juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Gezellig Mamsie, jij houd ook van carnaval? Mijn vriend ook, haha. Wij wonen in midden limburg. Ik ben echt nooit een carnavalsgek geweest, blegh en dan ontmoet ik net zoń gek die zelfs jeugd prins geweest is en zij n hele familie zowat ook (jeugd)prins.

Heel slecht van ons maar tegenwoordig wiegen we haar in de maxi cosi tot ze slaapt en leggen haar dan om. Ze weegt denk ik bijna 9 kilo dus wiegen op de arm is mij echt te zwaar. We wonen nu ook in een appartement dus even laten huilen ofzo gaat ook niet.

Heel veel eet ze niet, 4x 150 + 5 en dan fruit en groenten.. Meer krijg ik er niet in.

2. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik hou er heel veel van zonder mij gaat het niet door ;) maar dat zal je dan altijd zien dat je iemand tegen kom die er ook van houd maar beginnen ze bij jullie ook drie weken vantevoren Ik woon in west brabant

Als ze zo wel slaapt dan gewoon lekker blijven doen maar ze wordt niet wakker als jullie haar dan in bed leggen?

Ze krijgt ook voeding nr 2 dan is het toch genoeg mijn zoontje krijgt 2x 180 1x150 dus ook niet echt veel

3. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ha dames, ben ik weer.

Lelie, wist niet dat je vriend ook jarig was, nog gefeliciteerd? Leuke verjaardag gehad?? En hoe gaat het nu op je werk? Hoop dat het je allemaal goed bevalt! :)

Mar, en hoe gaat het werken bij jou? Valt het je mee of tegen?

Bambi, leuk gezellig! Wat een knap kindje heb je al! En mijn zoontje is ook op de 5e geboren! :D

Mamsie, carnaval, leuk! Ga je dan helemaal verkleed? :D

Hier gaat alles z'n gangetje met de kleine man. Ein-de-lijk snapt hij het rollen naar zijn buik toe. Alleen terug lukt nog niet, dus ben de hele dag bezig daarmee haha.

Vanochtend ben ik voor het eerst weer sinds jaren naar de tandarts geweest. 1 kies getrokken, kies ernaast wortelkanaal behandeling gestart en een kies daarnaast opgevuld. Heb even een potje gejankt thuis. Al die spanningen moesten er even uit! Maar goed, dit is tenminste weer een kleine zorg minder. Volgende week helaas hetzelfde maar dan aan de andere kant.... :):(

4. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Bambi welkom! Wat kan je meisje al veel!!
    Hier kan ze goed rollen en zitten met ondersteuning. Zelf zitten maar heel even en dan kukelt ze om. Ze trekt zich wel op tot zit aan onze vingers.
    Hier krijgt ze 3x 180+6, halve boterham, fruit en avondeten. Eten doet ze heel goed.
    Slapen is hier ook altijd het moeilijkste geweest. Ze slaapt door sinds ze 6 weken is, maar het in slaap komen gaat moeilijk. Ze vecht er heel erg tegen. Met tijden gaat het goed en met tijden is het drama.
    Nu zijn we er achter gekomen dat ze in eigen bed alles bij elkaar huilt als wij weg gaan en als ze in ons bed ligt en we gaan weg is er niks aan de hand???
    Net of ze zich opgesloten voelt in haar eigen bedje ofzo..
    Maarja we accepteren het maar, scheelt ons allemaal n hoop frustratie en vermoeidheid :p

Mamsie werken gaat goed. Collega's zijn heel leuk. Ik zit er op zich goed in alleen moet ik nog wel effe wennen aan m'n dochter "achterlaten". Ik zal wel blij zijn als ik er helemaal aan gewend ben en dat het normaal voelt. :)
    Fijn dat het carnavallen gezellig was :)

Shendari knap hoor! Goed gedaan :) weer n zorg minder hihi.
    Heb je er nu last van??

Voor de rest ben ik het effe kwijt... :)

5. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Fijn dat je je goed voelt op je werk Lelie! En ja, met de tijd zal het wel makkelijker gaan om je dochter 'alleen' te laten. Ik ben er ook nog geen kei in hoor. Zelfs niet als ik even weg ben en mijn man doet het alleen, hihi, erg he? Niet dat ik er geen vertrouwen in heb, absoluut niet, maar meer dat ik gewoon niets wil missen ofzo. Vreemd dat ze bij jullie in bed niet huilt trouwens. Heeft ze een speentje trouwens?

Heb er wel een beetje last van maar geen kaakpijn dus kon wel gewoon lekker eten. Wel steeds oppassen dat je niet aan de verkeerde kant gaat kauwen :D Ja ben best wel trots op mezelf dat ik eindelijk deze stap heb genomen, maar ja, het kon ook echt niet anders meer..

6. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goed gedaan Shendari, je bent gewoon geweest! Volgende week nog en dan is het hopelijk klaar!

Ik ben zo verschrikkelijk zenuwachtig voor morgen. Hopelihk krijgen we dan goed nieuws en mag de spreidbroek af. Ik slaap slechter, heb buikpijn, huil om alles, gewoon van de spanning. Ik lijk wel zwanger haha. Ik wil zo graag dat ze haar vrijheid terug krijgt wn de wereld kan gaan ontdekken... Duimen jullie morgen voor mijn meisje?

7. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Wij vieren carnaval iets anders dan de rest dus we gaan niet als iets verkleed
    Goed dat je geweest ben dan en volgende week nog een keer daarna ben je er ff vanaf

Ik zal voor je duimen hoor ik ben benieuwd

8. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Mar, ik duim voor je!! Hoop echt dat ze er nu vanaf is. Lijkt me echt niet leuk! :( Hopelijk kan ze snel alles weer inhalen wat ze 'gemist' heeft. *duimen draaien*

Mamsie, Ah ok. Uit het boeren dorpje waar ik vandaan kom wordt er ook niet echt verkleed. Een boerenkiel is voldoende :p Tijdens carnaval rijd er 's ochtends rond 08.00 een auto door het dorp die het geluid van een haan door de speakers laat knallen!! Best gemeen :p

9. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goed nieuws: de spreidbroek mag af! Ze moet 'm alleen nog aan tijdens de slaapjes.

Had verwacht dat ze helemaal los zou gaan op het speelkleed, maar lijkt alsof ze niet beseft dat ie af is! Nou ja, dat komt nog wel.

10. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Wat fijn!! Denk dat ze het misschien nog niet door heeft nee :p immers zo lang die broek gedragen! Hoop dat ze het snel begrijpt haha.

11. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Hoi dames meld me weer een keertje naar hele lange tijd.

Hier gaat alles goed. Esmee groeit als kool. Ze heeft inmiddels 2 ondertanden en buurt heel veel. draait beide kanten en kan zelf zitten maar nog wel wankel en valt soms om. Ze kan nog niet zonder hulp in zit positie komen. Ze drinkt en eet heel erg goed. Ze wordt zelfs boos als ze de fles of het bakje eten gezien heeft en we schieten niet op :p oftewel het moet direct in haar mond. boterhammen gaat er hier heel goed in vandaag voor het eerst wat leverpastei op gedaan.
    De slaapjes wisselen hier per dag heel erg meestal nog 3 slaapjes soms maar 2. De nachten gaan sinds de kerst heel goed. ze is soms rond 6 uur wakker maar kan haar tot half 8 laten liggen en als ik der speen geef slaapt ze weer in.
    Ze is echt eenkennig ze wil alleen bij mama of papa zitten. Ook als ze ergens ligt te spelen en er komt iemand boven haar hangen dan is het brullen geblazen. Met de hond gaat het gelukkig ook heel goed. ze probeert steeds haren te pakken maar lukt niet omdat Luna kort harig is. Luna leid het gelukkig ook allemaal.
    Spiegels vind ze trouwens helemaal geweldig. telefoon en de afstandsbediening ook.

Verder is het werk van mijn vriend van eindhoven naar venlo verplaatst. Dit houd in dat ik op maandag en dinsdag esmee eerst naar schoonouders moet brengen en na het werk weer moet halen. in de ochtend zit is dus ipv een 25 min, 1,5 uur in de auto en na school komt daar ook nog de tijd bij SO bij omdat Esmee regelmatig haar groente niet op heeft. Schoonmoeder krijgt alleen wortel en pompoen erin en ik kan niet altijd worteltjes meegeven.
    Ik merk dat 4 dagen werken, een vriend die de keuken aan het verbouwen is, het huishouden en dan mijn kleine meisje mij te veel is. Ik heb niet eens meer de puf om 's avonds hier even te kijken en te schrijven.
    Ik ga daarom na de carnavalsvakantie 1 dag minder werken. Ik zal dan tot juni 2015 op de woensdag en de vrijdag vrij hebben. Hopelijk zorgt dat voor iets meer rust.

Mar super dat het broekje op de slaapjes na af mag. der zal weer een wereld voor haar open gaan. Esmee heeft trouwens 2 van de 3 jurkjes nog aan alleen dan als shirtje :p

pff bambi dat lijkt me wel heel zwaar dat steeds in slaap wiegen.

Shendari dat is indd heel erg gemeen. wat heb je trouwens een heerlijk mannetje.

Lelie nog gefeliciteerd met je verjaardag. Fijn dat het werk goed gaat.

mamsie die tandjes zijn wel heel snel doorgekomen.

nog even een fototje van vandaag

Bijgevoegde bestanden:

12. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Haha Shendari dat is inderdaad erg gemeen om dat zo vroeg te doen
    Maar vier jij ook nog carnaval dan?

Mar dat is fijn!

13. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn dat alles zo goed gaat Laura!

Nou ze heeft het door hoor! Ze rolt van buik naar rug (alleen armpje blijft onder haar borst hangen en dus gillen).

14. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    @ mar30, wat goed!!
    @ stefanenlaura, wat een knappe meid! Dat eenkenning is mijn dochter over aan het gaan. Ze heeft door dat het bij andere ALTIJD leuk is en als ze op bezoek zijn of wij ergens dat mensen dan ook tijd voor haar hebben, ja aandacht vindt ze fantastisch! haha

Mijn dochter heet trouwens Z.oë. Afgelopen nacht is ze bij mijn ouders gaan slapen omdat wij nog dingen moesten regelen voor de verhuis. Ik krijg haar terug kan ze zich zelf rechtzetten en op handen en knieeën zitten. Wat gaat het snel opeens :( Ze heeft ook in 2 weken 3 tandjes gekregen. Het baby is er wel van af, ze is ook 73 cm en meer dan 9 kilo. En bij mijn moeder eet ze wel brood ;) haha

even kijken of de foto lukt...

Bijgevoegde bestanden:

15. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een moppies!
    Zal er ook nog even eentje plaatsen:

image.jpg

16. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Wat een schatjes.

Bambi gaat heel snel en het baby is er inderdaad af.

Hoe is jullie schema nu?

Hier is het:
    7.30/8.00 fles 180/6
    9.30/11.00 fruit
    11.30/12.00 brood en fles 180/6
    15.30 fles 150/5
    17.00/18.00 groente
    19.30 dromerig papje is in totaal 200ml

Ik ga vandaag de middag fles vervangen voor water en een soepstengel.
    Slaapjes zijn wisselend soms is ze in de ochtend heel actief en lang wakker maar soms ook na een uurtje weer terug in bed.

17. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    hier wordt ze nog onregematig wakker maar ongv zo

7.30 150+5
    10.00 fruit in stukjes + water/thee
    12.00 150 + 5 evt krijgt ze nog brood aangeboden
    15.00 krijgt zw nu yongolino van nestle, cb zei pap maar dat wil ze niet.. met water
    16.30 150 + 5
    18.00 groenten met aardappel en water/thee
    20.00 150 + 5

180 + 6 eet ze niet op...

slapen heeft niet echt een ritme, de ene dag 3x en de andere 2x...

18. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee dames

Wat n leuke foto's allemaal!! :)

Mar wat goed dat dat broekje niet meer aan hoeft als ze wakker is. Ik denk dat ze alles zo weer heeft ingehaald hoor!

Laura ik kan me voorstellen dat dat zwaar is! Fijn dat je hebt kunnen regelen dat je n dag minder gaat werken.

Schema is hier
    Rond 7u fles
    10u fruithapje en wat drinken. Daarna slapen
    12.30 boterham en fles
    Rond 15u tussendoortje en drinken. Daarna slapen
    17u warm eten en wat drinken
    19.30 fles en naar bed

Bambi dus je meisje "zit" al in kruiphouding?? Jeetje dat gaat hard haha. Dat kan ze hier nog niet hoor!
    Ik moet in maart pas weer naar het cb. Laatste keer was 15jan en toen was ze 69cm en bijna 8 kilo. Maar heb het idee dat ze nu weer flink gegroeid is. Alsof ze met de dag groter en zwaarder wordt sinds ze meer eet naast haar flessen. :p

Shendari hihi ja.. Ik las laatst ook hier op t forum n hele discussie over wel of niet werken. En er was iemand die fulltime werkte en die dochter had de eerste stapjes dus op het kdv gedaan.
    Dat lijkt me wel erg hoor! :p
    Maar als ze bij m'n vriend is heb ik er helemaal geen moeite mee.. Het is meer omdat ze nogal n gebruiksaanwijzing met slapen heeft.. En bij m'n moeder en schoonmoeder slaapt ze dus veel te weinig. Dat is eigenlijk het enige waar ik me druk over maak.
    Entertainen en eten en drinken gaat wel goed haha.

Nou volgens mij begint t weer voorjaar te worden. M'n vriend is net de tuin in gedoken om het een en ander te doen :p
    Hij is altijd best wel gevoelig voor seizoensveranderingen haha
    Laat het voorjaar maar komen!

19. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    ja ze kan ook 2-3 kruipjes naar voren of achteren.. maar ze is meer een billenschuiver, dat gaat haar sneller en ze kan ons in de gaten houden.

Wij zouden in april pas terug naar het cb moeten, maar we gaan verhuizen naar Belgisch limburg terug dus dan moet ik een afspraak maken bij kind en gezin. Wat een geregel toch allemaal.

Laat het voorjaar idd maar komen, heerlijk! En dan de zomer, kijk er al naar uit, haha.

20. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heerlijk voorjaar! Ik ben stiekem wel blij dat we geen echte winter hebben gehad.

Hebben jullie al vakantieplannen? Ik ga in mei een weekje naar Spanje met vrienden (en kinderen). We hebben een grote villa gehuurd. Dat wordt de eerste keer vliegen met m'n meisje. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. En in september ga ik met mijn ouders naar Zuid-Frankrijk. Hebben we de afgelopen jaren ook gedaan. Ik ga dan ook weer vliegen, want ik vind het te lang om met zo'n kleintje in de auto te zitten.
    Ik heb er nu al zin in!

Deel Deze Pagina