Juli-Aug 2010 cryo tp of IVF- of ICSI-behandeling!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by botervliegje, Jul 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vakr

Vakr Lid

Jul 23, 2010
    42
    0
    0
    Amsterdam
    @ zeehondje: oh ja stom, maar bedankt voor aanpassen!

2. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Zeehondje: Mooi dat de echo goed was! Hopelijk groeit één van de eitjes (of twee!) uit tot een prachtig wondertje!

Maartje en Shantii: Hoe zijn jullie echo's gegaan?

@All: Ben bang dat ik een blaasontsteking ga krijgen... pijn bij plassen! Is dit herkenbaar? (voor degenen die puncties achter de rug hebben) Ik had dit de vorige keer niet... Maar kan denk ik toch wel komen door de punctie, wacht maar even af...

JULI/AUGUSTUS MEIDEN

WIE?
    Maartje84 (2e volledige poging tot IVF - in totaal 6e poging)
    Shantii (2e ICSI poging)
    MariaC (1e ICSI poging)
    Timon (cryo 1e ICSI poging)
    Hypo (3e ICSI)
    Jackie(1e cryo tp van 1e IVF)
    Btervliegje (2e ICSI poging)
    Wennes (2e IVM poging)
    Maaikiexxx (3e ICSI poging)
    Zeehondje (1e IVF poging)
    Flowerme (1e IVF poging)
    Poekie79 (1e ICSI poging)
    Vakr (2e cryo top van 1e IVF)

WANNEER?
    12/7: Hypo start deca
    24-07 Maaikiexxx start pil
    25-7/26-7: Shantii start Gonal-f
    26-7: Maartje84 start Menopur
    29-7: Hypo start Menopur (150IE)
    30-7: Zeehondje start Gonal-f (225IE)
    2-8 Jackie start progynova
    3-8: MariaC Decapetyl
    9-8: Wennes start primolut

ECHO'S (follikelmetingen)
    30-7: Maartje 84 1e FM
    30-7: Zeehondje echo + bloedprikken
    30-7: Shantii 1e FM
    31-7: Shantii 2e FM in Dusseldorf
    3-8: Zeehondje 1e FM
    5-8: Vakr 1e FM
    6-8: Hypo 1e FM
    6-8: Timon 1e echo
    13-8 Jackie BMS echo

TERUGPLAATSING:
    20-7: Fieke 1e TP ICSI
    2-8: Botervliegje tp

WACHTBANKJE:

ZWANGER:

HELAAS NIET ZWANGER

3. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Hey lieve meiden,
    Ik reageer ff snel, want ik ben in een enorme emobuidip, dus ik kruip zo maar ff bij manlief in z'n armen!

@Botervliegje: wat een enorm goed resultaat zeg, helemaal super voor je! Dit kan alleen maar goed gaan!!!!!!

Hier begin ik al iets te voelen van de Menopur. Zowel buitenkant als binnenkant van mijn buik. De vloeistof van de Menopur is best veel, dus mn buik voelt aardig beurs aan.
    Moet er weer aan wennen dat er zoveel gebeurt met mijn lijf. HEt gevoel van je eraan overgeven...t lukt me niet echt. Ik vind t zo eng dat je niet in de hand hebt en niet kan zie nwat er in je lijf gebeurt....
    Nou, ga jullie verder maar niet vermoeien met mijn emobui. Tis nou eenmaal een achtbaan van emoties....

Knuf!!!!
    Xxx Hypo

4. Jackie75

Jackie75 Actief lid

Apr 22, 2010
    201
    0
    0
    zuid-holland
    Hier ook in een rotbui,niks is goed. Ik heb honger maar mag van mezelf niks hebben omdat de kilo's er nu met al die hormonen er alleen al aanvliegen door ernaar te kijken. Wil zelf nog een paar kilootjes kwijt voor de TP maar dat valt niet mee!

Botervliegje,ik heb dat na de punctie ook gehad. Ik heb zelf controlestripjes in huis omdat ik snel een blaasontsteking heb maar controle wees toen geen bijzonderheden uit. Ik heb wel heel veel gedronken paar dagen erna ook ivm kans op overstimulatie. Als je niet vertrouwd anders maandag laten checken bij huisarts. Tip,veel zure drank drinken,sinaasappelsap ofzo. Vervelend he,sterkte!

Hypo,sterkte met je emodip!

Liefs.

5. botervliegje

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Bedankt Jackie voor de geruststelling! Heb ook een keer een blaasontsteking gehad net nadat de punctie was gecancelled vanwege risico op overstimulatie, maar geloof dat het nu idd van de punctie komt. Nog maar lekker rustig aan doen, morgen pas punctie.

En dat van dat lekker willen eten herken ik helemaal! Ik heb geen aanleg tot dik worden, maar heb mezelf wel op een dieet gezet met veel groenten en fruit, 2x per week vis en zo min mogelijk suiker, dus geen snoep, cola etc, verder weinig vlees, probioticadrankjes, volkorenbrood etc. Het klinkt als niet zo zwaar, maar ben echt een ongelooflijke snoepkont en vind het dus best moeilijk al is het al iets beter vol te houden dan in het begin. Vraag me wel af of dit ook maar enige zin heeft, hoor. Maar goed, ik voel me er ook wel echt iets beter bij denk ik. Ik kan je een wortel aanraden tegen de trek :p.

Arme Hypo: Dikke knuffel voor jou! Het is ook niet niks allemaal, die hormonen, eierstokken die onnatuurlijke fratsen moeten uithalen, spanning, baby's om je heen. Verwen jezelf goed zou ik zeggen, elke dag een cadeautje voor jezelf? ;)

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hypo; ik ben zó benieuwd hoe ik verder ga reageren op de gonal die ik nu prik. Ik heb het al 10x eerder gebruikt, maar in veel mindere mate. Toen had ik er totaal geen last van. Nu gebruik ik 3x zoveel per dag, dus misschien dat ik nu wel bijwerkingen krijg. Gelukkig nu nog niks, maar ja, zit pas op dag 3 van het prikken.
    Jij sterkte meid! Lekker laten verwennen en voor je laten zorgen.

7. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Had ik een heel verhaal en reacties getikt... viel de pc uit. Batterijen leeg. Nu doen de smileys het ook niet!

Zeehondje, spannend hoe deze hoeveelheid gonal je zal bevallen. En dinsdag de echo...

Botervliegje, wat een mooie score! Kan je wel door met de tp als je blaasontsteking hebt en daar antibiotica voor moet gebruiken?:(

Poekie, hoelang hou je het vol om het aan helemaal niemand te vertellen? Wij wilden dat ook, maar dat was niet te doen. Dus weet nu bijna iedereen dat we met ICSI bezig zijn, maar niet in welk stadium. Dat is wel voor onszelf.

Hypo, heb je goed geslapen en is je dip weg? Ik hoop het zo voor je, want dit is echt horror met die bijwerkingen. Dikke knuffel!

Ik hoop dat ik nu iedereen heb gehad.

Wij zijn met onze verjaardag schandalig verwend en dan vooral door mijn schoonmoeder. Een giga geldbedrag wat we maar aan iets moois moeten besteden. Nou, kom maar op kleintje!!!!!! :-d

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sorry, heb ik je verjaardag gemist. Nou alsnog gefeliciteerd denk ik dan maar!
    Ook wij hebben van mijn ouders twee maanden geleden zomaar heel veel geld gekregen (krijgen we vaak 1x per jaar, alleen was het nu echt super veel). Willen het graag besteden aan een mooi kinderkamertje, hopen dat dat snel mag gaan gebeuren, net als bij jullie!

9. botervliegje

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Het is gelukkig al weer minder! Geen blaasonsteking dus gelukkig :). Ook nog van harte van mij met je b-day!!

Wat een emobui-verhalen hier. Hoop dat het allemaal mee valt/ mee gaat vallen... we moeten nog effies! Heb er zelf ook regelmatig last van, hoor! ;) Maar het gaat nog redelijk. De zenuwen voor morgen beginnen wel licht te komen. 10 bevruchtingen is helemaal super natuurlijk, maar onze emmy's moeten natuurlijk wel netjes doordelen. Zo jong nog en dan al die eisen gesteld aan het kroost door papa en mama :p

De vorige keer lieten ze ons foto's zien en vertelden ze de score (1-10) per emmy voor de tp, erg fijn.

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Spannend hoor meid, maar het gaat goed komen!

11. Jackie75

Jackie75 Actief lid

Apr 22, 2010
    201
    0
    0
    zuid-holland
    Botervliegje,heeeeel veel succes voor morgen!
    Bedankt voor je tip:)

Hier gaat het gelukkig stukken beter,ging vanochtend op de weegschaal staan en mijn vastberadendheid heeft geloond. Nu -2kg,dat waren de vakantiekilo's! Nu op na nog een aantal.
    Heerlijk gewandeld aan het strand en daarna wat gedronken op een terrasje.
    Morgen eindelijk beginnen met de progynova!

Iedereen een fijne avond en een knuffel.

12. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Botervliegje: morgen dus de tp; heel veel succes! En hihi "eisen stellen aan de kids"....tja, zo kan je t ook zien he ;)!

Jackie; goed van je hoor, dat is toch best snel gegaan nog. En morgen de progynova; t gaat echt beginnen! Hopelijk wordt t een supercryopoging!

Hier emobui e.d. wel weer voorbij; afgelopen nacht goed geslapen gelukkig! mengen Menopur ging supersnel; ik krijg er handigheid in. Verder begin ik wel wat spanning bij mijn eierstokken te voelen; ik voel dat er wat gebeurt.
    Nu is t al best weer laat, ik ga maar snel naar bed!

Xxx Hypo

13. MariaC

MariaC Fanatiek lid

May 4, 2008
    2,185
    56
    48
    Female
    Education
    Noord Holland
    Meiden ook hier behoorlijk emo
    vanavond weer jankend op de bank omdat ik zo bang ben voor die stinkpunctie.
    Mijn lief, zo lief: "Jamaar schatje, ik hou je hand dan vast, ik aai over je hoofd en zal zeggen dat ik voor altijd van je zal houden"

Het mag niet baten
    Ik blijf piepen.
    Zal ik alles maar afblazen en naar Dusseldof gaan waar het onder narcose gebeurt? Of zal ik gewoon om een extra sterke angstremmer vragen.
    Eergisteren had ik ieder anderhalfuur nachtmerries.

Wat een ramp...
    Ik..

14. botervliegje

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Fijn dat het weer beter gaat Hypo! Goed dat je al wat voelt in je buik, dan groeien er vast mooie eitjes! Ben benieuwd naar de fm.

Maria: Geen angst hebben hoor meis! Na een minuut of 7 a 8 is het weer voorbij. Uiteindelijk is de stress en slapeloze nachten die je van te voren hebt misschien nog wel erger dan de punctie. Blijf rustig, goed ademhalen en het is voorbij before you know it. Vraag anders om Morfine (Rapifen), dan kunnen ze met een pompje steeds wat extra geven als dat nodig is, helpt echt (tegen de pijn, niet echt tegen zenuwen).

Ben er nu vandoor! 2,5 uur rijden naar Genk voor de tp!

15. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Lieve, lieve Maria,
    Even een speciaal knuffelbericht voor jou!
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je zenuwachtig bent voor die punctie. Het is ook niet niks. Vooral het onbekende maakt dat je er angstig van wordt.
    Ik zal heeeeeeeel eerlijk zijn; kijk.....t doet natuurlijk zeer! Dat sowieso. Maar..........zoals botervliegje al zei, de meds doen ook heel wat. Ik kreeg ook 2 keer een "roesje" waardoor je een licht gevoel in je hoofd krijgt en de pijn minder voelt. Het is snel gebeurd en dan heb je voor niks zo tegen die 10 minuten op gezien. En je zult achteraf vooral denken "wow wat ben ik een sterke vrouw!". Dus.....kiezen op elkaar, hand van manlief plat drukken en t is gebeurd. Je kan het!!!! Je weet waar je het voor doet!!!
    Knufffffffffff!
    Hypo

PS: Ik weet niet of je vaak bij de tandarts zit, maar ikzelf vind een kies trekken met verdoving of een gaatje boren misschien wel net zo erg! En dan heb je nog niet eens de steun van manlief naast je...

16. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Botervliegje:
    Heel veel succes meid!!!! Maak er maar een gezellige middag van!
    Xxx Hypo

17. he meiden ik dacht even kijken in dit topic zitten de meesten van die ik nog wil volgen dus blijf alleen hier lezen.. hah..

botervliegje suc6 van daag.. en dan met de wacht weken..
    nog even over dat pijn bij het plassen had ik ook maar dat waren de eierstokken die gevuld waren met vocht en dan zeer doen.. zijn de gyn me..

maria meis sterkte vandaag..

meiden hier ik voel me goed... en hoop dat jullie me snel volgen..

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Lieve Maria,

Hier ook een angsthaas hoor. Ik zie ook tegen de punctie op, maar bij mij is het meer dat ik niet weet wat mij te wachten staat. Ik ben sowieso huiverig voor ziekenhuizen en medische ingrepen, dus....
    Zit mij ook van alles in mijn kop te halen: geven ze mij wel voldoende pijnstilling (gaat bij ons via infuus)? Geven ze mij niet juist teveel? Zal ik niet raar reageren op dat spul (weet je immers ook niet). Doet het echt niet teveel pijn? Gaan ze niet verkeerd prikken?
    Pffff, het valt niet mee als je een piekeraar bent en altijd beren op de weg ziet.

In gedachten zal ik jouw hand vasthouden en bij je zijn.
    En gelukkig zijn hier veel meiden met ervaring die ons ook goed gerust weten te stellen.
    Het komt vast goed! Positief blijven denken!

EGO:
    Vanmorgen naar het UMCG geweest voor een follikelmeting.
    Er zijn 15 follikels gespot. Die gaan we nu flink laten groeien.
    Ik moet doorgaan met het spuiten van de Decapeptyl en Puregon.

Woensdag weer een follikelmeting. Ik hoop dan eigenlijk wel een beetje dat ze dan kunnen zeggen wanneer de punctie plaatsvindt. Dat ligt er natuurlijk een beetje aan hoe hard en goed mijn follikels groeien...

Afwachten maar weer!

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Botervliegje; je hebt nu of in ieder geval bijna de TP, spannend hoor meis!

MariaC; ach meissie toch, niet stoppen nu hoor, je hebt er al zoveel voor moeten doen. Voor veel meiden hier wordt het de eerste keer en dat is inderdaad super spannend en eng. Ik ga er ook steeds meer aan denken. Heb jij misschien een HSG gehad? Ik ga er gewoon vanuit dat het zo ongeveer voelt, alleen dan iets langer.
    Sterkte!

Yippie; gezellig meid, kunnen we jou hier ook volgen! Hoe voel jij je?

Be happy; mooi zeg, 15 eitjes. Hopelijk groeien ze allemaal mooi door en heb je snel de punctie. Succes meid.

all; hier gaat alles goed, volgens mij niet echt last van de gonal. Soms beetje duidelig en lichte hoofdpijn (maar dit kan ook komen aan het tekort aan vitamine B12 - vanmiddag weer injectie halen).
    Morgen echo, ben zó benieuwd. Met de iui ging het altijd heel snel...

20. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Hey meiden,

Eindelijk ga ik even reageren, heb er van het weekend geen tijd voorgehad en om uitgebreid te reageren op de iPhone is geen doen (althans ik vind dat niet handig)

@Botervliegje: Spannend meis, heel veel succes ! Dat de emmy maar lekker 9 maanden blijft plakken :)

@MariaC: Nou niet gaan afblazen hoor meid, misschien valt het allemaal wel reuze mee ! Zoals ik al eerder heb gezegd heb ik er echt bijna niets van gevoeld (nu heb ik wel een hoge pijngrens, van de hsg heb ik ook bijna niets gevoeld). Zoals de meeste al zeggen duurt de punctie niet zo heel erg lang. Je kan natuurlijk altijd vragen of je extra meds kan krijgen, zodat je nog slaperiger word ... gewoon uitleggen dat je er onwijs erg tegenop ziet.

@Jackie: Wow wat goed zeg !!! Succes met de progynova ... is dit een spuit of pillen of ??

@Fieke: Hoe gaat ie bij jou ?

@Hypo: Je had nog gevraagd over de Cetro-studie .... helaas telt deze poging wel gewoon mee, erg jammer dat ze er niets voor terug doen. Stimuleren is zowiezo vanaf dag 2, alleen de cetrotide is met een vroege start op dag 2 en met een late start op dag 6.

Me pauze is alweer om en ik heb nog niet eens iedereen gehad ... sorry 8)

Ik ben afgelopen vrijdag begonnen met het spuiten van de cetrotide en de gonal-f (150IE). Ik vind de cetrotide best nog lastig om klaar te maken, maar dit zal wel ff wennen zijn. Ben voor de rest wel gewend om te prikken door me diabetes, alhoewel de naaldlengte wel verschild :$.
    Door een vergissing had ik nog veel te weinig meds gekregen en moesten we dit nog met spoed regelen, want anders had ik maar de cetrotide tot en met zaterdag kunnen gebruiken. Na een hoop geregel heb ik het restant zaterdagochtend kunnen halen.
    Morgen hebben we de 1e FM, ben benieuwd ... de arts heeft al gezegd dat ze nu nog niet echt veel gegroeid kunnen zijn. Ik had vrijdag met de uitgangsecho aan beide kanten ongeveer 6 follikels :)

Share This Page