Juli-Aug 2010 cryo tp of IVF- of ICSI-behandeling!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door botervliegje, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @zeehondje: Mooie score hoor ! Heb je morgen weer een echo, dat is snel. Ben benieuwd wanneer de punctie is, wat gaat het dan snel hé ?!

2. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    @botervliegje: haha nou inderdaad. kom je me wel helpen dan als ik het even niet trek :p

@hypo: dankje! inderdaad het infuus was echt irritant! wou eten maar kon het eten niet naar mijn mond brengen door het infuus, en aan de andere kant zat zo'n bloeddruk meter die zichzelf elke keer opblies als ik een hap wou nemen! hoop dat het bij jou ook allemaal goed gaat!

@vakr: ja als ik het goed begrijp hebben ze dan gewoon 18 goede zaadcellen nodig (volgens mij:)). nou dat moet wel lukken toch!

@mariaC: zal kijken of ik stiekem wat pijnstilling mee kan nemen voor je! ;)

@yippie: gefeliciteerd! ik hou mn bekertje omhoog om de hcg op te vangen! ;)

jullie krijgen trouwens de groetjes van George, hij zit hier naast me..:D

3. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Prikken ging heel goed.
    Maar ik ben bek af
    en misselijk
    ga maar even in bad
    en dan naar bed.

Liefssxxxx

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Super meid, nu er aan gaan 'wennen'.
    En die misselijkheid en moeheid komen waarschijnlijk van de zenuwen en stress vooraf. Nu ben je weer relaxed en dan komt alles eruit. Net zoals je vaak hoofdpijn krijgt na een stressperiode o.i.d.
    Sterkte lieverd!

5. Vakr

Vakr Lid

23 jul 2010
    42
    0
    0
    Amsterdam
    @zeehondje: dat klinkt goed, mooie score. spannend dus morgen weer!

@loontje: ja maar hopen dat de natuur het vanzelf oplost. Heb 't ook nog nooit gehoord, maar is dus wel vaker voorkomend fenomeen?

@mariac: Hou vol! Is voor een goed doel! Veel water drinken en bietjes eten (voert de gifstoffen goed af).

@maaikemile: hahaha en? hoe was 't met George? Nog spannende roddels gehoord? ja met die 18 stuks moet t wel goed komen, wanneer hoor je hoeveel er zijn?

@all: wat fijn om hier met elkaar de ervaringen te kunnen delen! Ook al heb ik dan wel wat mensen om me heen die het weten, is toch anders. Top, ben heel blij met jullie!

6. intra4

intra4 Niet meer actief

Ik ben ongesteld geworden!!!
    Woensdag 11/8 FM in Hengelooooo.
    Ben voor het eerst blij dat ik ongesteld ben geworden. Hopelijk voorlopig voor de laatste keer, hihihihi:p

7. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Wow meiden,

Moet ik echt 18 pagina's terug lezen..:$
    Dat doe ik later vanmiddag wel...;)
    Ben benieuwd naar updates en hoe het met jullie verder gaat.

In ieder geval zijn wij gezond en wel terug van vakantie, en heb me lekker laten verwennen en bijgetankt.
    Echt goed voel ik me toch nog niet hoor, moest vandaag ook voor nacontrole naar de gyn. en dan word je gewoon weer met je neus op de feiten gedrukt.:(
    Alles ziet er goed uit, en ik voel me ook helemaal niet meer zwanger.

Verder moeten we nu wachten, wachten en nog eens wachten.:(
    Nu eerst wachten tot ik de eerste keer ongi word, en dan hoop ik met de pil te mogen beginnen, en vervolgens dan de cyclus voor de cryo TP.
    Kan me dus ook nog niet op de lijst zetten...:(

Ze hadden het vruchtzakje nog wel onderzocht, en het was gewoon gestopt met groeien, het lag helemaal niet aan mij, maar dit was gewoon de natuur omdat het niet levensvatbaar geweest zou zijn.
    Nou ja, wat doe je met dit 'goede' nieuws, blij maak je me er niet mee, maar een opluchting is het wel.

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Poekie; lekker meissie en idd hopen op de laatste ongi voor lange tijd!

Nikita; fijn dat je toch een beetje hebt genoten van je vakantie. Nu hopen dat je lichaam snel weer op gang komt en je ongi wordt.
    Moet jij voor een cryotp ook weer eerst aan de pil?

ego; net weer voor fm geweest. Alles zag er goed uit. Er waren nu wat meer grotere eitjes. Heb alleen niet meer alles onthouden, qua aantallen en groottes. Moest gelijk weer bloed laten prikken (LH en oestradiol). Vanmiddag wordt ik gebeld.
    Óf morgen nog een keer voor een fm óf vrijdag de punctie al!

9. intra4

intra4 Niet meer actief

Ben net gebeld door Dusseldorf.
    Hij zei dat mn HMH-waarde veel te laag is voor m'n leeftijd.
    Wat betekend dat in een rap tempo m'n eivoorraad leeg raakt.
    Ben helemaal in shock-toestand nu...heb net al flink potje zitten janken!
    Moet vrijdag beginnen met 150 EH Gonal-F. En volgende week woensdag FM. Ben heel benieuwd naar hoeveel /groot m'n eitjes zijn.
    Bah heb nu koppijn en ben helemaal van slag.
    En dan moet ik straks om 15.00u ook nog gaan werken. BAH!

10. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meiden ik ben een paar dagen weg geweest en er is hier ook veel aan de hand dus heb even niks kunnen posten. Heb nu even flink bij gelezen en zal even de tijd nemen om te reageren.

Timon, wat super dat jullie in week 32 voor jullie eskimo gaan hihi :D .. En hopelijk gaat die jullie op roze gooien. En nog van harte met je verjaardag!

botervliegje wow wat een goede score hebben jullie zeg! nu flink broedden op je wondertjes.

zeehondje, ook al flink bezig dus met de 1ste poging. 9 follikels is ook wel fijn (niet teveel niet te weinig!) hoop dat ze allemaal een boost gaan krijgen van de hormonen en allemaal flink rijp worden. Ben benieuwd wanneer je de punctie hebt!

Hypo doe je rustig aan meid? Ik ken dat ook hoor! Er gebeurd vanalles in je lijf maar je hebt er zelf totaal geen invloed op. Brr dood eng! Las later dat je je al beter voelt, gelukkig maar. En de puistjes zijn hier ook aanwezig :D eerste poging geen last van gehad maar nu wel hoor! Vooral op me kin.

MariaC wat klote dat je zo bang bent voor de punctie! Ik heb dus de punctie in Dusseldorf, maar ook ik schijt hem af en toe wel hihi. Hoop dat de punctie je toch heel erg gaat mee vallen. Wat fijn dat de eerste prik gezet is, you go girl!

Vakr, hier ook een dusselganger.. Wij hebben er voor gekozen omdat in Dusseldorf ALLE eitjes die bevrucht zijn worden ingevroren, ongeacht matige kwaliteit want ze zijn er daar van overtuigd dat je ook van matig zwanger kan raken. Dan nog de punctie onder narcose wat heerlijk is, en je bent daar een mens en geen nr, wat hier in het ziekenhuis wel het geval is.

Lieve maartjeeee, vandaag punctie begrijp ik uit de afsprakenlijst? Hoe is het gegaan? Een goede score? DUIM DUIM DUIM!

La femme Nikita, kan me voorstellen dat het een opluchting is wat betreft het vruchtzakje. Je kan er helaas niks aan doen :( . Wel fijn dat je zo genoten hebt van de vakantie, nu weer flink opgeladen dus.

BeHappy wat goed, 15 folikkels, nu hopen dat ze allemaal goed door groeien en flink rijp zijn bij de punctie!

yippieajee wat fijn dat je je zo goed voelt en heerlijk joh zwanger van een twin! Geniet er van meid.

Lieve Poekie, wat k*t, kl*te en oneerlijk weer zo'n uitslag! Tzit jullie ook totaal niet mee. Meis wil je een MEGA plet knuffel geven. En vertrouw er maar op dat uber S wel weet wat die moet doen. Komt goed.

Ik wil even heel hard gillen:D:D:D..
    IK GA TROUWEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    We hadden zaterdag een echo in Dusseldorf want uber S vertrouwde het allemaal niet zo, en daarna was er een verassing volgens me vriend waar die al dagen druk mee was. We reden vanuit Dusseldorf niet na huis, maar hij reed belgie in, ik dacht nog huh wat moeten we in Belgie? En de hond dan?! Nou de hond was geregeld die sliep bij me ouders. En na belgie reden we Frankrijk in. Pas toen de bordjes PARIJS in beeld kwamen had ik het door. We gingen na Parijs!!! Daar aan gekomen was ook duidelijk waarom ik niet in de kofferbak mocht kijken. Hij had allemaal verse broodjes gehaald in Nederland, aardbeien, komkommer, ham je kunt je het zo gek niet bedenken. En koelkastje was aangesloten voor de medicijnen en het fruit dus alles bleef mooi koel. Toen zijn we dus in het park voor de eifeltoren gaan picknicken! How sweet!!! Daarna door na een mooi uitzichtpunt was ook erg mooi, en toen ff spuiten zetten in de auto. Daarna door gereden na de Sacre coeur (ook geweldig mooi!) en een terrasje gepakt. Me vriend vond het daar schijnbaar te druk om te vragen haha dus we gingen terug na de eifeltoren, en zijn daar op een kleedje gaan zitten, en samen heerlijk gezeten en na de sterren gekeken, en toen ging die op zn KNIEEN!!! En hij vertelde heel lief dat hij voor altijd met me samen wilt zijn, zo gek op me is, een toekomst met mij wil, en toen kwam het grote woord eruit of ik met hem wil trouwen:D:D:D.. En ik heb natuurlijk JAAAAA gezegt. Oh ben zo gelukkig en had dit totaal niet verwacht! Een trouwdatum moeten we nog plannen, maar we geven binnenkort al wel vast een groot verlovingsfeest. Mijn weekend was dus helemaal top.

@Update betreft de icsi, die is niet zo mooi!!!
    Zaterdag bij de echo in Dusseldorf zag alles er nog redelijk goed uit, maandagochtend moest ik weer in Hengelo en alle toeters en bellers gingen rinkelen, moest meteen bloedprikken want had vocht in me buik wat duidde op overstimulatie. De gyn uit Hengelo heeft zelf met uber S gebeld, en die snapte er niks van en wilde ons gister om 08:30 al zien dus gisterochtend om 05:00 hup de auto in naar DD..
    Hier is gebleken dat ik inderdaad overstimulatie heb, heb weer gigantisch veel follikels, en ook erg last van me buik. Iedere stap die ik zet doet pijn! Moest dus ook weer meteen bloedprikken van hem, en punctie werd gepland op Donderdag. Gistermiddag werden we gebeld met de uitslagen van het bloedonderzoek en dat was toch nog niet helemaal top, dus donderdag geen punctie maar nu vrijdag punctie. Moest gister nog 75IE gonal-f spuiten en nog 1 keer cetrotide. En vandaag moet ik in plaats van Ovitrelle (pregnyl), Decapeptyl gaan spuiten. Ik mag absoluut geen ovitrelle spuiten vanwege de overstimulatie. Maar de grootste klap is nog, dat we deze maand dus GEEN terugplaatsing hebben! Alles word ingevroren omdat het risico op trombose te groot is:(.. Bah heb het even helemaal gehad met die klote MMM! Eerste poging ging al zo kut, maar nu gaat deze ook helemaal naar de kl*te.

Ook moet ik een baarmoederonderzoek ondergaan want mijn baarmoeder heeft geen normale vorm, maar nu willen ze dus wel eens weten wat voor een vorm. En als ze denken dat het de vorm is die ze nu beweren dan mag ik er absoluut geen 2 terug laten plaatsen want dat is gevaarlijk voor de kindjes dan als ik zwanger zou raken van een tweeling en voor mezelf. Pff ook moeilijk want we hadden net besloten er 2 terug te laten plaatsen de eerst volgende keer, maar dat doen we dus maar niet tot het onderzoek is geweest!

Buikpijn is wel sinds eergister aanzienlijk lager dus we gaan vanmiddag als nog met dr S bellen of we niet alsnog een tp kunnen hebben en dat hij dat aan kijkt bij de punctie hoe het er dan voor staat. Wie niet waagt wie niet wint. We horen het wel. Maar al met al dus FLINK klote:(..

11. intra4

intra4 Niet meer actief

Shantii : GEFELCITEERD meid met je voorgenomen huwelijk!!!!!!!!! Wat onwijs romantisch gedaan door je 'aanstaande echtgenoot'!!!!!!!!!!!

12. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Even naar Poekie: Wat een naar bericht meis! Die waarden zeggen niet altijd wat volgens mij, hoor. Ik had ook een keer ergens een hoge waarde voor wat zou kunnen duiden op vroeg in de overgang komen, maar heb juist heel veel eicellen. En 150 EH is eigenlijk een heel normale IVF-dosis, helemaal niet hoog, denk dat de arts dus denkt dat het misschien met een normale dosis ook gewoon goed gaat? Nou ja, ik weet het ook niet allemaal, maar denk dat je echt weet hoe het ervoor staat als je echt begonnen bent. Misschien valt het allemaal wel mee, hoop het voor je. Veel sterkte!!!

13. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Shantii wow, wat romantisch!!!!!!!! Van harte gefeliciteerd!! Echt super zo'n aanzoek zeg!! Heerlijk om te lezen.

Wel balen dat het veel te hard gaat met jouw eitjes. Maar je moet wel zuinig zijn op je lichaam, nu in deze situatie terugplaatsen lijkt me idd niet goed. Ik weet hoe je je voelt, heb zelf ook met veel te veel follies rondgelopen. Bij mij werd gecancelled toen...
    Maar met zoveel follies heb je wel kans op een flinke hoeveelheid eitjes en emmy's, dat is misschien toch een klein voordeeltje in dit verhaal. Maar wel vervelend hoor!!

Oh Zeehondje het gaat al snel! Mag je volgende week mij vergezellen op het bankje :p Veel succes!!!

Lafemme: Goed te horen dat je een prettige vakantie hebt gehad. Het had alleen een vakantie met jullie drietjes moeten zijn :(. Hopelijk lukt dat snel meis, de volgende keer direct al!

Vakr: We zijn ook blij met jou, hoor! :)

Maria: Binnen een dag of 4 ben je vast gewend aan het prikken. Hopelijk levert het mooi resultaat op!

14. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik met jullie mee mag lezen en schrijven want eigenlijk van ik overal tussen. Ik doe samen met mijn PGD/IVF.
    Ik heb afgelopen maandag mijn punctie op de dagbehandeling onder narcose gehad. Dit omdat de eerste punctie een hel was.
    Ik ging de OK in met de gedachte dat er 8 eiblaajes waren. Toen ik wakker werd vertelde de IVF arts mij dat hij 13 eiblaasjes waarvan ze allemaal een eicel bevatten hadden gevonden. Ik kan mijn geluk niet op.
    Morgen tussen 11.00 en 12.00 uur wordt ik gebeld met de uitslag hoeveel er bevrucht zijn, goed gedeeld zijn en hoeveel er gebiopteerd zijn voor het onderzoek in het AZM.
    Ik kan de spanning soms niet meer gedragen. Ik leef het liefst in mijn eigen wereld en voor mijn man ben ik net een heks.
    Ik hoop zo dat er een "gezond" eitje bij zit en dat deze deze keer wel innesteld.
    Hoe gaan julie om met die wachttijd en de spanning?

Groetjes Linda

15. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Linda, welcome to the club!
    Wat een spannende tijd voor jullie. Ik hoop dat alle eitjes helemaal gezond zijn!
    Nou, ik ben af en toe ook wel een heks, hoor. Meestal herken ik het wel en barsten mijn man of ik in lachen uit, omdat ik zo belachelijk doe. Dan zegt hij 'knibbelknabbelknuisje' en dan weet ik wel weer hoe laat het is.
    En hoe ik omga met de spanning? Eh........ 100x per dag op het forum kijken, positieve verhalen lezen, boeken lezen, tv kijken, relaxen. Heb nu vakantie anders niet natuurlijk! Maar vind het wel moeilijk hoor. Ik tel meer af dan dat ik geniet. Nou ja...
    Veel succes! Laat je weten wat de uitslag is geworden?

16. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Ik lees ook veel, ik ben nu bezig met het boek 360 graden IVF.
    Het punt is gewoon dat ik er na al de ellende die we hebben meegemaakt niet meer geloof dat onze droom uitkomt.

Aan de andere kant bedenk ik me hoeveel kinderen en alleen al in Nederland leven die een IVF/ICSI kindje zijn.

En het kromme van alles, je moet de MMM in terwijl je allebei super vruchtbaar bent. Heel dubbel.

Mochten sommige mijn historie willen lezen kijk dat op de volgende site's

www.milantimmerman.vlindersite.nl
    www.angelfromgod.vlindersite.nl

En natuurlijk laat ik de uitslag weten. Het geeft mij ook altijd veel kracht als ik er voor een ander kan zijn.

Oh mijn telefoon gaat piepen, het is weer tijd voor de bolletjes.

17. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Oh Linda, ik lees nu hier en daar wat op jouw site en de schrik slaat me om het hart. Wat verschrikkelijk om je kindjes te moeten hebben verliezen, zag net een foto van Isa, ze was zo mooi... Je bent gewoon al moeder, niet alleen qua geest maar ook 'in het echt', dat is wel heftig zeg...
    Wel heel erg dubbel dat je nu de IVF-molen in moet, maar het is de enige manier... Als dat een gezond kindje oplevert is het de IVF natuurlijk 100% waard. Maar het verdriet om jullie andere kindjes blijft natuurlijk...
    Dikke knuffel!! Ik hoop dat alle embryo'tjes gezond blijken te zijn!! En als er gezonde emmy's bijzitten dan heb ik heel goede hoop voor jullie, hoor! Jullie verdienen het ook helemaal.

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Poekie; bah wat een naar nieuws, lijkt me best eng. Zeker om dat eigenlijk zo rauw op je dak te krijgen. Je weet nu niet wanneer ze echt op zijn.
    Hopelijk is dit dé ivf en hoef je je daar geen zorgen meer om te maken!
    Sterkte en succes meid.

Shanti; GEFELICITEERD MET HET AANKOMENDE HUWELIJK! Oh en wat romantisch ben jij gevraagd zeg en leuk dat je het totaal niet zag aankomen, super.
    En jeetje zeg, wat een tegenslagen w.b.t. de icsi. Bah! Hopelijk is het toch allemaal wat rustiger geworden in je buik en mag er toch een tp plaatsvinden, ik duim voor je.

Welkom Linda; spannend hoor, nog één nachtje slapen voor jullie uitslag.
    Sorry dat ik het vraag, maar ik weet eigenlijk niet wat pgd is?
    Oh, ik ga zo is even op je sites kijken.

Ego; net gebeld door ziekenhuis. M'n bloedwaardes waren nog niet erg hoog (LH / oestradiol) dus ik moet vanavond nog een dosis gonal (225IE) spuiten en morgen weer terug voor een echo. Hoop dat ik morgenavond dan de pregnyl mag zetten.

19. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Linda, ik heb het hele dagboek van Z-A van de zwangerschap van Isa gelezen... Zal een gebedje voor je doen, ik hoop dat dat mag helpen.
    Nog een knuffel!
    PS Ik kan de site van Milan niet openen.

20. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Zeehondje en de andere PGD informatie zie hieronder:

PGD (pre-implantatie genetische diagnostiek) wil zeggen dat je ook al kan je heel goed zelf zwanger raken je de IVF molen in moet. Er moet namelijk een medische bevruchting plaats vinden in het laberatorium van het ziekenhuis. Er worden door invloed van hormonen eiblaasje ontwikkeld bij de vrouw. Als deze eiblaasjes groot genoeg zijn, vind er een vaginale folikel punctie plaats. Op dat moment moet de man zijn sperma produceren. Dit wordt daarna bewerkt en samengevoegd met de eicel van de vrouw.
    Op dag vier kijken ze hoeveel eicellen zijn bevrucht en of de "deling" goed gaat. Van alle bevruchte eicellen die goed zijn gedeelt wordt 1 tot 2 cellen vanaf genomen. Deze worden per koerier naar het AZM gebracht. Daar wordt door middel van het gemaakte onderzoek gekeken of deze cellen qua DNA gezond zijn. Als dat zo is wordt één van die "gezonde" eitjes op de vijfde dag teruggeplaatst in de baarmoeder.
    Daarna breekt een spannende tijd aan van wachten. Wachten of het embryo zich nesteld in de baarmoeder van de vrouw.
    Als na 14 dagen er nog geen mensturatie komt, mag de vrouw een zwangerschap test doen.
    En wij hopen samen met heel veel familie, vrienden, kennisen en buren dat deze PGD behandeling bij ons gaat slagen.

Botervliegje wat lief dat je het dagboek van Isa hebt gelezen. Milan is het ook overkomen. Zijn site is verlopen, we waren te laat met betalen. Daar kwam ik net achter.

In september zijn we trouwens al met de eerste poging begonne. Ik gebruikte toen 150 eenheden Gonal-f. Toen rijpte de folikels niet dus de poging is afgebroken.
    Eind december mochten we weer starten en nu met de dubbele hoeveelheid. 300 EH daar reageerde ik goed op.
    Ik had 13 eiblaasjes, na de punctie bleek dat ze ook allemaal een eicel bevatten. Van de 13 waren er 12 bevrucht. En daarvan 8 goed genoeg om gebioteerd te worden.
    1 daarvan was helemaal gezond. 2 waren er 1 x gemuteerd (dan ben je drager en daar valt mee te leven. Die mogen bij ons ook teruggeplaatst worden) maar waren niet door gegoeid. 2x dubbel gemuteerd (dit is zoals Milan* en Isa* en dat is dus niet met het leven verenigbaar) en 3 waarvan ze geen uitslag konden geven.
    Die ene is teruggeplaats en na 9 dagen wachten kwam er een bloeding. Je teleurstelling is dan heel groot. Helemaal omdat ik van Milan* en Isa* binnen een maand zwanger was.

Botervliegje wat lief dat je zegt dat ik al mama ben. En dat is ook zo. Dat voel ik elke keer dat is ook het wronge ervan. Alles is in kannen en kruiken. Ik heb boven al 4 jaar een babykamer in orde maar kan er geen gebruik van maken. Als ik kinderen zie dan breekt mijn hart. Ik ben moeder maar ik kan niet zorgen voor een kindje.

Deel Deze Pagina