Sens: Ja, zeker de lanette laat denk ik wel wat aangekoekte restjes achter Kokosolie schijnt inderdaad voor een hoop goed te zijn. SJ: Leuk dat de bloemkool zo in de smaak valt Hier gaan de hapjes nog echt niet van harte, misschien vind ze wortel niet lekker. Ik heb ook nog bloemkool en sperziebonen die ik ga stomen deze week. Eens kijken of ze dat misschien wel lust. En anders toch maar even wachten, misschien toch wat te vroeg voor haar. Vandaag naar het consultatiebureau geweest, konden ze mooi naar haar gezichtje kijken want dat is weer drama. Ze waren het met mij eens dat vet houden niet voldoende is, en ze waarschijnlijk een wat sterker middel nodig heeft. Ik ga morgen weer naar de huisarts, en als die niks mee wil geven moet ik het cb bellen. Hun gaan er dan achteraan voor mij, heel fijn dat ze het serieus nemen Verder is ons meisje goed gegroeid, weegt 5395 gram en is 60,5 cm. Mooi volgens haar eigen curve (iets aangepast ivm de 35 weken). Prikjes ook weer gehad, was helaas weer krijsen. Nu zijn we er wel even vanaf.
18 weken Bobbie wat fijn dat ze het zo serieus nemen bij het cb!! Hoe gaat het nu met Z? Hier hebben we volgens mij last van doorkomende tandjes... wat een pijn heeft hij zeg, zo sneu! Vannacht is hij elk uur wakker geweest.. en heeft sinds gisteravond ook 39 graden koorts. Maar extra veel vertroetelen ons ventje
Fijn dat t zo'n positieve afspraak was bij t CB. Heeeel fijn ook dat he serieus genomen wordt Bobbie.. Sens. Wat sneu... en wat snel! Hoelang hebben.ze daar gemiddeld last van? Weet je dat?? 19 weken Vandaag is mijn laatste verlofdagje.. en lekker gebruik van maken nog. De fysio komt vandaag weer langs. Vanmiddag even naar ee huisarts ok te bespreken hoe t gaat met de medicatie en lekker aan de wandel aangezien ik 2 dagen ziek geweest ben.. V is de laatste week wat onrustiger savonds... wordt ineens wel eens wakker... slaapt snachts wat moeilijker in af en toe na de fles... drinkt m de ene keer leeg en.de andere keer blijft er 50 ml over en begint om half 7 al te brabbelen (kan m wel tot 7.15 uur laten liggen)
Sens: Ja erg fijn inderdaad. Hoor vaak negatieve verhalen over het cb, maar tot nu toe vind ik het prima mensen daar haha En al last van zijn tandjes, lekker vroeg al! Hopelijk voelt hij zich gauw wat beter. SJ: Geniet nog van je laatste verlofdagje Hier gaat het best goed. Dinsdag naar de huisarts geweest voor haar gezichtje, en de huisarts vond het nu toch wel eczeem... En gisteren hebben we het hormoonzalfje eindelijk op mogen halen (hij was dinsdag niet op voorraad) Dus hopelijk is het gauw allemaal (zo goed als) over. Het is nu in ieder geval redelijk rustig. Na de prik had Z. wat verhoging, dus ik heb haar niet in durven bakeren. Ik verwachtte het ergste, maar ze heeft de nacht toen best goed gedaan! Nu ook de 2e nacht (ondanks dat de verhoging weg is) niet ingebakerd, en dat ging ook best goed. Wel heeft ze de afgelopen 36 uur zo'n 10 vieze, zure diarree luiers gehad. Vraag me af of dit voor haar een voorbode is op doorkomende tandjes, heb namelijk gehoord dat dit dan gebeurd.
18 weken SJ.. lekker genieten van je laatste verlofdagje! En alvast succes morgen Hoe gaat het nu met de medicatie? En zou V. misschien in een sprongetje zitten omdat hij wat onrustiger is, dat kan ook weer rond deze periode he? Bobbie.. ah wat fijn dat jullie (eindelijk) hormoonzalf hebben! Dat blijkt uiteindelijk toch het beste te helpen dus hoop dat het snel minder is! En wat goed dat ze zonder in te bakeren ook gewoon goed slaapt, wellicht een goed moment om te gaan afbouwen of willen jullie dat nog niet ? Ja die spuitluiers kunnen idd goed een voorbode voor tandjes zijn! Mijn zoontje is er idd vroeg bij dan met de tandjes, maar echt alle signalen wijzen erop. Gelukkig is de koorts inmiddels weg, heeft 2 dagen 39 graden gehad, en zielig dat hij was... Verder komt hij de dagen wel goed door als hij maar ergens op kan knauwen @SJ; heb gelezen dat het zeker een maand kan duren (helaas!). Had het al opgezocht omdat hij zo'n pijn had en de nachten zo'n drama waren, ik dacht help hoe lang gaat dit duren?! Haha maar het kan dus nog wel ff duren. Gelukkig ging afgelopen nacht alweer beter, heeft van 23.00-5.00 liggen slapen Heb ook druppels van VSM en die lijken ook te helpen
Wow Sens...een maand.. dat is lang zeg! Hopelijk valt het mee.. een beetje last is niet zo erg, maar poeh.. als hij erge last heeft is een maand wel heeeel lang op zijn korte leventje.. Fijn dat het afgelopen nacht beter ginf... Wat zijn het voor druppels? Bobbie... ik vind het CB ook prima. Soms krijg je van die algemene verhalen, maar meestal.... onze contactpersoon is echt heel fijn... vind de artsen wat minder.. Fijn dat het nu toch nu wat serieuzer wordt aangepakt en dat het al wat rustiger is, is natuurlijk wel heel geweldig! Ben je nu van plan om het inbakeren te stoppen? 19 weken (toch?) Jaa.. een sprongetje zou kunnen. ROnd de 19 weken was er een heftige sprong volgens internet haha.. een sprong die wel drie weken kan duren.. De medicatie helpt wel een beetje. Hij spuugt minder, maar is nog niet over. De huisarts zei dat het wel zo ongeveer weg moest zijn. Het komt gewoon nog regelmatig omhoog.. Heb een sterker middeltje gekregen.. weet niet meer hoe het heet, maar dat is 1 keer per dag. Gaan we morgen mee beginnen. Ben zeer benieuwd. Kinderfysio was wel heel tevreden. Ook het hoofdje gemeten. Het is wel zichtbaar dat hij een plat hoofdje heeft aan de achterkant... daardoor is het ipv ovaal wat breder. Voorkeurshouding Links en rechts is minimaal zichtbaar.. dus das fijn. Ik krijg volgende keer de percentages en met 6 maanden doen ze de meting nog een keer..
19 weken Hier gaat het inmiddels weer wat beter, soms opeens nog wel huilend wakker midden in de nacht En we zijn inmiddels begonnen met hapjes! Gisteren zijn eerste hapje, wortel, en lekker dat hij het vond! Hij wil alleen maar meer haha ik moest het echt beperken tot een paar lepeltjes.. En vandaag voor de tweede keer weer wortel en ook dat ging weer super goed, hij geniet er echt van haha zo prachtig om te zien! SJ, merk je al verschil met de nieuwe medicatie? Sneu dat het nog steeds omhoog komt terwijl het eigenlijk al weg had moeten zijn volgens de dokter.. En hoe is je eerste werkdag gegaan? Hoe deed je zoontje het bij de oppas? (hij was naar opa/oma toch?) Ohja de druppels die ik heb zijn van VSM Chamodent
Aaahh leuk Sens...dat je al met de hapjes aan het proberen bent! Ik heb al vanalles nu geprobeerd... bloemkool, wortel en broccoli is en groot succes. Vandaag een appel geprobeerd, was nog niet zo heeeel erg in trek, maar morgen weer proberen. Ik heb ook sperzieboontjes gemaakt. Dus dat proberen we binnenkort ook weer. 19 weken Ik merk nog niks van de nieuwe medicatie... mijn zoontje vindt het wel lekkerder, haha! Moeten het 1x per dag doen. Gisteren moest hij ontzettend veel spugen.... even afwachten, want zijn lichaam moet vast even wennen aan dit medicijn. Hopelijk helpt het wel, want tot nu toe lijkt het wel even erger. Gelukkig dinsdag op controle bij de kinderarts in het ziekenhuis. Werken was stiekem wel heerlijk hoor. Jeetje... we zijn echt wel superdruk met hem. Gelukkig was mijn man thuis, dan maakte het wel een stuk makkelijker hoor... ... a.s. donderdag komen mijn schoonouders hier thuis bij ons.. dat scheelt.... en op vrijdag is mijn man dus weer thuis. 1x in de week oppas bij ons thuis (iig de eerste weekjes)... Vandaag was het een zware dag. Hij was heel aanhankelijk. Poeh! Wel snel stil als ik hem bij me had, dat was wel weer fijn... voor mijn gevoel kon ik hem weer weinig wegleggen.
We hebben de eerste dag op het kdv overleefd! Haha nee, het viel reuze mee. Z. was erg lief, en ik had geen probleem met haar achter laten daar. Donderdag nog een keer een paar uur oefenen, volgende week t echte werk.
Fijn dat het goed ging Bobbie!! 20 weken Vandaag maar vast naar de kinderarts gegaan i.p.v. a.s. dinsdag. Het medicijn werkte gewoon niet goed genoeg en ik wilde er niet een week mee wachten.. Conclusie... Hij heeft niks ernstigs.. alles is goed en gezond alleen spuugt hij wat meer. De medicatie wat verhogen en tweemaal daags geven en voor de rest zo snel mogelijk naar vier en daarna naar drie flessen. De melkvoeding hoeft niet perse meer in een fles. We kunnen het ook als pap geven via een lepeltje.... (dit ivm frustratie jbpm) Ook zo snel mogelijk met de hapjes omhoog...... Dat dunne melk moet er dus zo gauw mogelijk af.. Wow.. wat een verandering ineens.. Effe met het CB overleggen en ervaringen van medeforummers ...
Zag je andere topic ook ja SJ, wat een verandering zal dat gaan worden. Hopelijk kom je gauw tot een oplossing, dat spugen is echt niks.
Ben al een tijdje niet meer geweest, erg druk met 2 kleintjes en werken en zo! Met de kleine gaat het steeds beter. En tijdje gehad dat hij niet zo goed groeide, maar dat lijkt nu beter te gaan hopen we. Hij krijgt nog steeds de pepti en de borstvoeding is helemaal afgebouwd. We zijn doorverwezen naar de kinderarts voor z'n groei en daar waren we vorige week. Gelukkig was hij toen wel aangekomen. Maar we moeten nu nog even de Pepti blijven geven. Hij krijgt ook nog geen hapjes. Hoe gaan de hapjes bij jullie? Slapen gaat steeds beter, zowel s nachts als overdag. En hij is super vrolijk! Zo leuk om te zien. Vorige week is hij ook 1 keer omgerold van z'n rug naar z'n buik. Daarna niet meer... wel van buik naar rug. Wordt er bij jullie al gerold? Hoe gaat het met het spugen SJ? En hoe bevalt jullie de combi werken en een kleintje? Ik vind het wel fijn om weer te werken. Is even wat anders...
Geeft toch niks Eend! Het is maar een forum... niks belangrijks toch! Fijn om te lezen dat je kindje toch groeit.... ga je regelmatig voor controles naar de kinderarts? Of was het een eenmalig bezoekje.. Ook fijn dat het slapen steeds beter gaat! Oooh goed he..! Mijn zoontje gaat af en toe BIJNA.... van buik naar zijn rug gaat het goed, maar van rug naar buik... nope.. nog niet gezien! Het spugen is beter onder controle. Ookal zegt de kinderarts dat het spugen niet minder wordt door de medicatie.. hier is het toch echt zo. SOmmige dagen spuugt hij amper.. natuurlijk wel mindere daagjes er tussen. Ik vind het best fijn om te werken. Het gaat ook redelijk/goed met V. en mijn (schoon)ouders. Nu komen ze nog bij ons thuis. Volgend weekend gaat V. voor het eerst logeren, dat vind ik nog wel spannend... maar aangezien de werkdagen ook goed gingen, moet het vast goed komen.
Hai allemaal! Nou had ik afgelopen week een heel verhaal getypt, wil ik het verzenden, krijg ik een foutmelding en is het bericht weg.. daarna helaas geen zin meer om alles opnieuw te typen. Maar nu gelukkig weer tijd gevonden om even te reageren! Hier gaat alles goed! De kleine man is erg vrolijk, omrollen kan hij al een tijdje, maar nu wilt hij echt niks anders meer. Verschonen is daardoor een ramp geworden haha.. hij rolt continu om, en dan leg ik hem weer terug, begint hij heel sneaky naar me te lachen en hups daar gaat hij weer, en zo ben ik dan continu in de weer en probeer ik ondertussen nog een luier om te doen haha. Hij is alleen niet genoeg aangekomen, zn groei was gestagneerd (gewicht, lengte wel 3 cm gegroeid) Maar hij was ook ziek geweest dus moeten over een week weer extra gaan wegen. (en dit was ook al een extra weegmomentje ivm overgang Pepti..) We geven ook nog steeds hapjes, echt zo leuk is dat. Wortel en bloemkool zijn tot nu toe favoriet, broccoli moet hij totaal niks van hebben haha dat gezicht dat hij dan trekt... Ik vind het werken ook wel lekker, het is wel druk (weinig tijd voor het forum ) maar vind het op zich wel te doen allemaal. En ben extra blij om mn zoontje dan weer te zien als ik thuis kom. Op het kdv vind hij het echt geweldig, zo mooi, als ik hem daar afzet begint hij gelijk te lachen en hij doet het daar erg goed. Bobbie; fijn dat het bij jullie ook goed ging op het kdv! hoe gaat het nu? SJ; wat fijn dat het goed gaat met V. als jij aan het werk bent! En dat logeren komt vast ook wel goed joh! ga je zelf wat leuks doen als hij uit logeren gaat? En hoe is het nu met al die veranderingen die de kinderarts adviseerde? Heb je ze een beetje door kunnen voeren? Eend; ooh zijn jullie uiteindelijk doorverwezen.. had de kinderarts een verklaring waarom hij niet goed groeide ? Fijn dat hij nu wel weer aankomt zeg! En wanneer willen jullie met hapjes beginnen?
Hoihoi Sens... Leuk dat jullie zoon al een tijd kan omrollen. Hier al heeeel lang van buik naar rug..maar van rug naar buik nog niet. Het laatste stukje lukt m net niet. Heb je inmiddels het extra weegmomentje al gehad? Ben benieuwd. Fijn dat je zoontje het zo leuk vindt op t kdv en het zo goed doet. Laat je hem toch wat makkelijker achter. hier gaat t wel goed. We zijn gister op stap geweest met een groep vrienden en daar was een overnachting bij. Heb erg genoten en het naar mijn zin gehad... en was niet de hele tijd met mijn gedachten bij V. Was wel.blij om hem weer te zien.. moest echt wel even huilen..hihi. het ging goed. Ze vonden het wel intensief. Welcome 2 our world! We hebben behalve de medicatie eeinig veranderd. Hij reageert er prima op.. dus wil liever niet veel anders doen. Verder gaan de hapjes top. Groeit flink en is al een flinke pummel nu hij over de 7 kg is.
Hoi hoi! Het extra weegmomentje is vorige week geweest en aangezien meneer vrijwel niets was aangekomen zijn we direct doorverwezen naar de kinderarts. Daar zijn we afgelopen vrijdag geweest, was een fijn gesprek maar ze vind het moeilijk om te zeggen wat precies de oorzaak is dat mijn zoontje niet aankomt. Zijn groei is gestagneerd sinds we met Pepti zijn begonnen, maar aangezien hij ook veel spuugt wil ze eerst dat uitsluiten. Ik moet nu dus 2 weken zijn voeding indikken, dan weer wegen en dan 2 januari weer terug naar de kinderarts. Als hij dan weer te weinig is aangekomen krijgen we Nutramigen. Ben enorm benieuwd! Ah lekker dat je even bent weggeweest SJ en dat het ook goed ging om V. achter te laten. Snap dat je verder niet veel wilt veranderen als het prima gaat, lekker zo doorgaan dan toch En al over de 7 kg, wat groeit ie goed zeg! (mijn zoontje is pas 5,7 kg..maarja die komt nu dus ook al 1,5 maand niks aan..)
Hmm... dat is nog wel effe spannend Sens! Wat gebruik je om in te dikken. Ik heb gelezen dat Rijstebloem ook wel flink aanzet, maar weinig voedingsstoffen heeft. Wat is Nutramigen? Anders soort voeding? Hier ben ik vanmorgen begonnen met de papfles. Hij eet zoveel groent een fruit nu, dat ik bang ben dat ik hem TE veel geef, haha! Ik wil graag dat de laatste fles vervalt. Ik heb nu vanmorgen een beetje bambix (6+ maand) in zijn fles gedaan en dat ga ik vanavond weer doen. Even kijken of dat iets veranderd aan zijn "eetlust" vanavond. De ene keer laathij 70 staan, dan weer 10 en dan weer 40. Is nog een beetje onduidelijk. Daarnaast is hij de ene keer al wakker voor 23.00 uur, de andere keer gilt hij het al uit om 22.15 uur en ook is hij soms nog diep in dromenland. Lastig.... als hij het nodig heeft prima.. maar als hij het eigenlijk niet meer hoeft, dan is het ook niet fijn voorhem.. lastig lastig! Hebben jullie nog tips wat betreft hapjes.. Groot succes hier is; broccoli, bloemkool, wortel, sperzieboon, aardappel, pompoen, appel, banaan, meloen en peer. Doperwten vind hij maar niks en de witlof werd gisteren ook niet zo positief ontvangen. Combinaties van de rest vind hij allemaal prima. Ik denk dat ik ook eens courgette ga proberen.