@Mama1504 hihi ja de ochtenden zijn echt niet fijn. Was zo lekker toen mijn man even vakantie had. Kon hij het allemaal doen. mwa, zolang ik op tijd mijn houding afwissel gaat het goed. Als ik een uur loop is het alweer foute boel. wat vervelend dat L. je zo aan het uittesten is. Vooral als je moe bent. Heeft je man vaak middagdienst?
Ja idd kon die het idd even overnemen. Even op adem komen. Wel fijn. Maar ja als de vakantie dan idd weer voorbij is Ooh als je dat goed in de gaten houdt, is t dus wel te doen. Succes zo bij de fysio!! Nee valt mee. Eens in de 3 weken, elke week een ander dienst. Deze week nacht, volgende week middagdienst en die week daarna vroege dienst en dat steeds overnieuw.
Vanochtend ging het gelukkig vrij goed! ja moet nu echt heel goed op mijn lichaam gaan letten. En dat heb ik wel aardig geleerd. Wil niet hetzelfde weer als bij E. haar zwangerschap. oh dat scheelt! Wel lekker dat hij dan een hele week dezelfde dienst heeft. Anders wordt plannen vrij lastig.
Nee idd. Dat moet niet weer, E loopt er ook bij rond en heeft ook haar aandacht nodig. Zou zonde zijn als dat door je bekken kwam en niets meer kan. Ja, dat wel maar voor hem is het niks. Te zwaar. Middagdienst niet maar die anderen wel. Vooral de vroege. Hij heeft nu gesolliciteerd voor in de 5 ploegen, dat is 2 dagen vroeg, 2 dagen middag en 2 dagen nachtdienst. Dat zou beter zijn voor hem.
Na de bevalling heb ik veel niet meer kunnen doen. En nog steeds. Dit gaf mij toch het extra zetje dat ik nu echt veel strenger voor mezelf moet zijn. Zodat ik na de bevalling toch weer goed kan functioneren. Ah oke! Hoelaat moet hij dan 's ochtends beginnen? Hopelijk gaat dat lukken, dat hij in een andere ploeg kan gaan werken.
@Meisje93 oh bah! Hoe lang heeft dat geduurd? Ja natuurlijk dan nu even iets strenger idd. Hoop dat t je nu bespaard blijft. In de vroege dienst begint ie 5 uur. Dus 4 uur uit bed, betekent wel dat ie standaard de 3e of 4e dag zich verslaapt. Hij kan daar niet zo goed tegen. Ja hoop ik ook voor hem. Wachten het af.
Een jaar na de bevalling nog steeds veel pijnklachten. Toen toch maar weer naar de therapeut te gaan. Bleek mijn bekken scheef te staan en was helemaal instabiel. Dus had gewoon nog steeds BI. Weer veel therapie gehad. Dit hielp wel aardig. Maar heb altijd rekening moeten houden hoe ik zat, lag of loop. Als ik ongesteld was, had ik er meer last van. Sinds ik zwanger ben, weer terug bij af. Althans zo voelt het. Lichaam reageert erg heftig op de hormonen. oh ja dat is erg vroeg. Mijn man gaat iedere ochtend om 5u eruit. Maar je kan beter dan gewoon altijd om 5u eruit gaan. Dan dat je dat 1x per 3 weken hebt. gaat hij straks nog verlof opnemen als de baby er is? Ik heb 1 voordeel dat het zolang duurde. Dat we de nieuwe regeling hebben qua betaalde vaderschapsverlof.
@Meisje93 ooh ja dat verhaal heb je volgens mij al eens verteld. (Oeps, dementie??) maar dan hoop ik voor je dat t niet erger wordt. Vreemd heh? Wat hormonen al niet doen. Jaa dan kun je er beter elke dag dezelfde tijd uit idd. Al vind ik 5 uur ook te vroeg Ooh ja jij hebt die regeling nu idd. Mooi!! Dat is vanaf 1 januari toch? Neemt ie daarna nog langer? Ja wij hadden in eerste instantie de vakantie gepland vanaf 11 sept tot 1 oktober ong. Die van mij is komen te vervallen natuurlijk, maar die van hem staat nog. Maar hij neemt t pas op als de baby er is. Dus als het net zoals L 2 weken te laat geboren wordt (wat ze niet doen hoor) dan gaat zijn vakantie ook pas in.. en mocht t eerder dan eerder natuurlijk
@Mama1504 haha geeft niet. Helaas gisteren schoot de pijn erin. En sindsdien is de linkerkant erg pijnlijk. ja voor mij zou het niks zijn hoor. Iedere ochtend er om 5u uit te moeten. ja vanaf januari dacht ik. Geen idee hebben we nog niet besproken. Denk een weekje daarna ook nog. oh dat is wel goed geregeld zeg! Fijn ook.
O jee, geen meldingen gehad.... @Mama1504 lijkt me echt verschrikkelijk die wisselende diensten. Gelukkig hebben mijn en ik allebei een kantoorbaan van 07:30 tot 17:00. Is wel saai maar je hebt vaste tijden voor de wekker!!! @Meisje93 wat naar van die bi. Zeker ook al zo vroeg in de zwangerschap. Je moet nog zo'n eind...Hoe is het nu met de misselijkheid, nog steeds 1 - 2 keer per dag overgeven? Hier gaat alles zn gangetje. Helaas ook steeds meer klachten rond bekken. Ben woensdag voor controle bij de vk geweest en zij gaf aan dat het verstandig was om een afspraak te maken bij een fysio. Dus dit heb ik maar heel braaf gedaan. Kan dinsdag terecht, ben benieuwd wat zij zegt! Met de kleine jongen gaat alles goed, is lekker beweeglijk!! Ondanks een placenta die ervoor ligt, voel ik de kleine man nu gelukkig dagelijks!! Wat een heerlijk gevoel is dat toch!!
Ow ja, en ik moet zo'n stomme glucose test voor mn BMI Heb ik bij A. nooit gehad. Iemand ervaring mee???
Zwangeren Mama1504 ♡ - 29 jaar - 2e kindje - uitgerekend 7 sept 2018 Katsje ❤ - 35 jaar - 2e kindje - uitgerekend 22 december 2018 Meisje93 ❤ - 24 jaar - 2e kindje - uitgerekend 4 februari 2019 Verrassing: (2) Boy: (1) Afspraken 17 augustus - Mama1504 - groeiecho gyn 22 augustus - Katsje - afspraak gyn 29 augustus - Meisje93 - controle vk 5 september - Katsje - controle vk 19 september - Meisje93 - 20 weken echo (SEO) 17 oktober - Katsje - 30 weken echo (vervolg GUO) Bevallen MJBP - 38 jaar - 1e kindje - 12 maart '18 (37+2) van A. Pluisje30 - 35 jaar - 3e kindje - 3 april '18 (40+2) van ?. Aardbeitjes - 33 jaar - 2e kindje - 5 april '18 (39+4) van I. Sterre* - 31 jaar - 1e kindje - 9 april '18 (39+2) van ?. Seabert1 - 29 jaar - 1e kindje - 18 april '18 (39+6) van F. Rhea90 - 27 jaar - 4e kindje (2 overleden) - 3 mei '18 (37+0) van Y. Overleden 5 mei Joyce2086 - 31 jaar - 2e kindje - 17 mei '18 (41+0) van L. Esther519 - 30 jaar - 2e kindje - 24 mei '18 (39+1) van F. Sylva - 30 jaar - 1e kindje - 2 juli '18 (39+6) van J.
@Meisje93 ah nee!!!! Shit!! Als je het er over hebt gehad Ja dacht ook januari idd.. lekker! 2 dagen is ook niks Nee elke dag zo vroeg is ook niks voor mij. Ben niet zo’n hele vroege vogel @Katsje ik vind het wel lekker die wisselende tijden. Hij heeft veel vrije tijd dus dat vind ik wel fijn. Mooi dat je het kleine mannetje al zo heerlijk voelt. Voelt toch even als een bevestiging dat t goed zit. Ooh dus ook al bij de fysio. Hoop dat t helpt! Wat betreft die suikertest: geen ervaring mee. Maar hoor t wel overal om mij heen. Zo vaak zelfs dat ik begon te twijfelen waarom ik niet hoefde maar ja dat is alleen maar een goed ding natuurlijk. @hier manlief vertelde gisteravond even doodleuk dat hij de naam voor een meisje niet zo leuk meer vond werkelijk! 2 jaar lang vond ie het super, dus dachten mooi hoeven we alleen een jongensnaam te bedenken en houden we die andere naam. Ben alweer even op zoek naar een andere, maar nu vind ik niks leuk meer. Ik wist dat ik erg was maar hij ook grrrrr
Zwangeren Mama1504 ♡ - 29 jaar - 2e kindje - uitgerekend 7 sept 2018 Katsje ❤ - 35 jaar - 2e kindje - uitgerekend 22 december 2018 Meisje93 ❤ - 24 jaar - 2e kindje - uitgerekend 4 februari 2019 Verrassing: (2) Boy: (1) Afspraken 22 augustus - Katsje - afspraak gyn 28 augustus - Mama1504 - afspraak gyn 29 augustus - Meisje93 - controle vk 5 september - Katsje - controle vk 19 september - Meisje93 - 20 weken echo (SEO) 17 oktober - Katsje - 30 weken echo (vervolg GUO) Bevallen MJBP - 38 jaar - 1e kindje - 12 maart '18 (37+2) van A. Pluisje30 - 35 jaar - 3e kindje - 3 april '18 (40+2) van ?. Aardbeitjes - 33 jaar - 2e kindje - 5 april '18 (39+4) van I. Sterre* - 31 jaar - 1e kindje - 9 april '18 (39+2) van ?. Seabert1 - 29 jaar - 1e kindje - 18 april '18 (39+6) van F. Rhea90 - 27 jaar - 4e kindje (2 overleden) - 3 mei '18 (37+0) van Y. Overleden 5 mei Joyce2086 - 31 jaar - 2e kindje - 17 mei '18 (41+0) van L. Esther519 - 30 jaar - 2e kindje - 24 mei '18 (39+1) van F. Sylva - 30 jaar - 1e kindje - 2 juli '18 (39+6) van J.
Vanmiddag groeiecho gehad. Baby is helemaal niet te groot. Loopt juist precies het lijntje. Nu vond ik trouwens ook dat ik twee weken terug vrij snel weer buiten de deur stond binnen 15 min waren we toen weg. De verloskundige van vanmiddag nam echt de tijd om de metingen goed te doen. Zaten er zomaar een half uur. Verder ook nog gesprek gehad met de gyn over hoe de bevalling gaan doen. Ks of natuurlijk. Met deze metingen mag ik natuurlijk bevallen dus het is afwachten nu wanneer de kleine zich meld. De kleine mag vanaf nu komen dus hopelijk laat ie niet lang meer op zich wachten dus goed nieuws vind ik zelf. Ook omdat ik graag natuurlijk wilde bevallen. Oftewel proberen, weet uit ervaring dat t niet altijd lukt Begin het nu echt spannend te vinden.
@Katsje ja heb nog een aardige weg te gaan. dus dat gaat nog wat worden.. Overgeven indd nog 1-2x per dag. En gelukkig zakt de misselijkheid al aardig. Moet nog wel steeds opletten wat ik eet, maar gaat steeds beter gelukkig! Wat vervelend dat je ook last krijgt van je bekken. Slim om naar de fysio te gaan. wat fijn dat je de kleine man dagelijks voelt! Ai wat vervelend dat je die test moet doen! Geen ervaring mee gelukkig. @Mama1504 nou echt heh! Al was het te verwachten. Heel de vakantie amper wat gedaan, nu weer wat actiever en ja hoor. Voel het meteen. oh nee!! En dat bedenkt hij nu pas? Al snap ik het enigzins ook wel. Wij hadden al jaren een jongensnaam in ons hoofd. En toen ik zwanger was van E. Vonden we hem ineens niet meer zo geweldig. Gewoon te lang geduurd om hem te kunnen gebruiken. En nu heet het zoontje van onze beste vrienden zo. Wat goed dat de baby gewoon gemiddeld is! Al is een echo alsnog een richtlijn. Wat fijn dat je natuurlijk mag bevallen. Hopelijk gaat dit je ook lukken! Ja nu begint het spannend te worden. Die magische grens vanaf 37wk.
@Meisje93 ja dat is het misschien idd. Amper wat gedaan en dan moet je weer Ja denk dat het te lang heeft geduurd. Maar ja nu twijfelen we nog tussen 2. Ik zeg we doen de naam die we al hadden, vind ik toch iets mooier dan de tweede Ja ze had eerst gevoeld en toen zei ze ook al lijkt mij helemaal geen grote baby. En met de echo leek t idd ook zo. Dus gaan het zien. Ben allang blij dat ik het mag proberen zo Jaa die magische grens voelt toch wel raar hoor, dat er straks gewoon weer een baby is.
@Mama1504 we gaan het wel weer beleven. Haha! jullie komen er vast op tijd eruit. Al is je voorgevoel een jongen toch? ja snap ik! Een keizersnede lijkt me zo vervelend. Mrja als het moet, moet het. ja ineens is het bijna zover! Gelukkig is het niet meer zo heet.
@Meisje93 ja nou.. maar goed om je zelf denken hopelijk is het snel minder. Ja ben er al de hele tijd aan denken over die naam. Denk dat ik er bijna wel uit ben ik ga sowieso niet meer op zoek naar een nieuwe, gelukkig kwam ie met een alternatied dus even vergelijken Ja denk zelf een jongen dus dan is het makkelijk Tsja bevalling met keizersnede heb ik zelf niet echt bewust ervaren. Keizersnede zelf geen last gehad gelukkig, alleen daarom zou ik het zo weer doen. Misschien wel als het gepland was dat ik het dan anders ervaar natuurlijk, maar hoor veel dezelfde verhalen van collega’s die beide hebben meegemaakt dat ze bij de natuurlijke bevalling toch bewuster van de bevalling waren. Dus dat wil ik sowieso proberen. En ik weet dat t kan omslaan in een ks dus sta er ook al anders in. Was met de eerste niet in mij opgekomen dat t een ks kon worden, dus dan overrompeld t je denk ik meer We gaan het zien. Nee gelukkig geen hitte meer. Heerlijk weer dit. Tenminste de temperatuur. De zon mag zich hier wel wat vaker laten zien
@Mama1504 als ik de arboarts en de verzekeringsarts moet geloven zal het niet beter worden. therapeut heeft ook haar twijfels. ja dat denk ik ook wel! Al vond ik de natuurlijke bevalling ook ineens heel snel gaan. Heb er 18u over gedaan & toch was ik even overrompeld toen ze er "al" was. Moest echt flink schakelen. Ja die mindset heb je nu iig wel. Gaan gewoon voor een natuurlijke bevalling! nou echt heh! Vindt het maar erg bewolkt. Waardoor het al snel koud aanvoelt.