Een eerste kindje in oktober 2016

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Pinkie88, Feb 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Dag iedereen!

Ik klets nu mee in het groepje "1-15 oktober 2016" en daar is het erg gezellig, maar ik heb het gevoel dat daar heel veel mama's zijn die al voor de tweede of derde keer zwanger zijn.

Hoewel zij natuurlijk erg goed kunnen helpen met vragen, lijkt het me ook wel leuk om met een groepje ervaringen te delen over zwanger zijn van een eerste kindje.

Hopelijk zijn er een aantal dames die hier interesse in hebben en krijgen we hier ook een leuk groepje!

Ik ben 27, volgende week wordt ik 28. Na 6 maanden proberen ben ik zwanger van ons eerste kindje, vandaag precies 5 weken.

2. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

Nov 20, 2015
    1,044
    501
    113
    Ik klets ook mee in het andere groepje, voor ons is het ook ons eerste kindje :)
    Ik ben 25, mijn vriend 30, ben in november gestopt met anticonceptie en in de tweede ronde was ik zwanger :) Vandaag precies 6 weken!

3. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Hey Daan3!

Jij loopt dus een klein beetje voor op mij :) Hebben jullie al dingen gekocht en voorbereidingen getroffen?

Ik voel me zo onzeker over zo'n dingen! Langs de ene kant denk ik, lekker even afwachten tot we zeker weten dat alles ok is. Maar dan hoor je weer verhalen over ellenlange wachtlijsten bij crèches en dat je best meteen begint rond te kijken daarvoor en dan raak ik weer in paniek dat we daar te laat voor gaan zijn :-D.

Maar jij bent zelf gastouder toch? Dan moet je je over zo'n dingen vast geen zorgen maken. Kan je dan je job blijven doen tot het einde?

4. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

Nov 20, 2015
    1,044
    501
    113
    Ik wilde eigenlijk nog niets kopen of doen voordat we de eerste echo hebben gehad en we weten dat het goed zit. Maar vorig weekend liepen we in een winkel en was er uitverkoop, o.a. op de babykleertjes. We hebben toch iets gekocht :D een super schattig fluffy dik vest/soort jasje met oortjes op de capuchon. Ligt nu verstopt in een la met de zwangerschapstesten, haha.
    Ik zit af en toe al een beetje te neuzen voor positiekleding in de aanbieding op internet, ik zie echt leuke dingen voorbij komen die afgeprijsd zijn, maar ook dat durf ik nog niet te kopen.
    En jullie?

Ja snap ik, maar volgens mij ben je over een tijdje nog vroeg zat hoor. Ik krijg hier ook ouders op gesprek die rond de 15/16 weken willen kennismaken en zich inschrijven.
    Ik werk inderdaad als gastouder, maar moet wel dingen regelenvoor ons kindje. Ik zit namelijk vol, dus heb ik eigenlijk geen plek ;) ik wil ook minder gaan werken, dus zal afscheid moeten gaan nemen van gastkindjes, maar ook daar wil ik pas echt voor gaan zitten als ik een stuk verder ben. Ook weer ik dat mijn moeder heel graag zou willen oppassen, dus op een dag dat ik vol zit, zou het kindje naar mijn moeder kunnen. :)
    In principe blijf ik gewoon werken tot ik ook verlof heb, voor mij geldt hetzelfde als voor iemand in loondienst.

5. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Ik heb gisteren ook een eerste dingetje gekocht! Neutrale boxpakjes, en stiekem ook heel stom een petje dat echt enkel kan voor een jongentje. Maar mijn man heeft net hetzelfde, en ik vond het echt te schattig :D
    Ach, ik denk maar, als dit kindje geen jongentje wordt, dan krijgen we misschien later wel een jongentje of dan geven we het wel aan iemand anders.

Ik heb ook al rondgekeken voor positiekleding, maar ik denk dat m'n man me dan enorm uitlacht :-D Ik weet ook helemaal niet wanneer ik een buik ga krijgen, je hoort toch vaak dat dat bij een eerste zwangerschap best laat is, dus als die kleren dan nog maanden in de kast moeten liggen, vind ik het ook maar stom. Ik heb wel sowieso in verhouding best brede heupen en een smalle taille, dus heb bij de meeste broeken best veel ruimte aan m'n buik. Denk dus dat ik wel even door kan.

6. Enna87

Enna87 Actief lid

Sep 29, 2015
    264
    8
    18
    Hoi meiden! Ik klets graag mee! Wij verwachten ons eerste kindje rond 20 oktober, gisteren positief getest! Ik heb zelf berekend rond de 4 weken te zitten.

In januari gestart en in ronde 2 zwanger, super blij maar het moet echt nog zinken...

Ik ben trouwens 28! Als het kindje komt ben ik 29.. :)

7. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Welkom Enna!
    Dat is lekker snel zeg, dat je zwanger bent! Ik kan me voorstellen dat het nog een beetje moet doordringen, dat is hier ook zo hoor. Ik voel me vaak echt helemaal niet zwanger, best vreemd.

Ik ben nog blij dat m'n borsten groter zijn en wat pijn doen, anders had ik het echt niet geloofd :D

8. IrisBloem

IrisBloem Fanatiek lid

Oct 9, 2015
    1,332
    537
    113
    Female
    Docent
    Delft
    Dag dames, leuk idee deze groep. Ik babbel en lees graag mee. Merk dat ik daar veel aan heb.

Mijn naam is Iris, 34 jaar en verwacht rond 15 oktober mijn eerste kindje.
    Geen partner, door lang en doordachte voorgeschiedenis besloten dat ik niet wacht op de prins die graag kinderen met mij wil.

Met een donor in contact gekomen en in oktober was ik bij poging 1 zwanger. Helaas miskraam. Nu, drie pogingen later...zwanger!

Spannend en mooi.

Benieuwd naar al jullie verhalen.
    Liefs Iris

9. Enna87

Enna87 Actief lid

Sep 29, 2015
    264
    8
    18
    Wat bijzonder Iris! Van harte met de zwangerschap!

Mooie naam trouwens... Die staat op mijn lijstje voor een meisje :)

10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Hey Iris! Welkom!
    Wat een moedige keuze, alleen aan kinderen beginnen. Ik zei vroeger ook altijd dat ik, als ik een bepaalde leeftijd had bereikt, er zeker alleen aan zou beginnen.

Misschien een impertinente vraag, en je hoeft er zeker niet op te antwoorden hoor als je dat liever niet wilt, maar gezien je vraag over seks in het andere topic: heb je dan wel een partner momenteel?

11. IrisBloem

IrisBloem Fanatiek lid

Oct 9, 2015
    1,332
    537
    113
    Female
    Docent
    Delft

Alles mag je vragen!

Nee geen partner maar meer een vriend +

;)

Ik zei t vroeger ook en dat stelde me gerust.
    Deur staat wel open voor liefde, daar loop ik vast nog tegenaan..

12. IrisBloem

IrisBloem Fanatiek lid

Oct 9, 2015
    1,332
    537
    113
    Female
    Docent
    Delft
    :)

Dank je, ben als Iris zijnde ben ik ook blij met mijn naam.
    Jullie ook gefeliciteerd! X

13. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Spannend wel, een eventuele nieuwe liefde, en een kindje ;) 2016 kan alvast niet meer stuk!

Iris is inderdaad een mooie naam :)

Hebben jullie al namen voor je kindje? Of enkel lijstjes met suggesties?
    Wij hebben twee jongensnamen en twee meisjesnamen, ik hoop alleen dat ik me niet plots bedenk ofzo :-D

14. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

Nov 20, 2015
    1,044
    501
    113
    Leuk meiden! En jullie ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
    Hier ook in de tweede ronde zwanger, zo dankbaar! :)

Hier nog geen namen hoor, weet niet waarom, maar wil met dat soort dingen allemaal wachten tot we de eerste echo hebben gehad.

15. Enna87

Enna87 Actief lid

Sep 29, 2015
    264
    8
    18
    Ik ben nu ook nog niet bezig met namen hoor, maar heb al heel lang een aantal favoriete namen. Het kan nog alle kanten op, dat zijn dingen die idd wel komen als het allemaal wat zekerder is. :)

16. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Wij hadden al gepraat over namen voor we überhaupt aan het proberen waren, vandaar :-D

Pfoeh, vannacht allemaal rare dromen gehad over zwanger zijn en miskramen e.d. Niet leuk!

17. IrisBloem

IrisBloem Fanatiek lid

Oct 9, 2015
    1,332
    537
    113
    Female
    Docent
    Delft
    Door mijn eerdere zwangerschap helemaal nagedacht en tot twee namen gekomen. 1 jongen incl doopnamen en een meisje incl doopnamen.
    Eigenlijk heel gevoelsmatig gekozen. Hoef natuurlijk met niemand te overleggen!

18. mrsd

mrsd Actief lid

Nov 10, 2015
    302
    288
    63
    NULL
    NULL
    Als alles goed mag blijven gaan krijgen mijn man en ik ook ons eerste kindje in oktober. Ik vind het allemaal wel erg spannend en kan niet wachten op de eerste echo, dan heb je toch wat meer zekerheid.

19. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Welkom mrsd, en proficiat! Wanneer is je eerste echo?

Nu we met een aantal zijn: zal ik een lijstje maken met de uitgerekende data, leeftijden en de afspraken?

20. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    🍀 Uitgerekende datum 🍀

11 oktober
    ♡ Pinkie88, 28 jaar

15 oktober
    ♡ Irisbloem, 34 jaar

20 oktober