Aaahhh... wat knap van jouw kindje Sens! Inderdaad... heel leuk die ontdekmomenten. De nachten gaan top. Eigenlijk wilden we het donderdag op vrijdag al proberen, maar we bedachten ons dat we eerst de rookmelderscollectie wilden verdubbelen. Dus die avond alleen het slaapje van 19.00 uur in eigen kamer laten doen. Vrijdag alles geregeld en nu heeft onze V. er drie nachten op zitten in eigen kamer EN in het ledikant i.p.v. de wieg. Eerste nacht ging super.... na 07.00 uur pas gebrabbel.... tweede nacht om 05.00 uur al, dus van 6-8 nog even bij ons en vanmorgen was het 07.00 uur. Echt super!! Na de flesjes overdag leggen we hem ook standaard even in t ledikant. Meestal slapend en dan houdt hij het 10-45 minuten vol.
14 weken (40+6) Wat goed van hem SJ!! Echt fijn dat hij zo lekker op zijn eigen kamer kan slapen! En overdag in zijn eigen ledikant 10-45 minuten is ook al een hele prestatie voor hem he gewoon lekker blijven proberen. Ik ben zojuist bij de huisarts geweest. Wat betreft de kunstvoeding verwijst ze mij weer naar cb (fijn...), ze zei ook dat ze mij nooit het advies van 1 jaar volledige bv hadden kunnen geven. Dus ga deze week maar even langs inloopspreekuur want onze volgende afspraak is pas over een maand. De huisarts denkt aan HA voeding die gewoon bij supermarkt te koop is maar zover ik weet zit daar nog (geknipt) koemelk in... durf ik dus nog niet echt aan eigenlijk. Weten jullie daar toevallig iets van ?? Ik zal ook eens op het 'flesvoeding' forum een vraag stellen daarover.. En wat betreft het opkomend maagzuur van mijn zoontje raad ze aan de voeding in te dikken met jbpm. Deden jullie dat nou ook Bobbie en SJ ? Voor mij is dat helemaal nieuw dus ben graag benieuwd naar jullie ervaring daarmee
Sens ... We blijven het zeker proberen. Meestal is het maar een kwartier..maar een keer gaat t lukken. Vervelend dat de HA je weer doorstuurt. Kun je ook mailen met het CB? Hier kan dat wel. Ik gebruik indd JBPM.. Met een week of 8 kocht ik die van nutrilon (Nutriton..) viel totaal niet goed bij mijn zoon. Dus weer gestopt, omdat mijn zoon niet echt last van het spugen leek te hebben. Met 12 weken wilde ik toch weer iets proberen ..dus heb ik pure jbpm gehaald. Hier zitten geen.toevoegingen in (zoals bij Nutriton) en dit valt veel beter. Wel ff uitzoeken wat de perfecte hoeveelheid is..maar t spugen is over t algemeen veel minder
Bedankt voor de tip SJ! Had gekeken op de website van ons cb en zag geen mailadres maar kon wel gewoon bellen. Gelijk ff gebeld en de verpleegkundige die ik aan de lijn had heeft overlegd met hun arts en ze hebben me gelijk Nutramigen voorgeschreven. Fijn dat er eindelijk duidelijkheid is nu! Waar haal je de pure jbpm? Ook bij een drogist of bij een natuurwinkel ofzo?
Hier voeding met jbpm er al in, de Hero comfort. Gaat qua spugen laatste 2 weken weer goed, wel regelmatig nog maagzuur dat omhoog komt, meestal als ze net wakker is. Ik heb om eerst mee te proberen ook de nutriton gehad, waarvan ze eerst vreselijk aan de diarree raakte (bij iedere voeding een volle luier), en daarna vreselijk verstopt raakte.
Sens, waarom krijg je nutrigamen? Hier zei de arts pepti. Of komt dat op hetzelfde neer? Ga je de borstvoeding afbouwen? Hier zijn de nachten helaas weer flink onderbroken. Afgelopen 4 nachten of zo komt hij elke 3 uur, hopelijk is het een fase en wordt het snel beter... Verder gaat het goed, steeds meer brabbelen, lachen en grijpen naar dingen. Fijne avond en goede nacht alvast!
Fijn om.te horen Sens! Pure jbpm kun je inderdaad in een reformwinkel/natuurwinkel halen. Online is het ook te koop.
Vervelend eend. Weet je ook hoe dat komt. Misschien meer trek door meer indrukken? Heeft hij dan echt zin in voeding of kan het ook mama-honger zijn?
Ja lastig te zeggen. Hij was natuurlijk niet zo goed gegroeid, dus ik geef er maar aan toe. Hopelijk maakt hij nu weer een spurtje.
Okee thnx SJ! Ik ga eerst maar starten met het afbouwen van de bv en langzaamaan kv geven. En dan kijk ik later even of jbpm ook nog nodig is, anders ga ik 2 veranderingen in 1 keer doorvoeren en daar ben ik een beetje voorzichtig mee.. Eend; Geen idee waarom ze me gelijk Nutramigen voorschrijven, ik had telefonisch mijn verhaal gedaan en na overleg met de arts gaf ze dit aan. Ik dacht zelf dat het ongeveer hetzelfde was als Pepti, maar in het 'flesvoeding' topic had ik ook een vraag gesteld over voeding en daar reageerde iemand met het volgende: Ha heeft geen zin bij kma. De eerste stap is pepti. Dat is nog obv koemelk, met de eiwitten zijn zodanig verknipt dat de meeste kindjes met kma dat wel goed verdragen. Neocate en Nutramigen aa zijn volledig koemelkvrij, maar daarvoor heb je een voorschrift nodig. En dat is ook alleen nuttig in heel extreme gevallen. Geen idee of mijn geval dus echt zo "extreem" is dat CB gelijk Nutramigen voorschrijft. Ik ben wel op een volledig koemelk, eieren en soja-vrij dieet nu..aangezien we ook het vermoeden hadden dat hij op eieren zo reageerde. Wil over 2 weken beginnen met het afbouwen van de bv, en dan per week steeds 1 voeding afbouwen (zoals zo'n schema van LLL ook aangeeft). Ben jij ook al begonnen met afbouwen Eend ? Wie weet heeft jouw mannetje nu idd even een groeispurtje, hoop dat het met een weekje weer over is voor je. Succes en fijne nacht allemaal!!
Bijna 15 weken... Dat heb je helemaal goed Sens...! Misschien valt het mee... en het kan ook zijn dat je kindje geen last heeft van het spugen, dus dan is het ook niet direct nodig! Als ik zie hoe snel mijn ventje groeit en aankomt, dan is er niks om je zorgen over te maken. Hij heeft echt een hele tijd `golven` gespuugd. Op de één of andere manier krijgen ze toch nog meer dan genoeg voeding binnen... Hier is er nog niet veel veranderd. Hij ligt op dit moment bijna 40 minuten in bed.... en begint te kletsen en te brabbelen... Toch wel weer knap.. vind ik!
14 weken.. Ja dat is echt ongelooflijk hoe hard ze toch nog groeien he! Want als je soms ziet wat er uitkomt... Maar ik wacht het idd even af of mn ventje er veel last van heeft en hoe het straks gaat met de flesvoeding Dat is idd knap SJ! Echt fijn dat er vooruitgang in komt. En al zijn het maar kleine stapjes, elke 5 minuten slaap in zijn eigen bedje is toch weer 5 minuten meegenomen he, als je ziet waar je vandaan komt @ Eend; Het is hier toch ook Pepti geworden.. Gistermiddag belde mijn eigen cb-arts me nog, want zij moest het voorschrift officieel uitschrijven. En zij gaf aan dat ze Pepti voor ging schrijven, volgens haar zat er niet veel verschil tussen Pepti en Nutramigen alleen is het merk anders en Nutramigen duurder.. Ze heeft voor 3 maanden voeding voorgeschreven en daarna evalueren we hoe hij het daarop doet, ben erg benieuwd! Het gaat nu namelijk erg goed met hem
Sens... Ben ook heel benieuwd. Fijn dat je iig ruim op tijd weet wat je straks gaat uitproberen! Vandaag 15 weken.. Gister liep het niet zo lekker... toen merkten we dat onze zoon naast dat hij spuugt en niet slaapt overdag ook lijkt te overstrekken en onrustiger/meer gespannen is. Het CB gemaild en vanmorgen werd ik gebeld. Ik kon het best de huisarts bellen. Niet om mij af te schepen, maar al het advies wat zij hiervoor geven doen wij al. Misschien kan de huisarts meedenken of maagzuurremmers geven. We gaan eerst de JBPM vandaag al verhogen. Gisteren nieuwe spenen besteld, dus kan er wat dikkere voeding door. Hopelijk helpt dit al. Anders bel ik morgen naar de huisarts. Voelde me gisteren even een slechte mama.. Arm kind.... last van spugen, geen rust kunnen vinden.. sneu!
Wat vervelend SJ. Ben benieuwd wat de huisarts zegt. Is zo sneu hè om je kindje zo te zien. Hopelijk vind je snel iets wat werkt. Ik ga ergens deze week beginnen met afbouwen, Sens. Ik moet ook weer even uitzoeken hoe ik dat het beste kan doen. M'n andere kindje heb ik veel langer borstvoeding gegeven, dus die at ook al andere dingen. Ik vind het ook nog wel lastig om echt te stoppen, maar ik hoop dat de pepti goed werkt en dat we ook iets meer ritme krijgen. Ga jij helemaal stoppen met borstvoeding of wil je nog een paar voedingen blijven geven?
Ach dat is echt sneu he SJ! Zo vervelend om je kindje zo te zien en dat je er zelf zo weinig aan kunt doen. Hoop dat je snel een oplossing vind zodat hij ook zijn rust weer vindt.. Eend, ik vind het zelf ook nog lastig om te gaan stoppen. Was eerst van plan om tot 6 maanden volledige bv te geven, maar vorige week toch besloten om af te bouwen ivm mijn werk. Weet gewoon dat dat beter voor mij is.. Ik ben nog niet zeker of ik helemaal volledig ga stoppen, misschien dat ik de ochtend- en avondvoedingen borst blijf geven. In ieder geval de nachtvoeding blijf ik bv geven voorlopig want dat vind ik gewoon erg makkelijk Weet je al hoe jij het gaat doen, volledig afbouwen of nog een deel borst blijven geven ? En wanneer moet je weer naar het cb?
En wat zei de huisarts SJ? @ Sens, Ik weet nog niet of ik nog voedingen blijf geven, want dan moet ik me ook nog aan het dieet houden. En ik weet ook niet of m'n lijf dat kan, maar een paar voedingen op een dag. Misschien dat het dan vanzelf stopt. Ik moet volgende week naar het consultatiebureau. De afgelopen dagen gaan erg goed, dus ik hoop dat hij flink gegroeid is.
Hoi eend... Lief dat je er naar vraagt. De huisarts had het wel over reflux. Onze zoon heeft t wat heftiger. Ze adviseerde door de gaan zoals nu, omdat V niet huilt of krijst tijdens het spugen. Medicatie heeft tenslotte veel bijwerkingen. Longen geluisterd en in t mondje gekeken en was allebei goed. Verder gaf ze ook aan dat het drinkgedrag (V is onrustig/huilt) na een maand of 3 veranderd. Als het met een paar weken niet veranderd, daarna opnieuw bellen om een afspraak te maken met de eigen huisarts die nu vakantie heeft. Voor het overstrekken en enorm duwen met zijn hoofd tijdens de voeding heeft ze geen verklaring/ tip. Hiervoor ga ik dus toch de osteopaat weer inschakelen. Helaas is hij momenteel erg druk..dus kan niet voor vrijdag. Waarschijnlijk komt er nog wel een.plekje vrij..dus dan gaan we eerder
SJ; Hoop echt dat het beter wordt voor jullie! Zo sneu om je zoontje zo te zien he... Bij mijn zoontje hebben ze het ook wel eens over reflux gehad, maar medicatie willen ze idd niet voorschrijven ivm de bijwerkingen. Heel verstandig om naar de osteopaat te gaan! Toen mijn zoontje 4 weken oud was zijn we ook bij de osteopaat geweest voor het overstrekken en wij hebben er veel baat bij gehad! Is het je 1e bezoekje aan een osteopaat of ben je er al vaker geweest met V ? Fijne dag allemaal...
Hoi Sens.. Nou .. met een week of 8 ofzo zijn we ook geweest, maar na 2 behandelingen merkten we geen verschil ofzo. Hij had het toen ook vooral over de voorkeurshouding die heeeeeel erg duidelijk was doordat zijn ene kant echt een stuk platter was dan de andere kant. Daar hebben we toen oefeningen voor gedaan etc. De osteopaat gaf aan dat we zelf moesten bepalen of de derde behandeling nog nodig was, dus die hebben we toen geannuleerd. Nu gaan we dus wel weer, derde keer dus, maar dan nu echt gericht op het overstrekken. V. was toen wel gespannen, maar het is nu anders. Toch maar weer gaan. Ook reflux maar noemen, wellicht kan hij daar ook nog wat mee. 15 weken en 2 dagen.. Hebben jullie kindjes alweer wat nieuwe dingen geleerd.. Ons zoontje vindt alles supergrappig. Lacht constant om alles, hihi. Zo lief. Af en toe ook met geluid! Ook kletst hij constant. Is hele verhalen aan ons aan het vertellen.. Het wipstoeltje begint nu ook iets meer een succes te worden. Ook wel handig zo nu en dan!