Juli 2017 groepje, door tot volledig roze! Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mama1504, 14 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ohja, bijtringen pakt ze niet :(
     
  2. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    @Sylva wat fijn dat je je weer wat beter voelt. Ook fijn voor je gezin. :)

    Oepssss!!! Daar waren ze al :oops: wel goed dat je ze nog kan bedwingen. ;) Je moet er natuurlijk ook wel 100% achter staan.

    Hier ook super slecht geslapen. Maar wel beter dan vorig jaar toen ik er hoog zwanger bij liep :p
    Dit is beter weer. Al had die regen niet perse gehoeven (voor de natuur natuurlijk wel) :p

    Het wegbrengen van je kindje is even wennen ;) paar keer even slikken maar als je dan ziet hoe ze terug komt, dan doe je het daar voor. Hier gaan de kids ook graag naar opa en oma. Komen uitgeteld weer terug en vragen gelijk weer wanneer ze weer mogen ;)
    De eerste keer met L vond ik ook niet leuk. Toen gingen wij naar een concert en L sliep bij mijn schoonzusje (L was net 1,5/2 maanden). Jeeetje wat voelde ik mij schuldig. En dat omdat papa en mama op stap willen, en wie wilde er nu kinderen. Maar dat was 1x en daarna was het klaar. ;)

    Wat betreft de tandjes kom ik altijd te laat achter :oops::p pas als ik denk: wat is der toch? Wat huil je? Zie ik een tandje en is ie der al bijna door. En dan is ze al een paar dagen huilerig/hangerig:oops: Maar hier vindt F het heerlijk om koud fruit te eten/knagen. Lekker koud. Warm eten eet ze dan ook echt niet en een warme fles ook niet. Slaat ze uit mijn handen.

    Nee ze was niet echt meegaand. Wel voor de ochtend ploeg, maar ja daar had ik niks aan o_O

    @Meisje93 wat fijn dat jullie wel hebben genoten. En idd met het warme weer doe je dan niet veel, hopelijk in het najaar meer geluk.

    Wat goed dat het met sporten goed gaat met je lichaam. :thumup:

    Drinkt F inmiddels weer wat beter? Hier begint F te klooien met de flessen. ‘Sochtends wil ze nog wel maar overdag en savonds knoeit ze er mee. o_O Grote kans dat zij voor haar 1e verjaardag ook geen flessen meer wil. L wilde 2 weken voor hij 1 werd ook geen flessen meer.

    Dinsdag zullen we een fotoshoot doen voor F der 1e verjaardag alvast. Beetje vroeg maar mijn vader gaat de shoot doen en die gaat half aug op vakantie ;) ben nu al zoo benieuwd :)
    Maar wordt ook ietsje emotioneel als ik er aan denk :eek: dan is er al bijna een jaar om :(
     
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva heb de flessen zelfs kleiner gemaakt (150/5) was het zo zat om iedere keer zoveel weg te gooien.
    Ze drinkt zo'n 100-130cc per keer. 3-4 flessen per dag.
    Ja ook al geprobeerd, maar dan weigert ze al helemaal. Hoef ook niet een uur eerder met een fles aan te komen. :p
    Madam kan klok kijken denk.

    Alles gaat dan soort van vast zitten en dat krijg ik dan los door goed stevig te lopen, fietsen of sportschool.
    De oefeningen die ik gekregen heb, zijn weer meer op mijn rug gericht. Daar heb ik trouwens ook veel last van. ;)

    Je laat haar echt niet in de steek meis, en voor haar ontwikkeling is het ook goed om een beetje losgelaten te worden. Je kan het!
    Wat fijn dat je vriend het ook merkt. Zal je vast een extra goed gevoel geven.

    Nee denk weer naar een ander park. Al was dit park ook erg leuk. Ga nog eens even goed kijken. Hebben nog de tijd.
    Sowieso meer gebruik maken van het animatieteam. Maar ook de stadjes bezoeken en meer genieten van de omgeving.

    Haha! Nu weet je vriend het alsnog. ;) Maar lekker je eigen gevoel blijven volgen.

    Ik gebruikte druppeltjes van vsm. Geen idee hoe die heten maar die werkten perfect. De gel van vsm echter niet.
    En dentinox inderdaad ook niet. En bij veel last toch een zetpil voor het slapen gaan.

    @Mama1504 Mwa wisselend. Laten we zeggen ze drinkt zo'n 360 - 460cc per dag.
    Oh ja dan zit die kans er wel in ja. Ach scheelt weer drama met afbouwen toch?

    Wat leuk! Zo'n cakesmash? Of een gewone fotoshoot? Ja snel gegaan dan heh zo'n jaar.
    Ineens geen baby meer in huis....
     
  4. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Mama1504 ja heerlijk! Geeft zoveel rust ook.

    Haha, ja inderdaad. Maar komt wel goed hoor ;) Heb ze net ergens achter gelaten terwijl ik nog even haasje-repje naar de super moest om nieuwe paracetamol te halen voor J. Hoop ik dan :p:oops:

    Och ja, dat is ook zo natuurlijk. Zou je haast vergeten dat je hoogzwanger was in die hitte. Nee die regen hoeft van mij ook niet, alhoewel voor m'n net aangelegde tuintje dan wel, grasmatten waren dor door de hitte en zijn nu weer lekker groen aan het worden.

    Ja het gekke is ik weet dat ook echt wel hoor. Maar toch dat gevoel knaagt. Zal de eerste keren inderdaad ff slikken zijn, mja ze is in goede handen bij oma. Ze heeft al vaker opgepast en dat vonden ze beide leuk. Gaan het morgen bespreken en dan ergens volgende week een middagje proef. Doet me goed om jouw ervaring ermee te lezen. Dat ik toch niet helemaal gek aan het doen ben ;)

    Ooohh, nergens aan herkend ook dan? Hier is het echt heel duidelijk te merken aan de rode wangetjes, steeds handjes/vingers in haar mond (tot kokhalzen toe nu met kiesjes), kwijlen als een gek, rode billen en enorm huilerig en jengelig. Recept voor tandjes. Maar goeie tip van dat bevroren fruit! Heb nog peer in de vriezer, ga het morgen gelijk proberen. Nee warm vind ze ook absoluut niet fijn, daarom haar eten eerst op een bord dan kan het afkoelen en eet ze wel.

    Aaah wat leuk die fotoshoot! :D En wat super dat je vader de shoot gaat doen. Kan hij goed foto's maken? Wordt het een cakesmash? Snap wel dat je daar emotioneel van wordt, het gaat ook zo niet normaal snel. Ik herken je gevoel! Volgende maand gewoon alweer een jaar.

    Wij hebben hier afgelopen woensdag een fotoshoot gehad, ook nog voor J haar eerste verjaardag met als thema zelf buiten ontdekken (gras, bloemen, strand, zand en water). Ze vond het geweldig. Hadden er eerst een net na haar verjaardag gepland, maar die fotograaf zei ineens af.. :confused: Was daar absoluut not amused van. Mja..

    @Meisje93 pfoeh.. F is dus ook al een lekker pittig dametje aan het worden! Wel vervelend dat ze dat drinken niet leuk vindt. Dat is wel echt heel erg weinig. Wat zeg het cb ervan? Misschien heeft ze ook gewoon niet zoveel nodig.

    Aahh.. Laat dat nou net niet te doen zijn geweest met die warmte. Bah.. Waar heb je het in je rug zitten? Heb hier chronische lage rugklachten, volgens mij hadden we het hier ook al een keertje over gehad. Mee me zoiets te herinneren, maar niet meer precies hoe of wat. Het rotte is dat alles in verbinding staat met elkaar. Als je last hebt van je heupen, dan slaat dat weer door in je rug en andersom natuurlijk net zo.

    We zijn vandaag langs oma geweest en we hebben een vaste oppas dag afgesproken. Ben wel blij dat de stap gezet is, keek er enorm tegenop. Beginnen met een paar middagjes en daarna hele dagen. Als dat nou bevalt is het misschien ook wel fijn om binnenkort eens naar een psz te kijken. Dat m'n vriend het merkt geeft inderdaad een extra goed gevoel. Het grappige is dat ik op het moment degene ben die het hoofd koel houdt en hij juist niet. Staat nog helemaal ingesteld op strijdt en maakt dingen dan weer onnodig lastig :rolleyes:

    Er zijn genoeg parken gelukkig :D Komt er vast zo ineens eentje voorbij waarvan je zegt, die wordt het! Animatieteams zijn zo leuk hè voor die kleintjes. Bonus, jij hebt lekker een momentje voor jezelf ;) Genieten buiten de omgeving van een park is ook altijd leuk ja. Heb anders altijd zo'n gevoel dat je opgesloten zit.

    Haha :roflmao: Yup.. Het vervelende is dat nu ik het heb uitgesproken naar hem het echt serieus is gaan kriebelen. Steeds kijk ik naar J en denk ik och wat zou het leuk zijn. En 10 seconden later denk ik, maar nu nog niet.. :rolleyes: Om vervolgens 10 seconden later weer te denken, maar over een half jaartje ervoor gaan kan waarschijnlijk prima! Dat is eigenlijk ook helemaal niet ver weg meer als ik het zo bekijk. Dus komt goed! :p

    Met die druppels van de VSM bedoel je waarschijnlijk Chamodent en dat werkt ook niet helaas :( Misschien dat ik de gel ervan dan wel eens ga proberen, wist niet dat dat er was. Bedankt voor de tip! :thumup:


    Hoe was jullie weekend meiden? Nog iets leuks gedaan?
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat een leuk thema! @Sylva

    Ja die weet goed wat ze wilt. Geen idee, moet volgende week maandag. Maar als ze netjes meegegroeid is met haar lijn zeg ik er niet veel over. Je kan het er immers niet in proppen bij haar. Ze gooit het er toch gelijk weer uit. :p
    Vandaag heeft ze 330cc op. Een hele banaan en +/- 60gr. groente.
    En ben bang dat ze alweer de nacht in is gegaan. rond 19.30 moet ze de laatste fles maar ze slaapt nog.

    Eerst boven en onderrug. Inmiddels is de onderrug helemaal los. Maar bovenrug blijft terug schieten. Heb ook een verkeerde houding. Daar ben ik nu al druk mee bezig. :)
    Ja dat is echt vervelend! Hopelijk kom ik er op een gegeven moment vanaf.
    Wat rot dat het bij jou chronisch is. Ga je dan zo nu en dan langs een fysio?

    Wat super dat je het gelijk met oma hebt besproken! Ze zal het vast leuk vinden.
    Ja wie weet, ik ga F. ook denk gelijk vanaf haar 2e verjaardag naar de psz doen.

    Nou inderdaad, daar geen gebrek aan.
    Ja heerlijk! Genieten van de rust, en van je kind die plezier heeft.

    Haha och meis je hebt het echt goed te pakken die kriebels. :p
    En inderdaad over een half jaar is het ook zo.
    Ah dat was dus de chamodent. Ja wie weet werkt bij jou de gel dan wel weer.
    Echt drama die doorkomende tandjes van ze.

    Hier een rustig weekend gehouden. Gisterochtend even bij schoonouders geweest.
    Verder me een beetje rustig gehouden. Morgen gaan we naar de dierentuin. Maar het dagje uit van afgelopen donderdag was toch best wel een aanslag op mijn lichaam. Dus moet me even koest houden om het morgen vol te kunnen houden. ;)
    Jij nog leuke dingen gedaan?
     
  6. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    @Sylva ah kijk de stap is gezet. Idd misschien eerst een paar middagen proberen. ;) Gaat helemaal goed komen.

    Nee de tandjes weinig van gemerkt. Ze kwijlt dan wel iets meer maar ach, dat meisje stopt ook alles in der mondje en ik denk dan: hoort bij die kleintjes :roflmao:
    Tot het huilen mij gek maakt :p dan denk ik: arm kind, je krijgt gewoon tandjes. :| Oeps :roflmao:

    Ah daar zou ik idd ook not amused van zijn als ze last minute afbellen. :eek:
    Zijn de foto’s goed gelukt? Vind dat altijd zoo leuk om die foto’s van die kleintjes te zien :)
    Mijn vader is voor vele dingen fotograaf. Maar hij wilde zo graag eens portretten en dat soort foto’s maken. Dus heeft sinds kort een kleine studio (lees: mijn oude kamer omgebouwd:p). En heeft weer nieuwe gadgets die die uit wil proberen ;) en de foto’s van mijn broertje en de kleine zijn ook super gelukt dus nu onze kids ;)

    Jaa pff alweer een jaar :eek: kan er gewoon niet bij nog ;)

    Haha die kriebels zet je dan ook niet zomaar even aan de kant heh als ze er eenmaal zijn. En half jaar is zo voorbij, tijd gaat snel:eek:

    @Meisje93 precies! Als ze lekker der lijntje volgt, geen slapende honden wakker maken ;) en je kan t er niet in proppen. Als ze meer wil komt ze later wel weer. Zo denk ik altijd maar. ;)

    Ja wordt een cakesmash. Ben heel benieuwd hoe ze er op reageert. :roflmao: L wilde er niks van weten toen. :p

    Hier ga ik F ook bij psz inschrijven zodra ze 1 is. Is nogal een wachtlijst namelijk. Met L toen ook gelijk na een jaar gedaan. Met 2,5 kon ie daar terecht.

    Wat leuk naar de dierentuin. Hopelijk is het mooi weer.
    Oef ja dan moet je ff bijkomen van zo’n dagje. Tis altijd wel weer een geslenter vind ik. Maar regelmatig gaan zitten dan.
     
  7. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Meisje93 dankje! :D

    Nee dat is zeker zo. Daarom zei ik al, misschien heeft ze helemaal niet zoveel nodig. Zijn genoeg kindjes die het op minder melk net zo goed doen. En om het erin te proppen is natuurlijk zielig :( Ze eet wel echt goed hoor voor haar leeftijd. Is ze uiteindelijk de nacht in gegaan of is ze nog wakker geweest?

    Ai, dat is wel een lastig pakket zeg, dat verklaart dan ook wel waarom je houding niet goed is. Dat slijt er natuurlijk helemaal in. Wel fijn dat je onderrug nu lekker los is. Dan komt je bovenrug vast en zeker ook goed. Hoe lang heeft het geduurd voor je onderrug los was? Fysio hoofdstuk is afgesloten omdat ze geen vooruitgang meer zagen. Toen ben ik na een hoop research power yoga gaan doen en na 3 maanden was ik ineens klachtenvrij. Dus ik wil dat nu weer gaan doen, maar ik kan het goede moment er niet voor vinden.

    Dat denk ik ook wel ja. Wat is voor jou de reden om F misschien vanaf haar tweede naar de psz te doen?

    Zie het wel langskomen wel park het is geworden ;)

    Die kriebels komen ook echt met vlagen opzetten. Vandaag valt het weer enorm mee. Mja gisteren ongesteld geworden dus dan heb je wel wat anders aan je hoofd :rolleyes: En J is vandaag ook enorm lastig (slecht geslapen vannacht), dus dan ben ik toch blij dat we er één hebben :roflmao: Heb vandaag de gel besteld, we gaan het zien.

    Lekker hoor, zo'n rustig weekendje. Soms is dat net wat je nodig hebt. Hoe was het bij de dierentuin vandaag? Naar welke ben je gegaan en hoe vonden de kids het? Oei, wat heb je donderdag gedaan dan? Zo vervelend hè als je lichaam niet meewerk met wat jij wilt.. :(

    Zaterdag op wat wasjes na echt helemaal niks gedaan. We zijn nog steeds elk weekend druk bezig met kleine dingetjes rondom het huis, die natuurlijk gezamenlijk een beste klus zijn. Dus zaterdag besloten om ff helemaal niks te doen. Gisterochtend even in de tuin bezig geweest en dan in de middag naar m'n schoonmoeder geweest. Lekker relaxt dus! :D

    @Mama1504 daar ga ik wel vanuit ja.

    Oooh gut, arme arme F! :p Ze stoppen inderdaad van alles in die bekkies. Maar wat ik hier merk is dat J dan ineens andere dingen pakt die zachter zijn. In plaats van houten blokken, gaat ze op een knuffel bijten. Misschien eens op letten. Hoe gaat het trouwens met haar tandjes?

    We hebben een sneak peek van twee foto's gezien en die zijn heel erg leuk geworden. Verder moeten we nog afwachten. Deze week hopelijk de online gallery zodat we keuzes kunnen gaan maken voor het album. Wat tof zeg dat je pa fotograaf is! :D Ik vind dat wel echt bijzonder hoor, dat je papa dit kan en wil gaan doen. Geeft weer iets extra's wat een gewone fotograaf nooit zal kunnen. Leuk dat de studio jouw oude kamertje is! ;) Ik ben echt heel erg benieuwd of F de cakesmash leuk vindt. J wilde er hier ook niks van hebben met haar verjaardag :roflmao: Ze wilde alleen maar taartje eten!!! :D

    Nope, die kriebels zijn nogal overheersend :roflmao: Maar ff ter vergelijking, het begon bij mij op m'n 25e te kriebelen en heb moeten wachten tot ik 30 was. Dit halve jaartje (give or take hoor is nog niet definitief) is dan appeltje eitje natuurlijk.
     
  8. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Mama1504 Leuk een cakesmash. Ben benieuwd hoe ze het vind!

    Zo dat is zeker een lange wachtlijst! Hier kon ze gelijk terecht na aanmelding, als de zomervakantie er niet tussen zat ;)
    Groot gelijk om haar dan zo snel aan te melden.

    We hebben prachtig weer gehad. Echt mee getroffen. Morgen een rustige dag inlassen. Weer veel pijn, maar ben ook ongesteld geworden. ;)

    @Sylva Nee ze is nog wakker geworden en zelfs een hele fles leeggedronken. :D
    Daarentegen vandaag weer een slechte dag. Ach je kan niet alles hebben haha.

    Een paar weken, wel veel pijn na de behandelingen maar wel effectief. 1x ging die weer vast zitten. Maar was na 1 behandeling weer opgelost.
    Bovenrug is wat eigenwijzer. ;)
    Wat vervelend dat de fysio geen vooruitgang meer zag. Maar wel super dat je een andere manier hebt gevonden!

    Weet niet of ik haar direct met haar 2e verjaardag daarheen doe of met 2.5 ong.
    Maar ze gaat wel sowieso. Die gaat zich ook geheid vervelen thuis op den duur. :p
    En geen idee hoe haar karakter zal zijn straks.
    E. staat haar mannetje wel. Die gaat voornamelijk naar de psz vanwege het vervelen thuis.

    Oh dat is wel fijn dat de kriebels met vlagen komen. Dan hou je het iig wel wat langer vol. :)
    Hopelijk werkt bij jullie de gel wel!

    Nou echt! Daar kan ik zo van genieten. Rustige weekenden met het gezinnetje.
    We zijn naar blijdorp geweest. Leuke grote dierentuin.
    E. vond het helemaal geweldig! F. heb ik bij mijn ouders gelaten. Die heeft er toch niks aan.
    Ben donderdag met E. naar de avonturenboerderij geweest.
    Jij ook een heerlijk rustig weekend gehad.
    Moeten jullie nog veel in en om het huis doen?
     
  9. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    @Meisje93 wat leuk! Ja jullie hebben het idd getroffen met het weer. Heerlijk!
    Groot gelijk dat je F bij je ouder hebt gelaten. Ze snappen het toch nog niet. En even alle aandacht voor E.
    Ah balen! Dan komt die ongesteldheid er nog eens bij met de rug

    Dat is vlot idd. Tsja die zomervakantie had L er ook tussen. Anders had ie in mei al heen geweest.
    Denk dat F er ook snel klaar voor is. Als ik nu al zie wat ze allemaal in der hoofdje heeft :p die verveelt zich thuis snel denk ik. ;)

    Ik kan idd ook zo genieten van een weekendje met het gezin. :) Heerlijk!

    Ik ben ook benieuwd wat F van de cakesmash gaat vinden.

    @Sylva oooh daar kan ik idd ook nog wel op gaan letten! Bedankt voor de tip.
    F heeft nu 8 tandjes. Vorige week 2 tandjes onder bij gekregen. Heel verschil met L. Die had met 11 maanden nog niets ;) Rond de 12 maanden kwamen ze bijna allemaal tegelijk, mar dat arme kereltje had er al wel last van vanaf 4 maanden :( dat was overduidelijk. Nu bij F is het elke keer een verrassing als er 1 komt ;)

    Oeeeh dat worden moeilijke keuzes denk. Vond ik in ieder geval wel met de schoolfoto’s van L :roflmao: het liefst wil je ze allemaal ;) hopelijk mooie foto’s ;)
    Ja en nu heeft mijn vader vandaag ook nog bedacht om wat familiefoto’s van ons gezin te willen maken. :roflmao: Dus morgen allemaal opgedoft naar mijn ouders:roflmao: die man heeft er zin in geloof ik. Allemaal dingen uit proberen haha.

    Vandaag met L naar de ha geweest. Had het idee dat hij ons niet goed hoorde. Eerst dacht ik: ach dat “niet-luisteren” hoort bij de leeftijd. Maar hij valt nu sinds twee weken door de mand: hij komt namelijk met antwoorden waarvan ik dan denk: jongen dat was mijn vraag niet eens. Of hij komt met iets heel anders aanlopen dan ik had gevraagd.
    Maar goed, ik had het helaas goed gedacht. Zijn trommelvliezen zijn rood/ontstoken. Dus nu eerst nog eventjes afwachten en anders over 3 weken weer contact opnemen en laten nakijken en dan kno arts. Hopelijk is het iets van korte duur en hoeft ie niet naar de kno-arts. Anders ben ik bang dat hij deze kwaal (slechthorend) van zijn moeder heeft en waarschijnlijk nog vele bezoekjes gaan komen ;) ook dat is maar weer afwachten :p we wachten hier intussen heeeeeel wat af :roflmao: zijn we goed in geworden :p
     
  10. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Het is weer lekker de drie musketiers hier :roflmao:

    @Meisje93 haha, nee zo is dat. Gaat het de ene dag goed, kun je donder op zeggen dat het de volgende dag weer hommeles is :rolleyes:

    Die pijn is herkenbaar ja. Het is voor die spieren ook een kwestie van wennen omdat ze anders gebruikt worden en anders zullen gaan staan. Hopelijk duurt het met je bovenrug ook niet al te lang meer. Ik vond het vooral vreemd dat de fysio geen oplossing meer zag, terwijl yoga me verloste van pijn en zorgde voor de juiste houding. Mja, het is wat het is.

    Die keuze voor 2 of 2,5 is toch nog best lastig hè, daar zit het hem bij mij ook. Ene kant denk ik dat half jaar kan ze best nog thuis, maar dat half jaartje lekker een ochtendje of middag met andere kindjes spelen is ook erg leuk. Haha, nou aangezien ze nu al een pittig dametje is houd dat maar in gedachte :p Verwacht dat dat met twee jaar nog wel ietsjes meer is. Nog een paar weekjes voor E! :D

    Ik hoop ook dat die gel wel wat gaat doen. Heb het vanmiddag binnen gekregen, maar volgens mij gaat het op het moment wel goed. Twee dagen geen paracetamol gegeven. Dus wordt vervolgd.

    Dat kan ik me heel goed voorstellen ;) Blijdorp is altijd leuk. Hoe vond ze het oceanium? F is daar inderdaad nog veel te klein voor. Die zou je dan alleen maar op sleeptouw meenemen. Moest de avonturenboerderij even Googelen, maar leuk hoor! Ze heeft zich vast goed vermaakt :D Ja heerlijk rustig weekend gehad. Het is niet perse veel, maar van die rot klusjes waar je eigenlijk net geen zin meer in hebt. We moeten nog twee keukenpanelen bevestigen, nog wat lampen op de eerst verdieping en zolder, planken ophangen in de trapkast en de woonkamer en de schuur opruimen en indelen.

    Rot dat je ook nog ongesteld bent geworden :( We zitten qua cyclus wel weer ongeveer hetzelfde, dat is grappig :roflmao:

    @Mama1504 zo dan! Ze is lekker rap gegaan! :eek: L heeft dus hetzelfde gehad als J nu heeft, teveel tegelijk. Niet leuk! Wie weet gebeurt het bij F ook straks wel weer rond de 12 maanden. Hoop het niet voor haar, maar daar kom je snel genoeg achter.

    Haha ja, dat wordt heel lastig denk ik ja. Maar we kunnen altijd nog extra foto's kopen, moet alleen niet te gek worden :roflmao: Hoe was de fotoshoot? Vertel? Wat vond F van de cakesmash? Och, leuk toch. Hij is helemaal in z'n element :D

    Wat rot voor L zeg :( Arm ventje toch! Heeft hij wel iets meegekregen ervoor of helpt dat niet? Och kan er ook wel bij hè, je krijgt er nog eens geduld van. :rolleyes: Gatverdamme! Ik hoop dat het allemaal meevalt!
     
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Mama1504 precies. Alleen maar gedoe met flesjes enzo.

    Nou hopelijk voor F. een kortere wachttijd dan.
    En hoe vond ze de cakesmash? :)

    Oei goed aangevoeld dus. Hopelijk gaat het vanzelf over en hoef je niet door naar de kno arts.

    @Sylva nou echt heh! Wel jammer dat de andere mama's niet meer actief zijn. Maar dat zie ik ook in andere groepjes waar ik in mee klets.

    Ja vooral die spieren. Qua bovenrug is het vooral de houding. Als ik bijv. buk, maak ik mijn bovenrug bol en dat moet niet.
    Ja dat is wel vreemd. soms is overstappen naar een andere fysio ook wel eens goed.

    Ah fijn dat het al wat beter mag gaan met haar. Tandjes al door of dat nog niet?

    In Blijdorp was ik nog nooit geweest, gingen altijd naar amersfoort. Maar die was ik zat geworden. Ja die vond ze erg leuk!
    Dat zijn inderdaad niet de allerleukste klusjes, maar wel lekker als het gedaan is. :)
     
  12. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Meisje93 ja heel erg jammer. Lees soms nog wel eens terug, beetje herinneringen ophalen. Dan vraag ik me toch steeds weer af hoe het nu met hun gaat.

    Dat klinkt herkenbaar, alleen was het bij mij dat ik m'n rug hol maakte. Heb jij dan ook dat je spieren rondom je schouders wel eens in de kramp schieten? Dat is echt zo pijnlijk, dan kun je haast niks meer :(

    Ja, je kan ze flink goed zien. Zit nog wel steeds met haar vingers in haar mondje, dus ze heeft er wel iets last van. Wilde die gel proberen vandaag, maar het liep allemaal even anders. Onze oudste kat heeft J aangevallen en haar flink in haar gezicht gekrabd. Dus aan de paracetamol. Ze heeft bijna de hele dag bij me gehangen. Kan dat beest echt ff niet luchten of zien.. :mad: Ze deed niet eens wat, behalve lief aaien. Hij leek zo gek te zijn haar, maar blijkbaar niet dus.

    Haha, ja ik had ook eigenlijk verwacht dat je naar Amersfoort was gegaan :p Mare dan was het vast voor herhaling vatbaar? Fijn dat ze het zo naar haar zin heeft gehad :D Kwam als kind zeker 2 keer per jaar in Blijdorp, was lekker dichtbij en zo leuk. Nu is de laatste keer al een flink aantal jaar geleden, heb er nu al zin in om met J te gaan :D

    Nee dat is het zeker niet. Mja, daarom elk weekend iets proberen te doen als de planning het toe laat. Dan komt het einde snel in zicht :thumup:
     
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva terug lezen doe ik niet. Maar wel heel erg benieuwd hoe het met ze gaat! :)

    Haha precies het tegenovergestelde. Ja mijn monnikskapsier is al 3x flink overbelast geweest. Zal daar ook wel mee te maken hebben.

    Och jeetje wat schrikken zeg! Dat zie je dan totaal niet aankomen.
    Hoe gaat het nu met J?

    Ja zeker, even een andere dierentuin is wel leuk! Die andere kan ik wel dromen. :p
    Ja leuk om straks allemaal uitstapjes met haar te gaan doen.
    E. was volgens mij bijna 1.5 toen we er voor de eerste keer heen gingen. Die keek haar ogen uit toen.
     
  14. Esther519

    Esther519 Actief lid

    16 feb 2016
    486
    326
    63
    Vrouw
    Noorden van het land
    Hoi meiden, ik dacht kom weer even kijken of jullie nog kletsen. Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat! Wat worden ze allemaal al groot en wat het snel! Hier gaat alles goed, F is echt al een hele dame aan het worden met een sterk eigen willetje. Erg leuk om te zien, moeten af en toe al duidelijk grenzen aan geven, ze is ondeugend haha. Ik geef nog steeds borstvoeding, gaat erg goed nog. Merk wel dat ze de laatste tijd veel last heeft van tandjes die doorkomen en daardoor vaker om de borst vraagt. Hierdoor ook weer wat onrustigere nachten. Hopelijk is dat snel weer voorbij. @Sylva geef jij ook nog borstvoeding?

    Ik zal proberen weer wat vaker mee te schrijven met jullie!
     
  15. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    #2915 Sylva, 11 aug 2019
    Laatst bewerkt: 11 aug 2019
    @Meisje93 hoop stiekem dat ze nog eens komen buurten! :D

    Rot is dat hè! Dat heb ik dus ook. Ja, dat zal zeker in verband staan. Meid, ben blij als alles zo lekker los is en in de goede houding staat. Wat zal dat een verademing zijn.

    Nou het blijkt dus dat onze kater een flinke blaasontsteking heeft. We hebben het niet gemerkt, hij drinkt en plast gewoon. Krijgt nu pijnstilling en ontstekingsremmers, maar het helpt niet echt. Morgen dus weer aan de bel trekken. Met J gaat het goed. Wondjes helen mooi, in haar gezicht zie je het al haast niet meer. Ze is goddank ook niet bang voor de katten, was er wel bang voor.

    Haha, dat geloof ik graag. Dat heb ik dus met Blijdorp :roflmao: Ohh, ja zo leuk! :D Kan echt niet wachten.

    @Esther519 hey, wat leuk om weer eens van je te horen! :D Nou hè, het vliegt voorbij met die kleintjes :rolleyes: Wat fijn dat alles goed gaat daar. Oeff, erg herkenbaar zo'n pittig dametje :roflmao: Zo'n eigen willetje is prachtig, maar soms erg vermoeiend. F probeert het grenzen zoeken vast erg graag uit. Mooi hè om nog steeds bv te mogen geven! Heeft F ook gehad dat ze heel even opnieuw heeft moeten leren drinken door haar tandjes? Wat rot dat ze daardoor nu wel weer in de nacht komt. Hopelijk zijn ze snel door en slaapt ze weer beter ;) Hier geef ik ook nog steeds bv. Ze ligt nu al meer dan een half uurtje tevreden bij me te slapen na haar laatste voeding. Ga haar maar eens op bed leggen :thumup: Geniet wel van dit soort momentjes hoor! Leuk als je weer wat meer komt meeschrijven! ;)
     
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Esther519 oeps een ondeugend meisje in huis. :) Wat fijn dat de borstvoeding nog steeds goed mag gaan.

    @Sylva waardeloos heh. Stomme gewrichten. ;)

    Ah dus er was een reden dat de kat zo deed. Wel vervelend dat de medicatie nog niet lijkt te helpen.
     
  17. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Meisje93 ja nogal. Het is dikke ellende. Maar het komt goed bij ons beide! ;)

    Ja gelukkig wel. Hij is normaal altijd zo lief voor J dus vond het al vreemd. Op aandringen nog een keertje bij de dierenarts geweest omdat ik het meer op een nierbekkenontsteking vond lijken. Ik had dus gelijk en hij is nu aan de antibiotica. Einde van de week moet het beter gaan.

    Gefeliciteerd trouwens met F! 6 maanden alweer! :D

    @hier vorige week definitief de knop omgezet. Opnieuw suiker verbannen, weer terug naar m'n oude voedingspatroon en twee keer per week sporten. Sta ik vanochtend op de weegschaal en ben ik bijna 3 kilo afgevallen :eek: Heb een klein dansje gedaan :D

    Hoe is het met jullie zwangerschapskilo's trouwens? Alles al kwijt?
     
  18. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    @Sylva jaa daar komen snel genoeg achter ;)

    Ja idd je kan bij kopen maar teveel is ook niet alles :p

    Hier is de shoot goed gelukt. Ze wist meteen wat ze met het taartje moest doen. :roflmao: L vond t eerst maar niks maar zij hapte er gelijk in met: “hammmm”
    Zitten hele leuke tussen. die heb ik ook gebruikt voor de uitnodigingen. Zo leuk!

    Afgelopen week was een drama weekje met F. Huilerig, spuitluiers (jeeeeetje wat was dat lang geleden :eek:) 1 hele nacht 2 keer in het uur wakker:cry: niks willen (denk groeispurtje), rond half 6 wilde ze eindelijk een fles en heeft ze nog anderhalf uur gelegen (niet geslapen maar jeuzelen) want ja L stond toen ook alweer naast ons bed. De rest van de week weer goed geslapen. Maar overdag nog erg huilerig. Hopelijk snel weer de oude.

    Tot zover het geklaag over afgelopen week.

    Over de zwangerschapskilo’s. Nee die zijn er nog niet af. Vlak voor de zomer was ik begonnen met afvallen, maar ja in die hete dagen/weken niet meer opgelet en lekker gebbqt en daarna ook niet meer. Maar ik heb mij voorgenomen om na mijn vakantie weer volop bezig te gaan. Voor nu let ik er wel een beetje op maar als ik ergens zin in heb neem ik het ook. Maar vanaf eind sept weer streng :p
     
  19. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva whoop whoop. Zojuist bij de fysio geweest. Nu een keer 3 weken niet geweest vanwege vakantie.
    En..... Bekken zit nog los, heupen zitten nog los, onderrug zit los. :D
    Alleen bovenrug zat weer wat vast, maar dat kon ook komen door mijn veranderde houding.
    Ik ben tevreden, nu hopen dat dit ook zo blijft als ik weer ga werken.

    Och jeetje maar goed dat je erop aangedrongen hebt. Hopelijk slaat de antubiotica snel aan.

    thnx! alweer 6 maanden. :)
    Helaas is ze wat ziekjes. Gisteren 38.8
    En vanmiddag zelfs al 39.5
    Vanochtend nog een vaccin gekregen. Ze was vanochtend weer fit. en 37.4. Dus na wat twijfelen toch maar besloten wel te doen. Vanmiddag kon ik mij wel voor mijn kop slaan.

    Wauw knap hoor. En gewoon al 3kg kwijt Topper.
    Hier ook druk bezig met afvallen. 2x per week sporten en ik tel mijn calorieën.
    De zwangerschapskilo's van F. ben ik al kwijt. (in kraamweek al)
    De kilo's van E. ben ik nog niet kwijt. Streefgewicht is 67kg. en ik weeg nu 75kg. Nog een paar kilo te gaan.

    Fijn en leuk dat de shoot gelukt is @Mama1504 ook leuk dat ze gelijk wist wat ze moest doen.

    Och arme F. hopelijk knapt ze snel weer op!
     
  20. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Mama1504 haha nee klopt. Wordt anders ook wel een giga duur grapje :roflmao: Maar er zitten een hoop leuke tussen. Misschien dat ik er een heel kort hier post en daarna weer weghaal, nog ff over nadenken ;)

    Super dat de shoot gelukt is en dat F de cakesmash leuk vond! Lekker smikkelen, jum jum :D Wat leuk trouwens dat je ze voor de uitnodiging gebruikt. Dat wordt alleen al een cadeautje als je de envelop opent :D

    Och arme F en jullie :( Is wel de leeftijd ja voor een spurtje. J had hier hetzelfde rond die periode en groeide echt binnen 2 weken haar net nieuwe kleertjes uit. Hoop ook dat ze snel weer de oude is. Anders wordt je ook zo radeloos. Niets is zo erg als je kindje die uit zijn/haar doen is en je kunt er zo weinig mee. Wel fijn trouwens dat ze verder wel goed slaapt.

    Haha :roflmao: Héél herkenbaar. Weet je wat het is met die bbq, het weer is hier zo onvoorspelbaar en het kan zo weer omslaan. Als het mooi weer is moet je het er echt van nemen. Bedoel sinds die hittegolf is afgelopen is het constant prut weer. Ja overdag soms ff mooi, maar 's avonds :| Hoeveel kilo wil je in totaal afvallen en wat is je eerste doel? M'n totaal zit op 15 kilo die ik kwijt wil en m'n eerste doel is 5 kilo eraf. Gaat wel aardig met al bijna 3 in de pocket :rolleyes: Beginnersgeluk natuurlijk :p

    @Meisje93 yeaaahhh kijk dat zijn de goeie berichten! :thumup: Dan ben je super goed bezig! :D Die bovenrug komt echt wel. Je bent al zo'n eind gekomen, gaat je zeker lukken. Oh damn, dat is waar ook natuurlijk, je werk.. :| Dat wordt dus extra veel letten op je houding en zorgen dat je geen giga terugval krijgt.

    Ja hoop 't ook!

    Awww arme meid :( Ze krijgen ook zoveel te verduren hè dat eerste jaar. Hopelijk voelt ze zich morgen alweer wat beter en is de koorts dan weer wat gezakt. Is het wel een beetje te doen met haar als ze wakker is? Snap dat je jezelf wel voor je kop kan slaan. Maar schrale troost heb hier exact hetzelfde gehad met J haar 2e vaccinatie. Ze was ziek en had ineens zo'n opleef moment dat alle in orde leek. Dus ik dacht och ze is weer beter die vaccinatie kan dan wel. Diezelfde avond had ze nog 39.7 en was ze alleen maar aan het huilen. Zoiets is een eens maar nooit weer actie.

    Zo dan, jaloers! Dan was je vast niet zo super veel aangekomen tijdens je zwangerschap? Er hoeft inderdaad niet zoveel meer af, maar die laatste kilo's zijn wel altijd het zwaarst vind ik omdat het dan minder snel gaat. Je hebt dan wel echt goeie motivatie nodig om het vol te blijven houden. Hoe tel jij je calorieën trouwens? Houd je dat bij in een appje oid? Sporten doe je in de sportschool hè?

    Voor de zwangerschap was ik in 7 maanden tijd 13 kilo afgevallen en woog ik 85 kilo. Helaas tijdens de zwangerschap er 20 aangekomen, waarvan ik 5 kilo kwijt was in de kraamweek. Sinds de zwangerschap alleen maar trek in foute dingen. Dus tijd voor m'n voedingspatroon van toen ik zoveel was afgevallen. Geen geraffineerde suikers, zo min mogelijk verzadigde vetten, weer genieten van gezonde dingen en om het leuk te houden 1 cheat dag in de week. Daarnaast 2 dagen sporten en yoga. Lijk de positieve spirit weer gevonden te hebben :thumup:
     

Deel Deze Pagina