Wat een prachtige kindjes allemaal!! Word er helemaal verliefd op Laura, wat fijn dat het zo goed gaat! Snap dat het je allemaal even te veel wordt. Even gas terug nemen dus Mamsie, Haha! Vind het wel grappig hoor. Toch een soort van saamhorigheids-gevoel geeft dat. Ook al doe ik er niet aan mee Nee, carnaval is niets voor mij. Mijn ouders doen er wel aan mee. Bambi, wat knap dat je meisje al op handen en knieën kan gaan zitten! Dat zie ik hier voorlopig nog niet gebeuren hoor Hij kan pas sinds kort naar zijn buik rollen, haha! Lelie, Ai, ja de eerste stapjes missen lijkt me vreselijk! Maar ja, je kan niet alles mee maken. Maar toch, het gevoel dat ik iets mis vind ik helemaal niet leuk Zal ook wel weer over gaan denk ik! Mar, jaaaa! Goedzo kleine meid! Dat heeft ze snel in de gaten zeg! Dat gaat helemaal goed komen Heerlijke vakantie plannen heb je! Kan me voor stellen dat je er zin in hebt! Qua vakantieplannen hebben wij nog niets bedacht. Kamperen met zo'n kleintje vind ik dan nog wel wat eng moet ik zeggen, maar ja, we zien wel! Hoe gaat het verder met iedereen? Allemaal al de voorjaarskriebels gekregen door het zonnetje van gister? Haha, ik wel. Helaas zie ik 'm nu niet meer Straks om 15.00 naar het CB. Ben benieuwd wat ze van m'n grote beer gaat zeggen nu.....
Ik heb zeker voorjaarskriebels het is nu ook heerlijk weer niet koud en het zonnetje Wij gaan eerst in maart een weekje naar zeeland en in de zomer naar frankrijk Heb er heel veel zin in Wat een lieve kindjes Als ik een meisje kon kiezen voor mn mannen had ik het hier gedaan
Hee dames Shendari succes bij t cb Mar lekker zeg! Wij willen wel weg maar m'n vriend moet nog effe wachten tot z'n vakantie wordt goedgekeurd. Waarschijnlijk wordt het ook Frankrijk Ik wil jullie even om advies vragen.... Ik heb nu dus 2 wkn gewerkt, proeftijd loopt tot 1 maart. Aan dat zelf roosteren zitten nogal wat haken en ogen. Je kan in n systeem voorkeuren opgeven (maar ik hbnatuurlijk nog geen code voor t systeem) maar als diensten dubbel zijn gepland, gaat de planner schuiven en houden ze alleen rekening met de vaste vrije dag. Voor mij dus maandag want vridag kon niet. Maar vrijdag heb ik dus geen oppas en nu doen ze dus moeilijk over t feit dat ik met 16uur niet 7 dagen inzetbaar ben!!! En bieden ze me n 0 uren contract aan. Ik twijfel nu heel erg over wat ik moet doen. Ik voel me ook wel n beetje bedonderd en misleid mbt "zelf roosteren" Ze geven trouwens geen vast contract meer, ook niet na 3 jaar. En wij willen ook graag voor n tweede kindje gaan als ons kleintje n jaar is... Wat is wijsheid??? Advies graag
Lelie, kan me voorstellen dat je je bedonderd voelt! Wat een vreemd systeem! Was je wel akkoord gegaan met dat je met 16 uur p/w 7 dagen inzetbaar bent of hoorde je dat net pas? Ik heb zelf ook een 0 uren contract gehad en ik vond dat persoonlijk best fijn. Je kan dan zelf zorgen voor het aantal uur dat je wilt werken en ook dus werk 'weigeren'. Weet ook niet zo goed wat ik dan zou doen in jouw geval. Ik denk akkoord gaan met die 0 uren contract. Dan heb je iniedergeval wel werk, maar ja, dan is het natuurlijk wel afwachten of je die 16 uur kan halen. Misschien eens goed met je baas praten? Bij het CB was alles weer in orde. Hij is nu 74 cm lang en weegt 10,4 kilo Maar volgt nog steeds perfect zijn eigen lijntje, dus het is prima zo. Ze wilde trouwens dat ik gewoon roomboter op brood doe ipv margarine/halvarine. Dacht dat dat juist niet goed was?
Shendari fijn dat alles goed was op het cb. Roomboter lijkt me ook extreem. Hoor wel vaak dat je gewone boter moet gebruiken omdat er anders te weinig goede vetten in zitten ofzo? Maar die logica in boter snap ik nooit zo Ik heb ook al eens eerder n nul uren contract gehad maar toen zat ik nog op school. Ik vraag me af hoeveel uur ik dan kan werken en hoe lang ik de diensten van te voren weet. T zou wel fijn zijn als er gewoon wat geld binnen komt. En ik wil me aan de ene kant niet zo makkelijk opzij laten schuiven vanwege zo'n slappe reden. Maar m'n motivatie verdwijnt zo, net alsof ik moet bewijzen dat die 16uur wel haalbaar zijn. Daar heb ik ook gen zin in.. Echt moeilijk.
Waarschijnlijk weet je het idd niet al te ruim van te voren nee wanneer je moet werken. Dat zou in jouw geval een flink nadeel zijn ja. Je kan natuurlijk niet zomaar op stel en sprong oppas regelen. Snap dat je motivatie verdwijnt op deze manier. Niet leuk! Zou toch echt eens goed met je baas praten hier over, en hopelijk kunnen jullie er samen uit komen!
Vraagje voor de rollende kindjes: Mijn kleine man snapt sinds kort hoe hij naar zijn buik moet rollen (soms gebeurde het wel eens per ongeluk, maar ik zie nu verschil en doet het constant) Sinds zojuist rolt hij ook weer terug naar zijn rug, wat nog niet altijd lukt (vliegtuigje en balancerend op zijn zij) maar net lukte het dus wel. Hij ging in een x door: rug > buik > rug. Helaas rolde hij dus wel van het boxkleedje af en sloeg hij met zijn hoofd op het laminaat Hoe doen jullie dat? Ik heb zitten denken aan een anti slip matje oid maar dat lijkt me ook vrij hard. Heb wel een gewoon vloerkleed liggen maar daar staat een tafeltje op. En om die nou steeds te gaan verplaatsen vind ik ook al wat...
Lelie, wat een vervelende situatie... geen tips voor je maar wel een dikke knuffel! shendari, mijn dochter deed na 1x de laminaat te raken altijd haar hoofd wat opheffen.. verder hier wel op het vloerkleed meestal. Anders zon grote speelmat voor autos? zelfde effect als vloerkleed en als hij klaar is met spelen weer oprollen? hier heeft ze het helemaal gevonden nu: kruipen en rechttrekken. waar is mijn kleine baby naar toe vanavond gaat ze weer bij mijn moeder slapen omdat wij een vergadering hebben..
Ik heb het boxkleed op de grond liggen niet dat dat zacht is maar meer voor het idee. En verder heeft Lucas al vaak zn hoofd gestoten doordat hij tegen de stoel rolt of tafel maar ja dan even huilen en weer verder Lelie: Ik snap dat je motivatie verdwijnt op zo'n manier maar misschien kan je voor die tijd een goed gesprek aangaan. En een nul-uren contract is ook niet alles want als je ziek bent krijg je niks toch? Echt snel hoor Bambi en het echte baby-achtige is er zo snel af he
Jee Bambi jouw meisje is n snelle dame haha. Hier stoot ze ook vaak haar hoofd in de box maar gaat nooit huilen. Wat dat betreft wel n bikkel haha. Hier ligt ze vaak op n speelkleed met n deken eronder. Maar ja je houdt het toch niet tegen. Het werkt het kruipen straks ook juist tegen lijkt me.. Mamsie ja dat is inderdaad zo, Maarja om het daar nou op te baseren vind ik ook weer zoiets. Ik vind juist dat dat een van de voordelen is.. Ook met evt volgende zwangerschap, kunnen ze ook niet zeiken. En volgens mij heb je wel recht op n uitkering dan. Maargoed ik heb gevraagd hoe ze dat voor zich zien.. Hoevaak ik nodig zal zijn, wanneer ik weet of ik moet werken etc. Ik kan natuurlijk niet op stel en sprong oppas regelen. En ja volgens mij kan ik echt overal wel aan de slag als oproepkracht.. Dus vind t ook zonde om dit contract nou maar weer zomaar op te geven. En ik kan sinds eergister in dat roostersysteem. Daar kan ik gewoon vanuit thuis in. En ik zag dus dat t rooster van april al definitief is. Dus ik kijken.. Wat denk je... Ik ben maar 1 vrijdag ingepland!!! Dus misschien dat m'n moeder die dg vrij is, die moet haar rooster effe afwachten en anders kan mijn vriend z'n vaste vrije dag n keer wisselen. Maar daar doen ze dan zo moeilijk over! Beetje flauw denk ik. Maar ja ik moet er nog maar is effe goed over nadenken. Ik vind het gewoon zo jammer doordat ik eerlijk ben, ze meteen moeilijk doen. Je kan ten slotte zelf roosteren! Er zullen wel meer mensen zijn die n dag niet kunnen maar zelf wel Zorgen dat ze dan niet hoeven te werken. En anders zouden we uit nood altijd nog in zee kunnen gaan met n gastouder. En ja... Dat voor een tweede gaan moet ook niet echt n reden zijn om voor dat nul uren contract te gaan. Het lijkt me normaal dat we n tweede kind willen over n tijdje en wie weet duurt het wel heel lang voordat het raak is.. En dan zou ik daar t contract op afslaan.. Niet echt verstandig denk ik. Het blijft moeilijk. Meisje is erg verkouden. Heeft ook dunne poep... Jeetje ik blijf aan de gang. Ze heeft zich sl heel wat keren ondergepoept en geplast.
Hij past hier gewoon amper nog maar in de box Hij hangt geregeld met zijn voeten buiten boort, haha. Dus ik leg hem er alleen nog maar in als ik even iets in huis moet doen. Anders leg ik hem gewoon op de grond maar dan moet ik wel constant blijven opletten. En ja, weet dat dat stoten er wel bij hoort maar vind het zo sneu.. Dat autokleed is wel een goed idee ja. Ook leuk voor later! Lelie, is een lastige en vervelende situatie inderdaad. Zou ook niet weten wat ik zou doen in jouw geval... Hoop dat je er snel uit komt eiig! Hoe gaat het verder met iedereen en de kleintjes? Hier gaat alles z'n gangetje. Laatste 2 dagen het tussendoortje over geslagen aangezien meneer opeens 3-4 uur slaapt in de middag Zal wel weer een fase zijn.. Straks komt schoonmoeder even oppassen. Moet m'n medicijnen ophalen en weer bloedprikken voor mijn schildklier. Laatste keer was net na de manuele placenta verwijdering. Weet alleen nog dat ik me zorgen maakte in welke arm ze zou prikken want was ondertussen helemaal lek geprikt overal haha. Morgen gaat m'n mannetje weer logeren bij opa en oma. Toch wel fijn zulke schoonouders Ze vinden het heerlijk! Jullie nog plannen voor het weekend?
Hier waren zondag, maandag en dinsdag ff pittig. Niks was goed! Steeds huilen bij het weglopen (niet alleen bij mij), geen minuut alleen spelen en verhoging. Dacht aan tandjes, maar zie niks. Sinds woensdag is ze weer helemaal in vorm?! Eindelijk mijn gezellige meisje weer terug. Best pittig zulke dagen als je alleen bent... Maar het is een FASE! Alles komt goed, dat blijkt maar weer! Vanavond naar de 9 mnd beurs met een vriendinnetje (zij is zwanger van de 2e). Verder geen plannen dit weekend. Dat wordt lekker uitslapen Shendari!
Shendari wat lekker zeg!! Zo'n lang middagdutje. Ik denk dat ze dat hier nooit gaat doen haha. Ze is net in slaap gevallen. Was weer 4.5 uur wakker geweest. En maar spelen, wel moe maar niet vervelend hoe houdt ze het toch vol! Lekker tijd voor jullie zelf dan Mar hier was meisje erg verkouden ook verhoging enzo... Nu gaat het gelukkig weer beter. Ik snap dat die fases heftig zijn als je alleen bent.. Al wil ze hier ook altijd alleen maar mama in die periodes... Poeh verder ben ik moe! Vandaag eerste keer gewerkt in t nieuwe gebouw. Iedereen moest alles zoeken en dat kost veel tijd en energie. Heb het ook in mijn rug.. Ben dat bukken en tillen niet meer gewend.. Mamsie herken jij dit? Aangezien je ook in de zorg werkt? Net alsof die rug spieren weer getraind moeten worden... Ook eerste keer salaris gekregen dat is wel weer lekker zeg!! Oja en t antwoord van de teamleider op alle vragen die ik had gesteld over t nul uren contract was: Alles is mogelijk met n nul uren contract. Kan ik dus niet zo veel mee???? Hier verder geen plannen dit weekend. In ieder geval strijken. Bah!
Bah, heb een meisje die niet in slaap kan komen. Ze gaat steeds even huilen en dan weer stil. Denk tandjes, want ze heeft ook al de hele week verhoging....
Lelie Ik herken het wel maar ik had vooral een verkeerde houding in het begin en toen ik zwanger was had mijn rug het wel te verduren. Dat is een makkelijk antwoord of hij/zij wist het niet precies wat je ermee kon. Ik heb dit weekend gewerkt en nog met vriendinnen weg geweest en vandaag de verjaardag van mn nichtje Weer een druk weekendje
Ha dames! Mar, snap dat zulke periodes moeilijk zijn. Gelukkig was het dit keer maar kort durend Zou best kunnen dat er tandjes aan zitten te komen ja! Hier dacht ik ook steeds dat ik niets zag en er dus 'niets' aan de hand was. Totdat je ze opeens ziet Hoe was het op de 9 maanden beurs? Lelie, met een nul contract is alles mogelijk ja, maar zou fijn zijn als je weet waar je aan toe bent natuurlijk... Dat pijn in je rug herken ik ook wel toen ik nog in de Thuiszorg werkte. Wordt op een gegeven moment wel minder. Heel belangrijk dat je goed op je houding let inderdaad. Mamsie, druk weekendje gehad dus! Maar wel gezellig? Echt belachelijk, maar we zijn zaterdag gewoon al om 21.30 naar bed gegaan Zó moe dat we waren! Uiteraard word je om het uur wakker ook al was de kleine man dus uit logeren. Zucht. Beide om 07.00 klaar wakker Heb het nog kunnen rekken tot 09.30. Man tot 08.00. Haha, gek eigenlijk. Gister (eindelijk) onze trouwdag een beetje doorgenomen. We weten nu globaal wat we allemaal willen gaan doen! Nu kunnen we het allemaal gaan regelen Spannend!
Oh ik heb geen concentratie om op iedereen te reageren Weekend was rustig hier... Wat ingepakt enzo. Mijn meisje kan kruipen ik glim van trots. De hele dag achter onze kat aan.. die dan ook nog uitdaagt door de hele dag bij haar in de buurt te blijven.. haha Woensdag weten we definitief of we ons andere huisje kunnen krijgen, duimen jullie mee?
Hallo allemaal, ik zou graag willen meekletsen. Ik ben echt lang niet meer op dit website geweest vanwege de drukte dat een klein kindje meebrengt haha. DIe van ons is nu 7 en een helft maanden oud. Hij is niet de snelste maar lijkt dat hij dat zo graag wilt zijn. Hij is nog aan het leren zitten, hij begint ook aardig te lopen maar kruipen wil niet. HIj wil het liefst op hoog zijn, liggen op zijn buik of rug... nou nee dat wil hij echt niet, daardoor ook geen kruipen. Zitten gaat redelijk goed mar zodra hij omvalt dan is het niet meer leuk en wil hij recht op staan en de hele kamer rond neuzen. Hij leek echt maanden lang last van pijn te hebben die wij dachten van doorkomende tandjes te zijn maar toch nogsteeds niks te zien. Nu weten we echt dat het aan de tandjes ligt als hij niet lekker in zijn velletje zit want hij heeft enorm luieruitslag en zure luiers en zijn hele tandvlees voelt keihard aan. Wij willen zo graag dat die tandjes maar gauw door zijn zodat hij dit pijn voorbij kan. HOe ver zijn jullie kindjes allemaal qua ontwikkeling?
Shendari Het was heel gezellig! Ik kan ook niet thuis zitten, ik "moet" altijd iets te doen hebben. Dat is bijtijds om 21.30 maar wij ook hoor als ze een keer gaan logeren, we denken altijd we gaan een leuke film kijken maar die zien we nooit Spannend hoor voor jullie trouwen. Het is nogal een geregel he zie ik bij anderen dan Bambi: Leuk hoor dat jullie meisje kan kruipen Hier nog niet hij doet zn beentjes er wel onder maar heeft nog niet door hoe het moet dus hij tijgert door het huis. Vicki: Gezellig! IK vind jullie zoontje toch aardig snel als ik het zo lees Lopen wil de onze nog niet, wel staan maar niet uit zichzelf Vies he die luiers dan maar dan zullen de tanden binnenkort wel komen Onze zoon brabbelt veel het lijkt soms op papa/ ja/jij maar het is niet bewust al was mn oudste ook snel met praten Verder tijgert hij, kan staan maar niet zelf, kan blijven zitten als we hem neerzetten
Shendari, wat leuk dat jullie de trouwplannen wat concreter hebben kunnen maken! Bambi, ik ga voor je duimen! Vicki, welkom. Ik vind jouw zoontje wel snel hoor. Al kan ik het niet goed vergelijken, want mijn meisje is net pas zonder spreidbroek. Zij is net pas aan het rollen van rug naar buik.