Goed ik begin steeds het bericht effe met hoe oud mijn zoontje op dat moment is. als jullie dat ook doen, dan kan ik beter vergelijken! haha.. Mijn zoontje is 12 weken nu.... @ Sens.... Mijn zoontje slaapt ook het liefst op zijn buik.. maar hij gaat echt vaak met zijn gezicht op het boxkleed, dus durf ik dat nog niet aan! Ingebakerd merkte ik echt geen verschil, dus helaas.. Babymassage waar ik het doe bestaat uit 4 lessen. Er werd inderdaad gezegd dat er wel baby's tussen zitten die ineens 4 uur slapen na zo'n les. Nou, mijn zoon niet. Sterker nog... kon gisteren helemaal de slaap niet vatten. Vandaag was het weer echt een stuk beter dan normaal, dus dat compenseert dan weer.. De voedingen om de drie uur.. jeetje, dan ben je er ook wel druk mee zeg.. Onze zoon krijgt 5x 180 (= 200 klare voeding) Hij drinkt het bijna altijd helemaal op... Ons "ritme is" 05.00 uur 10.00 uur 14.30 uur 19.00 uur 23.00 uur Eigenlijk willen we graag dat hij tot 07.00 uur redt, maar dat lukt nog niet. We willen naar het ritmee 7-11-15-19-23 toe..komt hij voor 5 uur, dan zien we dat niet anders honger, dan wil hij gewoon de speen of komt niet meer in slaap. Soms slaapt hij tot half 6/6 uur en dan hebben we geluk, dan schuift het allemaal richting ons ideale ritme.. Om mij heen slapen inderdaad al die kinderen al snel door. Echt irritant... "kan die van jullie dat nog niet'..? Nee.... onze V. heeft iets meer tijd nodig! Lap tekst is geen probleem... zoals je ziet, heb ik daar ook last van! Ik typ al expres niet met mijn telefoon, maar via de laptop. Anders reageer ik zo kortaf en met heel veel typfouten.. haha! @ Bobbie... Haha, dat heb ik met mijn telefoon vaak. Zo irritant! Druk ik op de terugknop ofzo.. haha Ze zit denk ik zeker over die 4 kg.. misschien gaat ze al wel richting 4,5. Ze drinkt inderdaad wel weinig. Zeker in vergelijking met mijn zoontje.. hihi!
Mijn zoontje is vandaag precies 12 weken SJ jullie ritme ziet er al aardig goed uit! En als die 5.00 uur voeding naar 7.00 gaat is het helemaal mooi zeg! Dat is inderdaad het ritme waar je ze uiteindelijk in wil hebben he, en ik denk ook steeds maar "het komt vanzelf" Hoewel ik ook echt jaloers ben op de ouders met kinderen die al na 6 weken doorsliepen Achja ik heb gewoon een hongerig kind denk ik dan (heeft ie denk wel van z'n ouders haha) Ons ritme is op dit moment zo: 7.30 10.30 13.30 16.30 19.30 en naar bed En dan nog 1 nachtvoeding, zoals ik al zei kan die om 00.00 of 5.00 komen Mijn zoontje slaat trouwens al wel heel lang de 23.00 uur voeding over, mijn moeder gaf me als tip om die juist wel te geven omdat de kans dan groter is dat de nachtvoeding eruit gaat. Ik zie dat jij ook een 23.00 uur voeding geeft, hoe gaat dat bij jullie? Wordt je zoontje uit zichzelf wakker voor die voeding of moet je hem wakker maken om 23.00 uur? En hoe is het ritme/schema bij de andere mama's hier? Ik wil het liefst ook naar het ritme dat SJ noemt, en daar zit dan wel een 23.00 uur voeding bij vooral als ik straks weer aan het werk ga lijkt me dat een fijn ritme Oh en hoe zit dat trouwens bij jullie? Moeten jullie ook weer aan het werk binnenkort?
Wij maken hem wakker... soms wordt hij wel zelf wakker rond die tijd. Ik heb geluk.. hoef pas in november weer..maar met ouderschapsverlof rek ik het tot begin december..
Denk dat ik dat toch ook weer ga doen, om 23.00 uur wakker maken. Mijn moeder zei al dat ze dat bij ons ook altijd deed Oh lekker zeg! Ik moet 1 november weer beginnen dus nog lekker ff een maandje genieten
Haha, dikke tegenvaller.. moet de 18e alweer beginnen! Helaas pindakaas.... was iets veranderd in de rechten mbt het ouderschapsverlof op mijn werk. Nou ja... Hoorde het vandaag, dus nu nog 6 weekjes flink genieten Ik wacht nu op de voeding van 23.00 uur. Normaal doet mijn man die, maar die is een avondje op pad..
Mijn ventje had vannacht erg last van slijm ofzo om 02.00 uur snachts.. hem toen bij mij gehad... en eventjes een uurtje tussendoor op zijn buik in bed gelegd... maar voor de rest lag hij op mijn buik/borst. Hij sliep toen door tot 06.30 uur, dus ik merk dat hij op zich best zo lang zonder de fles zou kunnen! Zooo spannend.. Overdag slaapt het ook ietsie pietsie beter nu.. Zou de 12-weken verbetering intreden....? Hij huilt minder hysterisch, slaapt wat beter overdag en spuugt minder...
Ooh wat spannend zeg SJ! Dat is al bijna 7.00 uur.... Ik hoop ook dat de 12-weken verbetering hier in aan het treden is.. Gisteravond werd mijn zoontje trouwens uit zichzelf wakker voor de 23.00 uur voeding, zo toevallig! Ik had mijn wekker gezet om 23.00 uur, want ik was zelf om 21.00 uur echt al heel moe, maar wilde hem graag weer om 23.00 uur een voeding gaan geven. Werd hij om 22.45 uur zelf wakker Ooh ik heb ook een vraag aan jullie over de slaapjes overdag. Ik worstel enorm met het ochtend-slaapje en avond-slaapje, hij wil sinds 2 dagen (vooral 's avonds) niet meer gaan slapen, ook niet in de draagdoek. Hij is gewoon echt klaarwakker en ook vrolijk enzo, dus oogt ook niet moe... Zou het kunnen dat hij al een slaapje minder nodig heeft overdag, ik heb geen idee of dit al kan bij 12 weken? Hoe gaat dit bij jullie, las al dat jullie ook moeilijke slapers overdag hebben? 's ochtends krijgt hij rond 7.30/8.00 uur een voeding, voorheen ging hij om 8.45/9.00 uur dan weer naar bed en viel lekker in slaap tot een uur of 10. Nu is hij gewoon weer wakker tot de volgende voeding, of slaapt hooguit een half uurtje. En 's avonds sinds 2 dagen hetzelfde verhaal (zeg maar tussen de 16.30 en 19.00/19.30 uur voeding in) Na de voeding van 19.30 uur gaat hij wel gewoon gelijk slapen (maar dat snap ik ook wel als hij dan al 3 uur wakker is haha)
Oeh dat is wel even balen zeg! Extra genieten nog die laatste 6 weken dan!! Denk dat we al geluk hebben dat we zo lang verlof hebben Hoe komt het dat jij zo lang verlof hebt (langer dan de standaard 12 weken) ? Ik ben docent dus bij mij werd de zomervakantie er bij op geteld, daardoor kwam ik op 17 weken verlof na de bevalling. Ben ik echt heeel blij mee want had er nog niet aan moeten denken om deze week weer te beginnen
Dochter was gisteren precies 11 weken. Maar ze is wel een maand te vroeg geboren, dus niet helemaal te vergelijken met jullie baby's denk ik. Schema wat we hier beetje hebben is dus rond ontbijt - lunch - diner - voor het slapen - nacht. Gisteren helaas weer flink moeten spugen (projectiel, baby + papa + ons bed zat helemaal onder). Daarna weer een nieuw flesje, ging er goed in en ze heeft toen van ongeveer 23.15 tot 5.15 geslapen Echt super fijn. Helaas is bij die voeding van 5.15 weer een behoorlijke hoeveelheid gespuugd. Ik moet niet meer zeggen dat ze bijna niet meer spuugt, dat krijg je er van Vanmiddag ook weer, word er soms beetje moedeloos van. Het zijn helaas ook geen kleine beetjes. Verder heb ik nog best lang verlof, nog 8 weken. Dus als ons meisje 19 weken is ga ik pas weer aan het werk. Enige voordeel van vroeggeboorte Ben bevallen op mijn officieel laatste dag werken voor het verlof. Dus 16 weken en dan nog 3 weken vakantie er achter aan.
Ohja dan is de gecorrigeerde leeftijd dus eigenlijk 7 weken he.. moeten we idd rekening mee houden met vergelijken Vervelend dat ze zoveel spuugt zeg, als het nou een kleine beetje was is het nog te overzien maar als het idd hele voedingen zijn die ze uitspuugt... Lekker dat je ook nog zo lang verlof hebt! Dat is idd het enige voordeel dat je bij de vroeggeboorte hebt gekregen.. nog lekker 8 weken van je meisje genieten En wat lekker dat ze van 23.15-5.15 sliep!! Daar hoop ik toch ook weer naartoe te gaan Afgelopen nacht sliep hij van 23.15-3.00 en vervolgens weer van 3.30-7.30 uur Ik duim voor ons allemaal dat we weer een goede nacht tegemoet gaan....
Zooo.. wat een lange verhalen weer! Dus even mijn laptop erbij gepakt, zodat ik ook effe goed reageren kan, hihi! Sens Jaaa, heel spannend! Maar helaas lukt het tot nu toe allleen maar om langer te slapen bij mij op de buik-borst. Wat toevallig zeg. Maar hoelaat kwam hij daarna dan weer? Ik denk dat je je niet moet druk maken over die slaapjes. Als hij niet moe is, dan is hij niet moe... het ene kind slaapt meer dan de ander. Kan wel veranderen als hij straks meer zelf kan... misschien is hij dan weer vermoeider. Ik kan er alleen niet echt over nadenken, want echte slaapjes (in zijn wieg) doet mijn zoon niet haha.. Als ik het slaapritme van jouw zoontje lees, dan is dat echt veel meer dan de mijne hoor. Dus ik zou me niet zo druk maken. Nou jaa.. inderdaad! Ik had al het idee dat jij in het onderwijs zou werken, omdat we precies even lang verlof hebben, hihi! Ik werk op een basisschool.. Inderdaad veel geluk, want had ook niet willen beginnen nu... Bobbie... Nee, dat zal inderdaad verschil maken... Mijn zoontje spuugt ook veel.... gebruik jij johannesbroodpitmeel? Vorige week (dus ook 11 weken oud, kwamen er echt golven uit!) Wel fijn dat ze zoveel geslapen heeft.. Hier gaat het een beetje anders dan afgelopen weken. Ons ventje is snotverkouden, zo sneu. Zijn neus zit zo verstopt, dat hij daar niet goed van kan slapen. Vannacht ging het wat beter, maar hoorde ik zijn volle neusje om 5 uur. Toen maar lekker bij mij laten slapen tot 06.00 uur.. (fles). Morgen moet hij voor zijn tweede prikje... Ben benieuwd hoeveel hij nu weegt...
Z. krijgt hero comfort, dus inderdaad al met johannesbroodpitmeel. Helpt wel, maar niet voor de volle 100%. Ik had haar tegen de krampjes cinababy gegeven, maar daar leek ze juist misselijk van te worden. Vannacht weer een goede nacht. Ze lag weer iets na 23u in bed, en om 5u werd ik wakker omdat ze op haar dekentje zat te sabbelen. Rustig flesje gemaakt, nog voordat ze ging huilen kunnen geven. Lekker zo'n rustig nachtje. SJ wat sneu dat hij verkouden is Is het wel verstandig dan het prikje te doen? In ieder geval beterschap en succes
(12 weken) SJ Hij kwam daarna om 3 uur weer en vervolgens om half 8, dus nog niet echt lange periodes slaap achter elkaar.. Afgelopen nacht heb ik hem om 23.00 uur wakker gemaakt, werd hij vervolgens om 3.30 wakker en daarna 7.30 weer. Dus hij komt nu in ieder geval al 2 nachten rond hetzelfde tijdstip snachts, maar heeft ook wel echt honger dan dus durf/kan die tijd nog niet echt te rekken.. Ja voor jou idd weer zonde dat hij alleen zo lang op je buik wil slapen. Kan jij dan zelf ook wel een beetje slapen of ben je dan continu wakker? Kan me van de eerste weken nog herinneren dat als mijn zoontje snachts op mijn borst lag te slapen, ik zelf heel licht sliep, bang dat hij zou vallen ofzo Fijn, ik ben weer gerustgesteld over de slaapjes! En vanochtend heeft hij wel gewoon 1,5 uur liggen slapen, dus het zal vast weer ff een fase van hem zijn geweest, er blijft af en toe gewoon echt geen pijl op te trekken met die kleintjes Vervelend dat de slaapjes van jouw zoon in eigen bedje/wieg moeilijk blijven. Slaapt hij overdag bij jou wel in een draagdoek ofzo? (volgens mij heb je het al wel eens genoemd hier in het topic maar kan het me even niet meer herinneren sorry..) Bobbie Wat lekker zo'n nacht! Jij hebt dus eigenlijk al 2 goede nachten achter elkaar, en van 23.00-5.00 uur slaap is ook echt heel lekker! Fijn ook als ze zo rustig wakker wordt en niet gelijk krijsend van de honger he En SJ wat sneu dat hij verkouden is zeg! Kun je er iets tegen doen? Hoor wel eens dat sommigen het neusje leegzuigen, heb er zelf verder geen ervaring mee dus weet niet of dat al kan bij een jonge baby?? Of een zoutoplossing, maar ook daar geen ervaring mee... zijn alleen maar dingen die ik hier wel eens op het forum lees En inderdaad wat Bobbie ook zegt, misschien kun je de prik een weekje uitstellen, aangezien zijn weerstand misschien ook wat minder is nu? Maar dat kun jij zelf natuurlijk het beste beoordelen.. en op het cb zullen ze je er ook wel tips over geven En trouwens SJ qua voeding gaat de nacht dan ook goed toch bij jullie, als hij pas om 6.00 uur weer de fles kreeg, dat gaat steeds meer richting die 7.00 uur, alleen het doorslapen nu nog... maarja als hij snotverkouden is is het ook niet gek dat hij lekker doorslaapt, daar hebben wij zelf natuurlijk ook last van als we verkouden zijn
12 weken, geboren met 38+2 Even algemeen een reactie op jullie vraagjes.. Mijn zoontje slaapt overdag in mijn armen.. ik heb inderdaad een draagdoek, maar sinds het begin van de warme dagen niet gebruikt... Deze week gebruik ik het vast wel. . Of de vaccinatie verstandig is, weet ik niet. Een verkoudheid moet (volgens internet) niet uitmaken. We hebben alleen al om 08.30 uur een afspraak, dus bellen vooraf is niet mogelijk. We geven het daar wel aan. Dat hij niet goed doorslaapt is inderdaad wel logisch... dus.. als de verkoudheid weg gaat, zullen we pas echt zien hoe het ervoor staat Ik heb wel een neusspray gekocht vandaag bij de Jumbo, maar er staat voor baby's, kinderen en volwassenen. Zou goed moeten zijn, maar goed... als er niet precies op staat vanaf hoeveel maanden, durf ik het niet te gebruiken. Mocht hij vannacht weer enorme last hebben. Doe ik het dan! We zijn vanavond lekker lang met hem onder een warme douche geweest.. ook al een stomend effect. Sens Dat is inderdaad nog niet echt lang die periodes... maar het schijnt zo ineens om te slaan he. Wat geef je dan overdag? Als hij bij mij op de buik slaapt, dan slaap ik ook wel hoor. Meestal niet supervast, maar een uurtje (of soms 2) lukt soms wel.. Fijn dat je zoontje lekker geslapen heeft vanmorgen. Bobbie SNeu zeg, dat het eigenlijk met de speciale voeding nog niet heel goed gaat. Is ze ook getest op reflux ofzo? Lees ik ook vaak hier. Heb je inmiddels wat anders voor de krampjes? Fijn dat ze al zo'n 6 uur geslapen heeft. Heerlijk zeg! Genieten...
12 weken (40+6) Ja das waar als het alleen een verkoudheid is zal het niet zoveel uitmaken, als hij echt griep zou hebben is het natuurlijk anders. Even deze nacht afwachten en anders morgenochtend misschien even temperaturen voor de zekerheid en idd bij het cb aangeven, dan kunnen zij ook wel beoordelen of het verstandig is of niet. Een lekkere warme douche zal hem ook wel goed doen ja! Hopelijk komt hij dan ook de nacht wat beter door In ieder geval alvast veel succes morgenochtend! En ben benieuwd wat je mannetje nu weegt! Ik ben vandaag even met mijn zoontje op de weegschaal gaan staan, is natuurlijk niet zo nauwkeurig als op het cb maar wij hoeven pas weer over 1,5 week en ik ben te nieuwsgierig haha. Hij woog 5,2 kg en 2 weken geleden 4900 gram dus dat gaat wel goed volgens mij Ja ik ga er ook maar van uit dat het opeens om kan slaan met de nachten. Voorlopig ga ik gewoon weer om 23.00 uur een voeding geven en dan zie ik verder wel hoe hij de nachten door gaat brengen zolang hij nog maar 1x snachts komt ipv 2x vind ik het al wel goed. Overdag krijgt hij nu 5 voedingen, maar ik geef bv dus ik kan niet zeggen hoeveel ml hij krijgt. Hij krijgt iig om 7.30-10.30-13.30-16.30-19.30 een voeding. En dan nu sinds 2 dagen ook om 23.00 uur een voeding erbij. Ik durf overdag ook niet aan de voedingen te gaan sleutelen, omdat ik bang ben als ik hem overdag een voeding minder geef hij juist in de nacht gaat komen. Dus het schema overdag houd ik lekker even zo aan en dan ben ik heel erg benieuwd wat de 23.00 uur voeding zal gaan doen met hem Wat fijn dat je zelf ook slaapt als hij bij je ligt, dan kom jij in ieder geval ook nog een beetje aan je nachtrust toe
12 weken oud (38+2) Nou, dat hebben we weer gehad.. prikje wel gedaan. Ze heeft naar zijn longetjes geluisterd en dat was goed, dus kon gewoon. Onze jongen is ontzettend gegroeid en aangekomen Met 8 weken: 4610 gram & 55,3 cm Nu: 5760 gram & 58,2cm De arts was zeer tevreden. Hij mocht evt zelfs de laatste fles meer als hij eerder kwam. Is nog niet zo, maar goed om aan te houden. Ik dacht dat de grens 1 liter was, maar daar zit hij nu al aan. Sens De warme douche heeft geholpen. Tot 04.30 uur geen gesnotter en gehoest. Daarna maar lekker bij mij laten slapen tot 06.30 uur. Beetje jammer dat ik dan zelf van 03.00 uur tot zijn geluidjes wakker lag.... "uitgeslapen". Idd.. gewoon genieten van de kleine stapjes die je mannetje maakt. Ieder kind op zijn eigen tempo.
12 weken (40+6) Wauw wat groeit hij goed SJ, super zeg! En fijn dat het prikje wel gewoon kon. Hoe gaat het nu met hem? En wat lekker dat de douche ook heeft geholpen! en als ik het dus goed lees heeft hij 6.30 uur de fles gekregen? Dus weer dichter bij die 7.00 uur Mijn zoontje kwam vannacht weer stipt 3.00 uur, dus dat is nu gewoon even ons schema denk ik. Hij wordt verder ook niet wakker snachts, echt alleen voor die voeding om 3.00 uur en daarna weer netjes om 7.30. Ja zo is het, elk kindje in zijn eigen tempo. Ik heb gewoon een hongerig kind
Ja, het gaat goed met hem. Hij is niet anders dan normaal. Heel vrolijk... beetje moe wel, maar niet dat hij meer slaapt... Kan hem iets makkelijker wegleggen vandaag, maar hij wordt na even slapen toch wel weer wakker.. Behalve vanavond.. moest ik hem toch wel echt wakker maken voor zijn douchemoment en de fles... Ja, inderdaad... heel dicht bij 07.00 uur.. Nu hoop ik alleen dat hij binnenkort tot 06.30/07.00 uur slaapt en pas wakker wordt als het tijd is voor zijn flesje.. Jaa, dat kan idd. Jij geeft borstvoeding he? Hij gaat vast een keer clusteren, zodat hij 's nachts niet meer komt..
Fijn dat het goed met hem gaat! En hoe is het met zijn verkoudheid? Zit daar ook al verbetering in? Haha ja idd nu nog het doorslapen tot 6.30 uur, dat zou echt heel fijn zijn! Ja klopt ik geef borstvoeding, dus heb ook een beetje het idee dat het daardoor komt dat hij nog een nachtvoeding wil (vannacht was het weer stipt 3.00 uur). Hij doet 's avonds nog niet aan clusteren, soms doe ik het zelf wel dat ik hem rond een uurtje of 19.00 uur voed, daarna gaat hij in bad of onder de douche en dan voed ik om rond 20.00 uur weer, maar dat heeft nog geen enkele keer effect gehad op het doorslapen. Maar wacht gewoon geduldig af tot hij zelf gaat clusteren in de avond Wanneer heb je weer babymassage? Ik ga vandaag eens rondkijken voor babyzwemmen hier in de buurt
Wat lief dat je zoveel interesse toont! Het gaat beter. Zijn hese stem is nu weg... wel snotterig nog... Vanmorgen was hij weer wakker om 04.30... ik had hem bij mij genomen en dacht . Ga m slapend terug leggen. Dat lukte..maar helaas maakte hij zoveel gelyid door de moeilijke ademhaling door zijn verstopte neus.. dat hij klaarwakker was... en ik ook! Hihi. Dus weer bij mij genomen en zelf om 06.45 uur de foes aangeboden. Bij jou komt t ook vanzelf.. Ik doe eerst het bad elke avond en daarna voeden... misschien helpt dat? Massage is volgende week weer en dan 3 woensdagen. Ja ..ik wil ook met m zwemmen. Maar ga liever zelf een keer..