Lelie, hier krijgt ze ook een rood hoofd bij het poepen, maar idd zolang ze niet huilen.... Gisteren sliep Elin door en vannacht kwam ze om 04.25 uur. Denk dat ze gedroomd had, want ze gilde ineens uit het niets. Maar wel de fles gegeven, want wilde mijn ouders ook weer laten slapen. Vandaag ga ik weer naar huis en zie er echt tegenop. Het is dan nog niet zo koud buiten, maar in mijn huis is het 18,5 gr. Niet lekker dus. In de loop vd ochtend hoor ik hopelijk meer en komen ze met een oplossing. Ik heb er gewoon maagpijn van. Ik kan mijn meisje niet eens een warm eigen huis bieden en dat vind ik zo erg. Ik weet dat ik er niks aan kan doen, maar toch.... Even iets anders. Elin krijgt nu als ze doorgeslapen heeft 5 flessen: 's ochtends en om 19.00 uur een fles van 180, de andere 3 een fles van 150. Ik twijfel of ze daar genoeg aan heeft en of dat de reden is dat ze soms toch 'S nachts nog komt. Hoeveel geven jullie je kleintjes? Ik wil haar ook weer niet te veel geven als het niet nodig is, aangezien ze qua gewicht al flink is.
Echt heel vervelend van de verwarming! En het is nu misschien niet zo koud maar daar kan elk moment verandering in komen deze tijd van het jaar. Snap dat je het rot vindt voor je kleintje. B. Loopt ook wel een beetje rood aan, maar we weten pas zeker dat ie gaat poepen als ie gaat kreunen/persen. Hard! Dit doet hij al vanaf dag één, en ik moet nog steeds lachen. Hij heeft altijd gewone ontlasting, eerder aan de dunne kant dus geloof niet dat hij er last van heeft. Mar, ik kan je daar moeilijk advies in geven, B. Krijgt 2 a 3 flessen van 150/5 en de rest borstvoeding. Maar als ze goed groeit en plast zal het niet te weinig zijn. Je kunt natuurlijk dagje testen door grotere flessen aan te bieden. B. liet bij 180 flessen steevast 30cc zitten dus voor mij was het toen duidelijk.
Oh wat balen van je verwarming! Hopelijk is het gauw gefixt! Hihi dat poepen gaat hier ook altijd gepaard met een rood hoofd en de laatste tijd heeft hij er een handje van om te gaan poepen direct na een voeding met als gevolg dat vaak de halve fles er weer uit komt! Sowieso nu hij hij sinds een paar dagen door heeft dat hij van rug naar buik kan rollen komt er meer voeding terug. Zodra hij namelijk op zijn rug ligt is hij in no time weer op zijn buik....
Mar dat deed ik begin ook maar op cb zeiden ze dat hij aan 150 echt te kort heeft. Dus toen opgehoogd naar 190/6 en dat alle flessen. Qua gewicht zal ze het best mogen hebben denk ik. Grote babietjes hebben ook meer nodig denk ik dan...
Oh, even tussendoor: gisteren bij het CB vroeg de muts hoeveel voeding B. kreeg dus ik legde het borst/flesverhaal uit. Vroeg ze: maar hoeveel borstvoeding krijgt hij dan? Dus ik: soms 2, soms 3 soms 4. En zij: ja maar hoeveel dan? Ik: Euhh?? Dacht dat ik daar wel wisten dat je niet aan je borst kunt zien hoeveel eruit komt..
Wat een doos zeg Catootje! Wat zei je: ik zal er volgende keer een meetlint bijhouden?! Ik denk ook dat ze 180/6 wel kan hebben, maar ben bang dat ze dan weer zo hard gaat groeien qua gewicht...
Oh ja dat is redelijk flink inderdaad... Misschien kan je bellen met het cb en je zorgen uitspreken? Misschien weten zij wat?
Hee mar ik denk dat ze gewoon aan meer voeding toe is hoor! Ze is ook al een maand ouder dan mijn dochtertje en die zit ook al op 5x180. Ik giet dan wel af tot 180. Als je uit gaat van die basisregel 150xlichaamsgewicjt mag je dochtertje al een stuk meer. Met 1l als max dan wel. Ze is toch ook al bijna toe aan bijvoeding? Ik zou me niet te druk maken om haar gewicht. Ze is nog een baby. Als ze er behoefte aan heeft gewoon meer geven! X
En Catootje wat een doos ja bij het cb! Ik ben benieuwd wat mijn dochter weegt en hoe lang ze is. Moet 6nov weer voor 2e vaccinaties.
Ze volgt haar lijntje netjes en het cb maakt zich geen zorgen om haar gewicht. Ze is ook niet uit verhouding mbt lengte. Ik weet ook niet zo goed of ze er nou aan toe is. Ze drinkt haar flessen goed leeg. Het is meer dat ik denk dat ze soms 's nachts komt, omdat ze dan overdag te weinig heeft gehad...
Mar ja dat is vaker bij baby's dan willen ze snachts voeding omdat ze overdag niet genoeg voeding krijgen.. Als ik jou was zou ik het gewoon proberen. Qua gewicht mag ze het hebben en als ze alle flessen goed leeg drinkt zal ze er wel aan toe zijn. Ik zou dan wel afgieten tot 180. En als je die flessen van 150 niet afgoot kwam het ook op 165ml. Dus zoveel scheelt het dan niet maar het is misschien net dat beetje extra wat ze nodig heeft. X
Mar wat vervelend van je verwarming. hier krijgt esmee nu 5 x 180+6 maar drinkt niet altijd alles op. wat een flinke dame heb je. mamsie wat een leuk mannetje Lelie dat heeft esmee nu niet meer met poepen maar ze krijgt ook omneo. Catootje dat is inderdaad een domme vraag. Het huilen als ik haar neerleg herken ik helemaal niet. Het in slaap wiegen gelukkig ook niet. Voor het slapen huilt ze wel maar dit is vaak maar heel kort en valt dan meestal na 5 min in slaap. Ze is nu echt 2 uur rond iedere voeding wakker en slaapt dan ook weer ongeveer 2 uur dus weet inmiddels waar en wanneer ongeveer. Hier afgelopen maandag ook de prikjes gehad. afspraak liep 20 min uit, ondertussen was esmee bij mij op schoot in slaap gevallen. halverwegen de afspraak werd ze uit zich zelf wakker. voor het eerst een gezellig kind tijdens de afspraak . ze weegt nu 7 kilo en 63cm. Het was ff huilen bij de prikjes maar verder geen last gehad. Verder vandaag mijn eerste werkdag gehad. Ik moet zeggen het ging eigenlijk heel goed. Esmee had ook heel goed gedaan bij ons mam. Zit nu bij de kleuters en merk dat ik er een tijdje uit ben geweest. Het is een cluster 2 school, voor kids met spraak en taalproblemen, en ik merkte dat ik sommige kinderen gewoon echt niet snapte. wordt weer ff oren trainen de komende tijd . Morgen nog een dagje en dan is het weekend. Alles voor morgen straat weer klaar. Vroeg naar bed en dan de wekker voor de laatste voeding
Ja ze is idd een flinke dame, maar ja ik kan er niks aan doen. Ze krijgt niet eens haar max qua flesvoeding. Ze slaapt wel veel en is dus niet zo lang actief, misschien heeft dat ermee te maken... Maar goed, ze is gezond en dat is het belangrijkste.
Stefanenlaura, fijn dat je eerste werkdag goed is bevallen. De kop is er weer af haha. Jullie meisje is ook best flink dan? Ik ben benieuwd wat die van ons weegt. Met 8 weken woog ze 5720. Nu moeten we 6 nov weer terug. Maar dan is ze al wel 14 weken! haha Mar, heb je het nu al geprobeerd om de voeding op te hogen?
Ja ben vandaag begonnen met 180+6 en dan afgieten tot 180. Ze drinkt het met gemak op. Gisterenavod was ze erg onrustig. Huilen om 21.50 en toen ging ze om 22.30 helemaal los. Fles gegeven (normaal om 23.00) en toe kwam ze om 05.30. Fles gegeven en toen wilde ze niet meer slapen. Is normaal geen probleem. Bij me genomen en tot 07.45 geslapen (zij dan). Ik heb het idee dat ze droomt en daarom soms huilt in haar slaapt of huilend wakker wordt. Herkennen jullie dat?