Ah wat fijn zeg dat het gelijk al zo goed werkt! Haha herkenbaar, een dag zonder shirtje/rompertje verschonen komt hier ook zelden voor... Gelukkig valt het spugen hier de laatste tijd ook weer enorm mee! Eigenlijk sinds ik weer koemelk vrij eet trad er gelijk verbetering op. Hoe is het met de 23.00 uur voeding?
17 weken - 4 maanden Hoiii... Ja, dat is ongelooflijk! Ook gister weer. Minimaal gespuugd. Zelfde kleertjes aan.... geen tig slabbetjes/spuugdoekjes/hydrofielluiers die ondergespuugd worden... dus minder was... ook niet verkeerd..hihi! 23.00 uur voeding loopt wat gek. Als mijn man binnenkomt is hij de laatste dagen ineens al wakker. Drinkt de ene keer leeg en de andere keer niet. Vandaag maar even vragen op het CB! Ook zo apart.. gister viel V. zo in slaap in de box terwijl in in de keuken bezig was en op de bank naast mij. Dat is nog nooit gelukt... zal het het dsn zovel verlichting geven? Sneu hoor... dat ik niet eerder heb doorgepakt en maar afging op dat huilen bij t spugen een indicator moest zijn...
17 weken (morgen 4 maanden! ) Dat is echt ontzettend fijn SJ!! Haha zo herkenbaar wat je noemt, elke dag wel 10 monddoekjes de was in Ah zou goed kunnen dat het idd zoveel verlichting geeft. Maarja dat kun je jezelf niet kwalijk nemen toch, als je kindje verder vrolijk is en geen last lijkt te hebben van het spugen kan ik me voorstellen dat je niet snel naar medicatie grijpt. En het kan ook goed dat hij de komende dagen opeens een hoop slaap gaat inhalen overdag. Toen ik hier weer stopte met koemelkproducten sliep mijn zoontje ook opeens dagenlang, alsof hij de slaap van de dagen ervoor (toen hij zoveel pijn en maagzuur had) aan het inhalen was. Oh wat vreemd die 23.00 uur voeding, dan heeft ie em misschien toch nog wel nodig.. benieuwd wat het cb aanraad hierin. Succes bij het cb SJ en fijne dag allemaal!
Hoe was het bij het cb SJ ? Hier was alles goed! Kleine man weegt nu 5555 gram, zn curve boog een klein beetje af, maar dat kwam door de Pepti zei de verpleegkundige. Verder raad ze ons ook aan pas te beginnen met vast voedsel als hij volledig op Pepti zit, anders hebben we 2 veranderingen in 1x en ivm zn allergie is dat niet echt handig. Zn ontlasting moet ik wel in de gaten blijven houden, hij heeft nog steeds die gele poep met witte stukjes erin. Ze verwacht dat het overgangspoep is maar als het na een aantal weken nog steeds zo is even mee langs de huisarts..
CB zei dat het er eventueel af mocht... die 23.00 uur fles. Kan dan de eerste en laatste fles 30 ml extra geven..... maar dan wel als hij niet wakker wordt om 23.00 uur, maar wakker gemaakt moest worden. Gisteravond liet hij eerst 50 ml staan (derde fles) en snachts nog 30.. als het zo blijft dan geven we hem die laatste fles maar een kleiner flesje.... en daarna niet meer, kijken wat er gebeurt.. maar liever in het weekend! Het was goed bij het CB.. voorlopig even zijn laatste prikjes gehad. Geen last van gehad ook deze keer... Onze jongen was bijna een kilo aangekomen en woog nu 6670 gram.... lengte is 62.5 cm.. tijd om maat 62 aan te trekken vanaf het weekend ofzo.. !leuk leuk.. even weer wat nieuws
Fijn dat de baby's goed gegroeid zijn! Sens: Over de eczeem nog, ze heeft altijd al schrale wangetjes gehad. Ik dacht door het vele spugen, maar dat is gestopt en de wangen zijn alleen maar schraler geworden. Had even het idee dat de Bepanthen goed zijn werk deed, maar sinds gisteren is het weer terug bij af. Donderdag gaan we er mee naar de huisarts. SJ: Hier doen we de 23u voeding half slapend sinds een tijdje, en dat gaat super. Ik ga dan helemaal voorbereid naar boven, maak haar flesje klaar en haal dr uit bed. Dan zonder al teveel poespas flesje leeg drinken, even laten zakken en weer terug in bed. Zo kan ze toch lekker een beetje verder slapen, en krijgt ze toch haar voeding binnen. Fijn trouwens dat je medicatie hebt gekregen van de huisarts, en dat het ook nog lijkt te werken ook! Heerlijk he, als het spugen zoveel minder is. Niet continu vieze kleertjes en een zielige baby. Ik heb een lange baby denk ik Ze zit al een 1-2 weken in maatje 62. Wij mogen volgende week ook naar het consultatiebureau, en verwacht dat ze ook het vaste voedsel zullen bespreken, de vorige keer ook al. Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik moet doen, aangezien Z. een maand te vroeg is geboren. CB zei gewoon met 4 maanden, omdat het gebaseerd is op de tijd dat ze voeding hebben gehad zeg maar, en dat is gewoon 4 maanden.
Bobbie.. Ik denk dat ik vooral een kleine baby heb hoor. Hij is aan de lage kant va het gemiddelde voor dit moment.. De nachtvoeding proberen wij ook zonder te veel poespas, maar omdat hij regelmatig een overvolle poepluier heeft sochtends (soms ook echt tot zijn rug vol etc).. verschonen we hem toch nog maar om 23.00 uur, zodat het niet al een volle plasluier is.. Je kunt met vast voedsel zelf bepalen wat je doet. Voelt het goed, dan probeer je het ..... vind je het nog niks, dan wacht je ff. Ik ben gisteren begonnen.. haha, superlachwekkend. Hij moet wel wennen aan de structuur hoor... en de smaak... daar is hij denk ik ook niet over uit. Vandaag ging iets beter dan gister, maar in totaal komen we nog niet eens aan een half lepeltje (een kwart misschien nog niet eens..... Heel fijn het mindere spugen. Vandaag was het een minder dagje wat dat betreft... maar misschien een beetje door de prikjes gisteren. Het was sowieso een wat minder dagje (meer hangen, meer huilen....) dus... morgen weer een dag!
4 maanden Jaa hier ook een kleintje! 60 cm en 5555 gram, zit nu dus een beetje tussen de 56 en 62 kleding in. Maar idd leuk om weer wat nieuwe kleertjes aan te kunnen doen van maat 62! Wauw SJ wat een verbetering!! Gewoon meer dan 1,5 uur geslapen in z'n eigen bedje, super zeg! Fijn dat er zo'n verbetering is met de slaapjes van je zoontje. Bobbie, ik zou gewoon beginnen met vaste voeding wanneer jij je er goed bij voelt of wanneer je denkt dat een goed moment is voor je dochtertje. CB zegt idd 4 maanden, maar al begin je met 6 maanden dan is het ook nog goed hoor. Wij gaan nu ook pas met 5 maanden beginnen Ooh en SJ wat leuk dat jullie begonnen zijn! Haha lijkt me geweldig om te zien ja de koppies die je kleintje dan trekt bij de eerste hapjes. Wat had je gegeven ? En Bobbie succes morgen bij de dokter! Echt heel sneu dat ze zo'n eczeem heeft, hopelijk heeft de huisarts er een goed zalfje voor.
Sens... Heerlijk he.. zo'n kleintje.. Al vind ik hem al weer heel groot en heel zwaar, hihi! Ga dit weekend lekker de 56 eruit halen en beginnen met 62.... vind daar meer leuke kleertjes tussen zitten haha.. Ik was begonnen met wortel. Gisteren ging het echt goed. Gisterochtend een beetje een verkeerd (honger) moment gekozen ivm zijn lange slaap, dus wilde hij meer en meer.. en moet hij tussendoor huilen "schiet eens op".. Gisteravond was zo schattig.. in het begin steeds met zijn tongetje voelen aan de lepel en aan het stukje wortel en op het eind gewoon zijn mond wagenwijd open voor de lepel. Grappig hoesnel dat gaat. Vandaag verdubbel ik de porties (d.w.z. 2 keer hoeveelheid ijsklontje... ik heb het ingevroren).. morgen lekker bloemkool ofzo halen en pureren .. tijd voor wat nieuws dit weekend Hoe gaat het verder met de pepti. Die overgangspoep klinkt best logisch hoor. Nu heb ik gele poep met oranje stukjes van de wortel. Bobbie.. Succes bij de huisarts! Ben benieuwd..
Jaa ik vind mijn zoontje ook echt al zwaar pfoee haha, merk het als ik lang met hem op de arm loop, en dan hebben we inderdaad nog een lekker kleintje, moet je nagaan als ze 8 of 9 kilo zijn! Ja maat 62 is leuker he hihi, heb je ook veel meer verschillende kleertjes van vind ik! Maat 50-56 was vaak toch een beetje hetzelfde en vond het moeilijker daar leuke vestjes enz. van te vinden voor met dit koude weer, maar van maat 62 ligt er gelukkig heel veel leuks klaar in de kast Haha klinkt echt heel leuk die hapjes! Kan ook niet wachten om hier te gaan beginnen Ik zat er ook al aan te denken om met wortel te beginnen, heb ook al veel klaarliggen in de vriezer Ja hier zitten we nog steeds met die "overgangspoep", duurt nu al wel 3 weken dus het cb had aangeraden om naar de huisarts te gaan daarmee, maar de huisarts zei al dat er niks aan de hand was. Hij raad wel aan om over een paar weken even opnieuw te gaan wegen bij het cb als de poep zo blijft, om te checken of hij wel gewoon goed aankomt. Hij krijgt nu 2 flesjes Pepti per dag en 4x bv, vanaf dit weekend gaan we naar 3x Pepti en 3x bv. Het gaat verder wel goed met de Pepti heb ik het idee, hij heeft iig geen last meer van maagzuur Eend, hoe gaat het bij jullie? Ben jij nou ook alweer aan het werk of later pas? En SJ, voor jou is ook het laatste weekje verlof ingegaan he.. Kijk je er tegenop om te gaan werken of ook wel weer zin in? In ieder geval heeel fijn dat er nu verbetering aan het optreden is bij de slaapjes overdag. En Bobbie, hoe was het bij jou ook alweer? Wanneer begin jij weer met werken? (en laat natuurlijk ook even weten hoe het bij de ha was? )
SJ: Leuk om te lezen dat de hapjes zo goed in de smaak vallen. Denk wat we misschien dit weekend eens gaan testen, ik dacht ook aan wortel. Dat is lekker zoet. Sens: Fijn dat het met de pepti goed gaat! Ik moet de 29e weer aan het werk, dus nog maar 2,5e week. Wat gaat de tijd snel! Bij de huisarts helaas niet veel wijzer geworden. Ze begon al gelijk met dat het bij baby's geen eczeem genoemd mag worden, en dat ze geen hormonencreme voor wil schrijven (was er nog niet eens over begonnen). Omdat het in haar gezichtje en op haar oogleden zit, zou te heftig zijn dan. Nou prima, we gaan het proberen met lanette creme nu. Als dat niet helpt ben ik volgende week weer terug.
Ohh jaa de tijd vliegt voorbij he... Ik ben inmiddels alweer 2 weken aan het werk, gaat ook zo snel! Nog volle bak genieten die laatste 2,5 week dan Wat jammer dat je van de huisarts niet veel wijzer wordt. Moet zeggen dat ik het wel herken hoor, hier wimpelt de huisarts ook altijd gelijk af met "dat hoort bij baby's o.i.d." En eigenlijk gek dat ze zegt dat het bij baby's geen eczeem genoemd mag worden, want mijn zoontje krijgt van koemelkproducten enorme uitslag in zijn gezicht en dat noemen ze dan weer wel eczeem... Nou hoop dat de creme gaat helpen voor d'r en anders idd gewoon volgende week weer teruggaan hoor!
Sens.. Ja, in maat 56 is nog zo baby en vanaf 62 heb je wat stoerdere kleding en voor meisjes ook wat leuker! Idd ook vestjes... man.. in 56 amper te vinden inderdaad! Jaa, die hapjes zijn zooo hilarisch. Ik lach me rot. Hij is ook vet ongeduldig... krijgt nu 2x 1,5 ijsblokje wortel.. nou... hij wil wel meer hoor.. Heb je al bedacht wanneer je wil gaan beginnen? Fijn dat het maagzuur iig wat minder is. Dan gaat het wel goed met de Pepti dus! Inderdaad.. laatste weekje verlof. Volgende week vrijdag moet ik weer beginnen. Gelukkig is mijn man thuis die eerste dag.. Scheelt stukken denk ik! Aan de ene kant wel lekker... even een dagje geen mama en gewone gesprekken voeren... maar ik moest gister wel een traantje laten... ik vind het wel moeilijk! Bobbie.. Leuk! Laat je weten hoe het ging? Ik heb bloemkool nu gemaakt en daar ga ik morgen mee beginnen denk ik! Wat vervelend dat je niet echt serieus bent genomen. Ik ga eens informeren bij mijn schoonzusje.. mijn nichtje heeft ook een zeer droge huid /eczeem. Inderdaad ... gewoon op je strepen staan. Hopelijk helpt het toch wat je nu hebt.. en anders... hupsakee.. weer op de stoep daar! Edit: mijn schoonzusje heeft heel veel geprobeerd. gebruikt kokosolie van Doterra in het bad en daarna smeert ze mijn nichtje in met Lanette Vaseline.. die combi helpt het goed onder controle te houden..
Bedankt voor jullie berichtjes De lanette lijkt het wel wat rustiger te maken, al deed de Bepanthen dat de eerste dagen ook. Ik blijf gewoon vaak smeren, en 2x per dag de Bepanthen. In bad gaat ze 1 tot 2x per week, met inoli badolie. Maar ze heeft het alleen in haar gezicht, en die gaat juist amper onder water (alleen een washandje er over). Hier vandaag wortels gestoomd en het eerste hapje geprobeerd. Was nog erg voorzichtig, beetje van de lepel zuigen. geven jullie voor of na de voeding? Ik lees vooral na, maar dan heeft ze amper honger.
Fijn dat de Lanette al helpt Klinkt herkenbaar hoor... want ze kennen dat nog niet.. Andere smaak, andere structuur.... en doorslikken is wel lastig! Ik geef de hapjes ergens tussen de flessen door (ongeveer 2uur na de fles) .. direct erna vind ik niet handig ivm spugen en idd dan zittie al vol.. en na 3 uur begint hij al weer honger te krijgen en dan heeft ie zin in de fles. Ik geef de fles... even rechtop ivm spugen/boeren.. laten spelen en dan het hapje. Soms valt hij in slaap, dus dan doe ik het hapje als hij wakker wordt. Slaapt meestal toch maar een half uurtje, haha!
Jaa haha precies wat jij zegt SJ, maat 50/56 is echt nog baby Ah zo leuk om te horen van die hapjes haha! Ik wil het liefst deze week al beginnen als ik dat zo lees maar ik weet dat het beter is om nog even te wachten ivm de Pepti.. Ik denk dat ik over 2 weken ga beginnen met hapjes, dan zit hij op 4 vd 6 voedingen Pepti. En aangezien hij vooralsnog goed lijkt te reageren op de Pepti denk ik dat het wel kan dan Fijn dat de Lanette lijkt te helpen Bobbie, hoop dat het de komende dagen ook zo blijft dan!
Vanochtend zag Z. er echt niet uit, helemaal onder de vieze korstjes. Even gewassen met wat kokosolie in warm water opgelost, en toen zag het er al een stuk beter uit. De zalf een beetje aangekoekt denk ik. Gisteravond zijn we voor het eerst op pad gegaan zonder haar, en zijn mijn ouders thuis op komen passen. We waren pas om 2 uur thuis, en gelukkig heeft Z. super goed geslapen. Normaal rond 7 uur het flesje, en nu moest ik haar om half 10 wakker maken! Ik was zelf ook dood moe, dus vond het niet zo erg.
Dat kokosolie schijnt echt voor zoveel dingen goed te werken he, ideaal! Wie weet zijn het idd ook wat korstjes van opgedroogde zalf en van de eczeem die uithard(??kan dat eigenlijk wel haha)/weg gaat Hoe gaat het nu met haar huidje? Ooh wat lekker zeg een avondje samen weg! En wat fijn dat ze zo goed heeft geslapen, half 10 pas wakker, wauw!
18 weken Nou... we zijn hier van de week begonnen met de bloemkool.... en lekker dat hij het vindt.. zo grappig. Hij gromt er gewoon bij, haha! Zo schattig! Ik kon ook niet wachten.. hij heeft net die medicatie een ruime week en vorige maandag die prikjes... maar ik dacht: ik ga beginnen.... hahaha! En gelukkig gaat het goed. Het spugen is echt veel minder... niet weg, maar toch.. wat een verschil! Misschien mogen de we de dosis nog ophogen.. hij is toch al wat zwaarder dan ik had doorgeven, dus we zullen het horen donderdag.. Bobbie wat heerlijk.. even samen weg! Wij zijn zaterdag ook uit eten geweest... het was maar 2 uurtjes, maar toch wel effe fijn! We deden ook vaak op zondagmiddag films, maar dat lukte steeds niet. Gisteren weer gedaan. V. sliep niet de hele tijd, maar toen lekker bij ons op de bank gelegen. Tussendoor ook nog eventjes in de kinderwagen geslapen...Was echt een heerlijke lazy-sunday! Fijn dat het lijkt alsof het beter gaat! Hopelijk gaat het nu de goede kant op.. met deze kou zijn die huidjes sowieso wat schraler, dus dan is het extra vervelend!