Kan je mijn zoontje dat ook niet leren doorslapen Hij heeft het twee weken gedaan toen stopte hij ermee en kwam hij weer s nachts helaas
Mamsie hier sliep ze op bv al door maar toen we over gingen op fles was het weer gezellig 's nachts en vannacht heeft ze weer doorgeslapen.
Ook even ons Lachebekje spammen! Pff, net tijdens zijn slaapje flink gepoetst zodat ik dat straks niet gelijk hoef als ik aan het werk ben. Badkamer blinkt weer, de was is bij en heb meteen maar erwtensoep gemaakt voor vanavond. Nu lekker spelen met mijn mannetje! Fijne zondag allemaal!
Catootje dat is zeker zo! Als ik dan ergens was geweest, leek de verzorging thuis ineens een eitje! En echt een lief ventje heb je!!! Stefanenlaura nou mooi toch! Dan had ze gewoon meer voeding nodig. Hier merken we dat ook altijd als ze ineens veel meer wakker is dan voorheen haha. Hier is het ritme nu alle dagen een beetje hetzelfde. Dat is fijn! Kan ik tenminste ook in huis makkelijk mijn werk doen. En het vechten tegen de slaap is ook een stuk minder geworden. Scheelt me een hoop gewieg (en rugpijn) Mijn dochter heeft trouwens wel zodra ze in de kinderwagen wordt gelegd, ze even heel hard gaat huilen/krijsen. Als ik ga rijden wordt ze stil. Hebben jullie kleintjes dit ook? Heb geen idee waarom ze dan gaat huilen. Als ik haar dan optil duurt het ook even voordat ze weer tot rust is gekomen...
B. gaat ook vaak even huilen als ik hem in de box of maxicosi leg maar stopt na een paar seconden weer. Gelukkig . Ik moet hem trouwens bijna altijd in slaap helpen, Pink in z'n mondje, en wiegen tot hij slaapt. 'S nachts niet, dan leg ik hem wakker terug in z'n wiegje en gaat hij zelf weer slapen. Gekke baby's.
Hmm hier is Elin de afgelopen nachten weer wakker geworden voor de fles. Ik denk dat ze in een sprongetje zit, aangezien ze sinds gisteren ineens naar speeltje grijpt en vasthoudt, bellen blaast en bbrrrr zegt. Ze is ook heel druk als ze speelt en gaat soms huilen als een 'vreemde' tegen haar praat. Hopelijk duurt het niet zo lang haha.
Hee catootje wil je kleintje geen speen dan? Nou mijn dochter heeft zoveel zuigbehoefte die had de tweede week al een speen! Nu wordt het wel minder. Wil ze hem alleen voor het slapen gaan. Ik kan haar nu in slaap helpen door even haar handje vast te houden als ze in bed ligt dus dat scheelt. En steeds vaker kan ze zelf in slaap vallen. Alleen in de avond is ze hier erg wakker. Mar dat klinkt wel als een sprongetje inderdaad. Want met die sprongetjes moet je uitgaan van de uitgerekende datum had ik gelezen. Als dat klopt is mijn dochtertje hem nu bijna voorbij. Ben benieuwd haha.
Hier ook in een sprongetje. Weinig slapen overdag, veel willen drinken en wat meer mopperen. Sprong 4 schijnt ook een behoorlijke lange te zijn. Nu in de trein onderweg naar huis. Weer een drukke dag achter de rug. Nu gelukkig vrij tot vrijdag....
Catootje wat een leuk mannetje zeg! Ik heb dat ook met mn zoontje, overdag moet ik hem in slaap wiegen en snachts gaat het vanzelf Al was het afgelopen nacht een drama, veel wakker maar ik lees dus dat het er meer hebben. Al die sprongetjes komen wel snel achter elkaar zeg hopelijk zijn we er snel vanaf. Mijn zoontje gaat ook huilen zodra ik hem neerleg. De maxicosi vindt hij wel leuk zolang hij alles maar kan zien is het goed Ik ben weer ff klaar met werken tot vrijdag heerlijk ff vrij
Beertje en mamsie fijn dat jullie nu even een paar dagen vrij zijn. Kunnen jullie lekker van jullie kindjes genieten! Beertje mijn dochter is nu het sprongetje voorbij maar dan heb ik het wel over sprong 3 (12 weken) dat is ze morgen precies. Mamsie in de maxicosi vindt mijn dochter het ook goed. En in het wipstoeltje probeert ze al overeind te komen. Ziet eruit als een soort van buikspieroefeningen doen haha. Ja dat in slaap helpen schijnt er wel echt bij te horen als ik het zo lees van iedereen. Maar mijn dochter heeft het vooral aan het begin van de avond. Vanaf 21.00u kunnen we haar in bed leggen en dan slaapt ze zonder protest. Merken jullie ook al verbetering? Eerst moesten we haar echt alle avonden lopend in slaap wiegen terwijl ze huilde!! Dat is gelukkig niet meer maar dat komt natuurlijk ook doordat we onze kindjes beter kennen nu..
Fijn Mamsie en Beertje, dat jullie nu lekker een paar dagen vrij zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat in slaap helpen niet herken. Ze gaat soms even huilen als ik haar op bed leg, maar daarna slaapt ze gewoon. Lijkt me wel zwaar hoor als je je kleintje overdag steeds in slaap moet helpen. Laatste nachtje bij mijn ouders. Ik hoop morgen meer te horen mbt de verwarming. Ik hoop zo dat het snel wordt opgelost! Trusten allemaal!
Hee mar Wees blij dat je dochtertje zo makkelijk slaapt haha. Hier gaat het ook steeds beter hoor. Ik merk wel dat ik het allemaal makkelijker begin te vinden. Er komt structuur in de dag, ik kom aan het huishouden toe en ik kan ook weer rustig douchen zonder steeds gefocust te luisteren of ik haar hoor Herkennen jullie dit ook? Hoe doen jullie je kindjes eigenlijk in bad? Gewoon badje, douche of tummytub? Hier gaat ze meestal in het gewone badje. Gister is ze in de tummytub geweest dit vond ze ook fijn! Douche is ze minder fan van...
Als ik alleen ben doe ik hem in het badje, of was ik hem met een kommetje warm water. In het weekend gaat ie altijd met papa onder de douche. Vindt ie heerlijk!
Mijn dochter vindt het badje verschrikkelijk! Zo jammer.... Ze gilt de hele boel bij elkaar, dus ik ga altijd met haar douchen. Dan huilt ze pas als de douche uit gaat, omdat ze weet dat het kouder is buiten de douche haha!
B. is de laatste dagen ook wat hangerig/huilerig, misschien ook wel sprongetje.. B. past niet lekker meer in z'n badje, dus of hij gaat mee in bad met ons, of onder de douche. En als z'n billen/benen onder de 'vanillevla' zitten pak ik ook vaak een bakje water om hem even te wassen. Toch schoner dan zo'n billendoekje voor mijn gevoel. Vanmorgen CB geweest, hij is nu 64 cm en 6265 gram! Even flink brullen van de prik maar had z'n flesje meegenomen dus gelijk erin en dat scheelde. @Lelie inderdaad nu duidelijke structuur in de dag, gewend aan je kindje en dan moeten we weer werken en nieuwe structuur aanleren. Heb zo'n zin om me nog even ziek te melden ofzo...! Wil zo graag bij hem blijven.
Mar En heb je iets gehoord over je verwarming? Lelie En buikspieren hebben ze wel he mijn zoontje is ze ook hard aan het trainen. Als ik alleen ben doe ik hem in bad maar als we samen thuis zijn gaat hij lekker mee onder de douche, vindt hij heerlijk. Vandaag naar het cb geweest en hij is 64 cm en weegt 6920 verder ook zn prikken gehad, even huilen maar dat was al weer gauw over, mn stoere binkie Morgen met mn oudste naar de nieuwe binnenspeeltuin bij ons, even zonder zn broertje Ik ga zo proberen foto's erop te zetten
Wat een lieverdje Mamsie! Nog geen verwarming. Ze zijn bezig om de juiste persoon aan de slag te laten gaan..... Bureaucratie ten top, maar ja zal toch moeten wachten helaas.
Zo mamsie en Catootje dan zijn ze weer goed gegroeid haha! Leuke foto echt een lief ventje! Catootje ja ik begrijp het. Dat lijkt mij ook wel lastig. Ik had 1nov weer moeten beginnen maar nu heb ik dus verlof tot feb en daarna geen werk. Eigenlijk is het normale verlof wel kort, vooral als je kindje dan nog niet door zou slapen! Mar ik hoop dat het snel geregeld is met je verwarming! Wat een gedoe toch altijd met dat soort dingen. Gelukkig is het deze week niet meer zo koud. Hebben jullie kindjes trouwens ook zo'n rood hoofd van het kracht zetten als ze aan het poepen zijn? Ze huilt er niet bij ofzo maar het lijkt wel moeite te kosten. Ze heeft alle dagen minimaal 1 poepluier en we gebruiken nutriton. De ene keer is de poep wat dun, de andere keer "normaal" en af en toe heeft ze ook echt een hard klompje erbij. Niks van te zeggen dus....