Wat een hoop geschreven! Hypo, fijn dat het beter met je gaat. Wat medicijnen toch met je kunnen doen.... Botervliegje, ik ben heel benieuwd hoeveel emmy's je heb. Deze in ieder geval lekker warm houden en laten plakken. Be happy, 15 follikels is een erg mooie score. Hoe groot zijn de grootsten? Woensdag weer een fm. Wanneer denk je dat de punctie ongeveer zal zijn? Maak je daar niet te druk om, want iedereen reageert er anders op. Ervaar het maar. Veel fm/echo's deze week! Zeehondje, jij morgen veel succes! Yippie, kun je eind deze week eens wat strooien? Wij zijn met zovelen die hieraan toe zijn. Loontje, hoe kunnen ze zo'n fout maken? Maar goed dat je zelf op tijd achter bent gekomen. Wel mooi om er 12 te hebben. Soms kunnen ze ineens erg hard groeien. Spannend!! Hier geen nieuws. Ongi is voorbij en vrijdag de 1e echo. Waarschijnlijk ergens eind volgende week de eskimo tp. En nu graag zonder obstakels! Ik wil ons emmy warm gaan houden.
Meiden meiden meiden, wat zijn jullie lief!!!! Vandaag ben ik alweer een stuk dapperder. Morgen eerst maar eens de eerste spuit er in. Ik vind jullie allemaal heldinnen. XXxxx
loontje; gelukkig kon je idd het restant medicijnen nog op tijd ophalen! Succes. Timon; ja, deze poging/cryobeh. gaat helemaal lukken en slagen!!!
JULI/AUGUSTUS MEIDEN WIE? Maartje84 (2e volledige poging tot IVF - in totaal 6e poging), wordt escape ICSI ivm geringe hoeveelheid follikels Shantii (2e ICSI poging) MariaC (1e ICSI poging) Timon (cryo 1e ICSI poging) Hypo (3e ICSI) Jackie(1e cryo tp van 1e IVF) Btervliegje (2e ICSI poging) Wennes (2e IVM poging) Maaikiexxx (3e ICSI poging) Zeehondje (1e IVF poging) Flowerme (1e IVF poging) Poekie79 (1e ICSI poging) Vakr (2e cryo top van 1e IVF) WANNEER? 12/7: Hypo start deca 24-07 Maaikiexxx start pil 25-7/26-7: Shantii start Gonal-f 26-7: Maartje84 start Menopur 29-7: Hypo start Menopur (150IE) 30-7: Zeehondje start Gonal-f (225IE) 2-8 Jackie start progynova 3-8: MariaC Decapetyl 9-8: Wennes start primolut ECHO'S (follikelmetingen) 3-8: Zeehondje 1e FM 4-8 Maartje84 Punctie 5-8: Vakr 1e FM 6-8: Hypo 1e FM 6-8: Timon 1e echo 13-8 Jackie BMS echo TERUGPLAATSING: 20-7: Fieke 1e TP ICSI 2-8: Botervliegje tp WACHTBANKJE: ZWANGER: HELAAS NIET ZWANGER Had eerst maar 2 follikels, het zijn er gelukkig 6 geworden... heb overmorgen mn punctie.
JULI/AUGUSTUS MEIDEN WIE? Maartje84 (2e volledige poging tot IVF - in totaal 6e poging), wordt escape ICSI ivm geringe hoeveelheid follikels Shantii (2e ICSI poging) MariaC (1e ICSI poging) Timon (cryo 1e ICSI poging) Hypo (3e ICSI) Jackie(1e cryo tp van 1e IVF) Btervliegje (2e ICSI poging) Wennes (2e IVM poging) Maaikiexxx (3e ICSI poging) Zeehondje (1e IVF poging) Flowerme (1e IVF poging) Poekie79 (1e ICSI poging) Vakr (2e cryo top van 1e IVF) MaaikEmile (1e ICSI poging) WANNEER? 12/7: Hypo start deca 24-07 Maaikiexxx start pil 25-7/26-7: Shantii start Gonal-f 26-7: Maartje84 start Menopur 29-7: Hypo start Menopur (150IE) 30-7: Zeehondje start Gonal-f (225IE) 2-8 Jackie start progynova 3-8: MariaC Decapetyl 9-8: Wennes start primolut ECHO'S (follikelmetingen) 3-8: Zeehondje 1e FM 4-8 Maartje84 Punctie 5-8: Vakr 1e FM 6-8: Hypo 1e FM 6-8: Timon 1e echo 13-8 Jackie BMS echo TERUGPLAATSING: 20-7: Fieke 1e TP ICSI 2-8: Botervliegje tp WACHTBANKJE: ZWANGER: HELAAS NIET ZWANGER
kom er ook even gezellig bij. vandaag punctie gehad, hopelijk donderdag terugplaatsing. duim voor jullie Liefs Maaike
punctie veel echt mee. het infuus was erger haha. had 18 bruikbare eicellen wat ik heb begrepen. Alleen m'n vriend z'n zaad was slecht dus hebben besloten dat het ICSI wordt.
Jeetje als het zo erg meeviel dat het beschrijven ervan af kan met zo'n beknopte omschrijving als jij nu geeft viel het écht mee!!! Goed dat je voor ICSI gaat als de kwaliteit zo tegenviel. Ik zou dan ook niet gokken op IVF. Hoop dat ze mooi delen!
De fout lag bij zowel het ziekenhuis als de apotheek vind ik .... ze hadden op het recept 2x 7 cetrotide neergezet, aangezien dit een stuks verpakking is, kan dit dus niet ... dat is de fout van het ziekenhuis. De apotheek had hier op moeten reageren en moeten nabellen of ik er nou 2 of 14 nodig had. Maargoed het is allemaal opgelost en dat is het belangrijkste ! @MaaikEmile: Spannede tijd voor jouw meis, ik duim voor je !!
haha nou dat komt eigenlijk omdat ik moe ben en geen zin heb om te typen, maar het ook niet kan laten om hier te kijken!
ik ga niet eind van de week hcg stroooien van af nu kunnen jullie uit dit HCG........................... bericht pakken wat je nodig heb.. hihi.. al : ik voel me goed.. 18 aug weer een echo.
Wauw jippieajee: Ik zie dat jullie een tweeling krijgen, geweldig zeg .... GEFELICITEERD !!!! 18 augustus is alweer snel, leuk hoor !
Wow Maaike 18 bruikbare eicellen! Heb nog nooit van zo'n hoge score gehoord. Kan niet anders dan goed gaan lijkt me! Ben heel benieuwd naar de opbrengst straks, wie weet kun je straks je eigen schoolklas beginnen Loontje: Wat vervelend gedoe met de apotheek. Weet er alles van, ben onlangs geswitchd van ziekenhuis omdat ze voor de 2e keer zeiden bij het ophalen van de Gonal 'maar mevrouw, dit is niet goed om te gebruiken aangezien u zwanger bent'. Pardon?? De eerste keer zag ik nog wel door de vingers, maar ik had gevraagd mijn zwangerschapsstatus uit de computer te halen omdat dat gevoelig lag. Bovendien was het helemaal onzin, heb nooit aan de huisarts o.i.d. doorgegeven dat ik zwanger was, helaas... Dus de tweede keer was gelijk ook de laatste keer! Vervelend gedoe zoals dit kun je echt niet hebben als je met IVF bezig bent... Maria: Fijn dat je je weer wat zekerder voelt! Soms moet je het gewoon maar over je heen laten komen denk ik... Zeehondje: Veel succes met de echo!! Laat je weten hoe het ging? Be Happy: 15 lijkt me perfect voor een uitgangsecho! Spannend allemaal, hoor! Yippie: Gezellig meis dat je hier komt neuzen. Je begrijpt natuurlijk wel dat je onze grote voorbeeld bent . Oh, dus vandaar de pijn die ik had (wrsl vocht in eierstokken). Klinkt logisch. Gelukkig is het helemaal voorbij vandaag! Hypo lieverd, hoe is het met jou? Ik maak het hele circus wat draaglijker door mezelf veel te verwennen. Misschien is dat een aanrader om je wat af te leiden van bijwerkingen en stress? Even extra shoppen of zo, nieuw geurtje, oorbellen etc. @Allemaal: Jeeee net terug uit ziekenhuis. Hier dan ons 'rapport': Van de 10 is eentje niet verder gekomen dan vier cellen. Die valt helaas af. Dan hebben we nog 1x5, 1x6, 1x7, 5x8 en 1x9. Geen toppers, maar wel prima: scores 7 of 8 (van schaal 1-10). Heb eentje van 8 cellen en die van 9 teruggeplaatst gekregen, de andere 7 mogen in de vriezer! Nu nog een dag of 10 geduld... pfew gaat moeilijk worden!
Zo dit topic gaat hard zeg!!! Botervliegje: 10 dagen geduld hebben. Wow die dagen zijn 'zwaar'!!! Ga voor je duimen op heeeeel goed resultaat!!!!!!! Yippie: Gefeliciteerd meid met je tweeling! Wat onwijs spannend!!!! Tja dat is ook iets om rekening mee te houden he als je er meerdere terug laat plaatsen. Gaaf hoor! Loontje had troubles met apotheek/ziekenhuis, maar is gelukkig opgelost! Zeehondje laat je ons weten hoe de echo was? De rest: sorry... ben het beetje kwijt..... Hier: zit te wachten op m'n menstruatie. (ik verwacht hem over een dag of 2) Woensdag krijgen we telefoontje van Dusseldorf en dan horen we hoeveel Gonal-f wij mogen gaan gebruiken.
@Mariac: hoop dat je idd een beetje gerustgesteld bent van onze ervaringen. Je zult zien dat je jezelf steeds dapperder gaat vinden! @Maartje: toch nog 6 follikels geworden; das iig wel een goede vooruitgang tov de vorige FM. Vanavond de pregnyl erin? @MaaikEmile: ik vond t infuus ook het minst leuk; vond ik zeer doen met inzetten en t zit op zo'n rotplek. Een goede oogst hoor; hopelijk levert t veel embryo's op! @Yippie: een tweeling; wat leuk meid! Hoe is dat nou om t horen dat je er ineens 2 krijgt? Fijn dat het goed gaat; over een weekje ofzo raap ik dat HCG van je bericht. @Botervliegje: wat slordigheidsfouten wel niet kunnen doen he. Ik vind dat ook ZO storend! Bij mijn ha vroeg de vervanger ook nog of ik zwanger was, terwijl ik al lang op spreekuur bij een ander had gezegd dat ik een miskraam had gehad. Ik vind dat zo vervelend; je bent meteen t vertrouwen kwijt! 2 emmies onboard; ik hoop dat ze blijven plakken meis! Ego: hier gaat t goed. Ik slaap beter, geen hoofdpijn meer gehad, dus ik mag niet klagen. Ik voel wel wat van binnen, maar niet zo erg als de vorige pogingen. En dat is een goed teken, want toen ging t wel errug hard (meer dan 30 folllikels, met veel kleintjes erbij). Liever wat minder die goed kunnen doorgroeien dan zoveel die straks te klein zijn.... Oh, ik heb trouwens wel ineens allemaal puistjes; echt een paar van die grote...heb ik anders nooit. Zal dat van de Menopur komen? Kan me niet herinneren dat ik dat bij de Puregon ook had. Ik word er niet echt knapper op.....ach.....als ik straks zwanger ben, ben ik vast mooier dan ooit (positief gedacht he!). Mijn moeder was vanmiddag even hier. Vroeg hoe t met me ging enzo, want ik had haar aan de tel gehad en verteld dat ik geen zin had om mijn verjaardag te vieren (zie ook eigen topic). Ze weet alleen niet van de huidige poging af, want we hebben dat tegen niemand verteld. Dan is het best lastig om te moeten "liegen". Maar goed, we hopen natuurlijk dat we dan straks gewoon heel verrassend ineens goed nieuws hebben! Meiden; succes allemaal en knuffels! Xxx Hypo
@hypo: knap hoor om het tegen niemand te zeggen. Ik loop daar steeds tegenaan, als t me zelf lukt om niets te zeggen, dan heb ik wel vrienden of familie die tegen anderen iets hebben gezegd, die dan op een onverwachts mij er opeens mee confronteren dat ze het weten. Wil misschien binnenkort ook een gehieme ronde doen, wel zo rusitg. Dus als je nog tips hebt over hoe je het geheim kunt houden hou ik me aanbevolen! @yippie: Gefeliciteerd!! Fijn ook om te zien dat het kan lukken, geeft goede moed! En twee in 1x... you must be in heaven! @maaikemile: sjemig, 18 stuks?! Hoe werkt dat dan eigenlijk met ICSI, hangt het er nu ook vanaf hoeveel goede zaadcellen ze kunnen krijgen, of zit dat sowieso wel goed? @timon: ik moet donderdag voor 1e echo, dus we lopen gezellig gelijk op! @jackie75: goed man 2kg kwijt! Keep up the good work. @mariac: Heb 1 punctie achter de rug en vond het erg meevallen en ging niet onder narcose, kreeg wel een soort roesje/pijnstiller. Dat werkte echt binnen 10sec. en als ik ook maar iets voelde, spoten ze er meteen nog meer bij. Tuurlijk je voelt het wel en is niet fijn, maar je gilt t echt niet uit van de pijn. Mijn man vond het uiteindelijk heftiger dan ik, hij ging bijna tegen de vlakte hahaha @poekie79 andere dusseldorfers: wat was voor jullie overweging om naar dusseldorf te gaan? Wij zitten nu in NL en heb gehoord dat ze in dusseldorf andere methodes hebben/doen, dan in NL, maar weet niet welke en/of deze dan beter zijn? @ maartje84: Hoest bij jou? Lukt het prikken op werk een beetje?
@Vakr: Tja, tips.....'gewoon' niemand iets zeggen. We hebben gezegd in onze omgeving dat we na de zomer een volgende poging gaan doen. Eigenlijk is dat natuurlijk liegen, maar ja....leugentjes om bestwil zeg maar. Mijn man en ik hebben wel allebei een soort "vertrouwenspersoon" gekozen. Dus ik een vriendin en hij een vriend die er wel vanaf weten. Maar eigenlijk heb ik daar nu weinig aan, want die vriendin is op vakantie nu en eigenlijk vraagt ze er ook helemaal niet naar. (eigenlijk niet zo leuk dus) Verder weet gewoon niemand t. Mijn ervaring is idd ook dat als je eenmaal iemand wat vertelt het steeds moeilijker wordt. De verleiding is toch groot om iets te gaan zeggen, maar als je eenmaal iemand toch iets zegt dan is de drempel steeds lager om anderen ook iets te zeggen. Tenminste, zo werkte dat bij mij. Tot nu toe vind ik t eigenlijk wel lekker rustig, maar t heeft ook een minder leuke kant; als je even in een dipje zit kan je niemand bellen. Maar ja, die dipjes zijn ook zo weer weg en anderen (behalve manlief) begrijpen t toch niet. Tenminste, zo ervaar ik t. Xxx Hypo