juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik werk bij justitie: 24/7 geopend...

Maar als ik thuiswerk gaat Elin naar het kdv hoor! Anders is het niet te doen!

2. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Dat lijkt me best interessant bij de justitie werken Ohh okee lijkt me inderdaad het handigst haha had ik niet zo begrepen

3. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ha dames,

Sorry, heb ook lang niets van mij laten horen :)

Wat leuk om te lezen hoe jullie kindjes het doen Mamsie en Mar!
    Gaat allemaal de goede kant op he? Gelukkig is het niet ernstig met Elin d'r voetje! Maar kan me voorstellen dat je meteen de bui al ziet hangen...

Hier ook al 7 tandjes. Maar dat is al 2 maanden zo. Nummer 8 komt gewoon niet door en heeft daar veel last van :( Word er nacht 2x wakker voor een voeding, dus dat is behoorlijk slopend. En daarnaast vliegen de luiers je om de oren. Minimaal 4 poepluiers op een dag, pfff :p

Verder qua ontwikkeling zie ik dat het nu wel de 'goede' kant op gaat. Hij tijgert namelijk nog niet, draait alleen zijn op zijn buik. Maar hij trekt nu wel zijn bips omhoog, en zet zich dan af waardoor hij naar achter glijd. Hij is wel vlot met de fijne motoriek. Vanaf 7 maanden kon hij al de pincetgreep, dus dat was makkelijk voor mama tijdens de boterham :p

Maar ach, het komt vanzelf wel allemaal :)

Inmiddels hier ook een mama fiets aangeschaft met een yepp zitje. 2 korte rondjes gedaan en daarbij laat ik het voorlopig. Vond dat zijn hoofdje nog teveel naar voor en naar achter wiebelde tijdens hobbeltjes.

Jullie al gefietst?

4. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    Gaat lekker met al die tandjes zo te lezen.
    Wij hebben sinds het weekend een monstertje in huis, jawel 7 tanden en 3!! op komst. Wat een gedoe weer zeg...
    En het mooiste moet nog komen.....hij loopt rond de tafel en rond de box... wist niet wat ik meemaakte. Ook dit doet hij sinds het weekend. Het fijne ervan is dat slapen nu echt drama is en hij alleen maar wilt staan in zijn bed, dus ook deze fase is weer erg fijn. :)

5. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn dat het goed gaat shedari! Hier ook veel poepluiers momenteel. Zo'n 6 per dag! Om gek van te worden!
    Het fietsen is een groot succes, ze vindt het heerlijk en het gaat ook goed.

Cil, die kleine van jou gaat ook goed zeg! Hier ook slaapproblemen sinds een paar dagen. Eergisteren hysterisch 's avonds. Na 1,5 uur ging ze pas slapen! Overdag gaat ze ook steeds huilen als ze naar bed gaat, maar uiteindelijk slaapt ze wel. En dan is ze ineens ook heel vroeg wakker. Normaal rond 07.00 en de laatste dagen 06.15 en vanochtend 05.20! Klein flesje gegeven en toen om 06.00 weer geslapen tot 07.45. Dus ze is echt nog wel moe (al is ze klaarwakker zo vroeg). Hopelijk is het een (korte) fase....

6. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Hoi dames sorry heb ook al lang niets van mezelf laten horen.

ten eerste lelie gefeliciteerd met je zwangerschap de eerste 12 weken een beetje goed doorgekomen>?

Mar wat vervelend dat ze zoveel last heeft gehad van haar tanden. fijn dat haar voetje gewoon goed is. Wat een leuke fiets en alvast veel plezier op je vakantie geniet ervan.

shendari gefeliciteerd met jullie nieuwe stekkie.

mamsie fijn dat de foto's nog op de computer kunnen worden gezet. Nog gefeliciteerd met jou verjaardag en die van je zoontje.

cil fijn dat jullie man het goed doet.

Wat hebben jullie kids al veel tanden zeg..

Fietsen doe ik al vanaf dat ze 2 maanden is. wij hebben een bakfiets aangeschaft in augustus. vorige week is de peuterschaal binnen gekomen dus vanaf vrijdag kan ze zittend in de bak ipv liggend. De hond erbij en soms het nichtje en dat vind ze helemaal geweldig. Ik heb er ook een vlinder in hangen en deze houd ze steeds vast. pas ook boodschappen wezen doen en de hele bak zat vol ze kon er nog maar net bij. :p

Esmee heeft er 4. 2 onder en 2 boven. volgens mij komen er boven nog 2 maar dit kan ook nog goed 2 maanden duren. zie nog neits wit in ieder geval.
    kan niet zeggen dat esmee echt last heeft gehad van de 8 maanden sprong
    Esmee eet op het moment best slecht voor haar doen. boterhammen en avondeten gaan er moeizaam in en de fles steeds de helft beneden en dan in haar bed nog de rest. geen idee waarom ze hem boven wel drinkt. beneden is het net zo rustig. ik heb overdag bijna nooit tv aan.
    poepluiers heeft ze hier op het moment ook heel veel. Esmee poept altijd in de nacht. Ik heb dus al meerdere keren dagen achter elkaar pyjama en slaapzak moeten verschonen. Gelukkig heb ik 2 slaapzakken en ook nog een zomerslaapzak.
    Sinds gister kruipt ze.:D:D:D Ik was echt zo blij toen ik dat zag. het enige nadeel is dat ze ook al overal tegen op klimt en langs de tafel loopt en omdat de keuken nog niet klaar is ook in het keukenkastje onder de wasbak probeert te kruipen :S gelukkig komt over een week de nieuwe keuken.
    Verder is ze wel super vrolijk en lacht ze ook weer naar vreemde en zwaait ook naar ze. zo grappig.
    Ik heb van mijn zus een zonnebrilletje met een band geleend. deze houd ze nog redelijk op. Is zo grappig om te zien.

Halen jullie kids ook al het eten weer uit de mond?

Ik geef esmee een lepetje groente en dan haalt ze het eruit en gaat het helemaal uit elkaar halen en dan weer 1 voor 1 terug in de mond stoppen en dit doet ze ook met brood.

Ik ga proberen het nu goed bij te houden. ik heb al meer tijd om mee te lezen. Gelukkig komen er nu ook geen pagina's per dag bij :p

7. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Nog snel even spammen..... ze zijn helaas gedraaid.

Bijgevoegde bestanden:

8. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Laura, wat fijn dat jullie meisje het zo goed doet! Hier wordt het eten ook wel uit de mond gehaald, maar eigenlijk alleen als ik brood geef.
    En hier eet ze nu juist als een bouwvakker! Niet normaal meer!

Waar ik nu vooral van baal is dat ze 's ochtends zo vroeg wakker is! Dit is sinds een week. Normaal rond 07.00, deze week rond 06.00 en zelfs een keer 05.15 uur! Om 05.15 heb ik haar nog een flesje gegeven en daarna is ze toch weer in slaap gevallen. Dus ze is nog wel moe. Nu is ze ook vanaf 05.55 uur wakker. Heb haar speentje gegeven en ik hoor haar nog kletsen. Ze is wel bezig om over te gaan naar 2 slaapjes. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft?

9. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    #1429 stefanenlaura, 24 apr 2014
    Laatst bewerkt: 24 apr 2014
    Mar dat is alleen maar fijn dat ze zo goed eet.
    Dat deed ze hier tot 2 weken geleden ook. Hopelijk een fase. Hopelijk is het slapen idd van de overgang naar twee slaapjes.
    Qua slapen is ze hier bijna altijd om kwart over zes wakker. Dan geven we der tut en dan slaapt ze nog even verder maar Vannacht was het vier uur en om zes sliep ze pas weer en om kwart voor zeven moest ze er uit. Oftewel ze is de hele middag sjaggie geweest en ligt nu te slapen in de maxi cosi. Zo maar wakker maken en dan de fkes en lkkr naar bed.
    Thuis slaapt ze overdag gerust 2x twee uur.

10. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja hier slaapt ze overdag ook goed. Ze is echt aan het overstappen naar 2 slaapjes. Dus jij ook en onrustig meisje vannacht. Hier vanochtend dus 05.55, toen speen gegeven (slaapt ze eigenlijk niet mee) en toen sliep ze snel weer tot 06.50.

Vandaag ging het ook top bij het kdv! Ze was supergezellig! Afgelopen weken waren wat minder, ze wilde steeds maar bij de leidsters zijn. Maar wat wil je als je in korte tijd zoveel tanden krijgt, dat is niet niks! Extra leuk dus om vandaag eens een leuke terugkoppeling te krijgen!

11. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Dat is dan inderdaad wel fijn.
    Ons mam stuurt regelmatig een foto of filmpje. Vandaag een filmpje met een schaterlachende esmee. Maakt de dag dan wel weer goed.

12. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja heerlijk dan he? Soms denk ik dat ze het expres doet: eerst moeilijk doen om vervolgens TE schattig en lief te zijn! Daar teren wij mama's op!

13. Ellebel13

Ellebel13 Actief lid

17 mei 2013
    120
    0
    0
    Hallo dames,

Ik heb ook een dochter die is geboren in Juli 2013.
    31 juli om precies te zijn :)

Het lijkt me leuk om ook met jullie mee te praten.
    Maar ik snap ook als jullie dat liever niet willen, jullie praten natuurlijk al een tijdje met elkaar.

Dus als jullie dat willen laten weten?

Groetjes!

14. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Tuurlijk mag je meekletsen alleen wordt er steeds minder gebruik van gemaakt helaas

Wat leuk een bakfiets lijkt me alleen zwaar fietsen of valt dat mee? Leuk hoor dat ze kan kruipen nu gaat het helemaal snel Eten wordt hier ook steeds uit de mond gehaald Lucas doet het ook liever zelf Als hij geholpen wordt eet hij helemaal niets :) dus het wordt een lekkere knoeiboel

Morgen moeten we toch naar de kno steeds als Lucas verkouden is heeft hij last van z'n oren en hoge koorts dus ben benieuwd want het ging zo goed

15. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Klets maar mee hoor Ellebel!

Wat sneu voor Lucas zeg! Hopelijk kan de kno arts iets voor hem doen.

Elin is zich de afgelopen weken enorm aan het ontwikkelen: klappen in haar handjes, zwaaien, eindelijk rollen van buik naar rug, soms van zit naar lig, met een vork haar stukjes brood eten of met haar vingertjes zelf in haar mond, met een rietje drinken, stronkjes bloemkool, etc
    Zo leuk om te zien!

16. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Leuk hè wat ze nu allemaal gaan doen nu Elin gaat wel snel opeens Ik zal binnenkort weer eens een foto erop zetten

17. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja maar ze had dan ook wat in te halen! Ze is ook zo vrolijk en tevreden nu alle tandjes (voorlopig) door zijn!

Zal ook ff fotootje doen.

18. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    image.jpg

19. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Wat een leuk vrolijk meisje :)

20. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    ellebel13 ik zeg welkom!! hoe doet je meisje het?

mamsie we hebben een elektrische anders is het met kind en hond echt te zwaar om ver te gaan fietsen.
    Wat sneu dat Lucas dan ook koorts en zo'n last van zijn oren heeft. hopelijk kunnen ze iets voor hem betekenen.

Mar Ze heeft inderdaad veel geleerd in korte tijd. leuke zo die foto met al die kussen er om heen :p en wat een heerlijke meid. Esmee had trouwens vandaag nog een jurkje/shirtje van jullie aan:p Gebruik het als shirtje.

Vandaag naar het cb geweest omdat ze nog steeds slecht at.
    was er 3,5 week geleden voor een afspraak en toen vroeg ik voor de voeding en toen zeiden ze dat 3x 180/6 goed was en dan 2a3 sneeën brood, fruit en groente en sap.
    vandaag zei een andere vrouw. Sow dan krijgt ze ook wel heel veel. geen wonder dat ze zoveel laat staan.
    dus nu bij de boterham 120/4 en voor het slapen 180/6 maar die hoeft niet perse op.

verder slaapt Esmee de afgelopen dagen heerlijk uit. Ze word pas rond half 8 wakker. :D hopelijk doet ze dat de hele vakantie.

Afgelopen donderdag is mijn zus bevallen van een jongetje Jasper. we zijn daar zaterdag even kort op kraamvisite geweest. We zouden eigenlijk vrijdag gaan maar ik zag een uur voor we zouden gaan ineens bultjes bij mijn lip. Ik wist niet of het bultjes van de zon waren of een koortslip. de volgende ochtend waren ze niet gegroeid dus waren het toch gewoon bultjes van de zon. De oudste van mijn zus vroeg heel veel aandacht. Ze moet echt wennen aan de nieuwe situatie en helaas is ze ook nog ziek geworden gister.
    Vandaag heeft Esmee voor het eerst geverfd. Ze heeft een dienblad 'beschilderd'. Ze wist niet wat ze moest doen en bij de eerste verf hand ging hij richting de mond :p. Had ook niets anders verwacht. Snel weg gehaald bij haar mond. Aan het eind begon ze wat te slaan op het dienblad. ze zat helemaal onder de verf :p Zal zo ff een foto plaatsen van haar geschilderde lichaam :p Ze heeft het voor mijn zus gemaakt (haar peettante). Waarschijnlijk gaan we het morgen ochtend brengen. hopelijk kan in dan ook even knuffelen met mijn kleine neefje. Als de 2 dames het toe laten:p.

Verder heerlijk aan het genieten van de meivakantie.

Deel Deze Pagina