Juli 2017 groepje, door tot volledig roze! Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mama1504, 14 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Meisje93 dan ben je toch jaloers of niet als ze bij oma beter slaapt? Vraag me dan toch af wat daar de oorzaak van is. Ja, zal vanzelf wel komen dat ik het fijn vind als ze er een dagje niet is. Maar wanneer is natuurlijk de vraag. Kijk nu alweer op tegen morgen.

    Hoe was het bij het cb? Ik ben benieuwd wat ze er van vonden. Snap dat je benieuwd was naar haar gewicht en lengte. Groeit ze een beetje goed en gaat het inmiddels al wat beter?

    Inmiddels loopt J alsof ze het al weken doet :roflmao: Ze gaat als een speer en probeert zelfs als stukjes te rennen, mja dat lukt natuurlijk nog niet zo super :p Het komt vanzelf met F! Denk dat ze er ook wat meer zin in heeft als ze wat lekkerder in haar vel zit. Wat heeft het cb daarover gezegd trouwens, neem aan dat ze dat ook hebben gevraagd?
     
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva mwah thuis was E. ook een goede slaper. Ik zou wel mega jaloers zijn als F. supergoed zou slapen bij oma. Die slaapt nl. niet echt superveel.
    Vaak zijn het de indrukken. Bij oma is het allemaal anders, verbruiken ze vaak meer energie. Resultaat: meer slapen. ;)
    Dat is niet goed hoor, dat je er zo tegenop ziet. Hoe is het gegaan vandaag?

    440gr. Gegroeid in 2 maanden. Hoofdje blijft ook nog klein. 80mm gegroeid.
    Ik had nu een andere, en die vond het allemaal niet zo zorgwekkend.
    Ze zit nog in de gemiddelde zone, maar lijntje is wel wat aan het afbuigen.
    Vandaag drinkt ze weer goed, maar wilt ze weer geen vaste voeding. :rolleyes:
    Blijft een eigenwijzert. Ook nog eens verkouden erbij geworden, vermoed dat ze daardoor niet lekker in haar vel zit. Bijna de hele nacht opgelopen. En nu overdag is het ook een drama. :$
    Vanochtend ook weer bij de dokter geweest, vanwege haar ontlasting.
    Weer andere medicatie. Maximaal 3 weken aankijken. Bij geen verbetering, direct doorverwijzing naar kinderarts. Allemaal telefonisch overlegd met kinderarts.

    Ahh wat leuk, en al willen rennen. Wauw.
    Zeggen ze niks over. Vind het wel apart hoor dat ze nog helemaal niks doet.
    Maar ach, komt vanzelf wel. :)
     
  3. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Meisje93 dat is wel fijn hoor dat ze thuis ook goed sliep. Hier was dat eerst ook zo, maar op het moment is het al 3 weken ellende. Ze sliep daarvoor zo'n 2,5 tot 3 uur en dan kon ze er de hele dag verder mee door. Nu is het na drie kwartier of een uur klaar en zet ze het op het krijsen en schreeuwen. Vervolgens is ze aan het einde van de dag helemaal op en is ze zo jengelig en huilerig dat je er helemaal niks mee kan. Tussendoor nog een keer op bed leggen heeft ook geen nut, ze slaapt toch niet. Ben een beetje ten einde raad :( CB zegt dat het bij der leeftijd hoort en ze last heeft van verlatingsangst.

    Het zou heel goed kunnen ja dat ze door die verkoudheid even minder in haar vel zit waardoor ze niet wilt eten. Hopelijk is dat snel voorbij en levert het wat verbetering op. Zou wel enorm fijn zijn als ze zo ineens goed eet en drinkt. Scheelt voor jou ook flink wat kopzorgen denk ik.

    Jeetje zeg, het blijft wel aanpoten met die ontlasting :( Hoe lang duurt het ongeveer voordat het effect moet hebben? Merk je al iets van verbetering? Ik hoop zo dat dit wel wat gaat doen voor haar. Stel nou dat het werkt, wat is dan de volgende stap? Mag ze dit dan blijven gebruiken of is dit tijdelijk?

    J wandelt inmiddels lekker door. Het is normaal voor haar geworden, zo bizar hoe dat in een week gebeurt. Het komt wel goed met F dat weet ik zeker. Ieder kindje doet het op z'n eigen tempo en ze is er duidelijk nog niet aan toe. Helpt natuurlijk ook niet dat ze niet lekker in haar vel zit. Als het straks beter gaat zal ze echt wel ondernemender worden.


    Hoe gaat het met de kilo's meiden? Hier vorige week tot grote verbazing 1,1 kilo afgevallen. Die zag ik echt niet aankomen omdat het de twee weken ervoor flink langzamer ging met -0.2 en -0.5 kilo. Zit gewoon al op -8.7 kilo! Wilde begin december 10 kilo kwijt zijn, maar dat ga ik wel voorbij op dit tempo. Echt bizar, had dit niet verwacht. Nog maar -1.3 te gaan..
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva oeps helemaal niet meer gereageerd zie ik. :oops:
    Zal het vandaag nog doen!!
     
  5. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Meisje93 haha dat geeft niet hoor! ;) Rustig aan! :D
     
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva och jeetje dat is wel erg pittig ja! Hoe gaat het nu inmiddels met de middag slaapjes?
    Ik kan mij wel heugen dat E. een moeilijke periode had rond de 14 maanden. Geen idee waarin dat uitte, maar weet wel dat het toen behoorlijk pittig was..

    De nieuwe medicatie is een wondermiddel! :D
    Ze drinkt weer en goed ook. Er gaan zelfs soms flessen van 150/5 in. Maar meestal drinkt ze 120/4 weg. Wat een verschil zeg! Groente en fruit gaat nu wel wat minder. Maar ach ze krijgt iig weer voldoende vocht binnen.
    Ik mag zelf een beetje spelen met de medicatie. En de meeste kindjes groeien er vanzelf overheen zodra ze gaan lopen. Dus laten we het hopen.

    Ja bizar heh hoe snel dat kan gaan!
    Ik hoop het, inmiddels is ze 8,5 maand en doet ze nog steeds vrijwel niks.
    Soms ga ik toch wel twijfelen of dit wel goed is. :rolleyes:

    Oh wauw wat gaat het afvallen goed bij je zeg! Goed bezig. :thumup:
    Hier staat het stil, maar eerlijk gezegd doe ik er ook niet veel aan. Let wel een beetje op, maar ben niet heel streng ofzo.
    Moet het weer hoognodig gaan oppakken.
     
  7. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Meisje93 ja nog steeds prut eigenlijk. Ze slaapt wel sneller in, maar ze is nog altijd binnen het uur weer wakker. Bij oma had ze wel weer twee uur geslapen gisteren. Echt zo jaloers hoor! Zou het zo fijn vinden als ze dat thuis ook deed. Blijf ergens nog wel optimistisch dat het beter gaat worden. Ze is in ieder geval zelf nu wel een stuk makkelijker, dus het gaat vooruit.

    Wat fijn dat de medicatie aanslaat! Groente en fruit zijn nu ook nog geen must voor haar, zolang ze haar melk maar binnen krijgt. Vast eten wordt pas echt belangrijk vanaf 1 jaar en zover is ze nog lang niet. Super dat je zelf mag sturen qua medicatie, dan heb je in ieder geval een tevreden meisje nu! ;)

    Hoe lang heeft ze nu totaal moeite gehad met die ontlasting en slecht drinken? Ik vermoed dat het gewoon enorm veel energie van haar heeft gevraagd en ze daarom niet veel heeft gedaan. Ze krijgt nu de tijd om aan te sterken en dan komt het denk ik echt wel. Kan me wel voorstellen dat je begint te twijfelen. Het CB heeft er niets van gezegd toch? Misschien anders toch ff een keertje aankaarten? Voor je eigen gemoedsrust.

    Het afvallen wisselt hier wel hoor :p Ik heb wat onrustige weken op het moment omdat ik erg last heb van PDS. Zit dus regelmatig verstopt en dat helpt niet echt met de weegschaal op m'n weegmoment :( Mja, ben al blij dat de -10 kilo in de buurt is. Jij bent de motivatie een beetje kwijt zo te horen. Hoe komt dat zo? Het ging toch juist hartstikke goed? Niet opgeven hoor! :(
     
  8. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva heh wat vervelend. Een uurtje is niet veel nee.
    En dan extra frustrerend als ze bij oma wel langer slaapt. Hoe vind je het nu, als ze een dagje bij oma is?

    Daarom, zo blij dat ze weer goed drinkt. En ook blij wordt als ze de fles ziet ipv huilen.

    Oei dat weet ik niet meer. Denk het slechte drinken toch wel zo'n 2-3 maanden. Als het niet langer is. :rolleyes:
    Nope CB heeft niets gezegd, maar waren eigenlijk alleen maar in gesprek over haar voedingspatroon.
    Ze is tevreden, raakt ook niet gefrustreerd dat ze het niet kan ofzo.
    Zal wel bij haar horen. :roflmao:

    Heh wat vervelend dat je daar zo'n last van hebt. Echt super knap hoor dat het zo goed gaat bij jou.
    Ben een beetje de motivatie kwijt. En deze tijd van het jaar helpt ook niet mee. :p met al dat speculaas:|
     
  9. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Op verzoek van @Sylva heropend.
     
    Sylva vindt dit leuk.
  10. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Thanks! :D
     
  11. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Zo dan, toen was ik ineens van de aardbodem verdwenen :oops:

    @Meisje93 ze slaapt nu tussen de 1,5 en 2 uur, dus het gaat gelukkig beter. Vind het nu trouwens echt heerlijk als ze een dagje bij oma is. Het is zo fijn om even nergens rekening mee te houden behalve met mezelf. Mis haar natuurlijk wel, maar weet ook dat ze het super naar haar zin heeft bij oma.

    Hoe gaat het met jou en met E en F? F gaat rap naar een jaar nu zeg, wauw! :eek: Gaat het nog steeds super met drinken? En is ze inmiddels al wat ondernemender? Ik hoop dat alles bij jullie helemaal goed gaat ;)

    Kan je hand schudden met het gebrek aan motivatie om af te vallen. Hoe gaat het nu bij jou? Heb hier zo'n 1,5 maand op een plateau gezeten waardoor ik weer enorm ging snacken :oops: Kwam gelukkig niet echt aan, maar voelde me er niet fijn bij. Nu sinds vorige week weer netjes aan het opletten en ben zowaar 0,8 kilo afgevallen. Ben alleen erg bang dat het volgende week weer stil staat :( Moet ergens de positiviteit weer zien te vinden :p

    @Mama1504 hoe gaat het met jou en de kids?
     
  12. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva oh dat is lekker inderdaad. Fijn dat het weer beter gaat.
    Wat goed dat het nu wel goed voelt om haar even een dagje bij oma te brengen. Voor J. en oma ook leuk. :)

    Met E. gaat het goed, die wordt echt al een kleuter. Erg leuk. Nog 2,5 maand en dan mag ze naar de basisschool toe.

    Met F. gaat het ook goed. Drinken gaat ook een stuk beter. Kwam nu ineens wel 2x per nacht voor een fles maar dat begin ik wel zat te worden. Ben maandag begonnen met kleinere flesjes in de nacht en dat gaat tot nu toe goed. :thumup:
    Nope, nog steeds niet ondernemend. Ze kan nu aardig zelfstandig zitten. Maar verder doet ze nog niks.

    Heh wat vervelend dat je je motivatie kwijt bent. Zag dat je je had aangemeld in het afvallen topic. Ik ga daar pas in januari actief in zijn. Ga mij niet plagen met al die feestdagen. :p
    Maar hé je bent al 11 kilo kwijt! Echt superknap.
     
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ☆ en fijne feestdagen allemaal natuurlijk! ☆
     
  14. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Meisje93 oh wauw wat gaat dat ineens rap zeg! Begint E dan met halve dagen op school? Wat gaat ze het naar haar zin hebben! :D Die komt straks met hele verhalen weer thuis!

    Dat is wel even pittig dat F weer in de nacht komt. Heeft ze vaste tijdstippen waarop ze wakker wordt? Ze sliep altijd door toch? Dan snap ik wel dat je hier even niet zo happy mee bent. Hopelijk kan ze snel weer zonder! ;) En zelfstandig zitten is al heel mooi! :D Als ze dat kan kan ze gaan oefenen met tijgeren enzo, even spieren trainen!

    Ja, het is dramatisch met die motivatie vooral deze maand :rolleyes: Snap je helemaal! Ik ga er tijdens kerst en oud en nieuw ook niet echt op letten, maar daarbuiten wel. Het is deze maand geen freepass om weer aan te komen zegmaar :p Ja, ik ben er ook enorm blij mee! Pas weer in m'n oude kleding van voor de zwangerschap :thumup:

    Jij en iedereen die hier soms nog even komt spieken ook fijne feestdagen! ;)
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva nou echt heh. Ze gaat eerst 3 woensdagochtenden oefenen en daarna gaat ze op maandag en dinsdag een hele dag en op de woensdag een halve.
    Na de zomervakantie helemaal mee in het rooster.
    Ja dat denk ik ook! Heeft ze nu al met de peuterspeelzaal. :)

    Ja meestal tussen 23-24u en tussen 3/4u
    Ze heeft doorgeslapen tot zo'n 6 maanden en daarna kwam ze 1x voor een fles. Nu dus 2x en daar heb ik niet zo'n zin in natuurlijk. En vind het ook wel tijd dat ze weer eens door gaat tukken.
    Maar sinds gisteren drinkt ze weer haar flessen niet leeg. :confused: zal wel aan de drukke dagen liggen.
    Nou inderdaad, ze moet nog heeeeel veeeel spieren gaan trainen. :roflmao::roflmao:

    Oh wat super zeg, dat geeft je dan weer nog meer motivatie. Echt super knap van je!

    Thnx!
     
  16. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Meisje93 spannend hoor! Dat ze al op de psz zit maakt de overstap naar school wel een stuk makkelijker denk ik. Dat is nog best rustig aan volledig mee dan of niet? Wanneer wordt ze 4? Haha, dat geloof ik ;) Doet ze ook al aan bij vriendjes/vriendinnetjes spelen of is dat nog net een stap te ver?

    Hmm.. Tja ik gaf met 10 maanden volgens mij nog een droomvoeding om 23.00 uur dus dat is zo gek niet. En ze zeggen dat als kindjes ineens weer 's nachts komen ze dat extra even nodig hebben vanwege de ontwikkeling. Wie weet gaat ze wel ineens heel hard zo. Lijkt me wel lastig. Dat kan natuurlijk ook zo zijn ja. Het is wel een onrustige maand alles zo bij elkaar. Haha, nou ik vind dat ze goed bezig is met trainen! ;)

    Hoe gaat het met jou en de fysio enzo? Doe je dat nog of al mee gestopt?
     
  17. Seabert1

    Seabert1 Actief lid

    18 jul 2017
    437
    271
    63
    Vrouw
    Ik was al een tijd niet meer op t forum geweest.
    Ik ben weer op roze :)
    Met mijn zoon gaat het super goed. Ik ben benieuwd hoe hij het zal vinden om grote broer te zijn.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    PBV vindt dit leuk.
  18. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva ja denk het ook. En ze kent al een paar kindjes die straks in haar klas komen.
    Ze word 6 maart 4 jaar. Maar ze komt in de 0 klas eerst.
    Nee dat nog niet, wel 2x bij een nichtje gespeeld. Ga er nog even niet aan beginnen hoor. :p

    Ah oke, ook als het al zo'n 4 maanden duurdt?

    Nope, gestopt met fysio. Hielp niet echt meer.
    Maar het gaat wel aardig moet ik zeggen. Wordt wel steeds sterker, we gaan het zien. :)
    Nu al een maand last van mijn enkel. :confused:
    2 weken geleden bij huisarts geweest, die vermoedde overbelasting oid. Moest terug komen als het weer erger werd. Maar moet nog steeds een afspraak maken. :$

    @Seabert1 wat leuk! Gefeliciteerd met je zwangerschap.
     
  19. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Seabert1 wat fijn dat het zo goed gaat met je zoontje. En wat leuk dat je opnieuw zwanger bent! Gefeliciteerd! :D Ik wil ook heel graag voor een tweede gaan, maar m'n vriend ziet het helaas om praktische redenen nog niet echt zitten.

    @Meisje93 dat is helemaal leuk! Ik snap het, ze stroomt eigenlijk een beetje laat in. Haha :roflmao: Gaat een beetje snel anders hè? M'n nichtje zat eerst bij een gastouder en ging van daaruit al bij andere kindjes spelen en toen was ze iets ouder dan 2,5, dus vandaar m'n vraag :p

    Hmm, dat duurt wel wat lang. Heeft hier max 3 weken geduurd. Dan is dat het niet denk ik.

    Mooi dat het met je rug nu goed gaat. Alleen wel shit van je enkel. Gaat het ene beter zit je weer met het ander :( Wat vervelend zeg. Iets bijzonders gedaan waardoor je zo'n last hebt? Ik ken je probleem. Heb hier al 2 maanden een verwijzing voor de fysio voor een overbelaste pees, maar het komt er steeds niet van om een afspraak te maken :$
     
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva ja krap 4 maandjes naar school en dan alweer zomervakantie natuurlijk.
    Oh dat is al vlot! Dat had E. niet gedurfd hoor. Haha.

    Ach ik ga het wel zien, ze komt gewoon om de 4u net als overdags dus.

    Haha ach ja, soms grap ik dat ik oud begin te worden. Althans mijn lichaam.
    Nope niet dat ik weet, ja gek is dat heh.
    Hier klaagt man ook wel eens, bel dan als je zoveel last hebt.. :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina