juli 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SJ86, 18 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Aahh wat zielig SJ!! Erg is dat he.. Hoop ook dat het snel over is voor jullie!

Ergens vind ik het wel prettig om te lezen dat we er allemaal last van hebben. Het blijft natuurlijk ontzettend sneu voor onze kindjes maar zo weet ik wel dat het niet alleen mijn kindje is die er last van heeft.

Ja SJ hier spuugt hij sinds enkele dagen dus ook opeens veel meer dan voorheen! En onze kindjes zijn echt van dezelfde leeftijd, op 2 dagen na dan :p , dus wel toevallig dat ze ook zoveel hetzelfde hebben he.

Hoe gaat het verder bij iedereen? Met de slaapjes overdag en de nachten ?

2. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    #82 SJ86, 10 okt 2016
    Laatst bewerkt: 10 okt 2016
    Jaa..... ik hoop het ook! Gisteravond tijdens de laatste fles kreeg mijn man het ook niet voor elkaar om hem de hele fles te laten drinken. Weer 70 over. Ik denk dus dat hij nu op het punt is dat hij minder voeding nodig heeft...
    Ik ga dus flessen van 150-5 aanbieden... kijken of dat beter is dan 180-6. Vanmorgen gedaan en hij hoefde niet te krijsen tijdens de fles...

Met slapen gaat het goed! ´s ochtends slaapt hij iets langer....
    Eergister en vandaag tot minimaal 07.00 uur. Zo fijn!!
    Gister even een 5 uur/dipje, maar heb het gevoel dat het toch nu de goede kant op gaat...

Overdag gaat het nog niet zo best. IN de draagdoek en bij mij op de arm slaapt hij prinsheerlijk, maar leg ik hem weg.. .dan gaan zijn ogen wagenwijd open. Hij huilt dan trouwens niet direct ofzo.. maar toch! Jammer dat hij niet slaapt. Leg hem nu ook wat eerder weg hoor...

Mijn man had zaterdag toch wat. Legt hij hem overdag in de wieg, slaapt hij een UUR! Nou jaa.. dat lukt mij nooit...
    Weken ben ik er mee bezig.. om een kwartier/twintig minuten als resultaat te krijgen. Hoop dat het mij ook een keer lukt, hihi!

En inderdaad.. hoe vervelend het voor jullie en jullie kindjes ook is.. beetje herkenning is toch prettig.. ;)

Fijne dag allemaal!

3. Eend83

Eend83 Lid

4 jan 2015
    41
    15
    8
    Sens, ja ik eet gewoon eieren. Ook wel gelezen dat ze daar soms op kunnen reageren, maar eet ze niet zo vaak.

Slaapjes gaan hier erg wisselend. Nachten over het algemeen prima, met 1 nachtvoeding, behalve vannacht; hij kwam 3 keer... Overdag slaapt hij steeds vaker in z'n wieg gelukkig. Maar soms wil hij dat niet en dan gaat ie in de draagdoek.

Fijne dag!

4. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    13 weken (40+6)

Ooh wie weet is dat idd de oplossing SJ, wat fijn dat hij toen al niet meer hoefde te krijsen.

Haha dat hebben wij hier nou ook heel vaak! Legt mijn vriend de kleine op bed, gaat hij gelijk braaf slapen. Leg ik hem op bed, altijd eerst 5 minuten huilen...

Wat fijn dat de nachten ook beter gaan en hij zelfs al een paar keer tot 7.00 heeft geslapen! Overdag komt dan vanzelf ook wel een keer :)

Hier ook nog steeds 1 nachtvoeding Eend..
    Hoe was het bij het cb?

Vandaag merk ik al dat de m'n zoontje een stuk rustiger is dan gisteren, gelukkig!! :)

Fijne dag allemaal!

5. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Konden jullie kindjes dat gewoon in een keer? Slapen in de wieg? Ons zoontje kon dat heel goed de eeste weekjes van zijn leventje... nu niet meer... en helaasvalt hij ook niet in slaap na 5 huilminuutjes..
    Tips??

Fijn Sens.. dat t beter gaat!

Eend.. hoe was t bij t CB.. nog tips gekregen??

6. Eend83

Eend83 Lid

4 jan 2015
    41
    15
    8
    Lief dat jullie er naar vragen! Het was op zich prima, alleen was z'n gewicht wat minder toegenomen dan verwacht. Het lijntje wat hij had buigt wat af. Dit in combinatie met z'n onrust, zorgt ervoor dat we over 2 weekjes terug moeten komen. Ik moet nu even koemelkvrij blijven eten en dan over 2 weken kijken hoe z'n gewicht is.

Prikje ging gelukkig prima. Even hard huilen, maar was snel over.

@SJ, Mijn zoontje slaapt op z'n buik in de wieg. Ik probeer het gewoon elke keer en soms lukt (steeds vaker) het hem om in slaap te vallen en soms niet. Dan haal ik hem voor het overstuur raken er weer uit. Het komt vanzelf. Dat weet ik ook nog van mn andere kindje. Was ook zo zoeken in het begin met slaapjes.

7. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Fijn dat t extra in de gaten wordt gehouden Eend!

Mijn zoontje slaapt overdag wel in de box op zijn buik.. maar zodra hij wakker wordt tilt hij zijn hoofd op en is dan omgerold. Ik durf hem nog niet boven in zijn wieg op zijn buik te leggen, want hij slaapt soms echt nog met zijn gezicht naar beneden.

8. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Eend, ooh ben benieuwd hoe het over 2 weken gaat dan! En verstandig om ook het koemelkvrije dieet aan te houden. Hopelijk draagt dat ook bij aan wat meer rust voor je zoontje.

SJ, hier heeft dat ook even geduurd hoor en was enorm zoeken.
    In het begin lieten we hem ingebakerd slapen, dat hielp wel. Maar hij wilde toen alleen het middagdutje in zijn wieg doen. Het ochtend- en avondslaapje deed hij standaard bij mij in de draagdoek.
    Op een gegeven moment wilde hij echt niet meer ingebakerd worden, hij schreeuwde het uit. En in diezelfde week zijn we erachter gekomen dat hij op zijn buik uren aan een stuk kon slapen. En eigenlijk vanaf dat moment wil hij elk slaapje wel in zijn eigen bedje (op zn buikje) doen.

Maar snap ook heel goed dat jij dat nog niet aandurft! Ik had er bij mijn zoontje wel gelijk vertrouwen in omdat ik hem nooit met zijn neusje in het matras aantrof en ik hem zelf ook steeds zn hoofdje netjes naar links of rechts zag leggen.

Maar als hij dat niet had gedaan had ik het ook niet aangedurfd hoor om hem op zn buikje te laten slapen

9. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Okee... ik denk ik ook wel dat het uiteindelijk goed komt, maar ik vind het nog niet zo'n prettig idee als het straks niet lukt als ik weer moet werken. Voelt zo bezwaarlijk!

Inbakeren gaf geen enkel verschil. Mijn zoontje werd er soms heel erg boos/onrustig van juist dat hij zich niet kon bewegen...
    Heb maar even een berichtje geplaatst op een iets meer bezochte plek hier op het forum ;) .. misschien hebben anderen nog tips voor me!

10. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Goedemorgen allemaal!

Snap ik SJ! Slim van je om een berichtje te openen op de 'baby en dreumes' pagina!
    Zag hem al staan..
    Zat zelf vannacht ook nog aan een zijliggingskussen te denken. Dan hoef je niet bang te zijn dat hij met zijn neusje in het matras gaat liggen.
    Of een aerosleep dekje? Al zijn die dingen natuurlijk redelijk prijzig.

En ik vond de tip van mevrouw pinguïn ook goed! Ik geloof daar ook echt in dat we vooral zelf rustig moeten blijven. Het is niet voor niks dat onze zoontjes bij manlief gelijk in slaap vallen. Ik heb dat toch ook als ik hem op bed leg dat ik denk "ooh ik hoop maar dat ie gewoon gaat slapen", dat voelt mn zoontje toch aan denk ;)

11. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Ooh SJ ik zie dat iemand in je andere topic ook de tip geeft van het ledikant. Nu ik dat lees bedenk ik me dat dat bij ons ook een wereld van verschil was! (sorry sommige dingen vergeet ik ook alweer zo snel...)

Wij zijn hem van de ene op de andere dag in zijn ledikant gaan leggen (ik dacht eerst dat moet ik echt gaan opbouwen van slaapje tot slaapje), en hij sliep daar gelijk zo goed! We hebben hem toen gelijk elk slaapje daar laten doen.
    Ook de nachten sliep hij veel langer en rustiger dan in zijn wiegje.

Ik hoop echt dat er tips tussen zitten voor je die werken, succes en fijne dag allemaal! :)

12. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Hihi...Sens . Lief dat je zelfs snachts nog nadenkt ovee tips voor mij..
    Zijligkussen vond hij toen niks.. Misschien nu wel..?

Bij ons gaat die rustig-blijven-vlieger niet op. Mijn man is juist onrustiger en gestresster.. (hoe schrijf je dat?? Haha)

Ledikant heb ik een paar weken geleden ook geprobeerd. Lukte niet.

14 weken oud
    Er is een wonder geschied! Gistermidsag is het mij gelukt. Ruim een uur sliep hij in zijn wieg. Na een kwartiertje had hij mij eventjes 10minuutjes nodig.

De nachten zijn ook fijn..

Hij komt standaard nu na 06.00...😁 en slaapt bij mij tot 07.00 uur. Als dit de hele week. Zo blijft proberen we hem in t weekend snachts un de wieg in zijn eigen kamertje...

13. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    13 weken (40+6)

Hihi jaaa SJ moet toch wat tijdens het voeden he ;)

Wauuuw wat goed dat hij in zijn wieg heeft geslapen!! Fijn zeg! Beetje bij beetje komt het wel.... :)
    Gewoon blijven proberen he!
    Wie weet hoe het over een aantal weken is als je weer aan het werk gaat, kan zomaar een wereld van verschil zijn met nu.

En wat lekker dat de nachten zo goed gaan!
    Ben benieuwd hoe het zal gaan op zijn eigen kamertje, laat je het ons weten?

Wij mogen vanmiddag weer naar het cb :)
    Ik laat jullie uiteraard weten hoe het was

14. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    14 weken (38+2)

Jaa... en wat denk je! Vanmorgen kon ik hem gewoon slapend in de kinderwagen leggen... pff.. ongekend haha!
    Het was maar eventjes....(ik ging naar mijn werk..... allemaal blije kinderen om hem heen.. werd pas na een tijd wakker)...

Nou... de middag! Vet spannend natuurlijk..
    Ik dacht: vorige keer na de babymassage was een ramp. Nu vond die de babymassage deze keer al wel wat prettiger dan de vorige keer.. en huilde hij in tegenstelling tot de vorige keer niet in het badje! ;)
    Dat was al positief..

Met mijn man heb ik afgesproken om het vaste bed moment i.i.g. dagelijks na de late ochtendfles te doen.... die is dus meestal rond 11.00 uur. Vandaag was de fles wat later + babymassage, dus was ik er pas rond 14.15 uur. Ik heb hem slapend in bed gelegd en hij heeft toen bijna een half uurtje geslapen. Op zich vond ik het wel logisch, aangezien hij rond 15.00/15.30 uur de fles moest.

Geef ik hem net de fles.. wordt hij al zo moe.. dat hij tijdens het recht-op-half-uurtje al in slaap is gevallen. Ik heb hem dus net in bed gelegd en het is nu 20 minuten later! ohh, wat heerlijk!
    Ik ben benieuwd hoe lang het lukt, maar dit is al een cadeautje!

Verder....
    gaat het hier eigenlijk wel goed. Ik laat zeker weten hoe het in zijn eigen kamertje ging. Het ledikant vind ik nog wat groot, dus eerst wordt het gewoon zijn vertrouwde wiegje verplaatsen.
    Onze zoon laat nu elke dag in minimaal 1 flesje wel wat over...
    Vanmorgen liet hij 30 ml en later 50 ml in zijn flesje zitten (van de 200ml klare voeding)..
    Hij spuugt minder. Waarschijnlijk had hij die 200 ml wel nodig, maar vond zijn maagje dat helemaal niet zo fijn!

Tjonge, wat een verhaal weer he! ;)

Sens.. hoe was jouw bezoek aan het CB?
    Was het vandaag nou tijd voor de prikjes? Of is dit een extra bezoekje?

15. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    13 weken (40+6)

Haha SJ wat fijn he dat je met 20 of 30 minuten slaap in zijn eigen wiegje al blij kan zijn! Ik ken dat gevoel. En dat je gewoon even je handen vrij hebt ook ;)
    Maar het klinkt echt of er verbetering aan gaat komen he!

Bij het CB was het allemaal goed! Wij doen een aangepast vaccinatieprogramma dus hoeven voorlopig niet voor prikjes ;)
    Maar zijn groei was goed! Hij weegt nu 5205 gram en is 58 cm (ik vind het nog steeds een kleintje..) maar hij volgt wel netjes zijn curve, dus het cb was tevreden :)

Verder nog even gehad over het vermoeden van koemelkallergie. Sinds ik gestopt ben met koemelkproducten spuugt hij gelijk veel minder, dus het cb zei dat dit al een goede test was geweest, maarja 100% zeker weten doen we het nog niet..
    Dus ik vroeg naar welke kunstvoeding ik nodig zou hebben als hij idd kma heeft (ik wil ongeveer 6 maanden bv geven en dan over op kv), weet je wat ze mij toen als "tip" gaf....om gewoon 1 jaar volledig bv te gaan geven.
    Tja.. dat zie ik niet echt zitten, ik heb ook mijn redenen om na 6 maanden te stoppen met bv, en wil dan wel over op de juiste kv voor mn kindje natuurlijk. Beetje jammer dat ik daar nu nog niet echt een duidelijk advies over heb ontvangen...

@ allemaal;
    nu even wat anders dan de slaapjes en spuugverhalen.. :D zijn er nog andere leuke ontwikkelingen bij jullie kindjes?

De mijne heeft inmiddels het omrollen ontdekt, de hele dag is hij aan het rollen of in ieder geval aan het oefenen ermee haha

16. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    13 weken (35+3)

Fijn om te lezen dat het slapen/in bed leggen de goede kant op gaat bij jullie :)

Sens, misschien kun je na dat half jaar poedermelk op geitenmelkbasis gaan geven? Heb er geen ervaring mee, maar schijnt ook wel goed te zijn bij kma.

Wij zijn gisteren ook naar het cb geweest, en Z. is weer helemaal goedgekeurd. Ze weegt nu 4600gr en is 56,7cm lang :) Echt super fijn, ze doet het zo goed. Het spugen is sinds een week ook weer zo goed als over, en de krampjes lijken ook minder te worden. Wel slaapt ze nog heel veel, ik denk zo'n 18-19 uur per dag. Het enige moment dat ze een beetje "lastig" is, is zo tussen 20-22u. Dus we mogen niet klagen (al heb ik wel een lamme arm van het vele wiegen).

Vannacht weer zo goed als doorgeslapen. Om 22u laatste flesje, 23u in bed en om 6.30 rustig aan wakker geworden.

Sens wat leuk dat hij zo enthousiast aan het rollen is! Dat kan Z. nog niet :) Gisteren deed ze wel heel lief in de box. Ik had haar in het voedingskussen gezet (flesje nog laten zakken), en de muziekmobiel aangezet. Ze zat heel aandachtig de poppetjes te volgen, en af en toe met van die schokkerige bewegingen proberen te pakken. Super schattig :)

17. Eend83

Eend83 Lid

4 jan 2015
    41
    15
    8
    13 weken, 2 dagen (38+3)

Fijn dat alle kindjes goed groeien! Ik hoop dat mijn zoontje over 2 weken ook weer z'n curve heeft opgepakt. Hij is nog niet echt bezig met rollen, wel met z'n handjes naar z'n mond en naar speeltjes. Zo schattig!

Sens, ik heb met het cb ook over flesvoeding gesproken. Ik wil namelijk al gaan afbouwen (in ieder geval de voedingen overdag) voordat ik weer ga werken. Ze gaf aan dat ik dan Pepti moet gaan gebruiken. Hiervoor geeft ze dan een machtiging, zodat het vergoed wordt door de zorgverzekeraar. Over 2 weken bespreek ik dit dus weer.

Fijne dag!

18. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Bobbie;
    Thanks voor de tip! Kijk daar heb ik wat aan, ik wist niet eens dat er kunstvoeding op basis van geitenmelk bestond :)

Wat fijn dat het met Z. ook zo goed gaat en dat het spugen een stuk minder is zeg!
    Leuk ook he hoe die kleintjes zo aandachtig naar een muziekmobiel kunnen kijken. Zo mooi om te zien!

Eend;
    Ja hopelijk loopt jouw kindje over 2 weken ook weer gewoon op schema! :)

De cb-arts begon gisteren ook even over Pepti, maar zei dat dat speciaal bij de apotheek gekocht moest worden en om een vergoeding te krijgen zou ik allemaal lastige onderzoeken/tests in het ziekenhuis moeten doen. Ze stond er niet echt om te springen om mij zo'n machtiging te geven had ik al door, haar advies was gewoon: een jaar bv blijven geven.

Nou ik heb het er nog even met mijn vriend over gehad en wat research op internet gedaan. En zo enorm lastig zijn die 'ziekenhuisonderzoeken' volgens mij niet.
    Dus heb net maar even een afspraak bij mijn eigen huisarts gemaakt, en ga daar aangeven dat ik niet van plan ben om 1 jaar bv te geven en gewoon de juiste voeding voor mijn kindje zoek/wil. Dus hopelijk kan zij me wel een verwijzing of machtiging geven voor koemelkvrije voeding..

Fijne dag allemaal!

19. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Hoihoi dames...

Ik lees wel mee..maar steeds geen tijd om effe rustig te reageren. Dus..nu ff gauw

Sens.. ga maar goed zelf op onderzoek uit en op je strepen blijven staan hoor. Rolt je kindje buik-rug en rug-buik? De mijne eigenlijk alleen maar van buik naar de rug.

Bobbie... fijn dat het zo goed gaat. Geeft toch een fijn gevoel he!

Eend... schattig he! Echt zo leuk.. eerst ontdekken ze die handjes... kunnen ze constant naar kijken (en op sabbelen 😉)... en ineens al een beetje dingetjes vastpakken..hihi

20. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    14 weken (40+6)

SJ, geeft niks hoor, hier soms ook alleen tijd om te lezen maar dan geen handen vrij om rustig te reageren ;)

Ja, ik ga maandag echt ff goed overleggen met mijn huisarts wat zij me aanraad. Ik laat jullie weten wat ze zegt!

Ja mijn kleine vent rolt dus al van buik-rug en rug-buik. Buik-rug kon hij al een aantal weken, maar nu dus ook andersom.
    Maar het lukt nog niet elke dag, hij is steeds aan het oefenen en rolt dan wel op zijn zij enzo maar soms raakt hij ook echt gefrustreerd als het dan niet lukt om van rug naar buik te gaan. Het is af en toe wel een driftig mannetje hoor ;)

Heeerlijk he dat ontdekken van onze kindjes met hun handjes! Vind het geweldig om te zien hoe gefascineerd hij met zijn handjes bezig kan zijn hihi, en idd al bewust wat dingen vastpakken, zo mooi! :)

Hoe gaat het met de slaapjes SJ? Dit weekend wilde je hem op zijn eigen kamertje proberen te leggen toch of is hij daar nog niet aan toe?

Fijne avond/nacht allemaal! Hopelijk hebben we allemaal een beetje een goede nachtrust :)

Deel Deze Pagina