeten brengen, maar het feit dat het een mooie periode afsluit. Maar zo zullen er wel meer momenten gaan komen.

Hier is mijn meisje ook vaak visbewegingen aan het maken met haar mond. Heel grappig om te zien!

10. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mamsie ja ze mogen volle yoghurt in ieder geval zeiden ze op t cb. En zoals shendari zegt zijn er ook kindertoetjes.
    Hihi ja hier ook wel n pittige tante maar ik denk dat als je 2 kinderen hebt, je de karakters toch meer gaat vergelijken. En dan vooral als je eerste heel rustig is :p

Shendari ik zou hem ook wakker maken. Net als wat mar zegt. Anders blijft ie z'n nachten verschuiven. Je moet dat ritme even doorbreken.
    Ja ik vraag me af of ze genoeg heeft aan 600cc. Van de tweede fles liet ze ook weer 50 staan. Het vult gewoon veel meer denk ik.
    Ik zou qua schema veelbeter uitkomen met 3 flessen. Dan is alles beter verdeeld.
    Van je borsten.. Is dat echt uit je tepel of je tepelhof? Op je tepelhof zitten altijd wel van die talgkliertjes volgens mij.
    Bij mij komt er soms ook nog melk uit. Echt n mini druppel maar alleen onder de douche. Door de warmte denk ik

Mar wat balen ja dat je ziek was. Had je bewust zo lang geen kip gegeten?? Had je die kip thuis op?
    Ja gek is dat he. Ik heb ook n heel dubbel gevoel om te werken. Ook omdat je n periode afsluit die niet meer terug komt.
    Het dagelijkse leven gaat nu echt weer beginnen dn dan zal de tijd NOG sneller gaan..
    Ik mag voor volgende week 2 dagen kiezen en voor de week erna 2 avonden (om ingewerkt te worden)
    Nou ben toch wel benieuwd hoe t zal gaan..
    Ik ben nog nooit zo lang zonder haar geweest hihi :)

11. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik dacht dat je alleen halfvolle of magere yoghurt mocht geven?

Ik heb de afgelopen jaren uit overtuiging geen vlees gegeten, maar merkte tijdens mijn zwangerschaps dat ik er meer trek in kreeg en dat is gebleven. Dus vd week naar de biologische slager (2 kipfilets en 250gr rundergehakt, 19,25!!!!). En na 2 de dagen in de koelkast was gehakt bedorven, maar kipfilet leek goed. Mijn vader zegt dat ik het meteen op had moeten eten of invriezen, aangezien er niks aan het vlees is toegevoegd (en dus minder lang houdbaar). Daar heb ik niet aan gedacht. Voorlopig weer even geen vlees meer voor mij en gewoon weer shaken haha.

Hier trouwens gisteren maar 3 flessen. Kwam toevallig zo uit. Ga het vandaag weer proberen. Dan zit ze op 3x 180+6.

12. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Staat trouwens op voedingscentrum vwb de volle yoghurt. Omdat er veel verzadigd vet in zit is halfvolle of magere beter.

Zij hebben het trouwens over dat je het pas vanaf 12 maanden geeft.

13. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hm nee uit de tepelhof inderdaad, maar daar kwam toen ook melk uit toen ik borstvoeding gaf (of althans, melk... vocht) Onder de douche wilt er idd nog wel eens een drupje uit komen. Zal wel normaal zijn dan..

Hier werd er volle yoghurt gezegd. Maar ik geef het niet meer omdat ik overal tegenstrijdige verhalen hoor en lees :p Better safe than sorry..

Hij is nu weer een slaapje aan het doen van 2x 45 minuten (of langer) Waarommmmm! Vanochtend 2 uur... hij is zo moe overdag! 's avonds ook maar dan weigert hij gewoon :( Laatst sliep hij om 20.30! :$ Wist niet wat ik meemaakte... Helaas was hij na een uur weer wakker tot 23.45.
    Ik denk dat ik hem sochtends maar gewoon wakker ga maken inderdaad, weet het anders ook niet...

Mar, voedsel vergiftiging is niet fijn nee! Wel heel raar dat je er meteen ziek van werd! Kan me voorstellen dat je het voorlopig niet meer wilt/durft aan te raken...

14. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Vandaag 2x 1,5 uur geslapen. Wilde hem nu wakker houden tot 19.00 maar hij was alweer hartstikke moe na 2 uur wakker zijn, dus net naar bed gebracht. Normaal laat ik zijn slaapjes dus altijd zelf bepalen hoe lang ze duren, maar ik ga hem nu over 45 minuten weer wakker maken. Eens kijken hoe dat gaat...

15. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Wat n gedoe he shendari.
    Hier slaapt ze nu 2x anderhalf uur op n dag. Maar ze vecht nog steeds flink tegen haar slaap. Met haar armen slaan etc..
    Best zielig.

Hier op t cb zeiden ze volle yoghurt. Ik weet t verder ook niet precies maar ik vind soms dat er wel n beetje extreem wordt gedaan.
    Natuurlijk weten ze nu meer dan vroeger maar van n beetje vet of suiker krijgen ze heus niet meteen overgewicht. Soms vind ik t allemaal wel n beetje ver gaan als je t soms leest hier op t forum hihi.

Mar balen van dat vlees. Ik zou daar ook niet bij stil hebben gestaan maar het is inderdaad wel logisch. Kan je nagaan hoeveel troep er eigenlijk in ons eten zit... Maarja ik vind t wel erg duur haha

16. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zeker een gedoe Shendari.

En wat de bijvoeding betreft: ik volg gewoon m'n gevoel. Als ik denk dat ze ergens klaar voor is, dan doe ik dat. Werkt het, fijn, zo niet jammer.

Hier zitten we nu op 1 à 2 slaapjes van 45 min ('s ochtends rond 08.30 en soms nog eind vd middag afhankelijk hoe laat ze wakker is geworden) en 1 grote slaap van 3 uur (meestal 11.30-14.30).

17. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Lekker zeg zo'n slaapkoppie :)
    Ja dat kan je ook t beste doen.. Je gevoel volgen.
    Ik zoek soms wel eens wat op t internet en dit forum enzo maar dan denk ik daarna van waarom zoek ik het eigenlijk op. Ieder zijn eigen mening. Want op t internet zijn t toch vaak dezelfde dominante types die er n extreme leefstijl/voedingsstijl op na houden, die dan advies geven hihi.

Nou mar nog n week en dan moeten we er aan geloven...

18. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja bah! Morgen naar werk om wat dingen te regelen en op te halen. Vd week wordt bureau, computer en stoel gebracht. Zal echt wel wennen zijn hoor. Eerst volgende week maandag mijn duizenden mails maar even doorspitten haha. Dan is het zo middag! ;)

19. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Shendari IK zou hem ook wakker maken of in ieder geval sturen om de dag vroeger te beginnen. Wel vervelend zeg dat hij dat al die tijd al zo volhoudt

Mar Dat is rot zeg een voedselvergiftiging van zulk duur vlees mag je toch wel iets meer verwachten. En dat gehakt was ook snel bedorven.
    Jouw meisje slaapt wel lekker veel zeg, kan je mijn kleintje dat ook niet leren ;)

Lelie: Mijn oudste was rustig, nu verandert hij ook wel driftig en weet (nu) al alles beter, soms heel irritant maar ja zal over een paar maanden nog wel erger worden want dan gaat hij naar school

Vandaag dus naar het ziekenhuis geweest Alles was in orde en we hoeven niet meer terug. Alleen ik vind het toch wel moeilijk om met gewone opvolgmelk te beginnen, bang dat het weer fout gaat. We moesten geen standaard gebruiken maar de omneo

En ik dacht veel te gaan kopen maar het viel best tegen eigenlijk voor mezelf helemaal niks maar voor de kinderen wel en het scheelt een heleboel in de solden:)

20. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Yay! Hij kan het wel! Eindelijk vroeg op bed en helemaal doorgeslapen!!
    Van 20.30 en wakker gemaakt om 08.15! :D
    Ik zelf lag wel veel wakker met de gedachte dat hij zo wakker zou worden haha. Is gaan slapen zonder een kik te geven. Heerlijk :)

Misschien dat dat wakker maken na 45 minuten gisteravond toch geholpen heeft.

Mamsie, fijn dat jullie niet meer terug hoeven. Snap je angst wel hoor. Hopelijk komt alles goed, maar dat denk ik wel! Jammer dat je voor je zelf niet geslaagd bent. Vind ik ook altijd zo lastig :p

Deel Deze Pagina