juli 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SJ86, 18 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Bij Z. is dat een beetje wisselend. Heeft ze echt honger, dan is de fles met 15 minuten wel leeg. Als ik haar wakker heb moeten maken, en ze dus nog wat slaperig is, kan ze er wat langer over doen.
    Ze krijgt nutriton door de melk, dus wat dikker en dus een maat 3 speen.

Dat was nog beetje drama trouwens, de eerste week heel veel ontlasting, en afgelopen weekend compleet verstopt :( Arme meisje schreeuwde het uit. Wat minder nutriton gaan geven, en het gaat gelukkig een stuk beter. Ben ook langzaam over aan het stappen op hero comfort, wat ook tegen moeizame ontlasting zou moeten werken.

2. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Aahh sneu Bobbie. Gelukkig gaat t al wat beter...

3. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Pfff... hier duurt t wel een half uur.. de fles. Maar omdat hij zo'n last van spugen heeft "durf" ik niet te gauw naar een grotere speen. Morgen toch maar proberen..

Gisteren kreeg mijn vriendje de eerste inentingen

4. Eend83

Eend83 Lid

4 jan 2015
    41
    15
    8
    Hier geen echte ervaring met de fles. Hij krijgt de borst, af en toe een flesje met afgekolfde melk. Hiervoor gebruiken we een avent fles met een 1 speen.

Mijn zoontje heeft ook z'n inentingen gehad. Hij heeft er niet heel last van gehad denk ik. Hij heeft helaas nog wel erg last van krampjes (denken we). Dus draag hem erg veel overdag in de draagdoek. Cb denkt dat het een huilbaby is en adviseerde om het nog 2 weken aan te kijken en als het hetzelfde is, geen melkproducten meer te eten/drinken. Mogelijk dat hij hier last van heeft. Verder groeit hij gelukkig wel erg goed en is af en toe ook vrolijk:).

Hoe gaat het bij jullie?

5. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Oh nu al de eerste vaccinaties, gaat snel. Wij mogen over een week, zit er nu al tegenop te kijken.

Verder gaat het hier de laatste dagen erg goed. Ik ben donderdag begonnen met inbakeren, en dat geeft Z. een hoop rust :) Daardoor slaapt ze beter door, en ben ik van 8 naar 6 voedingen kunnen gaan. Ze geeft het netjes aan als ze honger heeft.
    Binnenkort denk ik maar weer een beetje omhoog met de voeding. Afgelopen woensdag was ze bijna 3,5kg, dus dan zou ze 120ml mogen volgens de verpakking.

6. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    @Eend...
    Het cb denk dat je een huilbaby hebt? Ervaar je dat zelf ook zo?
    Last van de darmpjes schijnt vanaf 3 maand af nemen he!

@Bobbie..
    Aahhh echt.. wat vervelend voor je. Hier viel t echt nee hoor! Mijn zoon heeft er ook achteraf geen las..t van gehad. Geen koorts... wel lekker vast geslapen ...😉..
    Wat een verschil zeg...van 8 naar 6 voedingen.. dat geeft je ditect meer tijd tussen de voedingen waardoor ik het gevoel had dat je weer iets kon doen. Anders leefde ik echt van voeding naar voeding..

Hier gaat het wel goed. Onze vent is nu precies 2 maand . De tijd vliegt voorbij! Wij zitten nu op 5 voedingen. Na de prikjes hield hij 7 uur tussen de voedingen en ik dacht bij mezelf "als je dat overdag kan.. moet dat snachts ook kunnen". Nu ben ik snachts heel veel in de weer om met een speentje te ontdekken of hij echt honger heeft of het gewoonte is. .. 1x moest hij ECHT de fles. Andere keren pas na 7 of 8 uur... misschien helpt t geven van die speen wel met doorslapen. Zijn lijf lijkt de nachtvoeding niet perse nodig te hebben.. ik rek dus niet de tijd tussen de voedingen..maar kijk of het zuigbehoefte is of echt voedingstijd. Spannend hoor.. het vraagt wel veel van mij snachts..maar als dit resulteert is zelf langer slapen..tja!

7. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Ik hoor van meerdere dat de vaccinatie mee valt, ben gewoon een watje :p Zal ook allemaal wel goed gaan.

Het is inderdaad erg fijn dat er nu wat langer tussen de voedingen zit, 4 uur ipv 3 uur. Vanwege het spugen zit ze ook vaak nog 20-30 minuten rechtop, dus ben al gauw een uur bezig met voeden. Dus ja, uurtje extra er tussen is prettig :)

Fijn dat het goed gaat met jullie SJ :) Misschien een idee om hem ('s nachts) ook in te bakeren, als je dat niet al doet.. Z. slaapt sinds dien langer door, dus misschien jullie zoontje ook?

8. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Haha Bobbie. Is toch helemaal niet gek. Je mama-hart vindt het niet leuk om te zien dat je kleintje pijn heeft.
    Ja wij zijn ook iedere voeding wel een uur bezig inderdaad. Na de fles 20-30 minuten rechtop!

Inbakeren doen wij idd snachts...
    Vandaag na 5.5 uur werd hij wakker. Speen erin en toen viel hij weer in slaap. Na 6.5 uur nog een keer het speentje gegeven en ma meer dan 7 uur.. had hij toch wel trek..😉

Zo leuk... sinds een.ruime week laat onze zoon een flinke lach zien tussen al.die serieuze blikken en fronsen door... en sinds een paar dagen kan.hij veel beter in de box liggen alleen en.voert hele gesprekken met zijn knuffels... zo leuk!

9. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Het is al even stil hier :) Vandaag heeft Z. de eerste prikjes gehad, en dat vond ze niet leuk.. Ze gilde het echt uit, was helemaal onder de indruk er van. Nu ligt ze lekker te slapen gelukkig. Ze heeft wel wat minder gedronken net, maar ik maak mij daar geen zorgen over.
    Ze is ook goed gegroeid, en weegt nu 3860 gram en is 53 cm.

SJ Wat lief dat lachen :) Hier komt ook af en toe een glimlach (geen stuipjes), heel schattig.
    Wanneer ben jij begonnen met in de box leggen? Hier is het vooral nog drinken, even omhoog en dan lekker weer naar bed. Ze is nog niet veel meer wakker om in de box te kunnen spelen. Moet er natuurlijk ook wel rekening mee houden dat ze te vroeg geboren is, en dus wat achter loopt op de ontwikkeling.

10. Eend83

Eend83 Lid

4 jan 2015
    41
    15
    8
    Hier is mijn zoontje ook al weer 2 maanden! Gaat zo snel. Helaas is het huilen nog niet echt over. Omdat we hem overdag veel dragen in de draagdoek, valt ons het huilen nog mee. Als we dat niet zouden doen, is het wel echt een huilbaby. De oorzaak is dus helaas onbekend, ouder worden is waarschijnlijk de oplossing. Gelukkig lacht hij ook steeds meer, zo schattig:)

Ja ik weet nog de eerste keer de vaccinaties bij m'n andere zoontje, dat huilen ging echt door merg en been! Ik wist nu gelukkig wat ik kon verwachten. Gelukkig is het wel snel voorbij. Fijn dat ze goed gegroeid is, Bobby!

SJ, baker je alleen 's nachts in?

Hier wordt de box ook nog niet echt gewaardeerd, komt vanzelf!

11. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Hee wat leuk, ik haak even aan!
    Vind het wel gezellig om te kletsen met mama's die kindjes hebben met dezelfde leeftijd :)

Ik ben 8 juli bevallen van een zoon (bevallen met 40+6). Alles gaat goed, hij groeit gelukkig goed, was klein bij geboorte (2880 gram)

@SJ86: leuk he! Hier ook al hele gesprekken met zijn knuffels, geweldig om te horen haha.
    En dat lachen is ook geweldig, vooral sochtends is onze kleine vent super vrolijk als hij uit bed gehaald wordt, stopt niet met lachen dan :D

12. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Sorry dames.... ben effe niet geweest..hihi!!

@ Bobbie...
    Al na een paar weken heb ik de box gebruikt. Onze zoon slaapt amper overdag.... dus eigenlijk heb ik hem veel vast gehouden. Bij mana sliep hij namelijk wel. Na een week of 7 kon ik hem ineens wegleggen op zijn buik in de box. Dan sliep hij wel een paar uur per dag!

Fijn dat de prikjes meevielen. Volgende week moet mijn zoontje de tweede keer voor een prik...

@Eend...
    Inbakeren deed ik alleen snachts.... maar daar ben ik mee gestopt. K merkte niet echt verschil ofzo... nu lekker in een slaapzak!

@Sens..
    Welkom! Je kwam even binnenvallen op een dood moment.. maar ik zal mijn best doen om weer regelmatig te komen. Leuk! Onze zoontjes schelen 2 dagen. De mijne kwam met 38+2en woog 2405... NOG kleiner dus! Heerlijk dat je zo'n vrolijk ventje hebt!

@allemaal..
    Hoe gaat t verder? Nog nieuwe ontwikkelingen? Hoe slapen jullie kids... hoe groeien ze?.kunnen ze al rollen...etc

(misschien wil iedereen steeds ff het bericht beginnen met hoe oud je kindje is... is makkelijker vergelijken)..

13. Eend83

Eend83 Lid

4 jan 2015
    41
    15
    8
    Ik ben ook al een tijdje niet meer geweest. Ben erg druk met een baby en een peuter. Mn zoontje is 11 weken.

Leuk nog een juli mama! Geef jij ook borstvoeding Sens?

Hier gaat het op en af, hij huilt nog steeds vrij veel, maar de nachten gaan over het algemeen prima gelukkig! Dan slaapt hij ingebakerd in zn bedje naast mij. Verder wordt er steeds meer gelachen door hem en krijgen we beetje bij beetje een ritme:). Slapen overdag blijft erg lastig als het niet in de draagdoek is... Hij is al een paar keer, per ongeluk, van buik naar rug gerold. Maar nog niet bewust. Bij jullie al wel?

14. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Hoi hoi! Hier gaat t net zo. Snachts best redelijk..overdag kan mijn zoon de slaap niet vatten. Bij mijin de armen kan hij de hele dag wel slapen, maar als ik hem dan weg leg....

Op zijn buik in de box slaapt hij nog wel eens een tijd... onze jongen kan al een tijdje van buik naar de rug draaien..Dus als hij wakker wordt en even rondkijkt..rolt hij liever om.dan dat hik in slaap valt... inbakeren overdag helpt hier niet..maar heb jij dat geprobeerd??

Mijn jongen is nu 12 weken... drinkt best veel. 5x 200ml kv.. met jbpm tegen het vele spugen
    Hoeveel woog jullie baby bij de geboorte en hoeveel is dat nu?

15. Eend83

Eend83 Lid

4 jan 2015
    41
    15
    8
    Dat klinkt herkenbaar inderdaad, niet in bed willen slapen. Hier is dat soms erg lastig met een ondernemende peuter:).

Mijn zoontje woog 3100 bij geboorte en met 7 weken 4950. Ben erg benieuwd hoeveel hij nu weegt. Over 1.5 week moet ik weer naar het consultatiebureau. Hij krijgt borstvoeding, heb geen idee hoeveel hij drinkt. Hoeveel weegt jou zoontje SJ?

16. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Wat leuk dat hier weer gereageerd wordt!
    Mijn zoontje is nu 11,5 week.

@Eend83: Ja ik geef volledige borstvoeding! Gaat nog steeds erg goed dus ga daar nog lekker even mee door :)

@SJ: wat leuk dat ze maar 2 dagen schelen, kunnen we goed vergelijken ;) ohh en die van jou nóg kleiner dus! Ik vond 2880 gram zelf ook wel meevallen, als ik om me heen wel eens verhalen hoor van kindjes lichter dan 2500 gram. Maar in het ziekenhuis vonden ze 2880 gram al erg licht dus moesten we ff een paar daagjes blijven.

Mijn zoontje woog dus 2880 bij geboorte en 1,5 week geleden 4900 gram. Over 1,5 week moet ik weer naar het cb dus ben benieuwd!

Hier ook een buikslapertje, en hij kan al een tijdje van buik naar rug rollen. Dat is niet zo fijn haha want als hij op zijn rug ligt kan hij de slaap niet vatten dus moet regelmatig naar boven om hem om te draaien.

Wij hebben hier afgelopen week het 12-weken sprongetje gehad, dat was wel even drama zeg. Hij wilde overdag gewoon absoluut NIET slapen en huilde veel, maar opeens na 3 dagen was het over en ligt hij weer de hele dag te lachen en te brabbelen.
    Ennn opeens heeft hij al 3 dagen een super strak ritme, even van genieten dus voordat het weer omgegooid wordt :D

@ Eend; jij hebt dus ook nog een peuter rondlopen. Hoe oud is die?

en SJ; is het voor jou ook je eerste kindje?

17. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    @ Eend..
    Ja heel lastig zeg! Ik vind dat al zonder dat ik nog een peuter heb rondhuppelen. Mijn zoontje woog dus 2405 gram bij de geboorte. Met 8 weken was dat al 4610. Nu denk ik wel rond de 5500 gram. Maandag zal ik erachter komen. Dan moeten we voor de tweede keer vaccinatie naar het cb.

@ Sens..
    Laat jij je zoontje gwoon op zijn buik in bed liggen?Alleen overdag.. of?
    Ik krijg het echt niet voor elkaar om hem in slaap te laten komen overdag, zo vreselijk!
    Ja, dit is mijn eerste kindje.

@ allemaal..
    Het 12 -weken sprongetje is hier nog niet geweest. Ik heb vandaag de eerste les van mijn babymassage gehad. Heel leuk. Schijnen kinderen helemaal k.o. van te raken en soms wel 4 uur van te slapen. Nou die van mij niet hoor.. hij heeft juist helemaal niet kunnen slapen!

Hebben jullie al iets van en ritme? Slapen jullie kindjes snachts al wat meer uurtjes tussen de voedingen dan overdag?

18. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Ja sinds hij 8 weken is slaapt hij op zijn buik. Zijn we toen achter gekomen dat hij dat veeel fijner vind.

De eerste weken sliep hij ingebakerd (in een puckababy) maar van de ene op de andere dag wilde hij dat niet meer, werd echt ontzettend boos als we hem daar in legden. Maarja zonder de puckababy kon hij zn slaap ook niet vatten, totdat hij eens op zijn buik in slaap viel en zo uren achter elkaar sliep!
    Sindsdien laten we hem steeds op zijn buik slapen, de eerste paar dagen natuurlijk 100x gaan kijken ;) maar hij heeft ook een aerosleep en zn nekje is sterk genoeg, heb hem nog nooit aangetroffen met zn gezichtje in zijn matras.
    En..wat ik het belangrijkst vind, hij heeft zijn rust gevonden, sinds hij op zijn buik slaapt, slaapt hij zoveel beter en soms echt uren achter elkaar, zo fijn (voor hem en voor ons haha)! :)

Ah wat leuk, babymassage!
    Het schijnt idd dat zo'n massage savonds ook helpt bij het doorslapen he, ben benieuwd bij jullie! ;) Hoeveel lessen zijn het in totaal?

Tja een ritme... de ene dag/week denk ik dat we een ritme hebben en van de een op de andere dag gooit de kleine man het weer helemaal om haha..
    Wel laat hij nu al zo'n 3 dagen steeds strak 3 uur tussen de voedingen zitten, dus dat gaat goed. Voorheen was het soms 2-2,5 uur en dan weer 3,5-4 uur, maar nu kan ik er de klok op gelijk zetten dat hij om de 3 uur komt.

Alleen in de avond/nacht zoeken we nog een ritme. Hij komt gelukkig nog maar 1x voor een nachtvoeding, maar er is echt geen pijl op te trekken.
    Soms gaat hij om 20.30 slapen en komt pas om 3.00, een andere keer slaapt hij van 19.00 tot 23.00 en komt dan 's nachts alweer om 2.00 (alles na 00.00 zie ik als nachtvoeding trouwens ;) ).
    en soms vraagt hij om 22.00 voeding en komt dan pas om 6.00 uur weer.
    Zoals ik al zei dus, geen pijl op te trekken... :D
    Het enige waar hij zich strak aan houd is dat om 7.30/8.00 uur de dag begint, ongeacht of hij nou om 2.00 of 6.00 uur voeding heeft gehad.

Hoe gaat dat bij jullie?
    Ben ook erg benieuwd hoe de nachten bij jullie gaan!
    Ik ben zelf al erg blij dat hij nog maar 1x 's nachts komt, maar kan ook niet wachten op het moment dat hij gaat doorslapen, ook al weet ik dat dat nog een paar maanden kan duren hoor.. :)

19. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Oef sorry voor de lange lap tekst.. zoals je ziet vind ik het wel gezellig om mijn verhaal met mede-mama's te delen ;)

20. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Verdorie, berichtje getypt.. Gaat er iets fout. Nou even overnieuw dan :p

Begon met sorry al even niet gereageerd ;)
    Hier gaat alles gelukkig best goed. Wel regelmatig last van krampjes, maar ze is nu 6 weken na de uitgerekende datum dus ik hoop dat we het ergste hebben gehad. Het spugen is wel zo goed als over (wel nog comfort voeding).
    Z. was bij de geboorte 2225 gram en afgevallen tot 2025 gram. Met de vaccinatie was ze 3860 gram en dat was 2,5e week geleden. Dus ik denk dat ze nu wel over de 4kg zit.
    Wel krijgt ze nog voeding voor onder de 4kg, omdat ze het simpelweg niet op krijgt. Ze zit nu op 5x 120-135ml per dag.

Vervelend om te lezen dat jullie best wat problemen hebben met het in slaap vallen, daar heeft Z. gelukkig helemaal geen last van.
    Kan me voorstellen dat het erg frustrerend is, je wil natuurlijk dat je baby lekker veel rust en slaap krijgt. (en jullie zelf ook)

Welkom trouwens Sens :) Leuk om er nog een moeder bij te hebben in het groepje.
    Hier is het ritme een beetje wisselend. Nu zitten we redelijk goed op het ritme van de fles bij ontbijt - lunch - diner - voor het slapen - nacht. Beetje wisselende tijden, maar goed te doen.
    Doorslapen kan ik ook niet op wachten, al begin ik wel redelijk te wennen aan het wakker zijn 's nachts. Soms word ze krijsend wakker, en soms rustiger (beetje kreunen en op dr handje sabbelen).

Deel Deze Pagina