juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat goed Shendari! Overdag dus iets minder laten slapen. Ben benieuwd hoe het vandaag en vannacht weer zal gaan. Zou toch heerlijk zijn als het werkt?!

2. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mamsie wat fijn dat alles goed is en jullie niet meer terug hoeven!!
    Ik snap wel dat je t eng vindt om nu andere voeding te geven. Gewoon eerst n klein beetje proberen misschien?
    Ik slaag ook maar slecht. Altijd wel iets wat dan net niet naar m'n zin is. Gelukkig wel kritischer geworden. Voorheen had ik regelmatig n miskoop :p

Shendari mooi dat het goed gaat! Hopelijk houdt hij t vol :)

Mar.. Ja dan heb je genoeg te doen :p
    Ik begin vrijdag 7 en zaterdag 8 feb. De week er na di. en woe avonddienst. Wel relaxed. Met 2 daagjes klaar zijn :)
    Ben benieuwd hoe t zal gaan.

Mamsie jij geeft al brood toch? En mar en shendari?
    Geef je bruin of wit brood? Vraag me af wat voor brood ik moet halen omdat het nog geen volkoren mag zijn..

3. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    ik kom ook weer eens aanwaaien...
    hier ook ff druk geweest en de nachten die niet zo heel lekker liepen. Maar de oorzaak is duidelijk, komen 3 tanden tegelijk door!!! Whaha hopen dat het nu weet wat rustiger is.

las iets over een nieuwe baan, gefeliciteerd!

brood, geef ik hier ook. Gewoon bruin
    verder weet ik het niet meer, dementie is hier nog aanwezig. Hihi

4. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Lelie ik ben ook veel kritischer geworden op kleding voor mezelf Ik kijk eerst maar koop niet meer meteen Voor mn jongens wel als ik iets leuks zie dan koop ik het :)
    Lucas krijgt trouwens tarwebrood met smeerkaas, of smeerworst.

Shendari dat is een fijne nacht zeg hopelijk is het overdag ook zo goed gegaan

Vandaag is mn mannetje naar de opvang dus ik hoor straks hoe het is gegaan met de andere melk We hebben ook geen neocate meer maar ik zou het nog kunnen bestellen want het loopt tm februari

5. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Cil 3 tanden ah daar zal hij wel last van hebben dan. Hier heeft ze 2 ondertandjes. :)
    Ja ik ben degene met de nieuwe baan hihi. Dankje.

Mamsie ja dat heb ik ook. Maar voor die kleintjes is t ook allemaal zo leuk!! Hoe is t gegaan met drinken?

Geven jullie eigenlijk ook wel eens ontbijtpap?
    Je wordt er zo mee dood gegooid maar is niet noodzakelijk?
    Je kan ook gewoon met brood beginnen toch?

Jeee ze lust diksap :p

6. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Ik geef eigenlijk nooit pap en idd waar je ook kijk hebben ze het over pap maar brood is zeker net zo goed
    Ik heb ook diksap gekocht wortel met banaan misschien vult dat om 15.00 ook zn maag met een soepstengel dan is die fles er ook af want hij zou beat op 3 flessen kunnen denk ik

Met drinken is het goed gegaan, omneo is alleen een stuk dikker dus een L speen is wel handig alleen waren we daar niet meteen achter Dus hij moest eerst ff huilen

Ik ga straks nog even sporten, heb eigenlijk niet veel zin maar ja ik ga samen met een collega dus hoef niet alleen

7. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Dat is altijd gezelliger samen sporten. Hoop dat ik ook n beetje leuke collega's heb straks...
    Ja met opvolgmelk hebben ze in principe genoeg aan 500-600ml naast 200-300ml andere drank.
    Ik ga morgen eens effe naar de supermarkt voor wat diksap variatie haha. En thee blijf ik maar proberen. Van groente lust ze alles van fruit niet. Aparte baby hebben we :p

8. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    ja behoorlijk last van gehad die tanden, het zijn de bovenste 3, onder had hij al. Nu zo goed als door.
    jullie zijn al aan het proberen naar 3 flessen te gaan, welke proberen jullie eraf te halen? Die van 12 uur bij zijn brood is al naar 100 cc gegaan. Ik weet even niet meer hoe ik dat bij de eerste heb gedaan.

sporten is altijd leuk met iemand erbij, dan ga je wat sneller erheen.
    ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen, dus heb maar een wii gekocht om thuis wat te doen..hihi
    kijken of het me ook echt gaat lukken.

fijne avond.

9. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier de fles van 15.00 laten vallen, aangezien ze vaak tot 14.30 slaapt. Dan geef ik broodkorst en thee. En rond 17.15 warme hap.

Vandaag liep het iets anders bij mn zus en kreeg ze om 15.15 een flesje van 120+3. Prima.

Hier ook geen pap. CB zei ook dat je net zo goed met brood kan beginnen. Ik ga dan ook geen pap geven.

Alle groente en fruit gaat er hier goed in. Ze eet van allebei 200gr.

10. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hier wisselt het schema nog wel wat qua tijden maar de derde is er af.
    Dus ze zit nu echt op ochtend, middag en voor het naar bed gaan een fles. Anders zit alles te dicht op elkaar en dronk ze de flessen niet meer goed leeg.

Hier ook n Wii maar tot nu toe nog geen spel gevonden wat ook echt leuk is om te doen. (Qua sport dan) haha
    Heb ook zumba dvd's en van tae bo. Lekker ouderwets maar ligt me meer als zumba.

11. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    dat lijkt me ook erg prettig die 3 flessen, ochtend, middag en avond. Die in de middag geef je die samen met brood? En wat daarna dan, want dan zit er veel tijd tussen. Pff af en toe ben ik blij als ik helemaal van die flessen af ben. Tis zo'n gepuzzel elke keer, of ligt dat aan mij... Hihi

12. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Haha nee dat heb ik ook.
    Hier is t ook nog zoeken hoor.
    Ze krijgt nu in de ochtend een fles. Dan rond 10.30 een fruithapje en wat drinken. Dan rond 13u nu n fles. Nog geen brood, beginnen we volgende week mee, ze is donderdag 6 maanden.
    En dan om 17u groentehapje en drinken en voor t naar bed gaan weer een fles (rond 20.30)
    Maar vandaag dronk ze de tweede niet helemaal op, dus heb ik om 14.30 nog n flesje 90+3 gegeven.
    Het blijft hier dus ook n beetje zoeken. Vooral ook door de slaapjes enzo.
    Ik moet ook n tussendoortje gaan geven in de middag. :)
    Zal ik morgen is mee beginnen.

13. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Ik doe watertraining dat is aquarobic en aquajoggen samen heel leuk maar wel vermoeiend

Hier nog steeds geen tand in zicht, soms wel ontzettend rode wangen

Ik geef eerst een boterham met beleg en daarna een fles als ik het andersom doe eet hij zn brood niet Ik begin wel vroeg mrt een boterham meestal om 11 uur omdat hij dan al honger heeft

14. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Grr heel verhaal getypt, is alles weg :x

Cil, Lastig hé al die tandjes tegelijk? Hier ook. Onderste 2 zijn voor de helft eruit, en de bovenste 2 snijtanden (dracula :D) zijn nu ook goed zichtbaar. Nadeel is natuurlijk dat ze extra veel pijn hebben als alles tegelijk komt, maar voordeel is wel dat ze er sneller vanaf zijn :) Heb liever alles in 1x dan 1tje per maand. Lijkt me ook zo sneu!

Mamsie, Leuke sport! Lekker poedelen in het water en dan toch sportief bezig zijn!

Brood geef ik hier sinds een week of 2. Niet elke dag, wissel het af met andere tussendoortjes, maar nog wel zonder beleg. Ik geef het nog met de lepel namelijk :) Laat het brood een beetje weken in het water. Vind het nog steeds doodeng die stukjes. Zal het toch ooit een keer los moeten laten...

Pap geef ik ook niet. Gedoe met die speen en hij heeft het qua gewicht echt niet nodig. Ik geef wel 2 schepjes appel of biscuit pap door de ligakoek heen met water. Zodat het een lekker papje wordt.

Hier ons schema (ongeveer hoor, ligt aan zijn slaapjes enzo)
    07/08 Fles 200cc
    (slapen)
    10/11 Fruit + water (diksap of thee)
    12/13 Fles 165cc
    (slapen)
    14/15 Tussendoortje (Brood, liga, etc) + water (diksap of thee)
    16/17 Fles 165cc
    (slapen)
    17/18 Groente
    19/20 Fles 200cc
    (de nacht in, hopelijk :p)

Zo ongeveer dus. In de middag loop ik nog een beetje te stuntelen. Wil ook graag brood standaard gaan geven, maar vind 15.00 beetje laat voor brood. Dus weet niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken.

15. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Ik snap wel dat je geschrokken ben toen met dat stukje mandarijn maar als je het brood nu heel fijn maak en een beetje boter zodat het makkelijker naar binnen glijd
    Heeft je zoontje goed geslapen vannacht?
    Waar koop jij de diksap Ik kan alleen kleine flesjes vinden. Ik ben helemaal vergeten hoe ik dat bij mn oudste deed

En ik wil graag de fles van 15.00 uur eraf maar heb geen idee hoe want hij verwacht toch dat die fles komt

Het is ook een hele leuke sport. Ik ben nooit zo van de fitness maar tennis lijk me ook heel leuk maar ik heb er nu even geen tijd voor

Hoe is het met de voorbereidingen voor jullie trouwen? Heb je al een jurk

16. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier lukt het ook alleen om de 4e fles weg te laten als ze pas rond 14.30-15.00 wakker wordt. Jammer genoeg vindt ze broodkorst ook ineens niet zo lekker meer. De thee gaat nog wel goed. Nou ja, als ze een 4e flesje krijgt is het maar een kleintje (3 flessen).

17. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Mamsie; Ja met boter zou misschien ook wel kunnen. Blijf het eng vinden, stom he? :( Hij heeft superrrrr geslapen gister weer. Van 20.00 tot 21.30 (toen even wakker, tot 22.15 dus mag niet klagen) en weer geslapen tot 07.30.

Hij slaapt nu weer sinds 19.30! Snap niet waar die ommekeer ineens vandaan komt.

Ik heb diksap 'puur&eerlijk' van de Albert Heijn. Niet een hele grote fles inderdaad maar doe er lang mee, aangezien ik echt heel weinig gebruik.

En nee, nog geen jurk! Ben al wel aan het neuzen geweest :D Laatste tijd zo druk in de weer met de kleine man dat we weinig tijd hebben gehad. Maar hopelijk is het ritme nu doorbroken!

18. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Dat is fijn dat hij goed is gaan slapen Hoop voor je dat het doorbroken is
    Staan die flessen bij de babyvoeding of bij de sap zelf?

Ik ga het vanaf morgen proberen om die van half 4 weg te laten want dan ben ik er zelf
    Hier gaat het slapen erg slecht, ieder uur wakker Ik hoop zo dat de kno iets ga doen, ik snap best dat hij erg jong is maar dit is toch ook niet vol te houden

19. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ik heb geen idee waar die flessen staan, niet zelf gekocht namelijk :p Ik denk idd bij de baby producten.

Ieder uur wakker, oei :( Dat is wel sneu ja, en erg vermoeiend voor jullie ook! Jong is hij zeker, maar als dit steeds zo is, is het geen doen nee. Voor hem ook niet fijn natuurlijk. Sneu hoor! Hoop dat ze een uitzondering kunnen maken.

Gister ging hij om 19.30 naar bed. Ging niet direct slapen, maar sinds kort een speentje gekocht. En na 3x opnieuw speentje geven sliep hij! Geslapen tot 23.30, half uurtje wakker geweest en toen om 03.00. Klein flesje gegeven en daarna weer geslapen tot 09.15 :$ Wilde hem wakker maken vanochtend maar ben zelf ook weer in slaap gevallen. Ach ja, hoop niet dat hij daardoor vandaag weer in het oude ritme vervalt..

Morgen komt smoeder even oppassen. Moet naar de tandarts. Ben al een aantal jaar niet geweest :) Vreselijke angst, maar ik heb nu al zo lang pijn dat ik het echt helemaal zat ben..

20. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Ik vind de tandarts ook verschrikkelijk Ik ben er al 3 jaar niet geweest. Mijn zoon gaat altijd mee met mn vriend Ik stel het altijd uit
    Succes alvast

Zoo dat is fijn maar dan zal jij je slaap ook wel nodig hebben anders zou je niet in slaap vallen lijkt me Maar hopelijk doet hij het goed vandaag

Vanmorgen bij het cb geweest Ik schrok wel van zn gewicht hij weegt 9325 en is 70.3 cm Ik moet de fles van 15.00 weglaten Ik moet water gaan geven ik ben benieuwd of Lucas daarin trapt Hij had dan wel weer een klein hoofdje maar dat was niet schrikwekkend. Ik snap niet hoe wij aan zo reus komen

Deel Deze Pagina