Als jij om 10 uur er moet zijn, heb jij vast om half 11 je punctie. Voordat je dan uit de uitslaapkamer bent, ben ik denk ik alweer onderweg naar huis (tenzij uber S) erg uitloopt. Ik moest er gisteren om 9 uur zijn, half 10 de punctie en we zaten pas om goed half 12 in de auto...
Waaaaat!!! Nou ja!! Van wat ik hier hoor op het forum heb ik wel een goed gevoel bij Düsseldorf verder. Als ze netjes zijn, dan vergoeden ze een hele nieuwe poging. Je hebt er absoluut recht op vind ik! Maarrrrrr... meis, het is niet gezegd dat je van deze poging niet zwanger gaat raken he? Als het drie goede emmy's zijn is het niet eens een heel slechte score. Feit blijft dat je met ICSI meer kans had gehad, omdat bevruchting bijna wordt afgedwongen. Ik zou als ik jou was hoe dan ook een gesprek aanvragen met Dussel of een formele brief schrijven oid. Dit is gewoon onrecht. Maar misschien kan dat twee weekjes wachten? Kun jij eerst lekker gaan broeden! Hopelijk loopt het allemaal goed af en ben je straks heerlijk zwanger. Maar dan nog zou ik een vergoeding willen, want als je voor een tweede zou willen gaan dan moet je misschien wel weer de molen is, terwijl je anders vast meer cryo's zou hebben. Meis, dikke knuffel! Helaas kun je er nu even niets aan veranderen, maar de uitkomst kan net zo prachtig zijn als met ICSI! Ik hoop het voor je. Elvira: Van harte gefeliciteerd!! Je zult je wel geweldig voelen, of niet? Fantastisch!! Jackie: Fijn dat je je wat beter voelt! De tijd kruipt hier voorbij... Echt genieten van mijn vakantie doe ik eerlijk gezegd niet, maar ik kom de tijd redelijk aangenaam door Linda: Ohhh wat spannend voor morgen! Heel veel succes!!
Botervliegje: In DD zijn ze verder wel heel kundig, dus normaliter ben ik een soort van van Jehovagetuige qua DD ;') Maar hier ben ik dus verschrikkelijk van geschrokken. Wat jij schrijft over voor een eventueel brusje te gaan, mocht dit DE poging worden gaat zelfs nog wat verder dan een compleet nieuwe poging te moeten gaan doen... Mocht het zo zijn dat we hier zwanger van raken, dan bestaat de kans dat een eventueel brusje er nooit zal komen. Mijn AMHwaarde is vreselijk laag (AMH zegt iets over de eicelreserve). Wie zegt dat ik over een dikke 9 maanden nog eicellen zal hebben?? Ben er echt even flink triest van. Maar je hebt gelijk dat ik met 3 embryo's een goede kans maak. Wie weet blijven er wel 2 of 3 plakken en hebben we ons gezin met deze IVF dan in 1 keer compleet...
Maart oh pfffffff dan speelt dat ook nog een rol, je hebt geen 5 jaar ofzo meer de tijd. Dat is met geen geld voor 10 pogingen goed te maken. Maar het is nog geen game over!! Dikke knuffel!!!! Hoe is Maartman eronder?
Linda, Aan de pil?? Nee ik probeer juist zwanger te raken Nog nooit gehoord dat iemand tijdens een IVF stimulatie/punctie aan de pil is gezet. Heb wel de pil geslikt voor dat we mochten starten met stimuleren. Botervliegje, Maartmanlief heb ik alleen telefonisch gesproken. Niet iedereen meld zich namelijk ziek tijdens punctieweek gheghe dus hij is werken. Maar hij is er ook flink van geschrokken. Hij is wel een rasoptimist en zegt dat we blij moeten zijn dat dit de labfout is geweest en niet dat ze mijn eieren met andermans zaad hadden bevrucht Maar hij is er dus ook wel flink van geschrokken...
Waarom ik dit vraag. Voordat ik met IVF begon ben ik ook beprikt op die waarde. Die waren bij mij helemaal niet goed. En ze zeiden dat ik aan het begin van de overgang was. Toen ben ik ga speuren naar een goede arts en die vertelde mij dat die waarde ook verstoord kunnen worden door pil gebruik. Bij mij was dat dus het geval. Vandaar dat ik het vroeg.
Maartje; wij moeten zelf betalen om in te laten vriezen, is dat in DD ook? 68 per jaar en 182 na ontdooiing (indien er ze het ontdooiproces hebben overleefd). Als je in Nederland woont en je laat de ivf/icsi in bijv. Duitsland uitvoeren en je moet dus aan het ziekenhuis betalen. Krijg je dan alles wel terug van de verzekering in Nederland? Best wel een blunder van de kliniek zeg. Tja, je moet blij zijn dat er in ieder geval wel bevruchtingen hebben plaatsgevonden, anders had je helemaal niks gehad. Maar als je uitgaat van icsi verwacht je idd wel wat meer bevruchtingen. Even balen en dan de draad weer oppakken, vol moed en hoop! Gaan jullie er echt drie laten terugplaatsen, oeh, spannend zeg. Maar ja, idd met een lage eicelreserve 'moet' je misschien wel. Hypo; jeetje zeg, balen hoor. Heeft je man ook koorts. Als de man bij ons de afgelopen 3 maanden koorts heeft gehad mag er geen poging worden gedaan. Maaikemile; super zeg, misschien zit ie al lekker warm binnen in jou als ik dit typ! Linda; da's denk ik een best mooi aantal. Van die 8 moeten er toch wel een paar zonder dat gemuteerde gen zijn?! Elvira; ik ken je niet, maar..... wel gefeliciteerd natuurlijk!! Maria; gewoon twee tabbladen openen. In de ene reageren en in de ander lezen. Handig hè?! Jackie; wanneer is ongeveer jullie tp? Shanti; spannend voor morgen zeg. Hopelijk toch een tp, even afwachten dus. ach, dat doen we nog niet genoeg hè?! Ego; vanmorgen dus wéér voor een fm. Alles zag er goed uit. Rechts 7 grote en links 5. Grootste rond de 18 mm en een paar van rond de 14 mm. Hoop dat ze allemaal een rijpe eicel bevatten. Net gebeld dat ik om 00.00 uur vannacht de pregnyl moet zetten. Zaterdag om 11.00 uur de punctie. Yes, nu gaat het dus echt gebeuren. En dan denk ik maandag de terugplaatsing (2 dagen na de punctie?)
Maartje laten we hopen dat je hierna nooit meer na DD hoeft en gewoon hartstikke zwanger bent van een twin ofzo .. Gun het je zo meid! Zeehondje wat goed zaterdag punctie! Hoop op een hele mooie score voor je. Tering wat heb ik hier pijnlijke steken!!! Krijg af en toe toch een steek daar bij me eierstokken. Begin nu wel heel onzeker te raken. Ze gaan toch niet vanzelf springen hé. Pfffff! En moet nog wel 19 uur tot de punctie. Laat het toch aub niet zo zijn!!!
Maria,ik noteer tijdens het lezen de bijz. op papier en evt mijn vragen daarbij.....dus Zeehondje,2 tabbladen openen? Mss heel onnozel maar kan je me dit iets beter uitleggen. Ik kan toch niet 2 x reageren,er staat maar 1 balkje waar je je bericht kan schrijven. Als alles gaat zoals verwacht dan heb ik 19,20,21 de TP. Dit ligt aan BMS. Volgende week echo om BMS te meten. Dan weet ik dus meer...nog even afwachten. Jij dus zaterdag de punctie!! Spannend,de eerste keer! Ik had 3 dagen na de punctie TP. Shantii,succes morgen met de punctie,ik hoop dat jullie alsnog een TP gaan krijgen. Ik zal ervoor duimen!
Jackie; twee keer dezelfde pagina openen (dus; www.zwangerschapspagina.nl) en dan natuurlijk naar het goede topic op allebei de pagina's gaan. Op de ene pagina klik je op 'reageren' en op de andere pagina lees je alles. Als je iets wilt vragen ofzo kan je dat gelijk in die andere pagina invullen. Snap je het? Anders ga ik het nog op een andere manier proberen uit te leggen. Ik ben ook zo bang dat de eitjes te vroeg springen. Maar dat zal toch wel niet. Hebben ze bij jou ook bloed geprikt? Dan weten ze hoelang het ongeveer nog gaat duren neem ik aan. Ik ben alleen zo bang dat er geen bevruchting gaat plaatsvinden. Er is bij ons beide niks aan de hand en toch nog nooit zwanger geweest. Dit maakt me wel bang.
Linda, Aha op die fiets. Nee toen er geprikt werd op AMH was ik niet aan de pil. Wat zal dat eerst schrikken voor je zijn geweest dat die waarde niet goed was... Ik schrok er zo van dat ik na de enorme klap het weigerde te geloven. Ik ben toen zelfs in NL het ook nog eens laten checken. En toen deze afweek van de waarde in DD heb ik het nog eens in DD laten checken. En toen nog eens in NL... Zeehondje, Jij loopt toch voor je behandelingen in NL? En je bent ook via een Nederlandse zorgverzekering verzekerd?? Dan komt het bij mij over alsof je opgelicht word door je ZH!! In NL is alles inclusief. Er komen geen extra bijkomende kosten bij je IVF of ICSI. Ook invriezen zit in dat pakketje inbegrepen. Het klopt wel dat je voor een cryo TP in DD extra betaald. Ik meen zo uit mijn hoofd 230 euro. Maar dat kan ook 220 of 240 zijn. Weet het niet meer precies. Als je zoals ik in NL woont en in NL verzekerd bent en je IVF/ICSI in het buitenland laat doen krijg je alle rekeningen van de kliniek zelf binnen en moet je ze ook zelf aan de kliniek betalen. Ze willen het al 2 weken na de factuurdatum hebben. En ze zijn ontzettend snel met de rekeningen!! Bij de eerste IVF kregen wij de rekeningen met de TP mee naar huis. Bij de cryo TP kregen wij de rekening op de dag na de TP al op de deurmat Ze waren vast bang dat ze het anders zouden vergeten op te sturen Je mag trouwens tot een bedrag van 1589 euro indienen bij de verzekering. Alles daar boven krijg je niet vergoed. TENZIJ je overstapt naar extra verzorgd 4 van Menzis. Dan krijg je voor behandelingen in het buitenland dat bedrag 2 x!! Dus ik mag voor 3100 euro declareren want ik ben bewust per 1 januari overgestapt op dat pakket Ik krijg voor deze IVF dus wel alles vergoed van de verzekering (behalve ''illegale praktijken'' als bijv. Assisted Hatching of Embryo Glue. Als je dat doet en je dient die rekening in, dan krijg je NIETS meer vergoed van je hele IVF en zul je ook je medicijnkosten moeten terugbetalen aan de verzekering. Daarom zul je dat soort dingen altijd op een aparte rekening ontvangen en zul je die NOOIT moeten indienen bij je verzekering. Wij gaan er echt!! 3 terug laten plaatsen!! Mits die alle 3 goed zijn Het klinkt trouwens goed, jouw follikels!!! Goed doorbroeden jij!! Shantii, Wat klote dat je meer en meer steken voelt. Kijk, het is altijd mogelijk dat je vroegtijdig de eisprong zult gaan hebben... MAAAAR of dat ook echt gebeurt?? Ik had vorige keer op vrijdag de punctie. Vanaf de donderdagavond ervoor was de druk in mn buik ineens weg... Ik was toen onwijs bang dat ze gesprongen waren. Maar dat bleek mee te vallen. Al mijn 11 follikels, met daarin 9 eicellen zaten er nog. (ik had wel 's ochtends eerst een FM geregeld zodat ik niet zinloos onder narcose werd gebracht) Linda, het lege gevoel herken ik wel. Alleen denk ik dat dat gevoel puur psychisch is Jackie, fijn dat je straks ook een TP gaat hebben!!
Maartje ik schrok inderdaad wel, maar ik wist dat het eigenlijk niet kon kloppen. Ik had natuurlijk als referentie dat ik al twee keer zwanger was geweest en dat was binnen 1 maand raak. Maartje ik vind het echt heel erg wat jullie is overkomen en ik snap heel goed dat je van de wap af bent. En geef je dan ook een dikke MEGA knuff. Zeehondje Jou angsten herken ik heel erg. Je hormonen nemen een loopje met je en daar kan niemand wat aan doen. Alle woorden die gezegd worden om je op te beuren vallen in het niet bij je angst. We zullen hier door heend moeten en we steunen elkaar.
Mag ik vragen hoe bij jullie de folikels zelf kunnen gaan springen? Gebruiken jullie daar niet een hormoon voor omdat te onderdrukken?
Thnx Linda. Nou ik dacht dus ook dat het bij mij niet kon kloppen. Heb namelijk bij 25 eenheden Puregon eens 6 uberrijpe eitjes gehad (ondanks rustig uitgangsecho). Ik had toen slechts enkele dagen gespoten. Dus ik dacht dat het uitgesloten was dat ik te maken had met een naderende overgang. want dan zou je toch niet zo veel en zo snel zoveel follikels hebben? Nou ehh als je AMH waarde erg laag is kan de rem op de aanmaak van follikels er ook af gaan... En laat ik dat nou net hebben... Niet dat dat toen al bekend was. Nee, mn vorige ZH gaf aan dat er niets aan de hand was qua overgang oid... Maar mijn waarde klopt wel echt hoor. Ik spoot deze keer 300 eenheden Menopur. Iemand met een normale AMHwaarde zou wel eens dood kunnen gaan wegens een uber-overstimulatie als die 300 eenheden spuit. Ik spoot Cetrotide om de vroegtijdige eisprong te voorkomen. Om de eisprong op te wekken spoot ik Pregnyl. Maar niet altijd is de Cetrotide of de Lucrin dan wel Decapeptyl even werkzaam...
Maartje; voor de cryo tp hoeven we niks zelf te betalen hoor, dat doet idd de verzekering. Alleen voor het invriezen zelf moet je een bedrag betalen. Naar mijn weten wordt dit niet vergoed helaas. Linda; ik gebruik alleen gonal, dus om ze te laten groeien. De assistente vroeg mij laatst wel iets "of ik ..... al had gebruikt?" Ik denk dat dat het remmende hormoon was. Misschien doen ze dat alleen als je hormoonwaarden eruit zien of ze bijna gaan springen of als je het al een keer hebt meegemaakt, een te vroege eisprong.
Volgens mij mogen ze dat niet doen hoor!! Dat hoort allemaal gewoon bij je IVF!! Bij welke verzekering zit je? De verzekering hoort dat echt allemaal te betalen!! Die remmer gebruikt IEDEREEN!! ff navraag doen bij je ZH of het klopt of je geen remmer gebruikt!!!
Cryo's horen inderdaad bij de betreffende poging. Hiervoor hoor je niet apart te betalen voor het invriezen. Heb het ook nog niet eerder gehoord.