Juli 2017 groepje, door tot volledig roze! Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mama1504, 14 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    Hallo dames!

    Iedereen nog de beste wensen!
    Hoe gaat het allemaal?

    Hier sinds gisteren weer aan t werk! En man! Wat is dat heerlijk. Ben ook echt geen thuisblijfmoeder :p
     
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Haha! Ja op gegeven moment ben je ook wel weer toe aan even wat anders om handen.
    Fijn dat het je bevalt om weer te gaan werken.

    Hier druk met alle laatste dingetjes. Man heeft nu nog vakantie, dus ja even gebruik van maken.
    Al vindt ik het ook heerlijk als hij volgende week weer gaat werken zodat ik meer mijn rust kan gaan pakken.
     
  3. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.593
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    De beste wensen!!!

    Hier gaat t af en aan. De ene keer slaapt meneer onwijs goed en zoals vannacht ben ik echt gebroken. Hij laat gewoon na 9min bv los, totaal in coma en lukt gewoon niet meer om aan te leggen. Nu is hij dus 3x gekomen vannacht...terwijl ie t gisteren heeft volgehouden om ruim 5 uur tussen de voedingen te laten.
    Manlief zit steeds te zeiken: hij krijgt niet genoeg, bel nou een lactatiekundige.
    Of: geef m anders gewoon een keer flesvoeding.
    Echt om doodmoe van te worden.....ben t echt zat dat gezeik van m. En als ik er dan wat van zeg, heb ik t weer gedaan....
     
  4. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    Ooh bah. Zo vervelend als t dan verschilt met slapen..
    ik ben het niet helemaal met je man eens. Die kleintjes regelen het zelf wel. En je ziet wel: hij valt als een blok een in slaap dus dan krijgt ie wel genoeg. En ja soms moet je daardoor vaker aanleggen maar als hij nou bleef huilen na de voeding, maar zo te lezen doet ie dat ook niet. Zo dacht ik altijd namelijk. Want F deed precies hetzelfde :rolleyes:
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Heh wat vervelend @Katsje Hopelijk mag het snel wat beter gaan.

    Hoe gaat het met je hand? @Sylva
     
  6. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Zo dat was weer een flinke tijd afwezig. We zijn hier met z'n allen goed ziek geweest, dus het kwam er even niet van.

    Nog de beste wensen allemaal! ❤️️

    @Mama1504 dat geloof ik maar al te graag. Hoop dat dat ook zeker nog even blijft voor je! J is hier al druk aan het omrollen en begint al te tijgeren/kruipen en zich op te trekken aan dingen. Ze is gewoon echt een kindje aan het worden nu. Moet mezelf soms echt even knijpen dat ze zo rap ontwikkelt.

    Ga je alleen rapley doen of wil je ervoor toch al iets van hapjes introduceren?

    Wij doen hier zoveel mogelijk rapley, maar sommige dingen zijn te lastig om zelf vast te houden. Van de week hier peer geprobeerd, maar dat glibbert alle kanten op :roflmao: dus toen maar geraspt en op een lepeltje en dat was smikkelen.

    Hahaha :roflmao: Heeft ze er ook zo'n strenge blik bij? :p Ze kan al goed afkijken zo ja. Komt vast goed dat ze het straks heel snel doorheeft!

    Hoe gaan de nachten nu? Alweer verbeterd? Haha, die oergeluiden maakte J hier ook. Schrok me af en toe kapot. Maar dat hield na 3 maanden ineens op. Nu F in haar eigen kamertje slaapt doet ze het dan nog steeds? J slaapt hier sinds vorige week elke slaapje in haar eigen kamer. Weer zo'n stap naar het ouder worden :eek:

    @Meisje93 ja wasbaar luieren bevalt heel erg goed. Wegwerp is echt dikke ellende met borstvoeding door spuitluiers en die heb je met wasbaar nagenoeg niet. Vind ww echt ondingen. Wasbaar is juist heel makkelijk in gebruik en vind het weinig verschil hebben met ww. Bij wasbaar vervang ik alleen de inlegger en verder gewoon weer hop de luier aan. En dan natuurlijk 1x in de 2 a 3 dagen even een wasje draaien, maar ach dat is totaal geen moeite.

    J is heel erg bijdehand. Bij het cb zeiden ze van de week al, jullie hebben echt een pittige tante die precies weet wat ze wel en niet wilt. Heeft ze van haar mama :roflmao: Rapley al geprobeerd ja en gaat eigenlijk heel erg goed (met uitzonderingen als hierboven beschreven. Ze vind het geweldig dat ze het zelf mag doen en is ook super trots als ze het goed doet.

    Wil het genieten van de laatste weken nog een beetje lukken? Bijna 38 weken! Voor je het weet heb je de kleine in je armen! :D Ach een eerdere bevalling hoeft ook niet alles te zeggen. Mijn schoonzusje was net geen 42 weken met de eerste en 39 weken met de tweede. Kan echt alle kanten op. Het is nog niet aan het rommelen?

    @Katsje hoe gaat het met jullie? Verloopt je herstel inmiddels al een stuk beter?

    Die gedachte van te weinig drinken heb ik in het begin ook heel erg gehad, maar L komt echt wel als hij dorst heeft. Ze slapen in het begin nou eenmaal erg veel en snel. J had dat hier in het begin ook en dat wordt echt beter. Hopelijk gaat het al een stuk beter nu. Je man moet een beetje proberen te vertrouwen op L! ;)

    Snap verder wel dat het heel erg vermoeiend is als L 's nachts wisselend slaapt. Heb dat hier op het moment met J ook. Dat breekt je compleet op. Maar ik denk maar zo ze zullen het wel nodig hebben anders doen ze het niet. Misschien een groeispurtje of hebben ze ergens last van en dan troost bij mama zoeken. Zijn jullie al met flesjes begonnen? Anders zou je man 's nachts een keertje een flesje kunnen geven zodat jij 1 voeding kan blijven liggen.
     
  7. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    @Sylva hier nog geen tekenen van omrollen. Zit nog geen beweging in :p als ik dan de september mama’s hoor en zie wat hun kindjes al doen :roflmao: ach komt vanzelf. Tot nu geniet ik idd zo veel mogelijk van haar baby zijn :)

    Ja ze zijn zo snel groot :( jullie dame is idd lekker groot aan t worden. :)

    Rapley bevalt jullie dus wel goed?
    Hier toch maar met de hapjes begonnen want F had er echt behoefte aan om iets erbij. Het ene moment geeft ze nergens om en het andere moment is ze er ineens aan toe. Zo snel dat t kan veranderen.

    De nachten gaan sinds een paar dagen weer goed. Volgens de app is haar sprong ook bijna voorbij en dat merk ik heel erg. Ze is ineens ook lekker rustig en huilt niet meer van 16 uur tot 20 uur. Jeetje dat trok ik echt niet meer.:cry: Nu is ze snotterig en heb ik haar nu net een neusspray gegeven. Zo zielig.

    Jullie dus ook allemaal ziek. Griep? Nu allemaal weer aan de betere hand? Zo zielig als die kleintjes zo zijn.:cry: Je wilt t gewoon overnemen.

    Hier ook even minder op zp. Heb het gewoon weer super druk met het werken erbij plus een kleintje.

    Verder gaat t super goed. Morgenvroeg weer naar t cb. (Heerlijk zo na je late dienst o_O) Ben heel benieuwd hoeveel ze gegroeid is. Ik denk wel goed gegroeid:roflmao: tenminste aan die lekkere bolle wangen te zien haha.

    @Meisje93 hoe gaat het? Kun je het nog wat volhouden? Nesteldrang wat onder controle?

    @Katsje hoe gaat het bij jullie? Gaat t drinken al wat beter?
     
  8. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva oh ja dan valt het wel weer mee qua was etc.

    Heerlijk zo'n bijdehand kind. ❤
    Maar dan gaat het extra hard heh, dat ze groter worden.

    Jawel hoor, dagen zijn nog goed gevuld.
    Weinig tijd om me überhaupt te vervelen. Scheelt ook dat er een peuter rondloopt.
    Het rommelt nu al 4 weken. ;)
    Bij E. rommelde het +/- 5 weken. Dus wie weet komt de beeb nu wat eerder.

    @Mama1504 Ja dan is het weer even een nieuw ritme zoeken heh.
    Hoeveel uur ben jij gaan werken?

    Ja het gaat aardig. Ene moment ben ik er echt klaar mee. En andere moment weer niet. Maar dat heeft meer met rust te maken. ;)
    Ja dat heb ik aardig onder controle. Accepteer het nu maar dat ik mijn huis niet brandschoon krijg
     
  9. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.593
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    @Sylva het herstel gaat echt onwijs goed!!! Heb praktisch nergens last meer van! Kan zelfs al op mn buik liggen, ben ik zo blij mee: ben echt een buikslaper:rolleyes:

    @Mama1504 helaas heb ik besloten om de bv af te bouwen. Aan de borst bleef hij gewoon slecht drinken: hij viel heel snel (lees binnen 5 min) in slaap en dronk dan niet meer effectief. Ik wist dan dat hij niet genoeg binnen heeft gekregen, dus als ik hem dan ‘afkoppelde’ om hem opnieuw aan te leggen was het hek van de dam zeg maar. Dan lukte het me dus niet op hem opnieuw aan te leggen en hij werd eigenlijk alleen maar nijdig. Dus vanaf dat moment besloten om alleen te kolven en dan in een flesje te geven. Dit heb ik nu zo’n 2 weken volgehouden. Helaas heb ik niet genoeg voeding voor iedere keer, hij kreeg dus al kv tussendoor. Maar sinds het weekend merkten we dat hij niet meer verzadigd raakte van de bv. Dus in overleg met cb ga ik het nu afbouwen.
    Dit geeft mij veel meer rust, aangezien hij ook last heeft van reflux. Dus na het eten op zn minst 20 min rechtop houden, alvorens weer terug in zn bedje te leggen. Ik was dus volcontinu met L. bezig: eerst kolven, dan voeden, dan rechtop en dan in bed, om een uur daarna alles weer opnieuw te doen....soms zelfs eerder omdat hij de 3 uur niet eens redde....
     
  10. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.593
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    @Meisje93 bij jou wordt t ook spannend aangezien t al 4 weekjes rommelt....kom maar door hoor met die bevalling!!!
    En ach, brandschoon huis is ook niet alles met een peuter in huis! Komt vast goed!!
     
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nou inderdaad. Laat maar komen. :)
    Haha nee, als je een peuter in huis hebt is dat echt verleden tijd..

    Fijn dat dit je rust geeft. Al zal het vast een slikmoment voor je geweest zijn.
     
  12. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.593
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Het was zeker wel een slikmoment. Het is voor mezelf beter om het zo lang mogelijk vol te houden ivm de zwangerschapsdiabetes. Maar ja, wat is belangrijker....vindt de rust die ik nu heb/krijg belangrijker, anders kom ik nooit in mn ritme.
     
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oh echt! Gebruik je nog steeds insuline?
    Rust is zeer zeker belangrijk. Ook voor je gezin.
     
  14. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    @Meisje93 Ach nee een brandschoon huis hoeft ook niet (al verteld nesteldrang wat anders:rolleyes: been there:rolleyes:)

    Ik werk nog steeds 20 uur. Januari 2018 4 uren moeten inleveren ivm terug gaan naar oude functie. Ik vind het heerlijk! Hoef er ook niet meer uren erbij. ;)

    Kom maar kleintje!!!!!!!! Ben nieuwsgierig wat t zal zijn :D

    @Katsje ach meid. Dat slik moment had ik ook. Je wil zo graag anders maar lukt niet. En idd rust is dan veel belangrijker. Lekker afbouwen meid. Ritme krijgen. Vond ik hier wel heerlijk, had t idee niet constant met F bezig te zijn. Plus als je dan ziet hoe goed die kleintjes op de fles zijn weet je ook waar je het voor doet :) maar ja je hart zegt wat anders ;)
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Mama1504 Haha yup.

    Snap ik! Werk normaal 24u.
    Maar denk dat ik 6u ouderschapsverlof op ga nemen.

    Ja ben ook zo benieuwd! Hebben ook helemaal geen voorgevoel.
     
  16. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Mama1504 ach ieder kindje ontwikkelt op zijn of haar eigen manier. Er zit hier bijvoorbeeld een wereld van verschil in de ontwikkeling van m'n neefje en J terwijl ze maar drie weken schelen. Komt inderdaad vanzelf! ;) Heerlijk hoor dat ze nog lekker baby is :D

    Ja rapley bevalt super! Lekker zelf kliederen met haar eten en ontdekken wat ze er mee moet of kan. Prachtig om te zien! :D Gaat het goed met hapjes? Wat vind je het lekkerst?

    Wat fijn dat de nachten weer goed gaan! :D Och dat geloof ik direct. J heeft dat altijd erg gehad en het ging een paar weken goed, maar sinds vorige week is het weer hommeles. Echt van genieten dat ze nu die avond gewoon pakt! Ben wel een.beetje jaloers :rolleyes: Wel sneu dat ze nu zo verkouden is, hopelijk is ze er snel vanaf!

    Helaas de griep gehad ja :( We zijn inmiddels alweer helemaal hersteld. Vond het voor mij en m'n vriend niet erg, maar voor J kon ik wel janken. Heb inderdaad gezegd ik wou dat ik het kon overnemen en jij gewoon beter was. Arme meid had het echt zwaar :cry:

    Fijn dat je kan genieten van weer aan het werk te zijn :thumup:

    Hoe is het bij het cb gegaan?

    @Meisje93 inderdaad :D Altijd al tegen haar gezegd in m'n buik, dat je maar een lekker eigen persoontje mag worden. Nou dat doet ze goed! ❤️

    Dat is zeker zo ja. Is E al een beetje zenuwachtig aan het worden? :D Wordt het niet teveel om bezig te blijven? Alles wat je nu niet opgeruimd krijgt aan oppervlaktewerk wil de kraamzorg straks vast wel doen. Hier stond de kraamzorg op het punt om de keukenkastjes uit te ruimen :rolleyes: Gekke mens vond het leuk om op te ruimen :roflmao: Niet laten doen overigens, vond ik niet haar taak. Mare spannend hoor! :D Zou wel leuk zijn als de kleine wat eerder komt ;) Ga duimen voor je! :thumup:

    @Katsje wat lekker zeg! :D Dat loopt voorspoedig dus. Heb je ook al nacontrole gehad? Fijn hè als je weer op je buik kunt slapen, hier ook een buikslaper. Zo gigantisch gemist! :o:

    Wel vervelend en jammer dat het met de borstvoeding stuk gelopen is :( Maar wel goed dat je nu meer rust hebt. Dat is uiteindelijk voor jullie beide beter. Hopelijk verloopt het afbouwen net zo vlot als je herstel! ;)
     
  17. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.593
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    @Sylva heb vorige week nacontrole gehad en alles was goed!!! Ik mag alles weer! Kan niet wachten om weer te gaan sporten! Ik beoefen de sport handbal: helaas is dat nog te fysiek, maar mag wel aan hardlopen gaan denken!!!
    Het afbouwen van de bv gaat heel snel. Kolf nu nog maar 2x per dag en het wordt echt al een heel stuk minder...
     
  18. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Super fijn! :D Waneer zou je weer mogen handballen? In ieder geval wel lekker dat je al mag gaan hard hardlopen straks. Fijn ook dat het afbouwen soepel loopt. Nou is afbouwen sowieso makkelijker dan opbouwen. Hier was de borstvoeding teruggelopen omdat we ziek waren geweest, heb 4 dagen moeten kolven na elke voeding plus een uur cluster kolven om het weer goed te krijgen :confused:
     
  19. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva Niet echt zenuwachtig, maar ze komt wel extra vaak even knuffelen bij me.
    Maar ze kijkt ook heel erg uit naar de komst van de baby.
    Ja soms moet ik het ook gewoon loslaten, omdat mijn lichaam dan halt roept. En dat kan ik gelukkig wel aardig accepteren.

    @Katsje wat fijn dat alles goed was bij de nacontrole.


    Vanochtend controle gehad. En had al 1cm ontsluiting. :)
    Huisarts heeft gelijk gestript, en nu maar hopen dat het wat gaat doen.
    Als het blijft rommelen & niet door wilt zetten mag ik vrijdag weer even langskomen om te strippen.
     
  20. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Meisje93 aww dat is lief! ❤️ Gelukkig maar, anders zijn het nog een paar lastige weken.

    Oh wauw, nu al gestript! :eek: Betekent dat niet dat er dan een grote kans is dat de kleine er deze week al dan niet volgende week is? Dan wordt het nu extra spannend! :D Duim voor je dat het effect gaat hebben! :thumup:


    Bij mij is er echt nooit gecontroleerd of ik al ontsluiting had voor de bevalling.. Horen ze dat standaard te doen of niet?
     

Deel Deze Pagina