Daarom! Ach blijf positief & hoop dat het weer snel weg gaat. Me to! Vooral nu ik maandag weer een echo heb, maakt het me nog nieuwschieriger. Maar nog even volhouden!
En toen was ik weer verdwenen Sorry, sorry, sorry! Het is gewoon zo druk druk druk met een kleintje, haha. Denk je net een ritme te hebben, zit ze middenin een sprongetje en gooit ze alles in de war Mja, hoort erbij! Had nog wel meegekregen hoe het bed van je dochtertje uit gaat zien @Meisje93, hartstikke stoer! Hoe staat het er inmiddels voor? Ben heel erg benieuwd naar het complete plaatje! Hoe is het nu met jou? Red je het nog een beetje met je bekken? Hoe was je echo maandag? @Mama1504 hoe gaat het nu tussen jou en L? Die horrormonen ook he! Om gek van te worden. Is L niet misschien een klein beetje jaloers nu jou met zijn zusje moet delen? Snap het wel dat hij dan ook wat meer naar papa trekt. Heb je nu nog dat je borsten toeschieten of is dat inmiddels al minder geworden? Snap heel goed dat je het mist. Wel fijn dat de spruw nu weg is, is weer een hele opluchting! Nog niet ongesteld geweest? Zal duimen voor je dat het voorlopig lekker wegblijft. Ga je nog steeds een koperspiraaltje doen? Hier inmiddels al weer 4x ongesteld geweest en m'n cyclus lijkt zich nu te herstellen, lf was bijna weer (op 1 dag na) zoals voor m'n zwangerschap. @Katsje hoe gaat het met jou meis? Kun je ondanks je zwangerschapsdiabetes wel een beetje genieten van je verlof? Ben je al aan het aftellen? Duurt niet lang meer! @hier zit ik echt heel dicht op het punt om ook te gaan stoppen met bv. Het is gewoon zo'n strijd steeds, terwijl als ik kolf en haar een flesje geef ze die zonder problemen op drinkt. Heb ook al van alles geprobeerd, de lactatiekundige, de osteopaat en de fysiotherapeut konden niets vinden. Dus nu met het consultatiebureau in beraad of het verstandig is om naar een kinderarts te gaan omdat ik reflux vermoed. Ik vind de definitieve knoop doorhakken zo lastig zolang ik geen oorzaak weet Wil het op z'n minst 6 maanden volhouden en het liefst een jaar, maar dat laatste is niet te doen zo. Gisteren was het een super dag en ging het de hele dag goed, dan geniet ik zo intens van die momentjes met haar. Maar vandaag is het toch weer hommeles met bijna elke voeding en dan zit ik zowat met tranen in m'n ogen. Zucht Verder gaat het gelukkig wel goed hoor! Het is een lief klein lachebekkie die het super goed doet
@Sylva wat leuk weer ffies van je te horen!! Tsja, genieten heeft er deze zwangerschap eigenlijk niet echt in gezeten. Van het zkh naar de vk, dan weer terug naar zkh vanwege die diabetes. Ook extra bezoeken naar Erasmus/Sophia ivm die chromosoomafwijking. Liep/loop echt van afspraak naar afspraak. Ondertussen ‘ineens’ bijna 37 weken zwanger en zit de dag van de ks er heul snel aan te komen. Zo’n gek idee om te weten dat 12-12 ons kleintje geboren wordt!! Gelukkig doet hij het helemaal goed!!! Vandaag weer controle gehad: meneer ‘zwemt’ in t vruchtwater, ligt met zn koppie beneden (helaas nog niet vast), maar is zich al helemaal aan t voorbereiden op zn leventje buiten mama!! Zag vandaag heel duidelijk op de echo dat ie zelfs al zn ademhaling oefent. Zo verliefd....en ja dan geniet ik gelukkig wel!! Verder is thuis alles aardig rond! Alleen nog de versieringen in huis halen, traktatie voor A. in orde maken en dan is t tijd!!! Ben dr helemaal klaar voor!!!
@Sylva Och ja die sprongetjes.... Je bedoeldt dat het live borstvoeden moeizaam gaat? Wat vervelend zeg. Zeker als je het zo graag wilt. Kamertje is zo goed als af. Moeten nog 3 schilderijtjes opgehangen worden en nog wat leuks op de vensterbank en dan is het af. Zal binnenkort eens foto's maken. Ben er iig erg blij mee. Nu ook druk met de babykamer. Al was de basis natuurlijk af. Moet nu alles uitzoeken & een plekje geven etc. Maar met mijn tempo duurdt dat even wat langer dan normaal. Echo was goed!! Placenta is goed omhoog gegroeid gelukkig. Ook heeft de kleine een groeispurtje gemaakt. Zit iig niet meer op de onderste lijn. Bekken en de rest helaas een ander verhaal. Nog steeds volop therapie. Lichaam gaat het steeds zwaarder vinden helaas. Wat ook wel weer logisch is. @Katsje echt balen dat je niet echt van deze zwangerschap hebt kunnen genieten. Hoe gaat het nu met de nieuwe dosering? 12-12 schiet echt al op! Succes met de allerlaatste dingetjes.
@Meisje93 gelukkig was de laatste curve helemaal goed! Dus de dosering hoefde voor t eerst sinds een hele tijd niet verhoogd te worden!! Hopelijk dinsdag mn laatste curve, want als die goed is hoef ik volgende week geen nieuwe te maken!!! 12-12 komt echt heel dichtbij!!!
@Katsje zo zonde Na al die ellende van het zwanger worden had ik je zo'n mooie en fijne zwangerschap gegund en dan moet het zo gaan. Wanneer krijg je de uitslag van dat chromosoomonderzoek? Super in ieder geval dat het goed gaat met je kleine ventje! Heel mooi dat hij zich al aan het voorbereiden is Bijzonder is dat hè als je hem ziet oefenen met ademhalen! Zat hier met grote ogen en open mond te staren toen ik het zag. Zo mooi! Laat het manneke maar heel snel komen dan! Dan voel jij je lichamelijk hopelijk snel beter, al is een keizersnede ook niet niets. Maar je bent dan in ieder geval wel van die zwangerschapsdiabetes af. Wat ga je voor traktatie doen voor A? Spannend hoor, volgende week vrijdag is het zover! @Meisje93 ja het live voeden gaat echt steeds moeilijker, al groeit ze wel goed hoor. Maar ze heeft nu ook een tandje wat door begint te komen en ze is al 1,5 week flink verkouden. Dat zal ook wel effect hebben. We gaan binnenkort starten met oefenhapjes, hopelijk pikt ze dat een beetje snel op. Krijgt ze ook weer wat extra's binnen. Zit me ineens te bedenken, misschien is ze gewoon toe aan bijvoeding Aahh wat leuk! Heel benieuwd naar de foto's! Wat vind ze van haar nieuwe bed? Ach rustig aan, je hebt nog tijd zat. Als je elke dag een klein dingetje kunt doen dan kom je een heel eind toch? Jaaaa wat goed! Gogo baby, bikkel dat ie is! Och ben zo benieuwd of het een jongetje of een meisje is. Wat denk je zelf? Ik ga voor een jongetje! Ja logisch is het zeker. Bij mij begon het rond 32 weken ook een stuk zwaarder te worden. Je kunt niet anders dan weer een stapje terug doen. De laatste loodjes wegen het zwaarst. Goed luisteren naar je lichaam! Tot wanneer gaat je therapie door trouwens? Ik had gehoopt dat dat gevoel van zwanger zijn missen en een tweede kindje nu wel weg zou zijn, maar het kriebelt nog steeds heel erg. Stomme hormonen! Nou helpt het forum lezen bij de zwangerschapstesten ook niet echt, haha. Maar we gaan in 2020 voor de tweede, alleen dat duurt nog zo lang! Eigenlijk helemaal niet, aangezien het al bijna 2019 is En dan natuurlijk afwachten hoe snel het ons gegund is. Goed dat is eruit, nu de gedachtes op iets anders! Let it go, let it go!
@Sylva ach ben dr al aan gewend, maar had de zwangerschap graag anders beleeft. Tis helaas niet anders!!! Wat betreft de uitslag: geen idee. Na de geboorte wordt er als het goed is navelstrengbloed afgenomen. Ons maakt het niet uit wanneer de uitslag komt, we wisten het bij A. ook pas na een jaar omdat we toen pas bloed gingen prikken. Tis geen must, maar we vinden het fijn om te weten. Merken bij A. nu al dat ze wat kleiner blijft... Ik ga een simpele traktatie maken hoor. Gewoon blauwe en witte marshmellows met een witte muis op een sateprikker. Dat ingepakt met een doorzichtig snoepzakje en een kaartje eraan! Enne, tis over 9 dagen al zover!!! En echt super belachelijk: op dinsdag moet ik nog voor controle naar t zkh terwijl woensdag de ks is.... Tsja, het zou best kunnen dat jullie dame toe is aan bijvoeding. Wie weet....
@Katsje oooh pas als de kleine man geboren is. Was in de veronderstelling dat ze al getest hadden. Is A veel kleiner dan gemiddeld of valt het nog wel mee? Nou dat is toch hartstikke leuk! Simpel hoeft niet meteen saai te zijn Kan ze haar geduld nog een beetje bewaren met wachten op haar broertje? Volgens mij moet dat voor haar nu ook wel heel erg spannend worden. Oké... Wat is het nut van die afspraak op dinsdag dan? Bedoel die controle kunnen ze ook op woensdag doen, beetje dubbel zo.
@Sylva had wel een extra echo gehad in het Erasmus, maar ze kunnen de afwijking pas definitief vaststellen mbv bloedonderzoek. Tsja, ze is nu 90cm....is niet overdreven klein ofzo, maar we merken het aan dr kleren: broek soms nog 92 vaak 98, maar truien gaan we al naar 104 soms zelfs 110. Soms komt ze naar me toe en zegt ze: mama, gaan we de baby even halen Ze is er wel mee bezig, ben dus heel benieuwd als ie er is!!! Ja, het nut van een afspraak...hij is echt zo kansloos Ik was er gister en ze zegt: nou dan volgende week nog een keer op controle. Dus ik zo: serieus meen je dat, hij wordt woensdag gehaald!? Toen zei ze dat ze vrouwen vanaf 37 weken zwangerschap elke week op controle moeten komen. Dus ik nogmaals, ja maar hij wordt woensdag gehaald. Ja, maar toch nog een keer op controle. Dus ik naar de balie voor afspraak maken, zegt die dame: nou de maandag is al helemaal volgepland, woensdag zou nog wel kunnen. Dus ik: woensdag vindt de ks plaats! Dus zegt ze: nou ja wat een onzin. Heb alleen nog dinsdag om 16:15. Dus die maar ingepland...maar zo’n onzin!!! Wij zeiden gelijk al: kunnen jullie me niet gelijk houden, moet me toch de volgende morgen vroeg weer melden Schiet ze in de lach!!! Maar geen actie ondernemen hoor!!! Dus dinsdag weer vrolijk op kansloze controle en woensdag de ks!!
@Sylva zou ook nog kunnen ja. Dat ze toe is aan bijvoeding. Helemaal geweldig! Ze slaapt er gelukkig goed in. Wel 3x uit bed gevallen met deken en al. Dus ze viel zacht en heeft zelf niet in de gaten gehad dat ze op de grond lag gelukkig. Ik heb totaal geen voorgevoel. Bij E. was ik overtuigd dat het een jongen zou zijn. Dus ik durf nu geen gokje te nemen. Geen idee tot wanneer we doorgaan. Vanochtend weer geweest en samen met fysio besloten om 1x per 2 weken te proberen. Merk niks geen verlichting helaas. En de tape zit na een week nog steeds super vast. Oeh alweer babykriebels! Willen jullie begin 2020 ervoor gaan? @Katsje wat onzinnig die laatste controle dinsdag. Geniet nog van de laatste dagen!
@Katsje ooh zo! Duidelijk, nu begrijp ik het helemaal! Maat 92/98 is toch prima ondanks dat syndroom? Als ik zo eens Google doorblader dan zit ze qua maat voor 3 jaar eigenlijk hartstikke goed. Zie overal staan dat ze met 3 jaar maat 98 hoort te hebben. Hahaha, aaahhh wat lieff!! Wat een mooi moment moet dat dan zijn als ze volgende week woensdag na je ks aankomt en haar kleine broertje is daar eindelijk! Ze gaat hem vast en zeker helemaal vertroetelen! Wat een flauwekul joh.. Prima elke week een afspraak vanaf week 37, maar als je woensdag een keizersnede heb, dan kunnen ze ervoor vast wel even een momentje vinden om die controle te doen. Kost ze hooguit 5 minuten en dan door. Vind het eigenlijk wel een goeie, dinsdag controle en meteen ks erachter aan! Rare zaken daar, echt. Zou bijna zeggen, bel maandag af voor die afspraak. Verzetten heeft toch geen nut meer @Meisje93 mooi! Hahaha, ze maakt er wel een sport van dus Gelukkig maar dat ze het niet heeft gemerkt, kan echt goed pijnlijk zijn Hihi Ach wat het ook is, het is enorm gewenst en daar gaat het om! Wat rot zeg Stomme bekken gedoe.. Wat zal jij blij zijn als de kleine geboren is. Dan is de ellende in ieder geval een stuk minder. Wel fijn dat die tape nog goed zit! Hebt ook wel mazzel dat je niet in de zomer hoogzwanger bent, dan kan je die tape na een paar dagen vervangen. Wanneer precies weten we nog niet, maar ergens in 2020. We vinden tussen de 2 en 3 jaar ertussen wel mooi. Had zelf het liefst 3 jaar ertussen willen hebben, maar dan ga ik de 35 voorbij en daar krijg ik een beetje nare kriebels van Dan vind ik mezelf weer te oud worden.. Qua bv gaat het nu twee dagen goed, maar moet ook zeggen dat ik die strijd niet meer aanga. Ze groeit goed, ontwikkelt goed, dus ze krijgt genoeg binnen. De lactatiekundige van het CB gaf me als tip om twee voedingen in de koeling klaar te hebben staan, mocht ze echt nog dorst hebben dan 30 ml bij te geven in een flesje. Dus even 2 a 3 keer 5 minuten kolven op een rustig moment. Kan ik ook een mooi voorraadje opbouwen. M'n melkproductie is in ieder geval goed en daar moet ik op vertrouwen. Dus dat ga ik maar proberen..
Oeps!!! Helemaal geen meldingen gekregen. @Sylva jaa is ook druk met een kleintje. Heel ander leven. Met L en mij gaat t op en neer. Als mijn man er niet is gaat het goed en anders mag ik hem helemaal niet helpen. Ik heb mij er bij neer gelegd en vindt het wel prima. Geen zin in ruzie steeds. Jaloers vind ik hem helemaal niet, als ik met F op de bank zit om te voeden of iets, komt ie elke keer zo lief bij ons en geeft ie haar een aai over de bol. ❤️ En als ze huilt probeert ie op zijn eigen manier op te vrolijken door gek te doen dus jaloers vind ik niet echt, denk gewoon een gevalletje peuterpuber Mijn borsten schieten niet meer toe. Is weer als vanouds Ja inmiddels wel ongesteld geworden. Heb mijn eisprong dus goed gevoeld en gemerkt. Want de laatste dag op onze vakantie (11 nov.) was ik dus ongesteld geworden. En flink ook. Of moet het van een heel jaar er uit inmiddels ook de koper spiraal laten zetten. Nog geen klachten, dus ik hoop over 2 weken (netjes op tijd) ongesteld te worden en hoop dat het gelijk gaat zoals ie moet zijn hoop dat dit het is. Wat jammer dat t steeds zo’n strijd is. Ik begrijp je helemaal wb knoop doorhakken. En als je nu kolft? Dan krijgt ze nog steeds jouw melk maar goed die keus ligt verder helemaal bij jou. Wil wel zeggen dat er geen verkeerde keuze is Haha dat gevoel over een tweede had ik ook super snel na de bevalling van L alleen wilde ik pas weer beginnen als L 1 jaar werd. Eigenlijk pas 1 jaar en 3 maanden omdat ik dan zeker wist dat L 2 jaar was als de baby geboren werd. Resultaat! Precies 2,5 jaar @Katsje oeeehh spannend! Bijna!! Spannend! Hoop dan dat alle ellende voorbij is het genieten ging idd niet op deze manier. Net als met @Meisje93 vind ik ook zo erg. Had het zo gehoopt voor jullie! @Meisje93 wat fijn dat de placenta goed omhoog gegroeid is. Kun je in ieder geval normaal en thuis bevallen. Ben ook zooo benieuwd naar de kamertjes verder schiet t bij jou ook al aardig op. De laatste 10 weken zijn al ingegaan. Spannend wat het gaat zijn @hier is het super druk! Komt door de maand dec en de kids en bah bah bah. Vind het een gezellige maand hoor, daar niet van, maar zo ontzettend druk. Ik weet zelf soms niet eens waar ik moet beginnen Met de kids gaat het super. L is nog steeds super lief (zoals je kunt lezen hierboven), en F groeit super goed. 18-12 naar de kinderarts voor controle van haar hartje. Even kijken of het gaatje dicht is, opzich zit ik er niet over in want vertoont geen vreemde symptomen, maar toch ook wel weer spannend. Afgelopen weekend sinterklaas gevierd hij mijn ouders en schoonouders. Twee dagen veel te druk kids waren helemaal hyper. Wat ben ik blij dat deel 1 van de drukke dagen voorbij zijn. 2 jan weer werken, heb er wel weer zin in. Maar ben ook nog wel blij dat ik deze maand nog even vrij ben. Zoo dit was mijn update weer eventjes
@Sylva haha kan je wel zeggen ja. Nu leggen we haar helemaal tegen de rand aan, en dag gaat tot nu toe goed. Ja ik hoop dat het dan een stuk beter mag gaan met bekken. Dat is natuurlijk nog maar de vraag. Ja dat denk ik ook wel dat het dan er sneller af zou gaan. 2-3 jaar ertussen is zeker mooi! Snap die kriebels weer. Maar wat is nou een jaartje.. Goeie tip van je lactatiekundige. En top dat het weer 2 dagen goed mag gaan. @Mama1504 Ah wat lief hoe hij met zijn zusje om gaat. Misschien ook wel een fase? dat papa dan alles moet doen. Ja zo blij dat het thuis mogelijk is. En nu maar hopen dat dat ook echt mag gaan lukken. Zal proberen morgen foto's te maken van E. haar kamertje. Ja december is altijd zo druk. Gezellig, maar al die verplichtingen.. Lijkt me ook wel spannend hoor die controle afspraak. Maar zal vast goedzitten. Fijne vakantie gehad trouwens?
@Meisje93 geen idee zou kunnen, al heeft ie het eigenlijk altijd al wat gedaan. Denk dat het komt omdat ik vaker thuis ben dan mijn man. Jaa dat lukken is altijd maar de vraag heh? Hoop t wel voor je. Ja is wel spannend. De kans dat het dicht is groter dan dat ie open is. En heb duidelijk advies gekregen over de symptomen als ze er wel last van heeft. Nou ze laat (gelukkig) duidelijk van haar horen als er iets is, dus denk niet dat ze er last van heeft Ja hele fijne vakantie! Zo snel weer voorbij Eenmaal thuis ben je t alweer vergeten. Jaa pff die verplichtingendat is het juiste woord. Ben ook altijd weer blij als t feb is
@Mama1504 fijn altijd hè die ellende van geen meldingen.. Loop er hier ook vaak tegenaan. Mare ik kan me daar heel goed iets bij voorstellen ja. Het moet wel leuk blijven tussen jullie. Hij klinkt wel echt als een lieverd hoor! Dan smelt je toch helemaal weg als hij zo lief doet tegen z'n zusje Super fijn zeg dat ze niet meer toeschieten. Komt er dan ook helemaal niks meer uit? Ik lees steeds overal dat na het stoppen met de bv je nog regelmatig druppels melk kan verliezen. Daar bereid ik me al stilletjes op voor Oh shit zeg Dat is dan ook al vrij rap weer op gang gekomen bij je. Wat een bagger afsluiting van je vakantie zo, was je wel voorbereid? Nou komt die menstruatie nooit op een goed moment, maar dat terzijde. Waar was je ook alweer naartoe op vakantie? Goed om te horen dat je een fijne vakantie hebt gehad! Hoe ging het zetten van het koperspiraaltje? Pijn gehad of niets van gemerkt? Ik twijfel nog omdat ik wel anticonceptie wil en geen hormonen. Met die pijnlijke hysteroscopie in gedachte krijg ik het al benauwd bij het idee dat ze iets gaan plaatsen daar. Wel fijn dat je er geen klachten van hebt! Over kolven heb ik nagedacht, maar fulltime kolven zie ik niet zitten. Ik kolf twee keer in de week als m'n vriend een flesje geeft en dat vind ik al gedoe Zit natuurlijk ook nog met Quervain (ontstekingen in beide polsen) en ik kan al vrij weinig. Heb me wel voorgenomen dat als ik ga (stoppen) met de bv ik dat niet volledig wil, maar dan toch nog twee voedingen zelf wil geven. Zo krijgt ze toch nog een hoop van die goede antistoffen mee zolang als ze dat wilt. Vind dat een goed compromis. Vind het leeftijdsverschil bij jullie trouwens echt heel mooi! En fijn dat ik toch niet de enige ben Was er wel bang voor. M'n vriend zei ook al stellig, voorlopig gaan we niet voor een tweede hoor! Echt niet! Mja, toen zei ik en in 2020 dan als ze richting de 2 gaat, dat klinkt mooi toch? Dan is ze tussen de 2/3 jaar of ouder als de tweede komt. Daar was hij het mee eens Stiekem heb ik er alweer zin in, maar het mag toch nog niet vanwege het herstel na de ks. Kunnen we nu mooi onze meid alle aandacht geven die ze verdient! @Meisje93 mooi! Is het vannacht ook weer goed gegaan? Joh ben zo blij voor haar dat ze het niet merkt, straks had ze nog bang geworden van in het grote bed slapen. Ja dat is zo. Hoop eigenlijk dat je bekken zich weer weten te herstellen naar de status voor de zwangerschap. Dat was ook geen feest, maar wel stukken beter dan nu. Zal heel hard voor je duimen! Wanneer heb je de volgende controle/echo? Haha, ja niks eigenlijk Mja, hoe zet je die klapperende eierstokken uit snap je? Ben blij dat er veel afleiding is de komende periode. In maart gaan we verhuizen naar ons koophuis Zijn ze nu druk mee bezig om te bouwen. Hebben al een keuken uitgezocht een een vloer, maar voor de muren/gordijnen/tuin etc. moeten we nog kijken. Dus hebben ook helemaal geen tijd ervoor haha Het komt wel goed!
Jaa met dezemomentjes smelt ik ook hoor. Heb liever dat ie mij even test Nee komt bij mij helemaal niks meer uit. Als ikgoed mijn best doe dan wel, maar niet spontaan. Ben mijn borsten zeiden al snel: stoppen?? Prima dan maken wij niks meer. Net of voelden ze het aankomenn Ja 4 weken na stoppen met bv weer ongesteld geworden. Wij waren naar cp. Jaa was voorbereid want ik merkte aan mijn slijm toen al dat de eisprong er aan kwam dus even doorgerekend en kwam op toen uit dus had spul mee Koperspiraal zetten was piece of koekje. Ik had geen pijn (heb ook een hoge pijngrens) na het plaatsen eventje ms krampjes, en par dagen gevloeid maar dat was het. Wb fulltime kolven begrijp ik je helemaal. Zou ook niks voor mij zijn. Daarom ook gekozen om helemaal te stoppen. Maar idd gevalletje hormonen om los te laten die ken ik ook wel hoor heb eerst paar dagen moeten huilen voor ik de knoop kon doorhakken. Ja idd mooie leeftijd er tussen. Ik wilde zelf ook geen tweede als L nog geen twee was. Wilde best zwanger zijn als hij 2 werd maar niet dat de baby al geboren was. Vandaar ook 1 jaar en 3 maanden. Uiteindelijk was t 1 jaar en 9 maanden toen ik zwanger werd Maar ben allang blij dat t ons gegund is. Idd na de ks adviseren ze een jaar erna. Ach dan is t een prima moment toch Wat leuk een koophuis. Een eigen plekje nieuwbouw is helemaal beter zo leuk ook om te shoppen
@Mama1504 ik reageer later van het weekend even terug. Heb vanmiddag een operatie gehad aan m'n linkerhand en heb een plexusverdoving gehad, dus heb maar één arm Zodra m'n arm het weer doet, kan ik weer grote berichten typen