juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    @ shendari, heerlijk uitslapen... dat bestaat hier al nietmeer sinds ik met vl samen ben. Zijn zoontjes komen vaak en de korte tijd dat je dan hebt samen dan wil je ook niet uitslapen... Al een trouwdatum of nog niet?

@ lelie, wat een domme reactie van je leidinggevende... want nu weet je meer natuurlijk.. verder geen kaas gegeten van contracten enzo... Die rugpijn is wel vervelend, hopelijk gaat het snel beter!!

@ mar, mijn dochter was ook zo ellendig van tandjes. Slecht slapen, slecht eten. Hopelijk snel beter!

@ mamsie, klinkt gezellig!

@ vicki, mijn dochter kan zelf zitten en kruipen. Staan deed ze ook maar vrijdag liet ze haar handjes los van de kast en viel ze keihard. Sindsdien wil ze nietmeer. Komt wel weer. Lopen kan ze nog niet, en wil ik haar eigenlijk niet laten wennen aan stappen aan 2 handjes. Ze heeft ook 2 tandjes. Ik schat haar 9 kilo en 70 cm.

Dochter wilt nu al enkele dagen geen hapjes meer. Geen fruit, geen brood, geen warm eten. Alleen maar melk en water.. blijf het wel aanbieden maar ze houdt de lippen stijf op elkaar en schudt haar hoofd. Iemand tips voor me?

Morgen even langs CB, kijken hoe groot/zwaar ze is.

2. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    He Bambi, misschien heeft ze ook last van tandjes? Of sprongetje? Misschien kan je proberen om bijv een stuk banaan te geven ipv gepureerd. Vindt ze misschien wel interessant! En anders ff haar keel laten nakijken. Wellicht keelpijn.

3. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    @mar stukjes ook al geprobeerd, die smeert ze over zichzelf maar er gaat niks de mond in. Even kijken vandaag en anders inderdaad langs de ha... bedankt!

4. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee dames

Vicky welkom! Je zoontje is best snel qua ontwikkeling!

Bambi hoe is t afgelopen met jullie huis?
    Ook vlug zeg al kruipen..
    Hier doet ze dat nog allemaal niet. Ze kan ook nog niet zelf gaan zitten. Achja het komt vanzelf wel denk ik. :)

Shendari wat leuk! Komt zeker wel n hoop bij kijken he bij de bruiloft regelen.

Mamsie hoe snel praatte je oudste zoontje dan?
    Zou wel snel zijn nu al! :)
    Mijn meisje kletst vooral tegen haar speelgoed :p

Haar derde tandje is sinds gister door. Verder gaat het allemaal goed.
    Heb maandag n gesprek op m'n werk.. Einde proeftijd en over t contract. Heb ook ergens anders gesolliciteerd. Thuiszorg, meteen gezegd welke dagen ik niet kan en ik mag daar ook maandag op gesprek komen...
    Bij m'n huidige werk laat ik het denk ik omzetten in n oproepcontract.
    Heb alleen geen idee hoe t zit als ik zou worden aangenomen bij de thuiszorg.. Hoe lang ik dan de geplande diensten nog zou moeten werken? Sta namelijk tm april ingepland... Terwijl ik dalijk oproepkracht ben.
    Ach ja ik wacht maar af maar ze kunnen het me niet kwalijk nemen als ik zou kiezen voor zekerheid toch? Hun kunnen me niet meer bieden dan oproep dus dan is t niet gek dat ik verder kijk of wel?

5. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier sinds gisteren weer 2 tandjes: draculatandjes boven!

Lelie ik zou ook voor de zekerheid gaan.

6. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Lelie Ik heb het even opgezocht met 8 maanden zei hij mama/papa en met 9 maanden 10 woorden met 15 maanden maakte hij zinnen met 2 woorden volgens ons best vroeg maar de motorische ontwikkeling was niet zo snel hoor en dat zie ik bij L wel een beetje terug al rolt en tijgert hij wel door de kamer en probeert te kruipen

Ik zou dan eerst kijken bij de thuiszorg wanneer je zou kunnen beginnen want ik dacht dat je 1 maand opzegtermijn had. En dan gaat denk ik de baan in de thuiszorg voor omdat dat je hoofdinkomen wordt maar ik weet het niet zeker
    Het is zeker niet gek dat je verder kijkt als ze je niet meer kunnen bieden dan zou ik dat ook doen. Iedereen gaat toch voor zekerheid, zeker nu!

7. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    We hebben het :D :D Super blij. enge keerzijde is dat er maar 2 slaapkamers zijn.. maar we gaan ze afschermen zodat stiefzoontjes voor die 2-3x in de maand ook lekker kunnen slapen! !5 maart al de sleutel :D

Mijn dochter kletst ook nogal wat af tegen haar speelgoed. En tegen mijn oma, ook de hele tijd vertellen als ze die ziet, haha. Maar dan vooral bhabhabeeebrrrr balehebraeeeeeeeee en meer van dat ;)

Hier dan toch ook een derde tand op komst.. vandaag met een zetpil wou ze wel weer eten. Vanmorgen 39,2 koorts, keihard tandvlees en ik voel wat! Maar de vorige twee hebben er ook 3 weken over gedaan voor ze door waren, pff..

Wow mamsie wat snel!

Lelie, ik zou ook voor zekerheid gaan!

Knuffels!

8. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Bambi!

Hier wordt ook volop gekletst en gegild! Kletsen is vooral dadadada. En ik maar mamamama zeggen haha.

Vandaag ziekgemeld op werk. Al 2 dagen enorme last van mijn hernia. Vanmiddag naar fysio geweest en na kraken van 2 wervels gaat het gelukkig iets beter...

9. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Bambi gefeliciteerd!

Mamsie Wow dat is wel heel snel zeg. Dat zie ik hier niet gebeuren haha

Mar wat balen zeg.. Beterschap met je rug :(

Ja ik wacht de gesprekken maar af maandag.
    Heb hoe dan ook werk :)

10. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Bambi, wat leuk gefeliciteerd! Lekker snel de sleutel al zeg! Hoe gaat het nu met eten? Al beter of weigert ze nog steeds?

Mar, beterschap met je hernia :( Hoe lang duurt zoiets voordat het over is? Of zul je er altijd in mindere mate last van houden? En leuk! Weer 2 tandjes er bij!

Mamsie, wat was je oudste snel daar mee zeg! Tjee! Wel heel leuk! :D

Lelie, er komt idd behoorlijk wat kijken bij een bruiloft haha. Maar wel leuk om alles uit te zoeken enzo :) En leuk! 3 tandjes!

Hier gelukkig even rust qua tandjes. Mag ook wel, want in amper 3 maanden tijd heeft hij er dus 6 gekregen.

Hij heeft óf zijn oortje ontdekt of is er iets anders aan de hand. Af en toe 'flappert' hij aan z'n rechter oor. Links doet hij dat niet. Hij is niet ziekig of koortsig ofzo dus vind het wel apart :( Maandag maar even de kinderarts bellen. Misschien dat ze het toch even wilt controleren.

Verder gaat hier alles z'n gangetje. Wel vermoeiend aangezien kleine man 2x in de nacht wakker wordt voor een flesje. Eerste rond 00.00 en de 2e tussen 5 en 6. ZzzZzzz. Achja, fase :)

Morgen naar het stadhuis waar wij het ja-woord gaan zeggen! Ben superrrrr benieuwd! :D

Fijn weekend allemaal!

11. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat leuk Shendari! Heel veel plezier morgen!

Een hernia kan wel tot 1 jaar (!) duren en gaat blijkbaar met ups en downs... Gaat vandaag al iets beter, maar pff ben blij als de pijnstilling z'n werk gaat doen.

Goed dat je ff de kinderarts belt. Hieft niks te zijn, maar kan ook oorontsteking zijn. Hier 4 tandjes in 1,5 maand. Hoop dat het ook even klaar is.

12. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Jeetje, ben je mooi klaar mee Mar :( Hoop voor je dat het snel beter gaat!

Het stadhuis was echt ge-wel-dig! Zó mooi! Helaas wel een vervelende man die alleen bezig was met zijn eigen belang... hou ik niet van..

Mamsie, veel plezier met carnaval vieren! :D

13. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Ja idd lekker snel de sleutel :D Kan ik ook meteen mijn nieuwe job beginnen, dus dat is wel leuk.

Mar idd kan ik wel begrijpen. Ik heb sinds mijn zw ook echt veel last van mijn rug. Kan mij vandaag amper bukken dus zit maar de hele dag bij dl op de grond haha. Geen idee wat het is

Shendari, kan idd oorontsteking zijn. Heeft ie ook pijn als die ligt? Mijn dochter deed dan echt schreeuwen door merg en been.. Ja zo'n mensen...

Dochter eet weer een beetje. Wel vandaag 1,5 snee brood gegeten.

Nu even een vraagje. Een tijdje terug zei het cb al dat ik pap moest gaan geven, zo gedaan maar snachts was mijn dochter echt helemaal overstuur, alleen over de buik wrijven leek te helpen. Dacht dat misschien de darmen er niet goed tegen konden (was ze net 6 maanden) Nu was ik weer op cb geweest en zeiden ze weer van ze MOET pap. Weer gedaan en weer zelfde verhaal :( Komt het iemand bekend voor? Echt super zielig. Geef haar nu yongolino in de plaats van 1 papfles (kijgt dan wel nog 60cc melk erbij)

14. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Uhhh MOET pap? Waarom? Ik geef helemaal geen pap. Hoezo zou dat moeten dan? Als vervanging van een fles? Beetje raar advies! Zeker als het lijkt alsof ze last van haar darmpjes krijgt zou ik het niet doen hoor!

En nee, totaal geen pijn tekenen. Maar laat het sowieso even voor de zekerheid checken idd :)

15. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee shendari gefeliciteerd :p dus het was leuk?

Bambi hier zegt t cb dat pap niet hoeft.. Volgens mij zet pap alleen maar flink aan en is het niet nodig.
    Ik geef het hier niet.
    Ik heb al wel vaker gehoord dat kindjes dan heel onrustig slapen.. Te zwaar op de maag. Gewoon niet meer geven. En volgende keer de situatie uitleggen of gewoon ja en amen zeggen. :p het is jullie kind, niet dat van hen.

Yogolino bedoel je van nestle? Heb ik hier ook geprobeerd als toetje maar daar gaat ze veel van spugen. Te zuur ofzo denk ik.

Wij moeten volgende week woensdag weer naar t cb

16. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben gisteren begonnen met pap in de ochtend, omdat ze nog steeds geen brood wil en denk dat ze toch iets van vezels nodig heeft? Dus ik geef 90+3 melk met 3 scheppen granen (6+ omdat ze moet wennen) met de lepel en dan nog een klein flesje, maar die drinkt ze vaak niet.
    Maar jouw meisje eet toch brood? Waarom MOET ze dan pap? Mocht je het toch blijven geven, dan zou ik het 's ochtends geven, kijken hoe dat gaat. Maar raar advies hoor van het CB. Als je meisje er zo'n last van heeft, gewoon niet geven. En dan zeg je tegen het CB volgende keer dat ze de pap heerlijk vindt, hihi.

17. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Meiden, ik ben even benieuwd. Hebben jullie kids ook zo'n last van verlatingsangst? Mijn meisje kon altijd heel goed alleen spelen, maar de laatste 2-3 weken is het brullen als ik haar alleen al neerleg, laat staan als ik aanstalten maak om bij haar vandaan te lopen. Zo vermoeiend! En op het kdv is het precies zo. Ze is alleen blij als ze bij je is. Ik herken mn meisje gewoon niet terug...

18. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ja hier ook wel. Alleen spelen vind hij niet echt leuk meer. Zodra ik hem neerleg leid ik hem snel af met een muziek speeltje en loop ik weg. Zodra hij me weer in de gaten heeft is het namelijk weer afgelopen...

En ja vooral veel samen spelen. Blokken torentje maken, met een autotje voor z'n neus rijden, dat soort dingen. Dan gaat het wel goed. Soms wel vermoeiend hoor :D

19. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh 'gelukkig' ben dus niet de enige... Ik loop soms om zodat ze mij niet ziet haha!

20. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Oh god herkenning, dacht al dat ik gek aan het worden was..
    Zelfs in haar eigen bedje slapen gaat weer niet goed.

Ze komt me wel zoeken al kruipend maar als het te plots is dat ik uit beeld ben is het brullen. Of als ze even in de box moet.
    En echt super zielig.. niet een gewoon huiltje maar met van die echte waterogen..

Ik zit dan ook meestal maar bij haar op de grond.. dan is het goed. Vermoeiend is het wel ja...

Deel Deze Pagina