Hallo allemaal, Wie is er ook zo vroeg als ik en weet al dat ie in januari 2016 is uitgerekend?? Ik had vanochtend een positieve test!! Als het goed is uitgerekend op 1 januari 2016 Echt super blij, want volgende maand zouden we beginnen met Clomid, maar dat is dus niet nodig, joehoe!! Even kort wat over mijzelf: ben 30 jaar, getrouwd met een hele lieve man en een dochter van bijna 2! Na de bevalling van mn dochter er achter gekomen dat mijn schildklier het niet meer goed deed. En uiteindelijk de diagnose: ziekte van Hashimoto. Hormoonhuishouding dus compleet in de war. Nu al ruim een jaar medicijnen en sinds een paar maanden is het eindelijk onder controle. Toch was mn cyclus niet helemaal goed, late eisprong en hele kort LF. Van de gyn moest ik eerst wat afvallen en daarna zou ik clomid krijgen. Blijkbaar heeft het afvallen al genoeg geholpen Ik vind het echt doodeng, want met Hashimoto heb je een grotere kans op een miskraam. Dus hopelijk gaan de komende 2 maanden snel voorbij! Nou, ben benieuwd wie er mij komt vergezellen
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ben zelf niet begin januari maar eind november uitgerekend van de tweede. Ik heb ook de ziekte van hashimoto (al vanaf mijn 11e) maar ik heb een gezonde zoon gekregen en tot nu toe geen miskraam. Laat je wel goed controleren tijdens de zwangerschap!
Ik kom me ook melden! Vanmorgen een positieve test gehad en waarschijnlijk ook op 1 januari uitgerekend! Vind het spannend, want het is ons eerste kindje en heb in december een curretage ondergaan..
tnx!! ja ik heb vanochtend gelijk de HAP gebeld of ik vandaag al bloed moest laten prikken, maar het kon wachten tot dinsdag. Dus dinsdag bloedprikken op schildklierwaardes!
jeej, gefeliciteerd!! Wat heftig een curretage. Laten we hopen dat de komende 2 maanden snel voorbij zijn!
Ja het was zeker heftig en ik heb ook wel even de tijd nodig gehad om mezelf weer op orde te krijgen! Dit was ook pas de eerste poging weer om zwanger te worden en in 1x raak!
Gefeliciteerd dames! Ik heb vanmorgen ook positief getest en ben waarschijnlijk 3 januari uitgerekend, tenminste dat vond ik op internet.. vind het ook nog erg spannend morgen pas me NOD en in februari een miskraam gehad (ook eerste kindje) Ik hoop voor ons dat alles nu echt goed blijft gaan! Me hele hoofd slaat alweer op hol de hele dag door, vind het zo spannend nog! PH1, ga jij ook vragen om een eerdere echo?
pff jeetje ook al een miskraam eerder! Gelukkig alweer snel zwanger weer, gefeliciteerd!!! Gaan jullie dinsdag gelijk vk bellen? Ik loop bij een gyn en had eigenlijk vrijdag een afspraak staan om te beginnen met clomid. Ik ga dus sowieso bellen. Ben benieuwd wanneer ik nu langs mag komen.
Leuk leuk gefeliciteerd! In het ziekenhuis hebben ze het aangegeven dat dat wel de bedoeling zou zijn bij een volgende zwangerschap! Ik ga dinsdag bellen met de dokter, want wil niet weer naar dezelfde praktijk toe voor de eerste echo. In december dachten ze daar namelijk dat het een miskraam was van een tweeling en de volgende dag in het ziekenhuis zag de echo er heel anders uit en was er een vermoeden van een partiële mola. Gelukkig was dit niet het geval, maar voel me niet prettig bij de verouderde echoapparatuur van die praktijk. Ik hoop mijn eerste echo in het ziekenhuis te kunnen hebben en zo snel mogelijk, maar wel met vrijwel zekerheid op hartslag! Ik wacht anders liever iets langer, want die onzekerheid zou ik niet kunnen handelen
Ja, ik stond er ook van versteld hoe vaak een miskraam voorkomt.. ik ben nu ook zeker niet meer zo relaxed als de eerste keer dat ik een positieve test had, ik ben bang dat het weer mis zal gaan. Het maakt je gewoon echt onzeker! Ik denk dat ik nog even een week want met het bellen van de VK, als alles dan nog goed gaat ga ik bellen en vragen om een echo voordat ik op vakantie ga (30 mei). Pas vanaf een kloppend hartje kan ik echt blij zijn denk ik! Al ben ik nu ook al voorzichtig heel blij natuurlijk !
Nee, zoiets heb ik ook! Een eerste echo wel idd op een termijn dat er met zekerheid een hartje te zien zou moeten zijn. Vorige keer kreeg ik pas met 11 weken een echo maar het zou wel prettig zijn als dat nu met bv 8 weken al zou kunnen..
De vorige keer heb ik de echo met 8,5 week gehad hoop dat nu ook weer te hebben een hartje geeft toch meer zekerheid..
Hoi dames, Ik meld me ook graag aan. Morgen is mijn nod, maar ik heb al 4 dagen goed oplopende testen dus ik ben ook zwanger. 3 januari uitgerekend! Wij hebben al een zoon van bijna 3. Mijn vriend heeft lang getwijfeld wanneer hij voor een 2e wilde gaan. Ik was er al langer klaar voor. Gelukkig was ik snel zwanger. Kan me voorstellen dat het voor sommigen spannender is, als je al eens een miskraam hebt gehad of een lijf hebt wat niet altijd meewerkt. Hopelijk voor ons allemaal een voorspoedige zwangerschap. Ik ben trouwens 29!
jeej gefeliciteerd!! Lastig als je op je partner moet wachten. Bij ons was het eerder andersom. Mn man wilde op mn dochter haar 1e verjaardag al haha. Ik ben 1,5 jaar bezig geweest met herstellen van de zwangerschap, door mn schildklier. Dus ik was er pas na die 1.5 jaar klaar voor. Wat vinden jullie eigenlijk van de uitgerekende datum? Ik moest zelf wel even slikken, het zijn zulke drukke maanden december en januari. Buiten de feestdagen hebben wij ook nog 8 verjaardagen van hele goede vrienden en naaste familie. En vanaf volgend jaar er waarschijnlijk dus nog een verjaardag bij hihi.
Hoi allemaal. Ook ik heb vanmorgen getest en ben zwanger!! Dit kindje wordt ons derde kindje,we hebben samen al 2 zoontjes van bijna 4 en bijna 2 jaar oud. Volgens berekening op internet ben ik 31 december uitgerekend, maar aangezien ik bij de vorige 2 zwangerschappen een week overtijd liep,ga ik nu uit van begin januari! Jullie ook gefeliciteerd met de zwangerschap en hopelijk kunnen we leuk kletsen tot aan januari! Groetjes
Ik heb overwogen om een maandje te wachten met opnieuw proberen en het overlegd met mijn man! De zwangerschap hiervoor had een uitgerekende datum van 26 juli en ook dat vonden we niet ideaal, want dat is middenin de zomervakantie. Ook hebben we bijna iedere maand wel veel verjaardagen ivm een grote familie, dus voor ons is het geen probleem. Ook is mijn ervaring dat een uitgerekende datum niet alles zegt en als onze baby's de krant en het nieuws halen als eerste baby in 2016 dan heeft dat ook wel weer wat
In eerste instantie wilde wij de maanden maart/april overslaan. Maar toen bleek dat ik misschien niet zo makkelijk zwanger zou worden dit keer hebben we toch besloten geen kans te missen. En tadaa Het moest zo zijn! Ja eerste baby in 2016, haha. wie weet!
De uitgerekende datum. Tja, niet eens bij stil gestaan haha. Zag het pas toen ik zo'n tool invulde om de uitgerekende datum uit te rekenen. Mijn zusje is met kerst jarig. Dat heeft nooit problemen opgeleverd. Alleen ik werk in de zorg en moet dus vaak met feestdagen werken. 31-12 en 01-01 komen dus slecht uit omdat ik dan dus niet altijd thuis kan zijn op de verjaardag van mijn kind.
Ik ga me na het weekend trouwens inschrijven bij de vk. Bij die praktijk krijg je de eerste echo al met 8 weken. Worden lange weken