Juli 2017 groepje, door tot volledig roze! Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mama1504, 14 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Meisje93 ben benieuwd hoe E ermee omgaat. Kan me best voorstellen dat ze het niet zo leuk vindt dat de zomervakantie er ineens tussen zit. Haha ja echt hè, dat vond ik ook al. Mja, ze vond het leuk dus waarom niet. Ging ook al vanaf een half jaar naar de gastouder, dus ze was ze wel gewend.

    Misschien is ze toch ergens ook wel toe aan meer vaste voeding overdag. Alleen zo jammer dat ze daar ook niet zo enthousiast van is.

    Haha :roflmao: Nou ik heb een keer héél lang geleden gelezen dat je lichaam verandert na de 25 jaar dus wie weet :p Wel gek dat je dit ineens hebt ja. Haha, ja daar heeft hij een punt. Mare soms heb je er gewoon geen tijd voor of zin in door alle drukte.
     
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva ja ben ik ook benieuwd naar! Ze heeft nu natuurlijk ook 2 weken vakantie van de psz. Maar heb haar er nog niet over gehoord. Papa thuis heh. ;)
    Ja dat scheelt ook natuurlijk, en E. is nog best wel een schijtert hoor haha.

    Ja wie weet, ga de strijd maar weer eens aan. :D gisteren wel een hele goede dag gehad. Half potje fruit, heel potje groente en zelfs een hele boterham! (Voor het eerst)
    Vandaag weer half potje fruit en een half potje groente en verder niks...

    Haha zou niet best zijn als dit blijvend zou zijn. :roflmao:
    Precies! Je zet jezelf vaak op de 2e of 3e plek.
     
  3. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Meisje93 papa's thuis scheelt altijd een hoop! :thumup: Dat merk ik hier ook enorm. Het komt vast wel goed met E als ze eenmaal een beetje gewend is. Het is ook wel wat als je ineens allemaal andere kindjes om je heen hebt die je helemaal niet kent.

    Wauw, netjes hoor een hele boterham! Haha, het kan niet elke dag feest zijn :p Vind het wel netjes dat ze toch elke dag een deel van haar groente en fruit hapje eet. Tot een jaar is melk sowieso de hoofdvoeding, dus alles wat ze extra binnen krijgt is mooi meegenomen. Had je ook al gewoon stukjes groenten geprobeerd, zo in het handje? Misschien vindt ze het dan interessanter?

    Haha :roflmao: Nee dat is wel zo. Maar ik denk dat er ergens wel iets van waarheid in zit. Ze zeggen niet voor niks bij veel dingen, je bent geen 25 meer hoor! :p Hoop wel voor je dat het niet zo erg wordt dat je helemaal niks meer kan. Lijkt me lastig met je werk.

    Dit is zo waar hè! Je cijfert jezelf eigenlijk constant weg als alles om je heen maar gewoon goed gaat.
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva oh vast wel. Maak mij daar absoluut geen zorgen om. Ze past zich goed aan. 1ste keer naar psz ging ook top. Als het aan haar lag moest ik direct weer weg.

    Stukjes groenten en fruit heeft ze geen interesse in. Maakt ze een bende van. Babykoekjes hoeft ze ook niet. Zit ze ook alleen maar mee te klooien.
    Vandaag heeft ze veel vast voedsel op maar te weinig vocht denk ik.
    Ontbijt: 1 boterham tussendoor: 100gr. Fruit lunch: 1 boterham en denk zo'n 40cc diksap avond: 200gr. groente. Avondfles 100cc.
    Rietjesbeker lukt goed nu, maar weinig interesse om veel te drinken.

    Nou zeg dat! Dan kan ik helemaal gaan stoppen.
    Maar nee, komt vast goed. We blijven positief heh! :D

    Gaan jullie nog weg morgen?
     
  5. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Meisje93 nou ook lekker dan! Haha :p Was dat niet moeilijk voor jou?

    Vind het zo apart dat het steeds zo wisselend gaat bij haar. Het is een beetje alles of niets. Ze kan het allemaal wel. Wel fijn dat een rietjesbeker lukt! Ben je nog bij het CB geweest in de tussentijd?

    Precies! Met doem denken schiet je ook niets op.

    Wij hadden een feestje! Was super gezellig. Zijn jullie nog weggeweest?

    Gelukkig Nieuwjaar allemaal! ♡
     
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva nee totaal niet! Maar ik ben vrij nuchter.

    Nou echt heh. Kan totaal geen hoogte van haar krijgen. Brood gaat nu iig al een stuk beter. Vanmiddag wilde ze geen brood maar heeft ze zo'n 90-100cc melk op.
    Nope nog niet langs geweest. Kreeg toen al nauwelijks advies. Want tja er zijn nou eenmaal kindjes die niet zo graag stukjes eten. :rolleyes: en moest zelf maar kijken.....:|
    De oudste was zo totaal anders. Die deed alles volgens het boekje qua eten, slapen en drinken. :roflmao:
    En nog steeds een voorbeeldig kind moet ik zeggen. Tuurlijk heeft ze haar streken hoor.

    Gezellig! Hier thuis visite gehad. Geen zin om met 2 kids te zeulen en moest vroeg op om te gaan werken.
    Gezellige jaarwisseling gehad.

    En het is alweer 2020!
    Dat het maar weer een mooi jaar mag worden.
     
  7. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Meisje93 aaah mag ik wat van jouw nuchterheid lenen dan? :D

    Lastig hoor. Kan me voorstellen dat je het zelf wel fijn zou vinden als het allebei nou eens goed zou gaan. Wat is dat cb bij jou enorm vervelend zeg.. :confused: Natuurlijk is elk kindje anders, maar advies om stukjes of wat dan ook te kunnen stimuleren zou wel leuk zijn. Moeten er dan maar vanuit gaan dat het uiteindelijk toch goed komt. Hahaha :roflmao: Ach streken horen erbij, die krijg je gratis en voor niks :p

    Dat snap ik helemaal! Het moet wel allemaal leuk blijven. Als je het maar naar je zin hebt gehad, dan is dat wat telt toch?

    Op dat 2020 een heel erg mooi jaar mag worden! :thumup:

    J was gisteren 1,5 jaar. Ik kan er echt niet bij hoe snel dat voorbij is gevlogen. Ook als je haar ziet en hoort praten. Ze is zo ontzettend wijs. Ben zo enorm trots op haar! ♡
     
  8. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva ja hoor! Al kan ik soms ook pietluttig zijn hoor. :p
    Hoe ouder ze worden, hoe beter ik haar los kan laten hoor.
    Bij F. heb ik die nuchterheid nog niet dus.

    Ja mis echt onze vorige kinderarts. Dat was zo'n schat. Dit team is echt niks. Ben blij als ik weer weg ben. :p
    Vriendin hoor ik er ook al iedere keer over klagen. Nemen problemen ook niet serieus op.
    Maar ach, volg mijn eigen gevoel wel. Zoeken nu gewoon wat haar aanspreekt. Qua vast eten gaat het al wel wat beter. Nu nog proberen om van de potjes af te komen.
    Precies! Zou ook niet heel goed zijn, als je kind helemaal geen streken heeft.

    Nou heh, ongelooflijk hoe snel het allemaal gaat. Ah zo leuk. Kan ze al veel woordjes zeggen?
     
  9. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Meisje93 hmm.. Dan ligt het toch niet helemaal aan mij haha :roflmao: Had al een vermoeden dat leeftijd daarin een grote rol speelt. E redt zich prima, maar F is nog zo jong!

    Mag je niet nog een afspraak maken bij de kinderarts dan? Ik vind het ook maar raar dat er zo'n verschil zit in verschillende consultatiebureaus. Heb hier nu in twee woonplaatsen (vorige en huidige) alleen maar goede ervaring eigenlijk. Enige minpunt was dat ze me met de borstvoeding geen goede adviezen gaven, maar dat hoor je vaker. Maar dat het ene cb zo betrokken is bij alles en het andere denk ajuu zoek het zelf maar uit, heel bijzonder. Zou toch niet zo moeten zijn.

    Heb je al geprobeerd om vaste voeding en een potje te combineren? Dat je dan eerst vaste voeding aanbiedt en wanneer ze haar interesse daarin kwijt raakt over gaat op een potje. Ik denk dat ze uiteindelijk gewend raakt aan het idee van de vaste voeding en dan steeds minder een potje nodig heeft.

    Ze heeft ondertussen wel een aardige vocabulaire ja :eek: We zaten net even te tellen, maar zijn uiteindelijk de tel kwijt geraakt. Soms zegt ze ook gewoon al twee-woord zinnetjes. Ze is echt een bijdehante dame! :D
     
  10. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva ja dat is het echt. Ze kunnen zich al goed redden, dus dan komt dat loslaten ook steeds meer in beeld. :)

    Die kinderarts werkt er helaas niet meer, en de nieuwe heb ik niet echt een goede klik mee helaas. Wat fijn dat jij wel goede ervaringen met ze heb! Had ik met E. ook. Maar daar ging alles volgens het boekje.

    Nog niet echt. Vergeet iedere keer zoutloos te koken. Ze krijgt af en toe een patatje uit de AF. In de potjes zit ook grof eten. Ze is voornamelijk gek op alles met tomatensaus. Wil die zelf binnenkort gaan maken en invriezen.
    Brood gaat nu wel echt top. Dus er is zeker vooruitgang al. :)

    Oh wauw wat knap zeg. Leuk zo'n dametje in huis.
     
  11. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Meisje93 dat is jammer zeg. Zo vervelend als je een fijne arts hebt, die dan vervangen wordt en vervolgens met de nieuwe arts denkt nee dit wordt hem niet.

    Wij hadden dat in het begin ook, is gewoon even een kwestie van wennen. Nu is het vaste prik dat zout pas over het eten gaat als haar eten uit de pan is. Haha :roflmao: Ja tomaat doet het altijd heel goed bij de kindjes. Het is ook gewoon lekker natuurlijk :D Dat klinkt als een heel goed idee, kun je haar nog eens omkopen :p Yeahh, wat goed! Het hoeft ook nog allemaal niet, als ze met 1 jaar maar wel redelijk met de pot mee eet dan is dat helemaal prima.
     
  12. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva yup maar ach. Hoorde van een vriendin dat ze zwanger is. En die had van een verpleegkundige al gehoord dat ze veel afwezig is. Dus zal haar voorlopig niet meer zien denk ik. ;)

    Ja dat is ook slim, al vind ik het toch anders smaken als je achteraf zout toevoegt.
    Haha precies! E vond die saus toen ook heerlijk. Dus hopelijk vind F dat ook.
    Nee zeker niet, maar ik ben iig positief over haar vooruitgang qua eten. Nu nog wat meer drinken uit een rietjesbeker.
     
  13. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Meisje93 haha :p Nou dat is dan in ieder geval heel erg fijn! Maar laten we er voor het mooie maar vanuit gaan dat je de kinderarts sowieso niet meer nodig hebt, lijkt me een mooiere gedachte!

    Ja dat is wel zo. Maar je hebt dan in ieder geval niet meer dat je bezig bent met koken en denk shit shit shit nu zit er zout over. Onopgemerkt gaat er toch nog best wat overheen :rolleyes: Die rietjesbeker is ook echt iets waar tijd overheen gaat. Hier wilde J ook steeds niet uit haar rietjesbeker drinken en als ze het wel deed dan was het weinig. Maar van de een op de andere dag had ze de smaak te pakken. Hetzelfde met haar 360 beker, dat wilde ze tot 15 maanden niet en nu is het haar favoriete beker. Maar wel super fijn voor jullie beide dat er qua eten vooruitgang in zit! :thumup: Ben echt benieuwd hoe ze over twee maanden is.
     
  14. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva dat zou nog mooier zijn ja. :)

    Dat is zeker waar. Heb haar van de week een aardappel gegeven dat ging er met smaak in.
    Het drinken eruit lukt wel goed. Oh super ik moet meer geduld hebben haha. Ja die 360 beker staat in bestelling.
    Nou ik ook! Ook hoe haar ontwikkeling zou zijn als ze jarig is.
     
  15. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Nou ja zeg, heb ik gewoon helemaal niet meer terug gereageerd :( Had het wel gelezen.

    Wat heerlijk dat ze aardappel ook al op heeft! Tot weer iets nieuws erbij :D Drinkt ze inmiddels al wat meer uit haar rietjesbeker? En is die 360 beker inmiddels ook al binnen? Nog iets minder dan 3 weken en dan is het zover! Ga je nog wat bijzonders doen? Hoe gaat het trouwens met je enkel? Hoop echt dat er verbetering is!
     
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Inmiddels is de kleine meid helaas al een week ziek. :(
    Iedere keer hoge koorts, spugen slecht drinken etc. Gisteren toch maar naar de huisarts gegaan. Oortjes, keel en longen schoon gelukkig.
    Vanochtend nog koorts maar leek het wel wat beter te gaan. Benieuwd hoe ik haar straks uit bed haal.
    Gistermiddag was nl. na haar dutje de koorts weer flink gestegen.
    Maar drinken gaat weer wat beter. :)
    We vieren de verjaardag voor familie en vrienden gewoon thuis. Niet super groot ofzo. Ze hebben het toch amper in de gaten.

    Enkel is wisselvallig. Ondertussen in het zkh foto gemaakt. Was niks op te zien wat huisarts enigsinds al had verwacht. Vrijdag moet ik naar de orthopeed. Eens kijken wat die zegt. Heb wel ineens vanaf zondag een bult op mijn enkel die pijnlijk aanvoelt als je erop drukt. Maar verder de hele pijnlijke steken zijn nu al een paar dagen weg. Stijf gevoel is er nog wel.
    Inmiddels loop ik er alweer bijna 2 maanden mee.
     
  17. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Jij gaat trouwens echt goed met afvallen! :thumup:
    Wat ga je doen als je je eerste doel hebt bereikt? Gaan jullie dan starten voor een 2e kindje?
     
  18. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Reageer zo na het op bed leggen van J even, dan kan ik m'n Chromebook erbij pakken. Typt wat makkelijker! :D
     
  19. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    #3039 Sylva, 22 jan 2020
    Laatst bewerkt: 22 jan 2020
    Achnee, arm meissie toch :( Het is haar ook niet gegund om gewoon eens een lange tijd niet ziek te zijn he. Gelukkig maar dat ze bij de ha niets ernstigs hebben gevonden. Hoe is het vandaag gegaan met haar? Hoop dat het heel snel weer beter mag gaan met haar! ♡ Het kan altijd zo lang aanhouden bij die kleintjes en dat vind ik toch zo naar. Ga je nog wel iets van een fotoshoot doen of iets dergelijks? Ze krijgt het inderdaad niet mee, maar vond het toch wel een enorme mijlpaal, dat eerste jaar. Al een cadeautje in gedachte?

    Alles met E wel goed of zijn ze samen ziek? En jullie nog niet ziek geweest?

    Pfoeh. Je bent er dus nog wel even zoet mee ben ik bang. Waar hebben ze op die foto precies naar gekeken? Waarschijnlijk alleen het gewricht? Wat het ook is, het klinkt niet goed. Helemaal niet als je er ook nog een pijnlijke bult bij krijgt. Ben wel heel erg benieuwd naar wat de orthopeed er vrijdag over zegt. Hopelijk is het niets ernstigs en kan hij je er snel vanaf helpen.

    J begint hier nu helaas na dik een half jaar niks te hebben gehad ook ziek te worden. Is al een paar dagen aan het hoesten en sinds vandaag ook nog niesen, snotteren en enorm hangerig. Voel het zelf ook opkomen, dus ben bang dat we van het weekend allemaal de klos zijn :(

    Haha :roflmao: Ja, gelukkig wel. Was het met dat plateau wel echt beu. Er is echt drie keer niks aan om stil te staan op hetzelfde gewicht. Vind het echt bizar dat er nog maar 1,5 kilo af moet om al die zwangerschapskilo's kwijt te zijn o_O Het is gewoon bijna gelukt! :D Zodra m'n eerste doel is bereikt ga ik door naar de 80 kg en dan uiteindelijk naar m'n einddoel.

    Doe jij nog iets extra's om af te vallen qua eten of iets?

    Nee we gaan niet direct voor de tweede zodra ik die 15 kilo kwijt ben. M'n vriend zat me toen ik je berichtje voorlas wel even met een scheef gezicht aan te kijken :roflmao: Mare hij is enorm druk met het afronden van grote projecten en het is beter dat we wachten tot hij in rustiger vaarwater zit. Hoop zo dat dat rond het voorjaar is, dan duurt het niet zo lang meer. Iets met klapperende eierstokken enzo :rolleyes: Ga over twee weken tijdens de jaarlijkse controle bij de neuroloog in ieder geval wel vragen of hij een receptje voor foliumzuur wil voorschrijven. Heb een hogere dosis nodig ivm epilepsiemedicatie en m'n vriend was het er wel mee eens dat het slim is om dat alvast in huis te hebben :D

    Nou hij is weer lekker kort.. :roflmao::roflmao::roflmao:
     
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sylva inmiddels mag het weer wat beter gaan. Nu weer beginnen met vaste voeding want dat heeft ze al een ruime week niet gehad of eruit gegooid weer.
    Gisteren sinds 1,5 week weer een soepstengel op en 3 stukjes brood. De stukjes pannenkoek 's avonds had ze in bad weer uitgespuugd...

    Nee geen fotoshoot. Hebben we bij de oudste ook niet gedaan eigenlijk.
    Aangezien we al zoveel speelgoed hebben zaten we te denken aan een speelhuis met glijbaan. Maar dan ben je al gauw €400,- kwijt. Moeten er nog even goed over nadenken.

    Nee we waren allemaal ziek. Maar helaas was F. de ongelukkige die er nog koorts bij kreeg..

    Vrijdag bij de orthopeed geweest. Hij vermoedt toch een overbelasting omdat mijn voeten iets naar binnen staan. Nu moet ik aan de steunzolen. :roflmao:
    Als het na 3 maanden nog niet verbeterd is, moet ik weer terug komen.
    Klopt foto was alleen van het enkelgewricht gemaakt.

    Heh wat vervelend. Je ontkomt er haast niet aan.
    Zijn jullie ook ziekjes geworden?

    Echt superknap van je! :thumup: ook slim om je doel iedere keer te verleggen. Zodat het niet in 1x een grote stap is.
    Heel eerlijk... mijn motivatie is er nog steeds niet helemaal.
    Let wel op met wat ik eet. Maar calorieën tellen lukt soort van niet. Kom er niet aan toe.
    Toen ik dat wel deed viel ik ook langzaam af. Max 2kg per maand.
    Nu staat de teller op bijna 1kg in 1 maand. :p
    Aan de ene kant vind ik dit ook wel prima. Ik zit gewoon in mijn kledingmaat die ik wil behouden. (M)
    Denk dat ik daardoor niet zoveel motivatie heb? Al moet er echt nog wel een paar kilo af. Wil nu ook wel weer het sporten op gaan pakken. Dan maar even extra last van de enkel.

    Ja dat is dan wel verstandiger. Om dan nog even te wachten.
    Spannend weer hoor straks. :)
     

Deel Deze Pagina