Juli 2017 groepje, door tot volledig roze! Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mama1504, 14 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Mama1504 wat vervelend dat je pijn blijft houden. Hoelang staat er ong. voor?

    wauw een maand al. Wat gaat het snel allemaal zeg. fijn dat er niks geks uit de bloedkweek kwam.
    Hartruis overgroei je niet altijd toch?
    Ik heb nl. nog steeds een hartruis.

    ja we zijn een weekje weg. Even de zomervakantie herhalen. :)
    Lekker zeg! Geef je groot gelijk.
     
  2. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    @Meisje93 ong 6 weken dus kan nog. Plus dat ik teveel doe als t mooi weer is :oops:
    Dus beetje van beide :$

    Nee klopt die overgroei je niet altijd en omdat ze zei dat t 9 van de 10 gevallen binnen 3 weken wel dicht is en het nog niet is, wil ze een extra controle. Ook wil ze dan een echo zodat niet alle artsen zich er mee gaan bemoeien zo van: oooh ik hoor een ruisje. Dan staat t gewoon vast dat er al controle is gedaan ;) anders wordt t 10x uitleggen ;)

    Oooh heerlijk! Idd even zomer overdoen.. kun je der nu al meer van genieten dan toen? ;)
     
  3. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Zo weer even bijgelezen!!! Wat leuk om weer wat van jullie te horen @Aardbeitjes en @joyce2086 en wat gaat t hard met die kleintjes!!!

    Wow @Mama1504 een maand alweer!!! Jeminee!!! Gelukkig idd niks geks met die bloedkweek, maar wel balen van dat ruisje. Hopelijk valt alles uiteindelijk toch mee!!! Veel succes met de wond, hopelijk gaat dat ook snel beter!!!

    @Meisje93 wat heerlijk zeg nog ffies een weekje er tussenuit!!! Hoe gaat t inmiddels met t overgeven???

    Hier gaat op zich alles redelijk. Vorige week met de oefentherapeut afgesproken dat in niet meer terug hoefde te komen....komt t sinds gisteren ineens dubbel zo hard terug....Dus maar weer ff aankijken en anders maar weer opnieuw terug!
    Helaas is mn zwangerschapsdiabetes niet onder controle. Regelmatig te hoge waardes, met als gevolg dat ik sinds gisteren insuline moet gaan spuiten. De diabetesverpleegkundige zei daarna ook nog ff tussen neus en lippen door dat ik nu sowieso eerder ingeleid wordt, waarschijnlijk al met 38 weken! Dat betekend al over 8 weken. En dat terwijl we nog druk aan t klussen zijn thuis!!!
    Gelukkig is de kamer van A. eindelijk zo goed als klaar, nog schoonmaken en dan verhuizen. Als het goed is gaat de kleine dame dit weekend over naar dr nieuwe kamertje. Kunnen we eindelijk aan de babykamer beginnen!!!
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Katsje gaat goed qua overgeven. nu al bijna 3 weken niet meer hoeven doen. :)
    Nog wel af en toe misselijk, maar al een hele vooruitgang.

    wat balen dat je insuline moet gaan spuiten! :( Heb je al een keuze gemaakt wat voor bevalling je wilt doen/proberen?
    Oeh 8 weken klinkt erg kort dan ja. Moet je nog veel in de babykamer doen?
     
  5. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Das prettig dat je al 3 weken niet meer hebt overgegeven!!! Af en toe misselijk is op zich wel te doen toch?

    Ik ga voor de keizersnee. Heb beseft dat ik onwijs veel geluk gehad heb na de eerste bevalling en dus geen restverschijnselen er aan heb overgehouden. En dat risico ga ik zeker niet nemen. Ook met nu in het achterhoofd dat als ik ingeleid zou worden met een ‘normale’ bevalling, dat het misschien hetzelfde afloopt als met de bevalling van A. Toen ben ik ook ingeleid...en dat is hoogstwaarschijnlijk ook 1 van de oorzaken van de totaalruptuur.

    Gelukkig hoeven we niet veel in de babykamer te doen: ledikantje weer in elkaar zetten, nieuw plankje ophangen en dan aankleden met accessoires en uiteraard de kledingkast weer op orde brengen!!!
     
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Katsje ja hoor zeker goed te doen! :)

    Groot gelijk dat je dat risico niet gaat lopen. Nu heb je er ook wel vrede mee denk ik?

    oh dat valt gelukkig mee qua werk. Hoe vindt A. haar nieuwe kamertje?
     
  7. joyce2086

    joyce2086 Fanatiek lid

    6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    @Katsje wow dan gaat het snel opeens he! Aftellen kan bijna gaan beginnen, jammer alleen dat je nog zo veel te doen hebt. Hopelijk gaat het klussen nu wat sneller zodat je toch rustig de bevalling u kunt!
    @Meisje93 wat fijn dat het braken over is! Scheelt al zoveel in hoe je je voelt he?
     
  8. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    #2528 Sylva, 15 okt 2018
    Laatst bewerkt: 15 okt 2018
    Hey meiden! Het is alweer een flinke tijd geleden dat ik hier gekeken en gereageerd heb. Vind het toch wel pittig hoor zo'n kleintje!

    Ik heb even vluchtig wat door gebladerd, is anders echt teveel. Sorry als ik iets vraag wat kort geleden is gezegd!

    Allereerst @Mama1504 gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje F! Alweer een maand jong, wat vliegt de tijd. Wat rot zeg dat je weer een keizersnede hebt gehad. Hoe gaat het nu met je? En wat een enge start voor F. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Gelukkig is het nu allemaal goed, behalve dan nog dat ruisje. Hopelijk groeit ze daar nog overheen. Hoe doet ze het nu? Nog aan de borstvoeding?

    @Katsje holy moly, alweer 30 weken! Zit je zwangerschap er alweer bijna op. Heb je wel een beetje kunnen genieten ondanks de spanning en klachten? Wat rot zeg, zwangerschaps diabetes en ingeleid worden. Snap wel dat je voor de veilige keuze gaat. Is het aftellen zowaar al begonnen bij je. Spannend! Hadden jullie al een naam? Gelukkig hoeft er aan de kamer niet zoveel te gebeuren. De kledingkast is nog een hoop gedoe, vond ik zelf.

    @Meisje93 wat fijn dat je misselijkheid niet zo erg meer is en je niet meer hoeft over te geven. Super dat de 20 weken echo goed was! 24 weken alweer! Hoe gaat het met je bekkenklachten? Wanneer heb je weer een controle echo? Ben heel erg benieuwd hoe het ervoor staat.

    @joyce2086 hoe gaat het met L? Is ze nog steeds zo lastig of was het echt een sprongetje? Snap je helemaal wat betreft borstvoeding. Wil dat hier ook op z'n minst een half jaar volhouden. Maar soms is het echt wel pittig. J drinkt hier ook af en toe flink onrustig. Om gek van te worden. Dus vind het wel knap dat je hebt besloten om af te gaan bouwen. Hopelijk werkt dit ook positief op je stemming. Wel lekker dat C zindelijk is!

    @Aardbeitjes wauw, zes maanden alweer! Lekker dat het zo goed en gemakkelijk gaat. Lekker van blijven genieten!

    Hoe gaat het met de rest? @MJBP @Pluisje30 @Sterre* @Seabert1 @Esther519 @rhea90?

    Hier gaat het goed, met af en toe flink lastige dagen. Zoals eerder gezegd drinkt J soms echt zo onrustig. Ze is te ongeduldig als het toeschietreflex haar niet snel genoeg komt. Dan laat ze steeds los, hapt ze kort aan, waarna ze begint te duwen, schoppen en krijsen. Gelukkig gaat het verder goed. Ze groeit goed en loopt wat betreft ontwikkeling voor. Ze is ook alweer 3,5 maand en is al zo groot! Het stomme is dat ik sinds een week het zwanger zijn ineens mis. Heb mn eisprong weer gehad voor het eerst en dat was echt raar. Over 4 dagen testte ik een jaar geleden positief. En nu word ik over ongeveer een week weer ongesteld.. Bizar!

    Willen jullie m'n bevallingsverhaal trouwens nog weten?
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @joyce2086 nou zeg dat wel! Al een hele opluchting.

    @Sylva wat leuk om weer wat van je te horen!
    Bekken gaan op en neer. Maar als ik goed op mijn grenzen let, mag het redelijk goed gaan.

    23 oktober heb ik weer een controle echo. Hopelijk is de groei niet verder achteruit gegaan.

    wauw 3.5maand alweer. Wat gaat het hard!
    Dat getrappel ga je zo missen heh. Is volgens mij een heel bekend gevoel bij de meeste vrouwen.

    Als je het met ons wilt delen. Altijd welkom. ;)
     
  10. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    @Sylva zo een hele tijd geleden idd. Maar super om weer wat van je te horen.

    Dankje wel! Het gaat goed met me. Voel de wond bijna niet meer. Tis nu de conditie die ik weer even op peil moet zien te krijgen.

    Vindt het erg pittig twee kids. Meer omdat L en ik niet de dikste maatjes zijn. Maar ja dat was in de zw al niet zo. Maar nu kan en mag ik zo weinig bijv hem optillen, achter hem aan rennen e.d.
    F. Is zelf ook erg pittig ;) echt een meisje :p

    Ik geef geen bv meer sinds zaterdag. Jammer, had gehoopt langer te kunnen geven dan bij L. Maar Kwam elke keer weer iets bij. F. En ik hadden beide spruw (3 keer in 5 weken), super pijnlijke tepels kreeg ik en ik werd erg somber steeds. Janken janken janken. Dus toen samen met mijn man de keus gemaakt om te stoppen. Tot nu toe nog steeds gejankt over dat ik stop :p Vandaag stiekem nog eens aangelegd en gelijk weer die zere tepels (ze hapt trouwens wel super goed aan, dus dat is het niet). Dus mis die zere tepels niet ;)
    Nu F kv krijgt heb ik het idee dat ze meer tevreden is. Heb alleen de vriezer nog vol met bv :roflmao: dus die maak ik nog wel even leeg :p verder doet ze het super goed. Afgelopen week naar t cb geweest. Ze weegt alweer 4560 gram en is 53cm dus super goed.
    Krijg nu ook wat meer contact met der, super leuk :)

    Wooooow!!! Alweer 3,5 maand. Jij geeft dus nog wel bv :thumup: super goed.
    Ja dat gemis van de zw zal hier ook wel komen denk ik. Maar hier was het de laatste keer ;)

    Zo zag ik paar weken terug een hoog zwangere vrouw, ik had niet veel te klagen met de zw, maar was even super blij er toch even vanaf te zijn :roflmao:

    Dus alweer ongesteld. Heb je dat ook gemist :p ga je ook weer aan de ac?

    Ja als je je bevallingsverhaal wil delen, graag! ;)
     
  11. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Wat leuk om weer van je horen @Sylva
    En wat gaat die tijd snel!!! Alweer 3,5 maand. Wel super dat je nog steeds nog steeds bv geeft! Enne, ik ben dol op bevallingsverhalen

    Jaja, alweer 30 weken, vanmiddag de 30-weken echo. Ben zo benieuwd! Tot op heden groeit de kleine man goed. Maar spuit nu sinds een week insuline en ben benieuwd hoe het nu is. Hij is wel heul actief. Heb soms t idee dat ie met handen voeten tegelijk trapt en stompt, want voel m dan echt gewoon links en rechts tegelijk!!!
    Buiten de diabetes voel ik me goed, heb wel last van mn bekken, maar kan ook bijna niet anders dan al die drukte thuis. Gelukkig is A dr kamertje af en is ze dit weekend verhuisd en ze doet t echt super. Ze wordt niet eens ‘s nachts wakker en slaapt gewoon lekker door.
    Nu is de babykamer aan de beurt. Het ledikantje staat er al, dus nu komt t inrichten.

    Donderdag controle gyn, ben benieuwd of ik dan te horen krijg wanneer ik ingeleid (oftewel ks) wordt....officieel hebben we dat gesprek pas op 8-11, maar ja ben nu een insuline-junkie (niet negatief bedoeld!!!).

    Pfff, heel verhaal weer. Ga maar weer eens aan t werk....nog een kleine 6 weken en dan met verlof!!!
     
  12. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Gisteren dus de 30-weken in het Erasmus. Alles was goed, op het hoofdje na: die loopt ineens 3 weken voor (ze kwamen met de metingen op ruim 33 weken ipv 30 weken die ik ben). Ze hebben meerdere metingen gedaan....nu gaan ze maandag overleggen wat te doen: in welk ziekenhuis ga ik de laatste weken de controles doen, komt er nog een vervolgecho in het Erasmus, waar ga ik bevallen, wordt t eerder gehaald en zo ja wanneer...dit hoor ik dan dinsdag. Dus helaas weer een paar dagen onzekerheid en dat terwijl er thuis nog redelijk wat gedaan moet worden.
    Moet in totaal nog 5 weken werken en dan ga ik met verlof, heb vandaag afgesproken dat ik die resterende weken een dag extra verlof opneem: om thuis dingetjes te doen en om wat rust te pakken.

    Morgen controle in zkh bij de gyn, misschien weet ik dan weer wat meer. Dus wordt vervolgd...
     
  13. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    @Katsje waauw meid. Idd wat een onzekerheid weer :( ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen. Wel fijn dat verder alles goed was.

    Wat vervelend dat je insuline moet spuiten.

    Haha nu al een druk jongetje dus :roflmao: helemaal bont en blauw :p

    Gelukkig is A der kamertje af en kan t inrichten van de kamer van jullie zoon beginnen :) einde is in zicht ;)
     
  14. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Mama1504 Heb je het al een plekje kunnen geven? Nu je gestopt bent met de borstvoeding?
    Vervelend die terugkeremde spruw iedere keer.

    @Katsje super zeg dat A. gelijk goed slaapt op haar nieuwe kamertje.
    Ze is ook overgegaan op een ander bedje toch?

    Oh wat een groot verschil ineens. Nog even spannend dus allemaal waar je nu gaat bevallen.
    Prettig dat je dat op je werk kon regelen. Heb je toch net evem wat extra tijd.

    Succes bij de gyn vandaag.
     
  15. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    @Meisje93 ja als ik F dan zo tevreden en voldaan zie liggen, bedenk ik elke keer weer dat t een goede keus is geweest. Mis het wel eens, maar mijn borsten zijn alweer op retour :pdus maakt t iets makkelijker :) ach heb t in ieder geval weer geprobeerd ;)

    Nee als de spruw niet goed weg is, heb je het zo weer. Dus was er zo klaar mee. Deed zooooo pijn :eek:

    Hoe gaat t met klussen bij jullie? Kamertje al bijna af :p
     
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Mama1504 ja dat is wel heel fijn dat ze zo tevreden is.
    Dat sowieso! En dat is al top toch?
    Dat geloof ik graag, niet fijn dan..

    Ligt een beetje stil door de vakantie ertussen. Man moet nog even plinten halen en erop maken. Moet nog steeds gordijnen bestellen. Alleen gebrek aan energie.
    Verder moeten de deuren van de kast nog gemaakt worden en dan kan alles op haar kamertje gezet worden & nog wat decoreren.
    Valt op zich allemaal mee. Maar moet nog wel allemaal gebeuren. :)
     
  17. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    @Meisje93 ah ja dan lukt t even niet. Even pauze moet ook ;)

    Haha dus nog geen gordijnen? Hier moeten ze nog hangen :eek: maar ja wij hebben dan wel weer een rolgordijn ;)

    Hopelijk krijg je nog energie, al hoewel het bij mij vaak alleen maar minder werd ;)

    Maar t kamertje schiet al op dus.
     
  18. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja en een beetje drukke agenda. Misschien dat hij vanavond naar de bouwmarkt kan gaan.

    Haha! Heb je ze wel al klaar liggen?
    Oh er hangt wel een verduisterde vouwgordijn. Maar gordijnen erbij vindt ik het net wat afgemaakter.

    ik vrees er ook voor. Bij E. was ik echt extreem moe. Hopelijk krijg ik dat niet weer..
     
  19. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Meisje93 dat is mooi, goed op blijven letten dat je jezelf niet voorbij loopt! :thumup:

    Dat is al best snel weer! Soms dan ligt de kleine er ook gewoon niet goed voor om goed te kunnen meten. Dat kan ook voor een afwijking zorgen. Ik ga voor je mee hopen! :thumup:

    Nou hè! :D Ze is gewoon echt al een kindje aan het worden. Het hele newborn is er af. Zo bijzonder! :D

    Dat getrappel mis ik zeker. Is ook gewoon bizar, een jaar geleden was ik pril zwanger. Nu ben ik al drie dagen ongesteld. 4/5 dagen na eisprong brak het al door, verwachtte ik niet echt. Maar het schijnt normaal te zijn dat je in de begin een korte LF hebt icm borstvoeding. Was al doorgelekt, gelukkig was ik thuis :$

    @Mama1504 wat lekker dat het goed met je gaat! :D Mooi dat je van de wond ook bijna niets meer voelt. Dat trok bij mij gelukkig ook snel weg. Conditie is wel een dingetje, maar je hebt twee kids die je daar vast en zeker mee gaan helpen! ;)

    Hoe komt het dat jij en L elkaar niet meer liggen dan? Tja, dat is wel even lastig dat je dat nu niet mag ja. Maar dat komt vanzelf wel weer over een paar weken. Hij moet nog eventjes geduld hebben! Meiden zijn inderdaad heel erg pittig :p

    Jammer zeg van de borstvoeding! :( Snap je helemaal, zowel van het hopen langer te willen geven als het stoppen. Is anders ook niet vol te houden. Het moet natuurlijk wel leuk blijven voor beide. Is de spruw nu wel weg dan?

    Gelukkig ging ze makkelijk over op kv. En wel mooi van de voorraad in de vriezer, dan krijgt ze toch nog wat extra antistoffen mee! ;)

    Super dat ze zo goed groeit! ;) Jaaa leuk is dat hè, meer contact krijgen! Kun je zo van genieten :D Wacht maar als je een maandje verder bent.

    Ja, de tijd vliegt. Echt niet normaal zo hard als het gaat. Ze is al zo groot aan het worden. Ze groeit ook goed en hebben hier een lange slanke meid :p Heeft ze van papa :D

    Ja, ik zou het voorlopig ook nog niet opnieuw zwanger willen zijn hoor. Maar het was wel ontzettend bijzonder om mee te mogen maken. Wel mooi om te zien dat jij en je gezinnetje helemaal compleet zijn! :D

    Heb dat ongesteld zijn absoluut niet gemist. Het is dat ik borstvoeding geef anders zou ik aan de pil gaan en hem door slikken. Mja, dat moet nog maar even wachten. Voor nu buiten condoom besloten geen andere ac te gebruiken. Wat ben jij van plan?

    @Katsje jeetje meis, wat een gedoe allemaal weer. Hoe is de controle bij de gynaecoloog gegaan vandaag?

    Wel fijn dat jij je goed voelt verder. Haha :roflmao: Nou dat kan best hoor! Dat voelde ik ook op een gegeven moment. Bekkenklachten horen ook wel bij de laatste weken. Begon bij mij met 32 weken.

    Stoer dat ze zonder problemen is verhuisd van kamer! :thumup: Lekker van genieten. Ze was er misschien ook wel aan toe! Merk ik bij m'n nichtje van 2 ook. Ging ook met gemak. Hebben jullie alles qua ideeën voor de babykamer al uitgewerkt? :D


    Zal m'n bevallingsverhaal eens typen van het weekend! ;)
     
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva Dan zit er 5 weken tussen de vorige echo. Niet zo kort op elkaar lijkt mij?
    Ja daarom, ach we gaan het wel zien.

    hoe weet je zo zeker dan dat je toen je eisprong hebt gehad?
    Oei, dat is dan wel weer een geluk ja.
     

Deel Deze Pagina