Juli-Aug 2010 cryo tp of IVF- of ICSI-behandeling!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door botervliegje, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Nou meiden, heb zojuist een uur lang alles nagelezen.
    Ok, onze computer loopt niet helemaal lekker, en moet eigenlijk een behoorlijk update ondergaan, maar toch, het was een heleboel nieuwe informatie.

Aan alle onbekende, het zal nog wel een tijdje duren voordat ik jullie namen en ervaringen kan plaatsen, en weet wie wat heeft ondergaan.
    In ieder geval heeeel veeel liefs en succes...
    Zal langzaam beginnen met reageren, dus voel je aub niet gepasseerd als ik nog niet naar je schrijf...:)

En eventjes, kan iemand uitleggen wat precies een top emmie is??

Dan zag ik ook nog iets voorbij komen i.v.m. 2 emmies samen invriezen.
    Wij hebben 2X2 eskimootjes, dat wil dus zeggen als er eentje niet goed ontdooit wordt de ander mee weggegooid?? Of hangt dat van het ziekenhuis af??

Dan schreef ook nog iemand dat ze maar iets van 33 E betaalden voor het invriezen van een cryo voor een heel jaar.
    Wij betaalden rond de 180E en dan maar voor een half jaar.
    Jeetje, wat een verschil, misschien wordt dit in NL gedeeltelijk door de verzekering overgenomen, want in Duitsland is alles wat met cryo te maken heeft helemaal voor eigen rekening.

Goh, en ik dacht dat ik al goed op de hoogte was...nou mooi niet dus, je raakt nooit uitgeleerd...
    Maar wat ik een goede vond is, 'wij laten een kindje maken'.
    Wat knap dat je er zo mee omgaat, moest er zelf ook om lachen, en zal deze spreuk zeker in de toekomst gebruiken...:)

Las ook nog over de secret missions.
    Bij ons weten niet veel het, 1 vriendin, en 2 collega's, maar dat was zodat ze voor me in konden springen.
    Toen ik laatst zwanger was hebben we het onze ouders verteld, maar nu na de MA heb ik er een beetje spijt van.
    Mijn moeder bedoelt het wel goed, maar vraagt nu ietsje te vaak na...zal haar dus straks ook niet alles precies vertellen, pas als het weer afgelopen is.
    Er is idd. niemand die het zo goed begrijpt als manlief...

Zo, dan eventjes een paar reacties.

Yippie, wow...proficiat met jullie twins...daarop hopen wij ook stiekem, maar met eentje zijn we ook al dolgelukkig.

Shantii, wow wat romantisch dat aanzoek, geniet maar van het verlovingsfeest, en straks van de voorbereidingen.
    Het wachten op een beebje duurt super lang, maar je bruiloft komt super snel dichterbij als je straks een datum hebt.
    Zo zal dan het wachten op een beebje ook sneller gaan, of wil je nu een pauze maken??
    Hebben wij niet gedaan...
    Verder over de overstimulatie, dat is idd. niet fijn.
    Heb ik ook gehad, veel drinken en echt rustig aan doen.
    Moet je ook trombose spuitjes zetten, moest ik namelijk wel.
    Vervelend dat je nu geen TP hebt, maar wel fijn dat je EItjes niet verloren zijn, en dat het allemaal ingevroren wordt.

Poekie, wat een naar nieuws, kan me voorstellen dat het even slikken is.
    Hopelijk lukt het gewoon deze keer.

Linda, zal me een dezer dagen zeker eens verdiepen in je verhalen, maar heb nu echt al vierkante ogen...
    Heftig hoor, als ik zo lees wat je al mee hebt moeten maken...
    LIEFS

En aan alle andere dames, wanneer komen de eerste rooooze

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    #262 zeehondje, 4 aug 2010
    Laatst bewerkt: 4 aug 2010
    Linda; de site van milan doet het niet zie ik nu.
    Oh, lees net dat je daar ook al achter gekomen bent, sorry.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ehh

Ik heb vandaag de punctie gehad, dus ik ga mn best doen om over een dikke twee week ontzettend ROOOOOZEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE te gaan kleuren ;)

:D

Ghghighi lekker deze pagina uitgerekt hahahahaha

4. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    @ Shanti--> Top dat je gaat trouwens maar wat een rot MMM nieuws!
    @ Linda--> Welkom welkom en id hopen op heel veel roze:)

@ Iedereen--> Jullie zijn schatten! Straks gaat de 2e deca er in. Hoop natuurlijk ook voor mezelf op Roze over anderhalve maand!

Ik heb geen tijd om op iedereen verder inhoudelijk te reageren maar dat komt volgende x weer:)

XxxxM

5. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Maartje succes met wachten op de bevruchting goed is gegaan. En mijn duimen draaien vanaf nu voor jullie. Dat het roze wordt

6. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Linda: Jeetje wat heftig wat je allemaal meegemaakt hebt, ik wens je heel erg veel succes en ga hard duimen voor jullie !

@Maartje: Is de punctie goed gegaan ? Nu duimen dat er mooie emmy's uit voort komen !

7. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hey Maartje...

Idd. de pagina ziet er vreemd uit, maar zolang het geluk en een heleboel HCG brengt maakt het niet uit, toch?
    Hoe was je punctie, las dat het niet je eerste keer was??
    Maar waarom die escape ICSI bij super zaad??
    Daarvan heb ik nog nooit gehoord, en bij ons hebben ze dat ook niet gedaan bij een heleboel eitjes.

Nu bedenk ik me opeens, dat was misschien wel beter geweest, want wij hadden dubbele bevruchtingen, die ze er dus ook meteen uitgehaald hebben.
    Zal dit zeker de volgende keer eens navragen, of ze dit niet met een escape ICSI hadden kunnen voorkomen...

Wanneer krijg je de uitslag van de bevruchting?

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hihi pagina uitrekken doen we heeeeeeeeeeeeeeeel volwassen heel vaak in een ander topic en blij dat ik ben dacht ik laat ik hier dat 'trucje' ook ff uithalen ;)

Escape ICSI met superzaad... Tsja het klinkt idd wel raar ;)
    Maar dat komt omdat ik de vorige keer bij IVF
    11 follikels had
    9 eicellen
    5 bevruchtingen.

Ik had afgelopen maandag met de arts afgesproken dat we een escape ICSI zouden doen als ik weinig eicellen zou hebben. Nu had ik op vrijdag slechts 2 follikels, maandag ineens 6 en vandaag met de punctie... 8 eicellen!! Dus eigenlijk maar eentje minder dan de vorige keer.
    We hebben met de embryoloog van de kliniek nog overleg gehad over IVF of ICSI. In principe zou IVF goed genoeg zijn, want de bewegelijkheid etc van de 80 miljoen is altijd prima geweest. Hoeveel het nu precies zijn weten we niet (werd jammer genoeg niet meegedeeld, maar wie weet ga ik - nieuwsgierig dat ik ben - nog eens navragen bij het lab ;)
    Maar goed, de embryoloog gaf aan dat als een IVF niet geslaagd is, waarom dan geen ICSI doen.Wie weet hebben we nu dan net iets meer embryo's... En wie weet blijft het nu wel plakken... Nu dwingen we de eicellen gewoon om bevrucht te worden ;) Nu maar hopen dat ze een beetje gaan meewerken ;)

Je kunt het voorstellen aan je ZH, maar ik geef je weinig kans... helaas.

In NL is het zo dat het ZH bepaald wat er gebeurt.
    In NL is het zo dat een ZH 1589 euro krijgt van de verzekering voor 1 IVF of ICSI. Ongeacht of het IVF of ICSI word, ongeacht of je veel of weinig cryo's hebt.
    Het ZH in NL zal er dus profijt bij hebben om ICSI zo weinig mogelijk - als het niet perse nodig is - te gaan doen, want ICSI is veel kostbaarder dan IVF. Dat is dus ook direct de reden van zo weinig cryo's in NL, je weet wel: dat achterlijke a, b en c kwaliteit verhaal... Want invriezen is ook kostbaar, maar ze krijgen geen cent extra van de verzekering als ze 30 invriezen.

In DD betaal je gewoon de rekening aan de kliniek. En overal rekenen ze extraatjes voor. IVF kost 1300 euro (kaal zeg maar, want narcose kost 210, een cryo TP kost 230, bloedprikken betaal je ook per ding dat ze checken en dat kan flink oplopen...) ICSI (kaal) kost in DD 2300 euro. Dus als je daar meer kansen wilt: prima, als je maar betaald. Dus daar hebben ze er bijna baat bij (in tegenstelling tot in NL) als je aangeeft ICSI te willen ;)

9. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Lieve meiden,
    Ik heb een beetje scrollend bijgelezen, er is veel gebeurd. Ik heb alleen niet de energie om te reageren want ik ben ziek! En niet zo'n klein beetje ook. Samen met Hypoman, die ook zo ziek is als een hond.
    We hebben waarschijnlijk iets verkeerd gegeten en nu is ons darmstelsel helemaal van slag, maar t ergste is dat ik er ook nog eens koorts bij heb. Vandaag wel naar de ha geweest, maar die kan met geen antibiotica geven vanwege de ICSI-poging. Wel wat tegen de misselijkheid gekregen en ORS om het uitdrogen te voorkomen. Maar nu maak ik me dus zorgen over de ICSI. Ik heb vrijdag de 1e FM, ik spuit al een week Menopur. Ik voel mijn eierstokken ook best wel, maar niet vervelend ofzo. Maar nu vraag ik me af of die koorts niet heel slecht is voor het rijpen van de eitjes! Iemand van jullie die dat weet?
    Ik ga morgen de vpk bellen om eens te overleggen; dit is zo balen!

Xxx Hypo

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hi lieverd, wat rot zeg!!
    :(

Dat je geen anti-biotica zou mogen is onzin!
    Ik heb vorige keer zelfs een anti-biotica kuurtje gehad tijdens het stimuleren (ivm mn streptekokken B bacterie).

Misschien ff bij het ZH navraag gaan doen.

Veel beterschap meid!!

SMAK

11. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Oh, dat is wel fijn om te weten; ik ga morgen idd even bellen, want zo koortsig zijn, dat is ook niks. Ik heb mijn energie nu hard nodig! Wat denk je, zou t slecht zijn om koorts te hebben. Ik zei al gekscherend dat ik hardgekookte eieren krijg zo.....

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ga morgenochtend wel ff kijken welk merk AB ik heb gehad en post het dan wel ff in je topic.

13. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Das lief; thanxxx!

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wat is hier veel geschreven!!!!

Linda99, welkom hier. Wat hebben jullie al veel meegemaakt. Wat fijn dat je zoveel eicellen met inhoud heb. Morgen een spannende dag... Wanneer zullen de emmy's naar het AZM gaan?
    Wij hadden bijna ICSI/PGD gehad. Gelukkig hoefde dit niet door een 'goede' uitslag van het chromosomenonderzoek. Dus is het nu alleen ICSI.

Shantii, GEFELICITEERD!!! Wat heb jij een romantische verloofde!:)

Poekie, wat een nieuws.:$ Dikke knuffel!

Nikita, fijn dat jullie vakantie lekker is geweest. Ik hoop dat je snel door kan. De uitslag van het onderzoek geeft in ieder geval aan dat er niets met jou mis is.

Maria, hoe gaat het met het prikken?

Maartje, hoe was de punctie? Over 3 dagen de tp? Spannend!!

Hypo, sterkte! Hopelijk kan je alsnog door met deze poging.

Hier geen nieuws.

15. Vakr

Vakr Lid

23 jul 2010
    42
    0
    0
    Amsterdam
    @shantii: GEFELICITEERD!!!! Wat een dubbel gevoel moet je hebben... in de zevende hemel omdat je gaat trouwen en dan t mindere nieuws van de MMM. Maar een huwelijk plannen kan je in ieder geval veel afleiding door krijgen. Vind t altijd een beetje soft klinken, maar was echt de mooiste dag van mijn leven! Ik begreep ook iets over dat ze in Dusseldorf je immuunsysteem kunnen testen wat ze in NL niet doen, heb jij dat ook gehad?

@linda99: sjemig wat een verhaal! Wat jij allemaal hebt meegemaakt en dan nu weer in de MMM moeten... Hoezo moeten jullie dan die PGD doen?

@poekie: sjemig hoe balen, ik zou me ook te pletter schrikken van dat nieuws. Ik duim voor je dat het uiteindelijk toch allemaal blijkt mee te vallen!

@maartje84: dat is wel een heldere uitleg van verschil NL & DL. thanx.

Bij mij verder ook geen nieuws. Morgen gaan we weer draaien voor tp, 1e echo.

Sleep well.

16. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Lieve meiden,

Prik twee zit er in. Ik vind t onwijs branden die deca. Dat vind ik veel vervelender dan de hele prik. En ik ben moe moe moe!!!
    Vandaag gingen maria-man en ik pas half 2 uit bed:)

Xxx

17. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hey Maartje, bedankt voor je uitleg, heb het meteen op mijn vragenlijstje geschreven want ik woon in Duitsland, en dus kan ik het bespreken.
    Moet voor mijn behandelingen dus zowieso diep in mijn tasje grijpen, want ik krijg maar 50% van een kale IVF vergoed, alle exta's kosten du zowieso al.
    Laatste keer hebben ze 25 cellen aangeprikt, 17 waren rijp, en uiteindelijk maar 7 :$ bevrucht.
    Weet de aantallen ook niet meer precies, maar van de 17 waren er dus een aantal niet, een aantal niet goed, en een aantal dubbel bevrucht ( zover ik begrepen heb, zijn dat tweelingen, en die worden er automatisch uitgehaald )
    Van de 7 zijn er uiteindelijk 6 goed ontwikkelend, en 4 wachten er dus nu nog op ons.
    Een escape ICSI zou dus optimaal voor ons zijn geweest, want dan hadden we misschien wat meer cryo's gehad.
    Nou ja, maar hopen dat we nu gewoon van onze eskimootje4s zwanger worden, dan is het iets wat ik pas over een hele lange tijd hoef te bespreken.

Ow Hype, beterschap hoor.
    Volgens mij kan de koorts geen kwaad voor het rijpen van je Eitjes, dat van de antibiotica weet ik jammer genoeg niet.
    Misschien hangt het ook van de kuur af, een licht kuurtje mag misschien wel, maar een zwaar niet.
    Navragen kan je in ieder geval altijd.

MariaC, het is voor een goed doel.
    Kan je jammer genoeg geen verdere tips geven, heb nog nooit deca moeten spuiten, maar tips heb je denk ik al genoeg gekregen.
    Sterkte hoor, en gewoon doorbijten...

18. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    even een ego berichtje:

ben net gebeld door het zh en vanmiddag is de tp!

moet me nu klaar gaan maken want moet met de trein

liefs

19. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Maaike wat een goed nieuws zeg!!!

Ik ben net ook gebeld door het ziekenhuis. Van de 13 eicellen kon er op 12 de ICSI uitgevoerd worden. Van die 12 zijn er vanochtend 8 gebioteerd en de cellen zijn nu onderweg naar Maastricht.
    Morgen om 15.00 uur moeten we naar het ZH voor de eventuele terugplaatsing.

20. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Wat spannend allemaal, zeg! Er is voldoende ruimte op het wachtbankje, kom er gauw bij zitten! :D

Linda: Ik hoop heel erg dat ze allemaal schoon zijn, of in elk geval een heel stel! Spannend zeg. Wanneer krijg je een telefoontje of je naar het ziekenhuis mag?

Maaike: Ben benieuwd hoe het met jou gaat vanmiddag. Succes! Uit die megahoeveelheid eicellen zitten vast een aantal zeer mooie bij!

Lafemme: Ik hoor heel vaak hier op het forum dat dames zwanger raken van een cryo. Hoop het voor je!!

Maria: Mijn tip: langzaam spuiten. Ik doe er altijd minstens 3 minuten over, beetje bij beetje. Meestal voel ik dan niks!

Hypo: Volgens mij kan koorts geen kwaad, hoor, maar ik zou het wel drukken met paracetamol als dat lukt. Bij mij lieten ze zelfs de tp doorgaan met 38,5 koorts, hoewel ik daar nu een beetje spijt van had. Had in totaal 10 dagen koorts/griep na de tp en dat is mislukt, maar dat is een ander verhaal. Maar volgens de arts zou dat geen invloed hebben. Beterschap!

Maartje & Lafemme: Bij jou ook zo spannend, Maartje! Bij ons was beide keren zo'n 5/6 van de eitjes goed bevrucht met ICSI. Hoop dat dit bij jou ook zo is of allemaal natuurlijk! Voorkomt idd dubbele bevruchtingen, hoor wel vaker dat ICSI wordt gedaan bij 2e of latere poging omdat je dan meer goede bevruchtingen hebt.

Deel Deze Pagina