Hoi hoi Sens.. Wij doen wel de babyfoon aan. Wel op heel zacht.... 2 van de 5 ofzo... ik word eigenlijk niet echt wakker van geluidjes.. dat is pas vanaf half 7 ofzo! Ik ben echt bang dat ik hem anders niet hoor... hij huilt niet echt als hij wakker word.. dus ik ben bang dat ik zijn gebrabbel anders toch niet hoor en dat hij dan heel lang wakker in bed ligt en zijn papa en mama niet komen! Hihi, herkenbaar. Ik moet soms echt lachen van het kokhalzen. Met stukjes broodkorst had hij het heel erg... maar wordt al iets beter! Herkenbaar dat het te langzaam gaat met de pap. Ik geef haverpapje naturel inderdaad. Mijn zoon is wel heel hongerig 's ochtends, dus na 2 dagen merkte ik al dat een papfles of bord pap 's ochtends niet fijn voor hem was. Ik doe dat dus tussen de middag i.p.v. fles van 11.00/12.00 uur! Ja, ik vind dat leuk om dingen te proberen. Ik heb even gemaild met mijn contactpersoon van het CB die kwam me allerlei eettips... *stukjes brood en dan een kleine fles bijv. sochtends * yoghurt smiddags of na de groente hap * vlees, vis of een gekookt eitje mag ook Echt leuk al dat nieuwe. Ben echt benieuwd! Ja, ik moet maandag naar het CB. Ben ook benieuwd. Mijn jongen is echt flink gegroeid. Heeft nu ook ineens babyvetjes.. niet heel erg hoor, maar... toch wel wat plooitjes, hihi! Ohhh. ik ben heel benieuwd! hopelijk werkt het. Helpt een speentje indoen niet? Als V. om half 7 wakker wordt doe ik dat .. en vanmorgen sliep hij door tot half 9!!!
Ja de mijne huilt wel 9 van de 10 keer bij het wakker worden, en als hij niet huilt maar ligt te brabbelen, dan is zn gebrabbel nog luid genoeg om mij wakker te krijgen haha Ooh dat is ook nog een goed idee ja, om het tussen de middag te geven! Ik zal eerst eens kijken hoe het de komende dagen in de ochtend gaat en anders kan ik het idd ook naar de middag verplaatsen. Ja leuk he dat nieuwe, vind het ook echt leuk om nu combi's te gaan maken! Jaa hier ook wat plooitjes bij zn beentjes hihi! De echte babyvetjes. Echt fijn ze dat ze zo goed groeien Nou..ik heb dus een kind wat geen speen wilt, al vanaf de geboorte niet...Ik heb echt alle spenen destijds in huis gehaald (bibi, difrax, avent, soothies, huismerken, kleine spenen, grote spenen enz.enz.) maar meneer wilt ze gewoon echt niet, dus helaas dat is geen optie snachts
Nee okee... dan begrijpik t wel. Onze baby slaapt ook niet direct in de kamer naast ons... begin van de week met een beetje brood extra naast de eerste fles.. ben benieuwd.. Die babyvetjes..hihi... heerlijk... al vinden veel mensen ons zoontje sowieso al stevig.... hihi... nu krijgt ie plooien... Oh jammer... en een knuffeldoekje bij zijn gezichtje? een voordeel.. je hoeft het niet a te leren hihi... V heeft een flinke zuigbehoefte... dus die speen moet er echt zijn... behalve tussen 21.00 en 07.00 uur... gelukkig!
Ja dat is idd een voordeel dat we het niet hoeven af te leren haha! Z'n favoriete knuffeldoekje ligt al bij hem in bed, hij pakt dat savonds ook lekker vast als hij gaat slapen En helaas.. de papfles 's avonds heeft (nog) niet geholpen, geef het nu 2 avonden en toch steeds om 5 uur wakker. Geef hem alleen nu geen flesje meer om 5.00 uur omdat hij dan om 2300 een papfles heeft gehad
Ik troost hem nu gewoon eventjes en dan leg ik hem weer terug. Het duurt dan wel iets langer voor hij weer gaat slapen, en met dat kleine flesje van 60 cc sliepen we allemaal binnen 5 minuten weer haha dus dat vond ik veel fijner eigenlijk maarja hij zal toch op een gegeven moment moeten leren dat hij snachts ook zonder voeding moet gaan slapen
Nou..ondanks dat hij steeds om 5.00 uur wakker wordt, lijkt het er sterk op dat hij de 23.00 uur fles gaat laten vervallen. Ik geef hem nu om 5.00 uur geen voeding meer, ik troost hem, leg hem terug, en vervolgens wordt hij pas om 8.00 uur wakker, en niet eens met erge honger! (dat is altijd wonderbaarlijk voor die kleine hongerlijer van mij haha) Ik kan hem dan op m'n gemak uit bed halen, aankleden, de fles klaarmaken en dan krijgt hij pas om 8.30 uur z'n ochtendvoeding. Daarnaast liet hij gisteren 100 cc van de 23u fles staan en eergisteren 80 cc. Ook de 19.00/19.30 uur fles drinkt hij niet helemaal op.... Ik denk dat ik gewoon maar eens ga proberen of de 23uur voeding eraf kan... ben benieuwd!! En dan misschien rond 19.30 uur een papfles geven. Vanavond proberen! Hoe gaat het met de hapjes SJ? Al iets met pasta of rijst geprobeerd? Ik ben hier nu combi's met aardappel aan het geven, ff een vraagje, wat voor aardappel gebruiken jullie? Ik heb tot nu toe alleen nog zoete aardappel gebruikt. Vorige week ook de kruimige gepakt die ik nog in huis had, maar na het pureren zag het er zooo smerig uit, leek wel deeg! Durfde het m'n zoontje niet te geven haha
Herkenbaar hoor Sens! Die van mij had echt geen rem wat betreft eten - drinken en liet ook wisselend flessen staan. De ene keer dronk hij 70, de andere keer 180. Heel lastig, maar hier is het wel gelukt! Gewoon proberen dus! Ik gebruik ook kruimige aardappel.... ik doe er een beetje water bij en dan is het wat smeuiger... misschien is dat wat voor je. Zoete aardappel nog niet geprobeerd. Van de week heb ik pasta met brocolli gepureerd. Vond hij heel lekker. Met tomaat erbij was niet zo'n succes. Gisteren rijst met mango geprobeerd. Was even wennen... is ook voor geen meter te pureren... dus...even een beetje geprakt. Na een paar vieze gezichten vond hij het wel lekker... 2 nieuwe smaken, dus wel logisch! Vandaag bij het CB geweest en woooww... wat doet mijn ventje het goed... Net een half jaar en al 8,3 kilo en 68 cm... je ziet er niks meer van dat het een minibaby was van 2,4 kilo en 49 cm..
Jaa idd even volhouden met het laten vervallen van die 23.00 uur voeding hij kwam vannacht om 2.30 uur. Eigenlijk heb ik toen op de automatische piloot een flesje gemaakt en gegeven, vervolgens werd hij pas om 8.30 uur wakker. Achteraf dacht ik, hmmm.. volgens mij werd hij niet eens wakker van de honger maar meer uit gewoonte. Dus vannacht nieuwe poging Nou die rijst idd, ik wil dat ook proberen maar dacht ook al dat is toch niet te pureren?? Haha. Wat voor rijst had je genomen? Ik zat aan een beetje plakkerige rijst te denken, basmati ofzo? Wauwww wat kun je trots zijn op je ventje SJ! Ongelooflijk zeg, zo klein bij geboorte en kijk nu eens na 6 maanden, echt super!!!!
Okee..die voeding heeft ie overduidelijk niet meer nodig.. Hij werd om 23.30 uur wakker, toen heb ik even zijn luier verschoond aangezien hij hele erge luieruitslag heeft. Vervolgens lag hij wat te kletsen in bed en viel weer in slaap, en moest hem vanochtend om 7.45 uur gewoon wakker maken omdat hij naar het kdv moest haha
Aaahh wat lief van je Sens! Ik ben zeker heel trots op hem.. Ik durfde geen speciale rijst zoals basmati/pandan.. dus heb biologische witte rijst gepakt. Maar ga hierna wel pandan geven hoor... Wat fijn dat jouw 23 uur voeding er nu ook af is! Wij gaan proberen de 16.00 uur fles te vervangen volgende week door yoghurt, maisvingers en thee.
Ohja dat is ook een goeie, ga ik die ook kopen! En dan uiteindelijk kunnen we idd wel over op pandan of basmati ofzo Nou daar zat ik dus ook al aan te denken dat dat onze volgende stap gaat zijn.. de voeding rond 15.30/16.00 uur lijkt hij niet erg hard nodig te hebben namelijk. Dus zal denk ik niet lang duren voordat wij die ook gaan vervangen door wat fruit en thee Die maisvingers zijn hier trouwens ook zo'n enorm succes, zo leuk!! Hij vind het heerlijk en kijkt er steeds naar als hij het in zn hand heeft, neemt er dan weer een hapje van, om hem vervolgens weer helemaal te bestuderen haha
Aahhh zo leuk Sens, dat het zo herkenbaar is steeds! Hoe gaat het met brood? V. vindt het nog niet echt wat.... hapte er laatst een stukje af, maar bleef plakken en hij kan er niet veel mee. . Hebben jullie kindjes al tandjes! Ohhh en vanavond na het werk heb ik met hem op de mat gelegen en met een beetje aanmoediging en hulp draaide hij eindelijk van zijn rug op zijn buik! Jeeeeuj! Hij kan het... Zal vast niet lang duren of hij doet het constant.. Hij praat ook steeds.. Ba-ba-ba-ba- ma-ma-ma-ma En met veel geluid... dat gebeurt nu ook met eten.. Dan is het kauwen met de ma-ma-ma -geluidjes... hihi!
Brood vandaag voor het eerst geprobeerd maar was niet echt een succes. Had hem gewoon een stukje in zn handen gegeven zodat hij er op kon kauwen/sabbelen, maar hij stopte het allemaal zo snel in zijn mond dat hij maar bleef kokhalzen en vervolgens ook moest spugen... Was niet echt een succes dus. Morgen maar weer proberen en het dan op een andere manier aanpakken (alleen weet ik nog niet hoe haha!) Jaaa hier is sinds vandaag de 2e tand door!! Eindelijk! Daar zaten we al de hele week op te wachten hihi hij had zo'n last arm ventje, maar vandaag gelukkig nergens meer last van en onderin is de tweede tand nu dus ook goed te zien Bij jullie al tandjes te zien? Ooh wat goed SJ dat hij deed rollen! Nou het een keer gelukt is zal hij vast blijven oefenen! Leuk om te zien he! Hier kruipt meneertje al.... ongelooflijk hoe snel hij met alles is. Wel ontzettend leuk om te zien hoor, als er een speeltje net wat verder van hem af ligt, zie je hem er eerst naar loeren, dan denkt ie hmmm dat wil ik hebben en dan hups in de kruiphouding en ernaar toe haha! Ahh wat leuk dat praten!! Echt met medeklinkers al! Dat gebeurt hier dan nog niet, het is vooral nog het haaa hiiii en soms klinkt het ook als jaaaa en neeee. Sinds deze week zet hij ook een "lage stem" op hahaha ik weet niet wat hij dan doet maar het lijkt een soort gegrom.
Hihi... leuk om te lezen!! Vandaag was hij een beetje boos op zijn rug.. en na een beetje protesteren en zeueren lag hij ineens op zijn buik! jeeeuj! Hij vindt de box minder leuk.. dus ligt nu op een speelkleed in de woonkamer steeds! .. zoo grappig! Hij doet ook steeds andere dingen.. zo leuk! Zijn lachen en huilen is anders. Ineens zo babyaf... Schaterlacht jouw kindje wel eens? Dat brood gaat hier ook nog niet zo superfantastisch! We zijn van de week eens gaan kijken of hij de fles van smiddags perse nodig heeft! En we gaven 120/4... ging prima! Vandaag dronk hij het niet eens op.. dus ga morgen voor thee en yoghurt. Thee hebben we al eens geprobeerd.... vindt hij wel lekker...
Haha wat leuk SJ! En zo'n speelkleed is ideaal he! Wordt hier ook hele dagen gebruik van gemaakt Jaaa precies wat jij zegt, het baby is er al af, het worden echt kindjes nu he Jaa hier wordt wat afgelachen zeg haha hij moet vooral schaterlachen om zijn knuffels hahah geweldig om te zien!! Ooh ik ben hier ook een beetje aan het vogelen met die middagfles, hier krijgt hij nu 150/5 ipv 180/6, en dat gaat prima! Ik wil eigenlijk volgende week ook gaan beginnen met thee Wat voor thee geef jij? En hoe geef je de thee, gewoon uit een fles waar hij ook z'n melk uit krijgt, of een drinkbeker, of tuitbeker? Ik heb alle soorten in huis maar geen idee welke goed is om mee te beginnen haha. Een fles lijkt me het makkelijkst, want dat kent hij, maar ik kan me ook voorstellen dat het goed is om hem te leren drinken uit iets anders dan een fles...
Ja heel leuk. Ik heb deze een keer een gewonnen via een facebook actie. Zo leuk! Wat bouw jij rustig af zeg. Ik heb 3 dagen 120/4 gedaan ipv 180/6 en gisteren niks gegeven. Beetje yoghurt met beetje fruit om aan de snaak te wennen. Broodkorstje en paar slokjes thee Heb van nubi een soort tuitbeker die niet lekt. Het tuitje is gewoon zacht. Uit de gewone fles lukt m niet echt. Is veel dunner dan hij gewend is he.
Ohja rooibos is een goeie ja, zit ook geen caffeine in en is qua smaak denk ik ook wel lekker voor een baby Nou ik zit dus weer even te twijfelen of die voeding van 15.00-16.00 uur er af moet en hoe ik die anders ga vervangen.. Ik kan namelijk geen yoghurt oid geven ivm zn allergie. Dus ik vraag me af of hij dan wel voldoende binnen krijgt over de hele dag, hij krijgt dan 2x 180/6 en 1x 210/7. Zou dat genoeg zijn voor een baby van bijna 7 mnd en +/- 6,5 kg?? Wat denken jullie?