Ohhh, daar ben ik alweer... ik val van de ene verbazing in de andere... Mijn zoontje werd vanmorgen 06.00 uur wakker.... normaal is dat 07.00 uur, dus dat klopt precies met het verzetten van de klok maar.... ik vond dat niet zo prettig, dus lekker bij mij genomen tot 07.15 uur... Daarna fles gegeven even gespeeld etc. en om 08.30 uur was hij alweer moe. Toen hij net in slaap gevallen was, bracht ik hem naar boven. Ogen open & lachen... shit! nou ja.. toch maar proberen. Paar keer teruggelopen, maar het was vooral een beetje geluid maken... niet huilen of iets....dus toch maar gewoon naar beneden en afwachten.. Na een uur (!) van geluidjes..... en geen gehuil... was het stil.. Ben ik gaan kijken... is hij zelf in slaap gevallen! Wauw!! En als klap op de vuurpijl.. heeft hij drie kwartier geslapen! Dit gaat echt de goede kant op zeg!
16 weken Zoooo daar ben ik ook eindelijk weer! Zit nu achter de laptop! Lees steeds wel mee vanaf telefoon, maar vind dat zo vervelend om te reageren, dan krijg je van die korte berichten dus nu dan eindelijk weer de tijd om lekker te reageren SJ.. wauwwww wat een ontwikkelingen zeg! Superrrr goed van jouw kindje dat hij zelf in slaap is gevallen én in zijn eigen bed én ook nog eens 3 kwartier heeft geslapen. Echt ongelooflijk goed, zelfs ik ben nu trots op jouw zoontje hihih En ook heerlijk dat hij 's nachts zo goed en lang slaapt, wat een verschil met een paar weken geleden he.. zo zie je maar weer hoe snel het om kan slaan. En zo ga je straks ook met een beter gevoel weer beginnen met werken he... jij moest de 18e weer beginnen toch?? En wat betreft fysio, handige tips! Ons cb had ons destijds ook een kinderfysio aangeraden ivm het overstrekken, maar wij hadden toen voor dezelfde dag al een afspraak bij de osteopaat staan en aangezien dat bij ons al hielp nooit meer naar een fysio geweest. Maar ideaal dat die aan huis komen zeg! En als je de tips zo leest, ook best logisch (zoals de mobiel boven zn naveltje hangen enzo..), fijn hoor, wie weet ga ik de tips ooit ook nog nodig hebben En hoop dat het voor jouw zoontje snel verbetering zal bieden! Eend.. hoe gaat het bij jullie? Zit er al wat verbetering in de nachten?? En hoe gaat het met de Pepti? Hier..gaat het ook wel lekker! Sinds mijn zoontje die nacht van 23.15-7.30 uur heeft geslapen heb ik ook zoiets van 'hij kan dus het zonder nachtvoeding'.. Dus sinds die nacht, heeft hij geen nachtvoeding meer gehad, echt goed van hem! Wel wordt hij standaard nog elke nacht wakker rond een uurtje of 4/5, maar heeft dan geen honger (en dat merk ik duidelijk want normaal begon hij gelijk te happen als hij mij rook of voelde haha en dat doet hij nu niet). Dus ik troost hem dan eventjes en na 5 minuten valt hij ook weer gelijk in slaap om vervolgens tot een uurtje of 8/9 door te slapen... eergisteren moest ik hem zelfs om 9.00 uur echt wakker maken wowww...ik sta er ook nog steeds versteld van! En ik ga er vanuit dat het op een gegeven moment ook weer over gaat dat hij 's nachts rond een uurtje of 4 huilend wakker wordt.. en dan dus echt de hele nacht door gaat slapen
Sens.. Wat lief jouw reacties steeds, dankjewel! Moet inderdaad de 18e werken. Ga wel morgen vast een paar uurtjes, dus dan heb ik alvast een momentje om te wennen, hihi! Fijn dat bij jou de osteopaat hielp, hier totaal niet .. dus ja.. dan ga je verder zoeken! Jouw nachten gaan ook steeds beter zeg! Wauw.. dat klinkt inderdaad alsof het de goede kant op gaat. OP zich hetzelfde als mijn verhaal... wordt nu ook niet meer wakker rond die tijd! Dat komt dus echt wel goed... Eend... Ik ben ook heeeel benieuwd naar jouw verhalen..
Jaa we leven toch met elkaar mee he..zitten uiteindelijk toch allemaal in hetzelfde schuitje Ah succes met wennen alvast morgen! Waar gaat je zoontje dan naartoe? Ja precies ik denk ook steeds aan jouw verhaal wat betreft de nachten.. dat werd ook vanzelf beter dus dan weet ik gewoon dat dat bij ons ook gaat lukken Fijne zondag nog!
Mijn zusje kwam hier oppassen. Benoemde wel dat ze veel met hem moest rondlopen...... is ook zo! pff... hoop dat dat ook wat beter wordt als hij zichzelf beter vermaken kan. Het slapen in bed overleg lukt best goed.. slapend of bijna slapend wegleggen resulteert toch steeds in een half uur stilte...
Bijna 16 weken Heb eindelijk weer even tijd om te reageren. Toch best druk met twee van die kleintjes. Fijn om te lezen dat het goed gaat bij jullie! Hier gaat het slapen overdag steeds beter. Er is steeds meer een ritme te ontdekken. De afgelopen nachten gingen gelukkig ook beter. Nog niet zoals bij jullie, maar hij maakt nu nachten van 8 tot 6 ongeveer met 1 nachtvoeding. Meestal rond een uurtje of 2. Helaas is hij dus nog wel zo vroeg wakker. We zijn ook bij het cb geweest inderdaad. Hij was gelukkig aangekomen, maar wel wat minder dan je zou verwachten. Maar niet heel erg, ga volgende week weer even wegen. We gaan gewoon door met afbouwen en de pepti. Fijne dag!
Nou eend.. dat klinkt ook goed toch.... goed dat ue gaat wegen.. kun je toch ff goed in de gaten huden hie t gaat! Hie gaat t overdag bij jullie. Als jullie kindje niet boven slaapt... wat doet hij/zij dan??
Zo, laat ook even weer wat van ons horen. Merk dat ik het wel lastiger vind in deze groep mee te praten in vergelijking met een groepje waarmee ik de hele zwangerschap heb gekletst. Niet dat ik jullie niet interessant vind hoor SJ en Sens wat fijn dat jullie baby's zulke verbeteringen hebben met het slapen! En Eend fijn dat er wat meer ritme in komt. Hier ging de nachtvoeding beetje bij beetje steeds later, tot ze het helemaal niet meer nodig had. Hier slaapt Z. dus al 3 weekjes door. Op af en toe wat onrustige momentjes na, of als ze last heeft van maagzuur. Ze heeft ook al lange tijd niet meer gespuugd! Wel drinkt ze naar mijn idee nog wat te weinig. 2 weken geleden woog ze 4700gram, dus nu zou ze richting de 5 moeten gaan denk ik. Maar meer dan 5x 120-150ml krijg ik er echt niet in. Ben benieuwd de volgende keer wegen of ze wel goed gegroeid is. Ook heeft ze behoorlijk eczeem op haar gezichtje Zo sneu, overal vlekjes, bultjes, korsten en schilfers. Vorige week creme met cetomacrogol gehaald op aanraden van het cb. Maar hierdoor werd het alleen maar erger. Gisteren begonnen met bepanthen eczeem creme, en die lijkt al iets beter te werken. Niks zacht babyhuidje Ze ziet er echt heel zielig uit.
Bobbie.. Gezellig dat je er weer eventjes bent.. Ik snap het wel hoor... daarnaast is hier ook niet altijd supersnel reactie.. en soms vind je dat juist wel fijn! Heel fijn inderdaad. Wat is jouw definitie van doorslapen? Van hoelaat tot hoelaat ligt Z dan in bed? Fijn dat het spugen is gestopt. Was het zomaar ineens weg? Wanneer mag je weer voor controle naar het CB? Of ga je een weegmomentje extra? Ben benieuwd.. Zo sneu exzeem! Heeft ze er veel last van denk je?
Om 19u krijgt ze een flesje, gaat dan rond 20u ingebakerd in bed. En rond 23u krijgt nog half slapend een flesje. Dan slaapt ze door tot 7u Spugen was inderdaad opeens opgehouden. Ja af en toe nog een heel klein beetje, maar da's niet noemenswaardig. Over 2 weekjes weer naar het cb, ga niet tussendoor wegen. En ja van de eczeem heeft ze volgens mij wel last, het staat ook helemaal strak Laatst heeft ze zelfs dr handje helemaal uit de pacco gewurmd, om vervolgens haar gezichtje kapot te krabben.
16 weken Ha Bobbie, leuk weer wat van je te horen! Wat heerlijk dat Z. doorslaapt zeg! En hopelijk is ze ook gewoon goed gegroeid, waarschijnlijk wel hoor als het spugen ook al veel minder is geworden.. En wat sneu dat ze last heeft van eczeem, ziet er ook zo zielig uit he heel dat gezichtje onder hoop dat de bepanthen creme goed werkt! Eend, ja snap dat het voor jou druk is en dat het soms niet lukt om te reageren. Fijn dat de nachten beter gaan, 1 nachtvoeding is nog te doen (tenminste, ik vond dat nooit erg). Wel jammer dat de dag zo vroeg begint voor hem... hopelijk komt daar ook snel verbetering in. SJ, overdag kan de kleine man zich sinds een tijdje uitstekend in zijn eentje vermaken. Dat is echt zo fijn en ook zo leuk om te zien! Hij ligt de ene dag in de box te spelen, de andere dag onder zijn activity gym of in zijn wipstoeltje. Eigenlijk vind hij alles wel leuk haha zolang hij maar kan grijpen naar speeltjes. Soms ligt hij gewoon een uur lang lekker te spelen en geeft hij geen kik (nou ja.. hij hoeft niet te huilen bedoel ik dan, want hij loopt ook gerust een uur lang te brabbelen tegen zn speeltjes ) Hoe gaat dat bij jullie overdag? Vandaag was mijn eerste werkdag, was erg leuk om weer terug te zijn en iedereen te zien. Had er geen moeite mee om mn zoontje bij het kdv achter te laten, hij had het gelijk enorm naar zijn zin en zat volop te lachen naar de leidsters, mama was gelijk uit beeld Hij heeft het erg goed gedaan daar zeiden ze, ze waren erg gecharmeerd van zijn omrolkunsten en zn gezellige glimlach stond in zijn schriftje haha..
Sens, ja ze zal wel prima gegroeid zijn. Maak me soms te snel zorgen om dr De eczeem is echt heel sneu ja, had net even de sokjes van haar handjes en gelijk een kras. De bepanthen creme lijkt wel te helpen, dus blijf daar mee door smeren de komende dagen. En al weer aan het werk, de tijd gaat snel! Fijn dat je hem met een goed gevoel achter hebt kunnen laten, en dat hij het naar zijn zin had. Is toch wel een hele geruststelling.
Ja dat herken ik wel hoor Bobbie toen mijn zoontje een tijdje zo erg spuugde was ik ook echt bang dat hij te weinig aan kwam.. maar gelukkig blijkt dat dan elke keer weer enorm mee te vallen. Ah echt sneu dat ze ook zoveel jeuk heeft en wil krabben, hoop echt dat het snel over gaat voor dr. Heeft ze die eczeem eigenlijk pas sinds kort of al langere tijd? Ja de tijd gaat echt heel snel! Maar idd een hele geruststelling dat hij het naar zijn zin heeft gehad, dan laat ik hem met een gerust gevoel achter
Sens Oh, wat heerlijk dat jouw zoontje zich overdag al zo goed kan vermaken. Onze V. kan dat nog echt niet, jeetje! Ben al blij met zo nu en dan een kwartier/half uur, haha! Fijn dat je hem zo goed hebt kunnen achterlaten op het KDV en ook dat het uiteindelijk echt goed is gegaan! Kan me voorstellen dat het ook wel weer leuk is aan het werk te zijn, want dan ben je even wat anders dan mama. Hoe leuk dat ook is! 17 weken Zo, eergisteren was een spuugvrije dag.... dus ik dacht: Het zal toch niet? Nee, inderdaad... het was gisteren weer feest. Bah! Niks aan. Vandaag kwam de fysio.. weer wat tips ontvangen. Ze zag wel dat hij echt last leek te hebben van het opkomen van de voeding... en dat hij daarom ook zo overstrekt.. hij heeft gewoon pijn volgens haar. Ookal huilt hij niet perse bij het spugen. Ik hing dus direct weer aan de telefoon en ga morgenochtend weer naar de huisarts. Helaas weer niet mijn eigen, maar een andere waarneemster... Misschien toch maar maagzuurremmers voor baby's..
16 weken Ah wat sneu SJ om te horen dat hij toch pijn lijkt te hebben tijdens het spugen! Dat overstrekken is idd wel iets wat je vaak hoort als kindjes last hebben van het spugen of van maagzuur.. slim om toch even langs de huisarts te gaan dan. Ben erg benieuwd wat de HA zal zeggen! Even heel wat anders... aanstaande maandag mag ik weer naar het CB, een van de dingen die dan besproken zal worden is de introductie van vast voedsel. Hebben ze het daar bij jullie al over gehad? En hebben jullie al enig idee wanneer en hoe je daarmee wilt gaan beginnen?
Oohh ik mag ook maandag weer. Behalve een prik zullen ze t daar inderdaad vast over hebben. Op mijn laatste mail van t CB benoemde ze dit ook. Voor spuugkindertjes schijnt dat heel fijn te zijn.. dus ik begin z.s.m. Vanuit mijn omgeving kreeft ii r advies om eerst groente te doen.fruit is zo zoet en dan accepteren ze groentes soms niet meer. Maar...nog effe een ander ding. V. Huilt de laatste dagen voor de laatste fles. Hij wordt dan wakkker gemaakt. Mijn gevoel zegt aan de ene kant ... lekker laten slapen maar omdat hij zo'n groot deel nog drinkt ben ik bang dat hij dan 3 uur weer komt.....wat zouden jullie doen?
Ik wil het liefst ook zsm beginnen, omdat ik ook het idee heb dat mijn zoontje er wel aan toe is maar aangezien we ook nog met de "introductie" van de Pepti bezig zijn denk ik er toch aan om nog zo'n 3 weekjes te wachten. Ja ik wil ook starten met groente! En ik wil de hapjes zo rond 17.30/18.00 geven, dan kan hij bij ons aan tafel zitten, maar hoor juist ook weer dat de avond wordt afgeraden ivm krampjes snachts.. ga ik maandag ook gelijk even vragen Oeh dat is lastig ja, ik zou dan ook heel bang zijn dat ie weer om 3 uur komt. Kun je in de fles van 19.00 uur wat meer doen ? En dan gewoon een keertje proberen...? Ik zou het gewoon eens proberen, nu heb je nog verlof Hoe was het bij de huisarts?
Ja, dat snap ik. Teveel tegelijk is ook niet goed... Ik wil het ook 18.00 uur doen hoor, want hij zit nu al bij ons aan tafel.. en in het begin zijn het maar 2 hapjes... dan doe ik 's morgens ook wel een hapje ofzo... en als het okee valt, dan savonds ook! Ja, ik dacht ook die laatste fles wat meer te doen en ook proberen te verschuiven naar 21.00 uur ofzo! De huisarts was goed. Ik heb medicatie voor onze zoon voorgeschreven gekregen. Twee weken proberen en dan weer terug! Even afwachten dus... bijwerkingen waren minimaal zei ze... dus het is het proberen waard. Kan wel een week duren voor we effect zien... dus effe doorzetten!
Ons zoontje zit nu ook tijdens het avondeten bij ons aan tafel, wel zo gezellig (en handig) als hij dan ook een hapje mee kan eten Ja precies, die laatste fles wat ophogen en idd als het lukt ook wat later geven. Gewoon eens proberen zou ik zeggen ben benieuwd! Ah wat fijn dat jullie medicatie hebben gekregen! en dat de bijwerkingen minimaal zijn. Bij het cb doen ze altijd zo panisch over die medicatie en de bijwerkingen daarvan.. maar als ik de ervaringsverhalen lees zie ik altijd alleen maar positieve berichten over de medicatie tegen maagzuur! (en ik denk ook..als ik zelf last heb van maagzuur neem ik ook een tabletje om te verzachten dus waarom een baby niet )
Ja heel fijn.... normaal tijdens de nachtvoeding komt er flink wat voeding terug bij het uit bed halen en verschonen. Nu al 2 nachten niks. Zelfs gister de hele dag hetzelfde tshirtje aan kunnen houden... hihi.. Kan me niet herinneren wanneer dat voor t laatst zo is geweest.. tegen de 19.30 fles weer wat meer.... misschien was t toen bijna uitgewerkt? Krijgt t 2 keer per dag...