juli 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SJ86, 18 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Jaaa... al hoorde ik laatst dat de thee niet uitmaakt als je het eerste theekopje niet gebruikt voor je baby. De cafeine zou er dan al grotendeels uit zijn (?)..

Ik denk dat 3 keer melkvoeding voldoende kan zijn, als het voor de rest wel goed wordt aangevuld. 1 keer goede portie fruithap en een keer een warme hap met groente.
    's middags kun je ook voor die maisvingers gaan, extra groente, brood, etc. Mijn zoontje at in het begin op dat moment heel weinig hoor.... broodkorstjes kreeg hij nog niet echt weg.... thee vond hij niet fantastisch en met 3 happen yoghurt had hij genoeg.... hij at dan lekker goed 's avonds...
    Nu eet hij het savonds niet altijd meer helemaal op

2. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Ohh gisteren voor het eerst rooibos thee gegeven, hij vond het heeeerlijk! Haha hij was echt aan het smullen zo grappig, had ik niet verwacht bij zn eerste keer thee

Ja ik ga toch maar afbouwen die fles :) kreeg van onze voedingsleverancier het volgende voorbeeldschema voor kindjes van 6 maanden door:

ochtend: flesvoeding/pap
    tussendoor: fruit
    middag: flesvoeding
    tussendoor: brood of soepstengel oid
    avond: warme hap
    avond "tussendoor": flesvoeding

Dus zij geven ook aan dat de middagfles er af kan :) en dan ga ik dan gewoon verder met oefenen met brood. Soepstengels ook maar eens proberen, dat gaat er ook wel in denk, die maisvingers vind hij namelijk super ;)

Hoe gaat het verder met het omrollen SJ? :)

3. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Ik vind zelf de soepstengels nog wel eng.. net als met brood gaat er flinke stukken in soms.. en brood en maisvingers, die smelten dan nog een beetje haha!

Welke fles heb jij gebruikt vor de thee? Ik ben nog echt aan het zoeken.. onze zoon is nog niet heeeeeel erg te porren voor thee, hihi!

Afgelopen dagen slaapt hij overdag ook meeer..
    Net legde ik hem effe slapend weg in de kinderwagen... werd direct wakker.. shit! Dan maar zijn broodje smeren dacht k toen en thee maken.. is hij ineens heel rustig: in slaap gevallen!

Bij de meeste kinderen bouwt het nu af volgens mij... maar onze V. die begint n meer te slapen lijkt het..

Rollen doet hij nog niet overdreven vaak. Hij kan het wel hoor.. deed het net nog....heeft net een uur op zin speelkleed gelegen.. naar een half uur is hij maar op zijn buik gaan liggen en bewoog tijgerend ACHTERuit!

Ook zo lief.. hij doet ineens heletijd van die ja-knikjes. Wenkbrauwen opgetrokken en ja-knikken. Zo schattig, hihi!

Waar zou de rest zijn? Haha.. ik ben altijd wel benieuwd en blij dat jij nog reageert.. ;)

4. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Met de yoghurt stop ik.. hij heeft al een paar dagen veel gegeten, vindt het wel lekker, maar spuugt daarna flink. Echt overgeven is het.. stinkt ook heel erg...! Echt net als dat wij overgeven, supervies!

5. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Ja ben ook benieuwd hoe het met de rest gaat! En vind het ook leuk om zo nog contact te hebben. Zonder jou had ik niet van het bestaan van de maisvingers af geweten ;)

Ik geef thee uit een flesje dat echt heel erg lijkt op een gewone drinkfles (voor zn melkvoeding). Alleen zit er in het midden van de fles een gat zodat hij het flesje zelf vast kan houden.(edit: handgreepflessen heten ze)Heb ook een tuitbeker maar het gat daarvan was erg groot dus dat durfde ik nog niet aan. Dit gaat prima zo dus binnenkort toch maar eens met een tuitbeker proberen :)

Wat fijn dat hij overdag nu ook meer slaapt! Hier gaat hij nou juist minder slapen haha. Misschien gaat V nu de slaap overdag van afgelopen maanden inhalen haha

Oohh dat echte overgeven is vies he! Dat had mijn zoontje dus met brood. Het was niet een beetje spugen of kokhalzen maar echt overgeven. Zou yoghurt misschien te zuur zijn ofzo dat hij daarna steeds moet spugen?

6. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Ohjaaa dat achteruit tijgeren is ook grappig haha!! Mijn zoontje begon ook eerst met achteruit tijgeren, zo grappig!

7. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Jaaa vind ik ook! Dan heb je ook nog een beetje vergelijking en inderdaad kun je wat ideetjes opdoen.

Gisteren gestopt met thee... ik heb een speciale tuitbeker met zachte tuit... msar daar kauwt hij nu op...
    ik doe het in een kleine dr brownfles .maar hij zuigt er niet aan. Met water erin ook niet. Nu dacht ik gister... wat als ik nou eens diksap erin doe...dus heb heeeeel waterige diksap-ranja gemaakt. En ja hoor... hij dronk!

Sinds de yoghurt is gestopt is t overgeven niet meer geweest..

Heeft jouw zoontje al tandjes? En..poets he al?.hoe gaat dat?

Heb jij nog de kinderwagenbak of die 2e "buggy"zit die ook in ligstand kan? Ik heb dat gister gedaan... hij keek.zijn ogen uit! Hihi..

Gaat brood er nu goed in bij jouw zoontje? Ik besmeer t licht met een beetje pindakaas en appel/peerstroop vahaf 6 maand

8. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Ooh wat goed dat ie dat wel drinkt! En doe je dat dan wel in de tuitbeker of ook in de fles?
    En wat fijn dat het overgeven gestopt is sinds je geen yoghurt meer geeft!

Jaa mijn zoontje heeft nu 2 tandjes onderin. Elke avond poets ik ze ook, dat gaat op zich redelijk. Hij kauwt zelf voornamelijk op de tandenborstel maar tussendoor lukt het wel om ze ook echt een beetje te poetsen ;)
    En heeft jouw zoontje al tandjes?

Ik gebruik al een paar maanden het buggy-gedeelte. In de bak werd hij altijd zo boos/chagrijnig, omdat hij niks kon zien (ik heb nogal een nieuwsgierig kind haha), dus toen eens de buggy geprobeerd en dat was een enorm succes! Zo kunnen ze idd alles zien, prachtig voor die kleintjes hihi :)

Ja brood gaat nu goed! Vooralsnog besmeer ik het alleen met boter, hij vind het zo al lekker. Binnenkort maar eens met wat andere smeersels gaan proberen. Bevalt bij jouw zoontje de pindakaas en de stroop goed?

Ik heb vandaag voor het eerst geen melkvoeding om 15.00 uur gegeven, het is gelukt! Wel was hij best ontevreden (maar er komt ook een derde tandje door dus dat kan er ook mee te maken hebben..), maar het lukte om geen fles te geven. Hij kreeg gewoon thee+brood en een maisvinger, en 1,5 uur later heb ik nog een beetje thee gegeven aangezien hij bleef jammeren. Maar het was geen honger-huiltje dus denk dat dit wel gaat lukken :)

Ik zag vandaag bij de jumbo ook baby-koekjes vanaf 6 maanden (ook van de kleine keuken). Heb jij dat al wel eens als tussendoortje gegeven?
    Ik wilde het meenemen voor de afwisseling maar er zat melk in helaas. Maar vooralsnog bevallen de maisvingers ook uitstekend haha dat is echt een van zn favorieten!

9. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Ik doe een beetje van in de fles en een beetje in de tuitbeker. Dan drinkt hij wat uit de fles en met die tuitbeker kan hij dan oefenen ;)

Aahh leuk he! er komen 2 tandjes aan.. 1tje is er nu een beetje door.. vandaag gepoetst. hij vond het prima en begon daarna lekker zelf aan de tandenborstel te kauwen.. vond vast de tandpasta lekker, hihi!

Ik heb boter nog niet eens geprobeerd.. .hier bevalt de pindakaas en appelstroop goed, maar er zit bijna niks op hoor.. zo min mogelijk! Gewoon voor het idee... is ook vanaf 6 maand en te koop bij de jumbo! ;)

Wat goed dat bij jou de fles er misschien ook wel af gaat!
    Mijn zoontje lijkt ineens minder nodig te hebben .. gisteravond at hij zijn warme hap van de avond maar voor de helft op.. soms ineens de fles van de ochtend niet helemaal leeg.. hihi!
    Wat is er gebeurd met mijn veelvraatje ;)

Ohh, die babykoekjes heb ik niet gezien! van de week maar effe gaan kijken dus! Ik zie steeds wel dingetjes vanaf 8 maand.... dus die probeer ik over een week of 2..

ohh die maisvingers.. jaa.. echt favoriet, maar het is wel plakspul zeg.. wat een knoeiboel maakt hij er soms van!

10. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Zooo eindelijk weer wat tijd gevonden om even op mn gemak te reageren ;)

Oh wat slim ja dat je de tuitbeker alleen geeft om te oefenen, ga ik ook eens doen! En dan ook een deel in de fles want dat gaat gewoon goed
    De 15.00 uur fles is er hier ook helemaal af nu :) haha ik sta er ook echt van te kijken, had eerst ook zo'n klein hongerlijertje en nu... nog maar 3 flessen op een dag, slaapt hele nachten door (van 19.00-7.00, ik sta er nog steeds versteld van hahaha)

Ja vanaf 8 maanden heb je echt veel meer te kiezen qua tussendoortjes enzo he. Ik zat er ook aan te denken om eens wat rijstwafels te gaan proberen, volgens mij mogen ze dat nu ook al hebben.

11. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Zijn jullie al wel eens gaan zwemmen met de kleine?
    Wij zijn vanochtend voor het eerst geweest, was erg leuk! :D
    Hij moest wel een beetje wennen, hij gaat thuis al vaak in het grote bad maar dit was natuurlijk wel een heeeel groot bad haha en zoveel andere kindjes, maar het is zeker voor herhaling vatbaar :)

12. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Van de kleine keuken heb je ook rijstewafels vanaf 8 maand geloof ik! Eind van de maand ga ik nog naar de 9maandenbeurs, ga daar eens flink kijken bij de stand van "de kleine keuken". Daarna geef ik het gewoon hoor.. ga niet kijken naar die 8 maand.. ik zie vanzelf wel of hij het kan hebben of niet.... zo waren we gisteren soep aan het eten met turks brood.. heb ik hem ook een beetje gegeven, vond het lekker! :) hihi..

Heerlijk he.... dat ze ineens zoveel minder moeten en lang slapen. Ik geniet er van! :) ... Zijn babyvetjes/plooitjes zijn nu al minder, hihi! ;) ...

Zwemmen.. ja.. ik ben 2 weken geleden voor het eerst geweest. Hij vond het fantastisch. Ik heb zo'n swimtrainer... zo schattig.. die beentjes trappelden en wiebelden flink! Ik ben niet zo lang geweest trouwens.. hij was snotverkouden!

Sinds van de week ook eens de kinderwagenbak vervangen door het zitje... hij vindt het zo mooi om rond te kijken! Wat een schatje is het toch!

13. mariamK

mariamK Lid

19 sep 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is op 18 juli geboren ..Fijne thuisbevalling gehad♡

14. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Hee mariam, gezellig dat je mee komt kletsen! :)
    SJ en ik zijn nog de enige die dit topic een beetje in leven houden haha dus gezellig om er nog iemand bij te hebben.
    Hoe gaat het nu met je meisje?

@SJ;
    Oooo wat goed om te weten dat er een stand is van de kleine keuken! Ik ga ook naar de negenmaandenbeurs! :) Ga zeker langs die stand dan!
    Ja ik denk ook dat ik vanaf 8 maanden gewoon beetje zelf in ga schatten wat hij wel en niet kan hebben, en niet meer zo op die leeftijden op de verpakking let. Inmiddels kunnen we het denk ook wel zelf inschatten hoor ;)

Jaa ik vind deze leeftijd ook echt genieten! Kan de hele dag naar de kleine man kijken, vind die ontwikkeling van ze zooo mooi om te zien, en hoe hij dan lekker zelf aan het spelen is enzo, heerlijk genieten is het ja! :) (veeeel makkelijker dan in het begin he ;) )

En precies wat jij ook zegt, het is zo mooi om te zien als hij in het zitje van de wandelwagen zit en lekker om zich heen kijkt, alles ontdekt en in zich opneemt. En dat trappelen in het water ja, prachtig!!
    Verliefde mama hier....;)

15. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Hoi hoi!
    Wel jullie berichten al veel eerder gelezen, maar nog niet gereageerd! ;)

Welkom Mariam.. Leuk dat je mee kletst..

Sens.. grappig! Misschien staan wij dan toevallig naast elkaar.. haha! ;) .. Ik weet niet zeker of de kleine keuken er staat hoor..iemand gaf mij die tip en ik ga zeker kijken en inslaan! Hihi

Hier gaat het op zich wel goed.... onze V. is helaas wel wat onrustiger 's avonds en 's morgens heel vroeg.. hij huilt soms flink hard in bed als hij er al even in ligt... laatst tot 02.15 uur, maar meestal stopt het wel veel eerder hoor.. Smorgens wordt hij ook ineens wakker.. bahbah! Soms al vanaf half 5 de speen er in...en als hij weer in slaap valt.. duurt dat ook wel tot 7/8 uur.. dus het is niet dat hij perse honger heeft..

Verder rolt hij nu zo makkelijk heen en weer! Echt zo grappig om te zien hoe veel moeite het hem kostte en hoe makkelijk het nu gaat..

Ik heb nu ook een stokke playtray gekocht. Lijkt me zo leuk! is natuurlijk om te spelen, maar ga er zo zijn stukjes brood op leggen... ben benieuwd hoe dat gaat!

Wat een ontwikkelingen maakt hij door.. hij kletst wat af en ik ben ontzettend lachwekkend. Soms kijk ik alleen al en dan ligt hij al dubbel van het lachen, hihihi.. zooo grappig!
    Tijgeren gaat hier nog steeds achteruit.... helaas kan hij dus nog niet zelf naar een speeltje toe..

Medicijnen zijn we flink aan het afbouwen op eigen initiatief... van 2 x 2,5 ml zijn we nu al bij 2 x 1 ml! Gaat top... volgende week ofzo alleen sochtends nog 1 ml en dan gaan we ermee stoppen!

Wat een verhaal toch weer he!

16. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Hai hai!

SJ; gisteren even gekeken in het overzicht van de negenmaandenbeurs, en idd, kleine keuken is aanwezig :)

Ah wat vervelend dat V. wat onrustiger is, hoe gaat het nu met hem? Wellicht heeft ie iets onder de leden, een tandje dat doorkomt?

Mijn zoontje is ook al dagen onrustig en heel veel huilen, blijkt dat ie een oorontsteking heeft.. Vanochtend even naar de huisarts geweest. Mag hem paracetamol geven en verder gewoon uitzieken, mocht het woensdag nog niet over zijn moeten we ff terug.

Haha wat leuk dat het rollen nu zo makkelijk gaat! Er gaat weer een nieuwe wereld voor ze open he ;)

Ooo wat leuk dat je een playtray hebt gekocht! Ik heb ook een Stokke, en wilde eerst geen blad omdat hij zo gezellig aan tafel zat bij ons, maar nu hij ook brood gaat eten (en dat ook heeel graag zelf wil doen), denk ik er toch aan om zo'n blad te kopen... laat maar weten hoe het bij jullie bevalt!

En wat goed dat je de medicijnen aan het afbouwen bent en dat het zo goed gaat! Fijn hoor voor je ventje :)

Wij moeten in maart naar het ziekenhuis voor de dubbelblinde provocatietest ivm zijn allergie, hebben net een oproep gekregen. Ben benieuwd in hoeverre hij nog allergisch is dan..

Hoe gaat verder het eten enzo bij jullie? Geef jij hem ook al rundvlees, kip ed?
    Ik ben hier nu steeds verder aan het uitbreiden, rijst, macaroni gaat allemaal goed, kip ook al gegeven. Alleen rundvlees moeten we nog proberen.
    Als jullie nog tips hebben voor een lekker gerecht.... ;)

17. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Hooiii...

Ohh slim ja! Daar heb ik nog niet eens gekeken. Leukleuk!

Vandaag viel een tweede doorkomend tandje wel op... dus wij dachten indd ook al dat er zo iets zou kunnen zijn

Aaah sneu... oorontsteking.. waar merkte je het aan?

Ja echt leuk... en hij schuift het hele huis door. Wel achteruit hoor...hihi...
    Ja... ik wilde ook geen blad.. hij zit ook gezellig bij ons aan tafel... maar zo valt t er minder af. Wel handig maar oh..wat duur!

Jaa heel fijn dat we de medicatie bijna stoppen. Nog een week.. misschien 2.... kijken of het daarna ook met minder jbpm kan! Spannend zeg... die allergietest.

Ik heb laatst een beetje rundergehakt gebakken en door gerechtjes gedaan... weet niet meer waar doorheen. In ieder geval met aardappel en wortel.

18. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Hij was al een paar dagen niet zo lekker, toen begon zaterdagnacht de ellende met slapen, hij kon gewoon echt niet slapen en als hij dan eenmaal sliep werd hij een half uur later weer huilend van de pijn wakker. Toen er zondag ook een beetje bloed uit zijn oor kwam dacht ik zelf al aan oorontsteking, maandagochtend dus gelijk ff naar de huisarts en idd.. een oorontsteking..

Haha jaa hier begon hij ook eerst achteruit maar inmiddels kruipt hij volle bak vooruit hoor ;) het kruipen gaat echt super goed nu hier haha heel leuk om te zien! En nu wil meneertje leren staan... hij trekt zich de hele dag overal aan op, vooral mama's been vind hij ideaal om zich aan op te trekken. Echt zo grappig!

Ja ik heb nu toch ook besloten dat we voor een blad gaan. Dat is wel het nadeel van Stokke he dat alles gelijk zo duur is!
    Ik kwam net ook nog een table top tegen van Stokke (ook veel te duur maargoed..) leek me ook wel wat! Dan zit hij toch aan tafel maar ligt er wel een beschermblad met verhoogde rand, waar dan hopelijk het brood op blijft liggen ;)

19. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Ohhh.. bloed uit zijn oor! Dat is ook schrikken zeg! Gats.... arm kind! Gelukkig gaat het nu beter :)

Hihi... ik ben benieuwd..! Hij doet ook elke dag steeds meer.. hij legt echt flinke afstanden achteruit schuivend af.. en nu weet hij ook hoe hij opzij kan draaien! Zo schattig! hihi..
    Leuk dat jouw zoontje zich al probeert op te trekken. Is best vroeg of niet?

Table top? Effe opzoeken.. ik stuur mijn blad terug en wil een nieuwe.. hij was flink bekrast al voor gebruik.... misschien effe 9 maandenbeurs afwachten.. wellicht is daar nog een aanbieding ofzo! ;)

20. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Ik wil ook op de negenmaandenbeurs de acties bij Stokke checken! ;)
    En eigenlijk met alles wat ik nu zou willen aanschaffen denk ik, nee, wie weet is er op de beurs wel een leuke aanbieding, haha!

Ja was idd ff schrikken met dat bloed! Gelukkig voelt hij zich wel wat beter, alleen de nachten gaan nog niet super, hij wordt iets vaker wakker dan normaal en de laatste 2 nachten ook met honger. Maar overdag heeft hij ook veel minder eetlust (laat zeker 80 cc van elke fles staan!) en hij moet veel overgeven dus vind het ook niet gek dat hij snachts dan honger heeft. Hopelijk is hij snel weer de oude :)

Hoe gaat het nu met V in de nachten?

Leuk he! Die ontwikkeling kan opeens zo snel gaan! Bij mijn zoontje ook, zodra ze iets door hebben, willen ze alleen nog maar dat doen haha
    Ja mijn zoontje gaat heel snel met zijn ontwikkeling, al vanaf de geboorte is het zo'n druk kind haha! Wel leuk om te zien allemaal hoor, hoewel ik af en toe ook denk, je mag best nog wel even baby zijn hoor ;)

Deel Deze Pagina