Juli 2017 groepje, door tot volledig roze! Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mama1504, 14 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Jeetje! Wat gaan jullie hard. Ben jaloers op jullie.
    Deze week nog niet gewogen. Maar tot nu toe val ik zo'n 500gr. Per week af..

    @Sylva Ach ja hebben we dat ook gelijk maar weer gehad. ;)
    Ze is sowieso een totaal andere baby vergeleken E.

    Haha oké! Nou wie weet ga ik een poging wagen. Ben jij ook een paar keer omgepleurd tijdens zo'n oefening? :p

    In mat zwart! Vond ik net wat mooier dan blauw. En dan een bruine mand erop.
    Jij hebt ook een mooie fiets! Een echte mama fiets zo te zien. Is dat rekje erachter voor fietstassen?
    2 weken geleden was ze druk met oefenen. Ging dan iedere keer naar haar zij of half op haar buik. Maar nu is het stil...
    Ligt gewoon op haar rug en vind het wel prima. Heeft ook niet echt interesse in speelgoed ofzo.

    Haha geweldig! Ja ze worden ineens zo groot heh.

    @Mama1504 Wat fijn dat jullie al zo snel terecht kunnen! Spannend weer.
     
  2. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    #2942 Sylva, 20 aug 2019
    Laatst bewerkt: 20 aug 2019
    @Meisje93 je moet juist hartstikke trots zijn op jezelf dat je er tot nu toe elke week weer rond een halve kilo af hebt! ;) Dat is echt hartstikke netjes hoor :thumup:

    *Chips, druk ik al per ongeluk op verzenden, dat is irritant*

    In wat voor opzicht is F een hele andere baby dan E dan?

    Hahahaha :roflmao: Een paar keer omgepleurd vraag je? :roflmao: Zeg maar gerust teveel :rolleyes: Ondanks het trainen bij de fysio en thuis had ik gewoon te weinig spierkracht en daardoor ontbrak de balans. Maar je merkt echt dat je met elke yoga sessie die je doet vooruit gaat en dan houdt dat vanzelf op. Kleine tip tijdens oefeningen waar je om kan vallen, focus je op 1 punt en luister alleen naar wat ze zegt.

    Nice! Ja snap ik helemaal. Kon de mijne ook in het blauw kopen mare vond ik minder mooi. Het is het gewoon net niet. Maar mooi hoor ook nog een mandje erop, handig voor boodschappen o.i.d. Het rekje achterop is inderdaad voor fietstassen en heb er ook nog een buggy drager op zitten. M'n vriend vindt m'n fiets een terreinwagen :roflmao: maar dat valt echt reuze mee. Overdrijver :rolleyes:

    Vind het niet gek dat het nu stil is met omrollen, ze zit middenin een sprong. Ik merkte hier dat J tijdens een sprong ineens dingen niet meer deed of kon. Als die sprong straks voorbij is, dan zul je zien dat ze het weer oppakt of beter nog dat ze het ineens kan. Ze heeft lekker geoefend, dus komt over een paar weekjes echt goed. Ach, interesse in speelgoed komt vast ook wel snel. Heeft ze niet een favoriete knuffel misschien of een popje of knuffeldoekje? Dat werkt ook goed.

    Ja echt wel. Vandaag heeft ze heel voorzichtig al zakte ze wel iets door haar knietjes omdat het toch nog wat eng was haar eerste stapje gezet van de deur naar haar babywalker. Ze was zo trots :D Die lach echt prachtig, heerlijk kind!
     
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva moet maar met weinig tevreden zijn.. ;)

    Tja in wat niet.
    E. Had een vast ritme, F. Totaal niet! Varieert iedere dag.
    E. at en dronk altijd goed. F. niet. ;) Ze zit de laatste dagen op 3 flessen. En dan flesjes van 150/5 die nog niet eens leeg gaan..
    E. Had veel interesse overal in. Zat met deze leeftijd al zelfstandig, rolde alle kanten op, kroop naar achteren etc. F. vind het allemaal wel prima, die leg je ergens neer en ze blijft liggen waar ze ligt.
    E. Zat altijd op de +1 lijnen qua groeicurve. F. Zit op de -1 lijn.
    En zo zal er nog vele voorbeelden zijn.

    Haha! Moet dus doorzetten als ik er mee ga beginnen. Nou wie weet..
    Ga het iig onthouden.

    Ja zwart is toch net wat stoerder heh. Ja ik ben gek op transportfietsen.
    Oh handig zeg! Haha och ja dat zijn mannen heh.

    Oh wauw wat goed en knap van haar! Dan zal het wel niet meer lang duren hoor.
    Ideaal ook als ze zelf kunnen lopen.
     
  4. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    @Meisje93 als ze idd in een sprong zit kan ze erna heel veel meer :roflmao: merkte ik hier ook. Al vond F het ook allemaal wel prima hoor. Keek heerlijk om der heen wat L aan het doen was. ;)

    @Sylva ja gaat lekker hier. Op het werk denk ik ach neem ik wel brood mee is makkelijker ;) mar heb vanavond toch mar even de lunch in elkaar geflanst: kippetje, sla en een zelfgemaakte dressing.

    Ja vindt t opzich wel spannend. Ben die zh bezoeken gewoon zat ;) maar aan de andere kant mogen ze haar helemaal binnenste buiten keren. Dan weten we het maar. De grootste geruststelling is dat ze er geen last van heeft. ;) Dus is niet heel groot denk ik dan maar. ;)
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ben benieuwd @Mama1504
    Klinkt lekker die salade. Eet je elke dag een salade?

    Begrijpelijk hoor! Hopelijk is alles goed!
    Het kon nog spontaan dicht gaan toch?
     
  6. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    Nee niet elke dag. Heb bijvoorbeeld vandaag wel gemerkt dat t wel heel handig is op t werk ;) dus dat ga ik voortaan meenemen naar het werk.

    Ja het kon nog spontaan dicht groeien. Maar zelf zie ik die kans heel klein omdat t een paar maanden terug nog niet dicht was. Maar we zullen zien. ;) Morgen met haar naar CB. Ben heel benieuwd hoe veel ze gegroeid is. Qua kg denk ik niet zo veel want ze is de hele dag druk in de weer :roflmao:
     
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oh kijk! Hier werkt dan een boterham toch het beste. Kan ik makkelijk achter de pc opeten. :|

    Nee snap ik, en je kan er maar beter vanuit gaan dat het nog niet dicht is. Kan het altijd nog meevallen!
    Succes! Ja op gegeven moment groeien ze niet meer zo hard.
     
  8. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    @Meisje93 ik nam eerst ook altijd brood mee omdat het makkelijk was maar sinds gisteren ben ik om. ;) Maak het de avond van te voren al klaar.

    Vanochtend bij het CB geweest. F. Weegt 8890 gram en is 74cm. Qua gewicht niet veel aan gekomen. 300 gram in 3,5 maand. Maar goed ze is dan ook volop in beweging. En zolang ze goed eet en drinkt vind ik dat niet het belangrijkste.
    Ook weer prikjes gehad, zo zielig. L was ook mee en zijn gezichtje betrok helemaal en had tranen in de ogen. Toen ik vroeg wat er was zei die: “mama ik vindt het zo zielig voor F.” ❤️ Mijn moederhart brak toen eventjes. Zoveel liefde voor zijn zusje. ❤️
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Mama1504 oh super! Heb nu wel toevallig 2 salades bij de boodschappen meebesteld .

    Oh dat is zeker niet veel, maar net wat je zegt ze bewegen nu zóveel!
    Ah super lief! En zo schattig om te zien.
    Hopelijk blijft die liefde ook bij ze. :)
     
  10. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Nou zeg, heb ik helemaal niet meer terug gereageerd :eek: Terwijl ik wel alles gelezen heb. Het zal de drukke mindere week wel zijn geweest. Pak zo ff m'n laptop erbij, dat is makkelijker typen :p
     
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Betrap ik mijzelf ook wel eens op.
    Lees ik het even gauw door op een wat een drukker moment en dan vergeet je het volkomen. :p
     
  12. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Haha, gelukkig ben ik niet de enige die dit heeft ;) Maar dat is het precies ja.
     
  13. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Meisje93 nja, afvallen is beter dan aankomen ;)

    Mare dat is wel een flink verschil ja. Dat F nog niet echt wil rollen o.i.d. heeft ook z'n voordelen. Dan kun je nog eens rustig iets doen zonder dat je achter de kleine draak aan moet zitten :p

    Ja inderdaad doorzetten. Je merkt echt na een paar keer al verschil. Ben benieuwd of je het wat vindt als je het gaat proberen.

    Ja zwart is zeker stoerder, met alles eigenlijk wel :D Mare ik hier ook. Je kunt er zo ongelooflijk veel mee. Hebt vrijwel geen beperkingen en dat geeft echt vrijheid.

    Verwacht dat ze deze week of volgende week haar eerste stapjes echt gaat zetten. Sinds zaterdag gaat ze steeds van kruipen op handen en voeten (net als mowgli uit Jungle Book in de olifantenmars), naar hurken en dan staan. Leuk dat ze het vindt en trots dat ze is :D Ook lukt lopen aan 1 hand al erg goed. We wachten geduldig af :p

    @Mama1504 ohh lekker hoor een zelfgemaakte salade. Lukt het nog steeds om dat vol te houden? Is inderdaad een gezonder alternatief voor brood.

    Snap dat je die ziekenhuis bezoeken zat bent ja. Ik ben heel erg benieuwd. Zal duimen voor positief nieuws, maar dat heeft de afgelopen keren ook niets opgeleverd. Ja dat is zeker een geruststelling. Maar ze wilde er wel wat aan doen toch als ze er nog last van had?


    Hoe is het met afvallen gegaan bij jullie vorige week? Ben hier helaas 0,2 kilo aangekomen. Stond de hele week eigenlijk al stil en omdat we twee feestjes hadden en we niet thuis aten werd het flink ongezond. Twee keer een barbecue in de week is echt niet goed. Dus deze week maar extra m'n best doen. Baal alleen dat m'n vriend me niet steunt. Die wil alleen maar de hele dag door ongezond eten. Zo irritant. Eten we friet vanavond? Eten we dan morgen friet? Is het eindelijk al je cheat dag. Komt hij met twee zakken chips aan, ja eentje is voor jou. Terwijl ik notabene zeg dat ik het niet wil en niet mag. Ik word er zo moe van.. :(
     
  14. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    @Sylva gebeurd mij ook hoor. Dan lees ik even snel als ik even tijd heb en dan moet ik ineens weg. En dan vergeet ik het :confused:

    Oeh dus ze stapt bijna. Leuk als ze er zo’n lol in hebben. Geweldig om die koppies dan te zien. ❤️

    Er last van heeft ze niet. De symptomen waar ik op moet letten zijn er niet. Zoals: TE moe zijn om te huilen (F krijst nog als de beste :roflmao:), TE moe om haar fles leeg te drinken is ze ook niet (drinkt de fles tot de laatste druppel). Wel is verder heel snel moe. Moet eigenlijk om de twee uren wel echt rusten/slapen. Maar ik weet niet of dat er mee te maken heeft of dat het leeftijd gerelateerd is. Ach dan leg ik der eventjes op bed in alle stilte en dan is ze er met een uurtje ook weer. Dus denk niet dat ze er last van heeft. Maar inderdaad als het er nog zit dan zoeken ze dat in een ander zh uit waar het zit, hoe groot het gaatje is. En dan willen ze er met haar kleuterjaren een parapluutje plaatsen. Nou ik vind alles prima! Ze keren haar maar binnenste buiten. ;)

    Wat afvallen betreft: ben ik ook weer aangekomen. Maar had afgelopen weekend een feestje, gezellig avondje met vriendinnen en gisteren spontaan uit eten met mijn schoonmoeder. En ik wil er buitenshuis niet te veel mee bezig zijn (iets met ook nog willen leven ;)) maar ach vandaag en deze week weer even streng.
    Dit wat ik doe is goed vol te houden. Heb absoluut geen snaai en honger gevoel. Dus dat is een pluspunt. :thumup:
    Ik mis het brood helemaaaaaal niet. Ook de aardappelen niet :p al zagen de gebakken aardappeltjes voor de kids en manlief er wel heel lekker uit vanavond. MAAR heb niets gehad :thumup::p
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva dat sowieso! Weegschaal was lief vanochtend. 400gr eraf.

    Het heeft zeker zijn voordelen! Ach het komt vanzelf wel die lichamelijke beweging. Ze heeft er ook totaal geen interesse in, dus ze heeft geen last van frustratie. :p
    Heel soms rolt ze van buik naar rug, maar dat gaat per ongeluk. Dus die tel ik nog niet mee.
    Alleen dat drinken...

    Oeh spannend!! Ze komt al een heel stuk ja.
    E. liep met 14,5 maand los.

    Ah wat balen dat je aangekomen bent. Maar dan valt 200gr nog mee. :)
    Zeker irritant! Maakt het voor jou ook zwaarder/moeilijker.

    @Mama1504 balen van het aankomen maar snap je helemaal!
    Als ik ga uit eten, ga ik ook uit eten hoor.
    Veel succes weer deze week! :thumup: knap dat je de gebakken aardappeltjes kon laten staan
     
  16. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    @Meisje93 komt vanzelf. Straks komt er een dag dat ze het ineens kan. Zolang zijn frustratie heeft prima toch?

    Zo liep L al met deze leeftijd, en toch geniet ik nog dat F het nog niet doet. Zo lekker afhankelijk nog! Extra genieten :p

    Jaja half 4 en ik zit nog op.. F spuugt steeds alles eronder. Als ze het kwijt is, is ze vrolijk, maar zodra er maar 1 kik is, weet ik dat er meer komt dus kan beter beneden blijven zitten o_O ben bang dat als ik haar op bed ik WEER het hele bed kan verschonen + F helemaal kan wassen. Wordt een lange dag. L moet namelijk morgen weer naar school en manlief heeft nachtdienst dus die is niet eerder thuis dan 6 uur :cry:

    Zal zo toch een poging doen. Ben kapot!
     
  17. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Mama1504 precies! Het zou een probleem zijn als ze wel gefrustreerd zou zijn.

    Haha! Nog even lekker klein houden. ;)
    Denk dat hier F ook niet sneller zal zijn dan E.

    Och och. Veel sterkte meis! Heb je wel wat kunnen slapen vannacht?
    Sterkte en succes vandaag!
     
  18. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Mama1504 haha ja dat klinkt ook bekend :p

    Ja, ze gaat zo hard ineens. Heel bizar hoe je elke week weer een ander kindje kan hebben. Het is inderdaad geweldig om haar zo te zien, dan weet je dat je een gelukkig kindje hebt

    Hartstikke fijn dat ze er tot nu nog echt geen last van lijkt te hebben. Dan maak je je ook niet snel ongerust. Dat vele slapen kan inderdaad bij de leeftijd horen omdat ze nu heel actief is en dat kost energie. Maar sommige kindjes slapen ook gewoon wat meer dan gemiddeld, daar is verder niets mis mee. J slaapt hier bijvoorbeeld minder dan gemiddeld, maar ze doet het er prima op. Maar begrijpelijk, het fijnste is natuurlijk als ze het gewoon niet meer heeft en je weet dat het helemaal goed zit.

    Oepsie, haha :roflmao: Dus exact hetzelfde als hier :p We blijven vooralsnog dus gelijk opgaan. Mare dat buitenshuis dat vind ik dus ook. Want dan kan je gewoon echt helemaal niets. En andere gaan zich niet aanpassen aan jou, dus dan is het even een weekje minder. Pech dan maar, trekt de volgende week weer bij. Super dat je het zo goed weet vol te houden, heb hier ook nauwelijks snaaitrek meer. Merk wel dat suiker hier echt de boosdoener was. Mare jij bent dus echt volop de koolhydraten aan het tellen. Wat eet jij dan in de plaats daarvan? Brood vervang je door salades, maar wat nog meer? En wat eet je in plaats van aardappelen?

    Och meid, wat een drama nacht heb je gehad. Nog wel een beetje kunnen slapen? Succes vandaag en beterschap voor F!

    @Meisje93 kijk dat is nou eens mooi! :D Lekker bezig! :thumup:

    Zo is dat. Als ze het allemaal prima vindt en geen last heeft van frustratie dan is het toch prima. Dan zit ook geen haast achter. Wanneer moet je weer naar het CB met F? Kan me voorstellen dat dat slechte drinken je ergens wel dwars gaat zitten.

    Ja heel spannend! :D Zijn ook lekker aan het oefenen met wandelen. Dan loopt ze aan twee vingers echt de hele tuin door, naar de woonkamer, naar de keuken en weer terug. E was er dus ook lekker vlot bij :D

    Het is er alweer af, vanochtend gaf de weegschaal - 0,5 kilo aan :roflmao: En ja 0,2 kg aangekomen valt inderdaad mee, het had altijd erger gekund :rolleyes: Het maakt het zeker zwaarder. Mja, ik ga echt niet opgeven omdat meneer ongezonde meuk wil eten. Als het maar een beetje laat aan het worden is roept hij direct McDonalds dan maar, friet bestellen? Nou nee, gewoon koken ja.. :confused: Zucht.. :(
     
  19. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    @Meisje93 inderdaad dan wordt t een probleem ;)

    Ben half 5 op bed gegaan ongeveer. Toen leek het rustig met overgeven. Dus hebben nog 2,5 uur geslapen. Want ja 7 uur ging t wekkertje weer :( voel me nu echt een zombie. kom nergens aan toe. Moet de was van afgelopen nacht eigenlijk nog ophangen :confused:

    @Sylva precies! Ja ik koolhydraatarm en vet rijk. Avondeten is vaak vlees en groenten, niet echt een vervanger er voor. Maar ja at eigenlijk nooit echt aardappelen. 1 maar dat was t ook. Vind t niet lekker.. ;) dus scheelt weer. ;)

    F heeft nergens meer last van gehad. Wel gevaarlijke hikjes. Zo klinkt t in ieder geval ;) maar weer vrolijk als wat. :)
     
  20. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Mama1504 hmm, ok. Gekookte aardappelen zijn ook niet echt lekker nee. Maar dan mis je het in ieder geval ook niet en dat scheelt inderdaad. Ik vind koolhydraatarm eten echt zo'n gedoe. Als het om eten gaat ben ik echt enorm lui. Vind koken al helemaal niks, laat staan dat ik voor alle maaltijden me moet gaan uitsloven :rolleyes:

    Misschien moet je voor vandaag ook gewoon niet teveel van jezelf eisen. Laat die was lekker en doe dat morgenochtend. Vergeet hier geregeld een hele was en de volgende ochtend ruikt hij als ik hem uit de wasmachine haal nog hartstikke fris. Doe lekker rustig aan voor zover dat mogelijk is en lekker op tijd naar bed vanavond. Wel fijn dat het met F weer beter gaat. Waar ze dan last van heeft gehad? Iets verkeerd gegeten?
     

Deel Deze Pagina