juli 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SJ86, 18 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eend83

Eend83 Lid

4 jan 2015
    41
    15
    8
    Wij zijn ook twee keer naar de osteopaat geweest, ik zag helaas niet zoveel effect.

Ik ben sinds gister pepti aan het geven. Ik vervang nu 1 voeding door de pepti. De eerste keer had hij flinke krampen, vandaag niet gelukkig. Jij al begonnen Sens?

Ja dat lachen is zo leuk. Hier vindt hij z'n broer erg leuk, erg lief om te zien. Hij grijpt nu ook steeds beter naar speeltjes.

Fijne avond!

2. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    15 weken

Haha leuk he SJ!
    Hier ook al zo'n kletskous, hele verhalen. Echt geweldig!

En fijn dat hij het wipstoeltje nu ook leuk vind!
    Mijn zoontje is al een paar weken fan van zijn wipstoeltje, en dat is af en toe echt een geweldige uitvinding hoor, kan ik ff ontbijten, koken, opruimen enz.enz. ;)

Ahh Eend wat leuk dat hij nu ook interactie maakt met zijn broer, dat lijkt me geweldig om te zien!

Ik heb ook gisteren het eerste flesje Pepti gegeven. Wat stinkt dat spul zeg..! Heb jij daar ook last van? Of is dat altijd met flesvoeding? Of ligt het gewoon aan mij....haha

Hij leek er geen krampjes van te krijgen maar werd wel 2x 's nachts wakker (1x voor voeding en 1x sliep hij weer verder na een knuffel)
    Ik vervang nu ook 1 voeding (de late avondvoeding) door een flesje Pepti. Vanavond het 2e flesje geven dus, ben benieuwd...

3. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Eend..
    Ja, je hoort zoveel positieve geluiden... helaas geldt het tot nu toe nog niet voor mijn kindje.. maar.. ik geef het nog een kans.. misschien nu hij wat ouder is..... hoop vooral dat hij nu wel iets voor elkaar krijgt i.v.m. overdag slapen!

Jaa,dat is leuk! Fijn dat hij zo op zijn broer reageert... die is natuurlijk ook zo trots als een pauw! Het beter grijpen naar speeltjes is herkenbaar. Hier hield hij gisteren ook een hele tijd een speeltje vast... was de eerste keer, zo´n lange tijd!

Sens..
    Ja, heel leuk!! En je hoort ook een verschillend toontje.
    kletsen.. of mopperen, hihi!

Benieuwd hoe jullie Pepti ervaren komende tijd..

Inmiddels doe ik hier een hele schep johannesbroodpitmeel door de fles. Ik gebruik het schepje van Nutriton, maar dan voor de pure johannesbroodpitmeel. Voeding wordt echt wel een heel stuk dikker. Drinken duurt langer, gaat rustiger, spugen lijkt heel erg verminderd. Alleen is zijn ontlasting soms echt een stuk dikker... effe in de gaten houden. Hij moet nu soms echt drukken. Niet dat hij verstopt zit ofzo! `gelukkig´ vanmorgen een dikke vette luier vol met de gewone dunne poep! =)

4. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    15 weken!

Ooooh, daar ben ik weer! mag ik even heeeeel blij mijn verhaal met jullie delen....?

Ik kreeg het toch wel een beetje benauwd van het idee dat onze jongen overdag niet goed kan slapen in zijn eentje en ik over een paar weken weer moet gaan werken.
    Rond half 10 viel hij bij mij in slaap... rond 9.45 uur besloot ik hem in zijn eigen bed te leggen. Onderweg naar boven merkte ik al dat hij niet zo diep sliep als ik dacht. SHIT! nou ja, toch maar in bed leggen en kijken wat er gebeurd.
    Na een kwartiertje mopperen en kleine huiltjes was het klaar. Harder gehuil...

Ik besloot even wat nieuws te proberen..
    Of hij nou huilt of niet... steeds even de kamer in... en hem een kusje geven, aai over zijn bol.. "slaap lekker" zeggen en weer weg.

Paar keer 1 minuut, toen een paar keer 2/3 minuten, toen een paar keer 5 minuten, toen een keer 8 en toen ik daarna na 10 minuten kwam sliep hij! Wauw.. nu slaapt hij dus al een kwartier, nadat hij zichzelf in slaap heeft gekregen.

5. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    15 weken

Wauw wat goed SJ!! Tuuurlijk mag je dat met ons delen, daar zijn we voor! :)

Deze methode dus maar even volhouden dan?
    Wat super dat hij zelf in slaap is gevallen in zijn eigen bed nog wel!!
    En ik denk ook als je dit zo volhoud dat hij het uiteindelijk niet meer nodig heeft dat je steeds even komt om een aai over zn bol te geven.

Haha jaaa dat verschil tussen kletsen en mopperen hebben we hier ook! Geweldig he...

En fijn dat het spugen een stuk minder is! Hoop ook dat z'n ontlasting gewoon dun blijft, sneu om te zien als hij echt moet drukken.
    Haha hoe blij je kunt zijn met gewone dunne poep he! Klinkt heel herkenbaar ;)

Nu we het over poep hebben... Sinds mijn zoontje aan de Pepti zit (heeft nu 2x een flesje Pepti gehad) heeft hij de ochtend na dat flesje een luier vol met gele poep met witte stukjes erin.
    De gele poep is gewoon de 'bv-poep' zoals die altijd is :) maar die witte stukjes erin heeft hij nog nooit gehad.
    Zou dat dit overgangspoep zijn ofzo...?? (Eend is dit bij jou toevallig ook?)

6. Eend83

Eend83 Lid

4 jan 2015
    41
    15
    8
    SJ, Jeee, dat voelt goed hè als ze zelf lekker in bed in slaap vallen! Heeft hij het doorgezet?

Sens, ja hier is de poep ook wat anders na de pepti, ook wat witte dingetjes. Grappig dat onze situatie zo overeenkomt! Ik vind het ook stinken:). Volgens mij ook meer dan normale flesvoeding, als ik het me goed kan herinneren bij m'n eerste. Vraagje, hoeveel geef jij in de fles? Ik vind dat zo lastig te bepalen omdat je natuurlijk niet weet hoe veel hij normaal gesproken drinkt.

Hoe gaan de nachten nu bij jullie?

7. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Oh fijn om te horen Eend dat dit bij jullie hetzelfde is!
    Ja ik vind het ook heel lastig die hoeveelheid, op aanraden van het cb geef ik 150/5. En dit lijkt goed te gaan, hij drinkt de fles netjes leeg, doet er ongeveer 20 min over en spuugt daarna niet, dus het lijkt een prima hoeveelheid te zijn.
    Hoeveel geef jij?
    En welke voeding heb jij nu vervangen door Pepti?

Afgelopen nacht heeft mijn zoontje van 23.30-5.30 uur geslapen (na zijn flesje Pepti dus), dat was echt al een hele tijd geleden :D
    Hiervoor kwam hij steeds tussen de 3 en 4 uur voor een voeding..dus dit was wel even lekker!
    En hoe gaat het bij jullie ?

8. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    15 weken! :)

Sensja.... echt super!! Het was niet he-le-maal zelf, maar toch wel knap, vind ik persoonlijk. Hihi! Ik denk ook dat hij dan vanzelf wel weet dat ik er altijd wel ben als er echt iets is..
    Hij heeft dat eerste moment ruim een half uur geslapen.
    eind van de ochtend/begin van de middag nog een keer gedaan en toen was het maar een paar keer nodig om terug te lopen en toen sliep hij ook een half uur!

Poep met witte stukjes bij jou klinkt bijzonder! Ik heb geen idee of het normaal is. Zelf nog nooit van gehoord. Dat de poep veranderd met andere voeding, dat geloof ik wel. Hier is de poep ook anders hoor... en dan hebben we nog dezelfde voeding maar met jbpm..

Eend .. hoe klein het ook is.. het voelt zeker goed.. heel fijn dat we toch een stapje hebben gezet...
    Fijn dat het eind van de ochtend ook nog is gelukt...

's middags waren we niet thuis na de fles.... dus toen heb ik hem daar gewoon geprobeerd weg te leggen in de kinderwagen bak. Tot 2 keer toe bleef hij daar dan ook rustig liggen/slapen voor ongeveer 15 - 30 minuten. Ook weer een vooruitgang...

Hier gaan de nachten echt top! Onze zoon valt snel in slaap na de avondfles van 19.00/19.30 uur. We leggen hem dan in bed en dan wordt hij 23.00 uur nog even wakker gemaakt voor de fles. Slaapt daarna ook weer door... Meestal beginnen de eerste geluidjes dan tussen 06.45/07.15 uur, maar ik kan dan zelf rustig wakker worden. Verwarming beneden aanzetten, thee zetten en een klein beetje opruimen en dan haal ik hem ongeveer een half uurtje na de eerste geluidjes uit bed...
    Dan huilt hij nog steeds niet....echt wat heerlijk opstarten zo!
    Laatst had hij zelfs een uitschieter en begonnen de eerste geluidjes pas om 07.50 uur!! Wow!!

9. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    15 weken

Ja dat is echt een super vooruitgang SJ...daar mag je echt al trots op zijn! :) Gaat echt de goede kant op zo! En ook al is het nu maar een half uurtje, dat wordt vanzelf wel meer..

En die nachten....wauw! Heerlijk zeg dat dat zo goed gaat!! Dan heb je zelf lekker ook je slaap, en kun je 's ochtends op je gemakje wakker worden, heerlijk hoor!

Mijn laatste week verlof is ingegaan.....
    Hoewel ik er echt ook weer naar uit keek om aan het werk te gaan, begint het nu toch wel erg dichtbij te komen hihi.
    Ben gewoon zo benieuwd hoe het allemaal zal gaan..
    Maar goed, nu nog even lekker een weekje genieten van mijn laatste week verlof! Mijn partner heeft ook vakantie nu dus dat is erg lekker om nog even met zijn drietjes te zijn

10. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Tjongejonge... gisteren en vanmorgen al met mijn telefoon een heel verhaal getypt.. beide keren helemaal verdwenen... dus nu poging 3, via de laptop!

15 weken
    Jaa, ik ben ook supertrots Sens.. gisteren is het twee keer gelukt. Eerste keer sliep hij 30 minuten, tweede keer was dit al 40. Helaas lukte het na de middagfles niet meer....

Heerlijk zijn de nachten inderdaad. Vanmorgen kwam het eerste geluidje om iets voor half 8..! Genieten!

Fijn dat je het laatste weekje verlof samen met je partner hebt. Gaan jullie samen nog iets gezelligs ondernemen...? Geniet maar lekker deze week! :)

11. Eend83

Eend83 Lid

4 jan 2015
    41
    15
    8
    15 weken

Wat gaat het snel hè? Mijn zoontje heeft voor het eerst gewend bij het kdv. Vond het een stuk minder spannend dan bij de eerste gelukkig. Ik mocht er bij blijven, volgende week gaat hij nog een keertje wennen en dan zonder een ouder. Het slapen ging daar niet zo goed, dus dat is nog wel een dingetje...

Ik heb nu de late middag voeding vervangen door de Pepti. De nachten gaan de laatste paar dagen erg slecht, ik hoop dat het een fase is. Ook overdag heeft hij een stuk meer moeite om in slaap te vallen. Zo sneu...

Fijne avond!

12. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    16 weken

Ja.... gaat supersnel. De tijd vliegt!

Fijn dat he de eerste wendag hebt gehad Eend. Jammer dat het slaapje niet ging zoals je hoopte. Misschien door alle indrukken en gaat de volgende keer beter!?

Hoezo gaan de nachten slechter? Veel wakker? En slaapt hij minder overdag of bij jou? Vervelend zeg@)!

13. Eend83

Eend83 Lid

4 jan 2015
    41
    15
    8
    Ja 's nachts komt hij weer vaker, en dat is in combinatie met afbouwen van de borstvoeding niet erg handig, en vanaf 5 uur vindt hij dat de dag wel begonnen is:). Hebben jullie nog tips om dit uit te stellen? Of moet ik hem later naar bed doen 's avonds (nu meestal ergens tussen 7 en 8).

14. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    15 weken

@ SJ; nee niks bijzonders gepland. Gewoon nog even genieten van de rust en mijn laatste weekje verlof met zijn drietjes :)

@ Eend; afgelopen nacht was hier ook drama... meneer heeft zich 3x gemeld, waarbij 1x met honger.
    Sinds ik begonnen ben met Pepti wordt hij tussendoor ook weer vaker wakker, daar had hij voorheen geen last van. Ik denk (hoop) dat het krampjes zijn omdat hij moet wennen aan de nieuwe voeding, maar zeker weten doe ik het niet...

Mijn zoontje gaat ook tussen 7 en 8 naar bed. Voorheen kwam hij dan rond 23.00, 3.00 en liet dan de dag netjes beginnen tussen 7.00 en 8.00 uur..

Ik was ook even benieuwd hoe jij dat ook weer had gedaan SJ? Dat rekken tot 7 uur... jij nam hem gewoon bij jou in bed he?

Ik baal wel van afgelopen nacht, geen zin om er ook 3x per nacht uit te moeten als ik volgende week aan het werk ben... :(

15. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    15 weken

Goedemorgen mama's!

Wow...ik ben nog steeds verbaasd....
    Mijn zoontje heeft vannacht van 23.15-7.30 uur aan een stuk geslapen!!
    Ik sta er echt van te kijken! :)
    En wat hebben we nou anders gedaan: mijn partner heeft de laatste voeding gegeven om 22.45 en zoontje op bed gelegd... haha zou dat het dan zijn ;)
    ((overigens hou ik er rekening mee dat dit geen garantie bied voor de komende dagen maar toch even lekker hihi..))

Hoe is jullie nacht gegaan?

16. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    16 weken...

Op dit moment slaapt mijn zoontje in zijn kamertje in zijn bedje, dus.. heeft mama weer even tijd om te reageren! ;)

Eend.. later naar bed doen is geen garantie dat het hem helpt. Wellicht overprikkel je hem dan en slaapt hij juist onrustig.
    Onze zoon deed hetzelfde ... een maand geleden werd hij iedere ochtend nog wakker om 04.00/05.00 uur..
    Op een gegeven moment was ik het zat en ben ik het gaan rekken met een speen.. ik merkte namelijk dat het geen honger was, maar eerder aandacht-honger ;)
    Toen het rekken met een speen niet meer lukte... ben ik hem bij mij op de borst in bed gaan leggen. Daar sliep hij altijd nog 1 tot 2 uur verder. Geen honger dus, maar even niet meer verder kunnen slapen. Weet niet of deze oplossing bij jou/jullie past, maar hier heeft het ervoor gezorgd dat hij amper vier weken later nu tot minimaal 7 uur in bed blijft liggen 's ochtends!

Sens.. is ook juist wel lekker toch! Samen rustig de dagen door...
    Woww.. wat goed...!! Ik dacht bij mezelf als hij één zo'n nacht had "Hij kan het wel"... dus dat kan maar zo betekenen dat er verbetering in zicht is! :)

Onze nacht ging weer goed... rond 07.10 uur de eerste geluidjes.... rond 07.40 uit bed gehaald en de fles gemaakt!

17. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Gisteren is trouwens de kinderfysio hier geweest. Heel fijn. Heb echt wat tips ontvangen om het overstrekken proberen te minderen... echt heel fijn! Volgende keer gaat ze het hoofd van mijn zoontje opmeten om echt in beeld te hebben hoe erg de afplatting is.. en of het verminderd door de fysio..

18. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    16 weken

SJ wat fijn dat je goede tips van de fysio hebt ontvangen!
    Mag ik vragen wat voor tips, zijn het oefeningen die je moet doen met je zoontje of bepaalde houdingen ofzo ?
    Was je zelf naar een kinderfysio gegaan ipv osteopaat ?

Ben echt benieuwd!
    Hier heeft hij dat overstrekken ook zo erg gehad in het begin...
    En hoop ook dat de afplatting meevalt.. heeft de fysio daar ook tips voor gegeven?

Eend; hoe was het trouwens bij het cb? (daar moest je deze week weer naartoe toch?)

19. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Sens..

De fysio gaf aan dat hij zich overstrekt, omdat die houding voor hem het fijnst is. Hij moet zijn borst en buikspieren wat beter ontwikkelen. We zien ook dat als hij moet spugen, net daarvoor overstrekt, dat kan dus zijn omdat hij dat een fijne houding vindt..
    De tips moeten helpen om het overstrekken te verminderen, waardoor hij minder druk op zijn hoofd zet (dus vermindering afplatting)...

Ik heb ooit al eens eerder gezocht naar een kinderfysio, maar toen kon ik het niet vinden. Maar.. mijn contactpersoon van het CB mailde mij en gaf mij deze tip.... en gaf daarbij aan dat deze fysio's aan huis komen, dat is we heel fijn natuurlijk! osteopaat ook direct afgezegd..... daar heeft V. gewoon niks aan.. en ik kan dan zelf ook niks doen.... hij drukt enzo en verder kunnen wij niks!

Het zijn niet perse oefeningen, maar een nieuwe manier van omgaan met ons kindje:

* Bij optillen bijvoorbeeld niet meer de handen onder de oksels en dan optillen met het hoofd (licht) ondersteunen, maar hem eerst op zijn zij draaien en dan optillen, dan voel je de zwaarte van zijn hoofd niet.
    * hem meer in een bolletje laten zitten/liggen.
    * speelgoed wat meer uit zijn gezichtsveld, zodat hij echt zijn spieren moet gebruiken om iets te pakken en iets te kunnen zien. muziekmobiel dus niet boven zijn hoofd is te makkelijk, maar boven zijn navel.
    * rolletje onder zijn borst en oksels bij buikligging, zodat hij niet kan omrollen. Dat doet hij nu dus regelmatig, waardoor hij maar kort op zijn buik ligt..
    * rolletje onder zijn heupjes en oksels, zodat hij wat boller ligt.
    * veel aandacht vestigen op zijn voetjes, zodat hij die wil gaan ontdekken en dus ook zijn armen zelf uitstrekt en daardoor zijn rug bolt ipv het hol maken bij overstrekken...

20. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Nou jaaa ..... onze vriend werd vandaag pas 08.15 wakker!!

Deel Deze Pagina