Hihi goede test!! wij hebben 1e test ook met een simpele test van de wibra gedaan, maar wilde ook een cb test, is toch leuk als er echt zwanger staat! 👍
Wij vertellen het met de kerst denk ik Ligt er aan of ik weer hg heb. bij de vorige zws lag ik met 6 wk al in het zh uitgedroogd.
Gefeliciteerd nieuwe dames Wij vertellen het waarschijnlijk 5 december. Wel zo leuk Hoe we dat doen weet ik nog niet zo goed.. Pff ik heb ook altijd moeite met geheim houden!
Ik heb donderdag positief getest( 3 dagen voor nod) Donderdagmiddag gelijk bloed laten prikken en vandaag gebeld over de uitslag. Mijn hcg is 33. Volgende week donderdag moet ik weer prikken. Ik ben 12 juli uitgerekend. Blijkbaar is dat een goeie maand Mijn dochter is van 13 juli en mijn zoontje is van 22 juli. Ik heb 3 kindjes van 6, 4 en 2. Dit wordt mn aller allerlaatste kindje en ik hoop dat ik hier voor eens echt van mag gaan genieten. Ik weet dat ik een hele moeilijke tijd tegemoet ga. Mijn omgeving is niet blij met een zwangerschap omdat ik er altijd zo ziek van wordt. Bovendien maken ze zich zorgen om alles wat ik nu al moet doen. Goedbedoeld dus maar het is mijn leven en iedere keer als ik een foto zie met iemand met 4 kindjes smelt ik gewoon. Ik vind het zoiets magisch hebben! Ik zal veel spijt krijgen als ik er niet voor ga en ik vraag me af hoeveel spijt je kan krijgen van een wondertje en een uniek persoontje wat je leven zal verrijken. Heel veel succes meiden. Laten we met elkaar deze bijzondere maanden beleven!
Ik hoop dat je dat nu bespaard mag blijven! Hoe groeide jouw buik met de de andere zwangerschappen? Ik groeide altijd al wel vrij snel. Bij de eerste kon ik het nog wel geheim houden tot 10 weken. Nu merk ik al dat mn buik begint te staan..is het 4e kindje, maar wel al meerdere zwangerschappen gehad (mk) bovendien de laatste 8 keer ook al die hormonenbom in mn lichaam gehad door positief te testen en daarna weer negatief na een aantal dagen. Ik weet dus niet hoe dat nu gaat met mn buik. Daarnaast ben ik al een halve week niet lekker. Ik vrees dat dat zal blijven.. de vraag die ik normaal krijg als ik een tijdje niet lekker ben is bij mijn schoonfamilie of ik niet zwanger ben. Ik denk dat ik ze dus een beetje moet ontlopen.. Met sinterklaas vertellen is wel heel leuk! leuk iets inpakken en geven, heerlijk. In dec wordt ik 30 maar omdat het niet leuk ontvangen gaat worden aan beide kanten wil ik mijn verjaardag niet verstieren. Ik vind het al erg genoeg dat ze niet leuk gaan reageren. Ik wilde eerst een hondenbeschermpak huren en daarmee aan komen lopen bij mn ouders. Ben ik goed beschermd Nu twijfel ik of ik een kaart stuur met daarop een tekst. Wat mijn gevoelens zijn of een gesprek met mijn ouders waarin ik het vertel. Bij de ene gun ik ze hun eigen reactie en een weloverwogen reactie naar mij toe op het moment dat het ze uitkomt. Bij mn schoonouders, pfff geen flauw idee maar ik wil er niet bij zijn. De vorige keer reageerde mn schoonmoeder al lomp met de woorden o, god nee he! En tegen mijn man; hierna komt er geen een meer! Ze is van mening dat 2 kinderen genoeg is omdat ze dat zelf ook heeft..
Hg, hyperemesis gravidarum. Oftewel extreme zwangerschaps misselijkheid. Ik had het laatste zws. was voor de positieve test al misselijk, met 6 wk lag ik in het ziekenhuis ivm uitdroging. Paar x opgenomen geweest en uiteindelijk een heel zwaar medicijn gehad. Daarmee kon ik net thuis blijven. Hele zws kon ik niks, zelfs dochter niet naar school brengen. Vaak niet eens koken en kwam ik alleen uit bed als ze uit school was,ging ik op de bank liggen.
Ze hebben er bij mij nooit een naam aangeplakt. Bij zoveel dingen die ik had niet zelfs. Maar ik heb wel 9 maanden lang overgegeven. Nu heb ik genoeg reserves op mn lichaam en uitdroging hebben ze nooit naar gekeken. Ik voelde me wel zwaar belabberd. Maar kon nog vanwege het overgeven nog wel functioneren al was het beroerd. Ik denk dus niet dat ik het in die mate heb gehad als jij. Ik heb pillen gekregen maar meer was er niet aan te doen zeiden ze. Verder krijg ik steeds eerder voorweeen en harde buiken(vorige keer vanaf 17 wkn) in het begin van de zw ben ik heel moe en kan ik wel 14 tot 18 uur slapen. Na een week of 15 begint de ellende bij mij met slaapproblemen. Ik slaap een paar uur per nacht en soms sla ik complete nachten over. Met slaappillen kan ik dan helaas nog niet slapen..(als ik dan een keer 2 uur sliep dan werd ik letterlijk ziek en kreeg ik koorts) het gevolg, niets meer zien en dingen zien die er niet zijn. De deur bijvoorbeeld dichtgooien van de auto en mn hand er onbewust tussen houden. Tasjes zomaar ineens loslaten zonder dat ik weet dat ik loslaat. Auto's niet zien en auto's die er niet zijn wel zien. Het gas aanlaten. Mijn kind boven vergeten en niet weten dat ik mn kind boven gelaten heb. Allemaal dingen waarbij je echt gek wordt van jezelf omdat je weet dat je gevaarlijk bent, echt gevaarlijk..daarnaast krijg ik naast dat ook aanvallen vanaf week 30. Ademen is dan heel moeilijk tijdens een aanval en het voelt alsof ik dood ga zeg maar, zoveel pijn tussen mn ribben en rug. (een bevalling is er niets bij) Om die reden dan ook de laatste keer ingeleid omdat ze niet konden vinden wat er aan de hand was. Mijn hartslag is tijdens mijn zwangerschap ook veel te hoog. Als ze mijn hartslag hoorde dachten ze altijd dat het het hartje van de baby was. Door die hartslag dus ook heel moe en heel snel buiten adem. Al met al geen pretje maar ja, we moeten er wat voor over hebben. Meestal krijg ik de grootste klap een aantal weken na de bevalling en besef ik wat ik mn lichaam en mezelf weer heb laten doorstaan.
Sjaa Wat een ellende zeg! Knap dat je het nog een x aandurft! Heeft die pijn tussen je ribben en rug niet te maken met galstenen? Was bij mijn vorige zangerschap en waren ook helse aanvallen.
Klavertje pff ik dacht dat ik rot zwangerschappen had. kan blijkbaar altijd erger. Ik had trouwens ook vanaf 14/15 weken al harde buiken laatste 2 zwangerschappen mijn bmm reageerde er ook op helaas. halverwege de zws kon ik alleen weg met rolstoel. Uiteindelijk is hij met 33.5 geboren onze 2e met 37.5 (had een hartafwijking en met 100%rust heb ik haar gelukkig zo lang kunnen dragen) en de oudste met 33.3
Hoi meiden. Mag ik mee komen kletsen met jullie? Leuk om met meiden te kletsen die net zover zijn als mij. Hebben jullie ook al t idee dat je buik groeit? Ik merk het wel en ik zwel savonds op lijkt het wel? Zijn er meer die dit herkennen?
Welkom lottel! @ klavertje Jeetj wat een ellende zeg! ZO is zwanger zijn niet leuk. Dan kan ik me de reactie van je man wel een beetje voorstellen... Zeker met 3 kindjes die verzorgt moeten worden. Maar het komt vast wel goed. Mijn man vind het vooral enorm spannend, wel leuk spannend Gaat nog wat geven, we zijn bezig om een huis te kopen in het buitenland. Op dit moment hebben we een bod gedaan op een super gaaf huis, EN zijn wij de enige die interresse hebben... Hier in NL wonen we in een appartement, niet heel klein maar zeker ook niet groot. Dus we moeten een beetje in Ikea oplossingen denken. Ik heb bv maar 1 slaapkamer tot mijn beschikking,gelukkig wel een vrij grote. En een deel van onze spullen zijn al in opslag vanwege het emigratie plan. Kindje wordt wel in NL geboren, voordat we echt officieel om zijn duurt nog wel een paar jaar, huis is een behoorlijk project. Heeft 4 jaar leeg gestaan en er is lekkage geweest bij de schoorstenen dus behoorlijk wat schade ook.
Ik denk dat het bij mij meer gevoeligheid is. Ik heb vaak strakkere broeken aan (ik ho niet van riemen) en ik denk dat mijn buik vooral wat gevoeliger is waardoor de broek strakker aanvoelt.
Wat een verhalen van de zwangerschappen zeg.. Ik had gelukkig een prima zwangerschap bij nr 1. Tot 37 weken, toen kreeg ik zwangerschapsvergiftiging. En moest gelijk ingeleid worden. Maar met 37 weken is dat geen ramp. Hoewel mijn kleintje wel asma, allergieen en eczeem heeft wat mogelijk bij een volledig voldragen zwangerschap een stuk minder heftig geweest zou zijn. Maar ja er valt prima mee te leven dus oms hoor je niet klagen De dag van de bevalling en de weken erna waren een stuk heftiger voor mij en mijn man. Ik heb een ks onder volledige narcose gehad omdat mijn ruggeprik niet goed zat. En er was haast geboden dus dan maar weg maken. Maar dat is bizar hoor... ben je ineens weg en een half uur later word je op de ok wakker en is je kind weg en je man... en dan word je, compleet stoned van de narcose, naar je kamer gereden en daar zit de hele familie met jou baby. En ik had hem nog niet eens gezien! Ach gelukkig word het nu direct een ks en kunnen ze de tijd nemen voor de ruggeprik
@ Allegria, wat leuk om naar het buitenland te gaan! net over de grens ofzo? @lottel, mijn buik begint al wel te groeien. Ik zag het gisteravond ook al in de spiegel. Volgens mij heb ik gewoon ook hele gevoelige darmen en al zoveel zwangerschappen waardoor het natuurlijk nog sneller gaat staan. @javica, bij jou dus ook zo snel al! Bij mij heb ik wel het geluk dat het niets uithaalt. Al zeggen ze wel dat dat natuurlijk ook wel ineens kan veranderen. En 1 keer is natuurlijk al niet goed en een probleem. Ik hoop dat het niet te snel gaat gebeuren bij jou! Ik heb wel al geregeld dat ik thuis kan gaan werken als het weer slechter gaat met me. Dat ik me ziek moet melden staat al wel vast maar ik probeer het zo lang mogelijk vol te houden @mammadoe, ik denk geen galstenen al doet dat ook zon verrekte pijn inderdaad. Tijdens de bevalling heb ik die aanval ook nog gehad maar binnen een week na de bevalling werd het minder en hield het uiteindelijk ook gewoon op. Ik vermoed zelf dat het misschien toch te zwaar is voor mn lichaam en dat dat ergens op drukt wat nare reacties oproept van mn lichaam. Mijn lichaam zit nl met bepaalde botten en spieren iedere keer niet lekker(ga daarvoor ook vaak naar de ) mijn nek is nl niet goed en mijn heup staat scheef(en dus ook de rest van mn wervelkolom) omdat mn lichaam dat compenseert zodat ik niet scheef ga lopen. Helaas allemaal het gevolg van een zwaar ongeluk wat ik gehad heb toen ik 16 was. Daardoor heb ik sowieso dus klachten van concentratie tot zelfs geheugenverlies, regelmatig tintelingen in de linkerhelft van mijn gezicht en linkerarm. In de zwangerschap wordt dit ook erger. Ik denk dat die aanvallen daar dus ook wel wat mee te maken hebben. Hoe meer kinderen hoe groter in mijn geval ook tot nu toe. Gelukkig geen 10 ponders maar ze zitten wel rond de 4 kilo.
Jeetje dat is ook niet niks..ik zou wel afspraken maken van tevoren dat je dat niet nog een 2e keer wil. Stel dat je wel onder volledige narcose zou moeten door complicaties, ik zou dan zeker van te voren bespreken met je man dat alleen je man de baby ziet en jij alleen een moment hebt met je man zodra je wel bijkomt of iets. Ik zou daar niet blij van worden als het zo zou gaan. Je eigen kind wil je toch wel als een van de eerste zien..Je gezondheid is het belangrijkste maar ik kan me voorstellen dat dat niet leuk is en toch een beetje een domper op je momentje waar je zo hard voor hebt moeten werken.
Hallo allemaal! Ik heb 2 weken geleden voor het eerst een test gedaan en verrassend genoeg was ie positief! ☺ de afgelopen dagen ben ik blijven testen omdat het toch wel erg vroeg was dat ik de eerste positieve test in handen had. Ik begin het nu steeds meer te geloven. Er groeit echt een wondertje in mijn buik!😍 volgens de berekeningen op het Internet ben ik 4 juli uitgerekend! Dames jullie allemaal van harte gefeliciteerd en een voorspoedige zwangerschap gewenst! Dat we allemaal maar gezonde en prachtige baby's mogen krijgen!😊😙