Juli-Aug 2010 cryo tp of IVF- of ICSI-behandeling!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by botervliegje, Jul 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik krijg echt geen eisprongremmer hoor. Hier hebben ze het nog nooit over gehad. Dus ik denk dat dat toch niet in élk ziekenhuis gebruikelijk is!
    En die kosten voor het invriezen zelf, tja daar ga ik dan maar eens navraag voor doen. Er staat iets over in in het invriescontract, heb er verder eigenlijk nog niet veel over gevraagd. Dit gebeurt pas als er daadwerkelijk ingevroren gaat worden. Dus dan zien we het wel.
    Ik heb trouwens in een ander topic ook wel van meiden gelezen die een kleine bijdrage zelf moeten betalen hoor.

Ziekenhuis; Voorburg

2. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Wij hebben ook een bedrag betaald voor de cryo's die ingevroren zijn, ik weet niet meer hoeveel zat ergens rond de 40 euro.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    ff snel:

Zeehondje de volgende keer als je weer bij je arts bent zou ik er maar wel ff voor de zekerheid naar vragen. artsen zijn mensen en die kunnen wel eens iets vergeten. heb nog NOOIT gelezen dat iemand een IVF of ICSI deed zonder eisprong remmers te hoeven spuiten!!!

@t diabetes en vitamine C: geen idee, sorry!!

FM en punctie-meiden: veel succes!!!

Linda, ik vind het echt ontzettend verdrietig!! Ga onwijs hard voor je duimen op een gezond brusje voor jullie twee wonders!!

4. Vakr

Vakr Lid

Jul 23, 2010
    42
    0
    0
    Amsterdam
    @immuunsysteem: hier heb ik dus ook al eea over gehoord, maar heb t aan mijn gyn gevraagd (in lucas zh amsterdam) en die gaf aan er niets van te weten. Op freya staat er wel iets over maar daar werd ik niet echt wijzer van.... Had wel gehoord dat ze daar in DD standaard op testen, dus @DD'ers: klopt dat?

@betalen voor cryo's: wij hebben ook ong 40 euro betaald. Maar ruim 240 zelf betalen klinkt wel als heel veel.

@eisprongremmers: ik had decaptetyl & gonalf & pregnyl voor punctie. Eerst cyclus stil met de decap en daarna weer stimuleren met gonal voor zoveel mogelijk eicellen, daarna geen remmers ofzo meer gehad. Maar @zeehondje als je al snel je punctie hebt en genoeg eitjes dan klinkt het goed. Ik heb begrepen dat ze zo rond 22-24mm springen en als nu je grootste 18 is en vanavond al pregnyl prikt en ze groeien max 2mm per dag hoef je je denk ik niet zo'n zorgen te maken, dan zijn ze mooi groot en rijp om opgehaald te worden!

@ego: ging goed,nu 15mm, zaterdag weer dan waarsch zo/ma pregnyl en eind vol week tp... Tja en daarna? Proberen er zo weinig mogelijk aan te denken. Zat ook aan accupunctuur te denken. Heeft iemand daar ervaring mee? Verder krijg ik nu ook prosteron na de tp omdat ik de vorige keer de dag erna al meteen bloedingen en krampen had, laten we hopen dat dat gaat helpen!

Verder zoveel nieuwe info, is niet bij te houden:).

5. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    @cryo opslag kosten voor mij 257 euro per jaar in Dusseldorf dat bedrag betaal ik al 4 jaar heb er nu nog 3 in opslag waarover ik nu een beslissing moet gaan nemen of ingevroren laten of doneren of vernietigen....heel moeilijk om daar over te beslissen

Elvira gefeliciteerd met je zwangerschap en logisch hoor dat je je zorgen maakt.
    de mmm laat nu eenmaal diepe littekens achter.

@Maartje meteen een antwoord dus op een vraag van jou in babyrinth nee ik weet dus nog niet wat ik met mn cryo's ga doen :D

6. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @ego: ff snel een update (want ik zit op me werk). Links zitten er 6 follikels en rechts 5 grotere en 4 kleinere. Het ziekenhuis was erg tevreden en ze groeien goed. Zondag weer terug voor de 3e fm en ze verwachten dinsdag de punctie te kunnen doen.

7. Linda99

Linda99 Bekend lid

Sep 18, 2009
    721
    0
    0
    Wauw dat is goed nieuws zeg! Blijf maar lekker broeden en ik hoop dat het nu tot een mooi wondertje komt.

8. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    wat spannend!!!! loop jij ook int amc?! (gezien je woonplaats)
    ik moet zondag voor eerste meting! en ben heeel benieuwd!!! ook ik heb eerst deca gehad voor t stil leggen en zit nu op dag 4 van de Glonal-f dus ben zeer benieuwd!
    succes!!!!!!!!!

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oké, dus blijkbaar wel meer mensen die moeten betalen voor het opslaan van de cryo's, da't is dan al weer iets wat ik niet hoef uit te zoeken.

Hier gisteravond met moeite (uiteindelijk m'n man) de pregnyl er in. Heb het altijd in het ziekenhuis laten doen. Vind het niks, dat breken van die ampullen. Eenmaal de spuit klaar, door manlief, durfde ik 'm er niet in te steken, haha. Heb al zo vaak de gonal erin geprikt en dan durf ik dit niet. Nee, de naald is veel dikker en langer zei ik maar. Dus toen heeft hij heel lief het voor me gedaan.
    Morgen om deze tijd zijn we in 'het' kamertje!

10. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Hey meiden!

Eerst maar eens de tijd nemen om te reageren (ik heb nu weer iets meer energie):

@Maartje: Meid, wat balen dat ze geen ICSI hebben gedaan. Maar je hebt wel 3 goede embryo's dus? Ik ben heel benieuwd hoe t verder gaat; spannend; 3 laten terugplaatsen. Ik snap overigens goed waarom je daarvoor kiest. Fijn dat DD daar ook aan meewerkt, dat zullen ze in NL niet zo snel doen.

@Zeehondje: morgen dus de punctie; spannend meid! Troost; dit was voorlopig de laatste spuit (dat vond ik altijd wel een lekker idee). Alleen zit je daarna aan die kutbolletjes vast...(oeps, mag ik dat wel zo zeggen hier..?), of heb je die niet?

@Linda: je hebt idd al veel meegemaakt meid. Wat ontzettend verdrietig dat jullie dit moeten meemaken allemaal. Kan me voorstellen dat t heel dubbel voelt om IVF te doen terwijl je zelf heel vruchtbaar bent. Maar met PGD is het natuurlijk wel heel fijn dat t mogelijk is een gezond kindje te krijgen. En ik neem aan dat je dat liever doet dan met een zaaddonor.

@Loontje: jij dus dinsdag de punctie? Dan gaan we gelijk oplopen denk ik...

@Elvira: je bent zwanger, wat fijn meid! Maar kan me voorstellen dat het enorm spannend is. We duimen allemaal hard voor je!

@Shantii: ik hoop voor je dat je toch een tp hebt, maar je gezondheid is het allerbelangrijkst! Overstimulatie kan heel gevaarlijk zijn! En het zwangerschapshormoon verergert de overstimulatie alleen maar en dan kan je er heel erg lang last van houden. Maar neem aan dat het ziekenhuis samen met jullie een goede beslissing maakt.

Zo, nou heb ik de meeste wel gehad geloof ik.

Hier de 1e FM gehad. Ging prima. Ik weet de aantallen niet precies, maar het waren er niet zo achterlijk veel als de vorige keren (wat wel fijn is, want toen ging t wel heeeeeeeeel erg hard). Er waren zo'n 10 grotere en nog een heleboel kleintjes. Dinsdag heb ik de punctie.

Wat betreft t ziek zijn: nog steeds diarree en buikkrampen. Ik heb nu wel iets meer energie, maar t gaat nog niet super. Ik probeer de huisarts maar weer te bellen wat ik er nou verder mee moet. Ik ben al 2,5 kilo afgevallen in 2 dagen.....
    Gelukkig heeft t volgens de arts geen gevolgen voor de IVF!

Xxx Hypo

11. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Gelukkig Hypo dat het voor de IVF niets uitmaakt. Hoop dat je snel aansterkt!
    Spannend Zeehondje, nog even en de punctie! Niet zenuwen he!
    Loontje en Vakr: Jullie gaan ook al de goede kant op!

Mag ik even iets in de groep gooien? Een vriendin vroeg me om zondag te gaan zeilen. Zit dan 6 dagen na tp, 9 na punctie. Wat zouden jullie doen?

xxx

12. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Elvira, wat een verhaal zeg.
    Klopt idd. het is in Duitsland ook zo, als je een kaar zwanger bent geweest langer dan 12 weken, staat je teller weer op nul en krijg je weer 3 pogingen.
    Een vriendin van mij heeft het ook gehad, eerste IVF zwanger en MA met 6 weken.
    Tweede IVF ook zwanger, maar afgebroken met 13 weken, nekplootmeting was niet nodig want ze zagen zo dat het niet goed zat, en het had ook ernstige hartafwijkingen.
    Hoe vervelend het ook voor hun is, ze zijn toch wel opgelucht nu weer 3 pogingen te hebben, want het geluk was tot nu toe gewoon niet aan hun kant.
    Hoop zo voor je dat je over een paar weken de ellende achter je kunt laten, en kan genieten, en snap echt dat je nog wat onzeker bent.
    Maar dat je geen duidelijk symptomen hoeft je helemaal niet onzeker te maken hoor, maar dat weet je ook wel denk ik.
    Duim ontzettend hard voor jullie...

@Linda, jouw verhaal vind ik ook gewoon verschrikkelijk, heb het nu eindelijk begrepen.
    Erg knap dat je door durft te gaan, en ik hoop zo dat jullie uiteindelijk ook beloond zullen worden.

@Vakr. geen idee waarop ik allemaal getest ben hier in Duitsland.
    De eerste keer bij de gyn. en de eerste keer bij het Endokrinologikum werden er gewoon een aantal buisjes afgenomen, en alles was goed, op wat kleine tekortjes na.
    Aangezien ik erg opgelucht was heb ik verder niet nagevraagd.
    Hoefde jij de eerste keer niks van progesteron te nemen na de TP?
    Of was het een TP in je eigen cyclus, dan is het geloof ik niet altijd nodig.

@Zeehondje, ik moest ook een eisprongremmer spuiten, vanaf de 5e dag van de stimulatie ( met Gonal-F )
    Het was Orgalutran, en daarna op de laatste dag, en dus 36 uur voor de punctie moest ik de Ovitrelle zetten.
    Heb eerlijk gezegd geen idee of het ook zonder kan.
    Hoe is het gegaan bij je??

@Hypo, goed nieuws hoor.
    Doe het maar lekker rustig aan tot dinsdag.

Dit vond ik een goed idee van je Loontje:
    En goed nieuws van je FM hoor.

@vitaminen, dat van vit. C wist ik ook niet, of geld dat alleen maar als je een autoimmuunziekte hebt??
    Ik moest juist erg veel vitaminen gaan slikken, eerst tijdens de stimulatie, en naderhand in de zwangerschap ook.
    Moest alleen met de vit. D stoppen tijdens de zwangerschap.

@ziekenhuis, ik ben bei een Endokrinologikum in Hamburg.
    Ik woon ook in het noorden van Duitsland dus het is erg dichtbij.
    Ben erg tevreden, en stom of niet, voel me er erg goed omdat er
    niet alleen dokters zijn maar ook een aantal professors.

@innesteling, daarvoor heb ik eigenlijk niks bijzonders gedaan, behalve die progesteron dingen.
    Ik werd wel meteen voor 2 weken ziek geschreven, omdat ik een erg aktief beroep heb en met de 25 blaasjes moest rusten.
    Dus heb ik me lekker laten verwennen en het heel rustig aan gedaan.

@Botervliegje,
    Ik heb echt geen idee, weet niet hoe zwaar zeilen is, heb het nog nooit gedaan.
    Voel je je goed??
    Dan misschien wel, zeker als je vriendin ervan af weet, en als je het rustig aan kunt doen, of misschien zelfs gewoon helemaal niets hoeft te doen.

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Met de iui moest ik ook altijd die bolletjes gebruiken idd. Nu moet ik 2 of 3 keer 1500IE pregnyl spuiten ter ondersteuning.
    Als ik het goed heb onthouden krijg je bij ons in het ziekenhuis alleen de utrogestan (bolletjes) als je tegen overstimulatie aan zit.

14. Shantii

Shantii Bekend lid

Jan 30, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heej meiden,

ben net 10 minuutjes thuis vanuit Dusseldorf. Heb vanmorgen de punctie gehad en heb nu best veel pijn:(.. Maar ze hebben 17 eitjes uit me gehaald dus dat is opzich wel een mooie score, maar ik ga niet al te blij zijn want de vorige keer waren er 12 gehaald, maar 5 rijp er van en 2 bevrucht dus ik wacht eerst morgen af want dan mag ik bellen hoeveel er bevrucht zijn. We moeten maandag komen voor een echo, de gyn wilde in eerste instantie alles toch wel invriezen, maar ik heb nu progynova tabletjes, en moet die 1 keer daags nemen en utrogestan bolletjes en dan gaat hij maandag bij de echo kijken of ik toch een tp krijg. Ik hoop het zo!!! Lig nu lekker op bed want heb me toch telkens pijnlijke steken in me doos en onderbuik pfff:p.. Zal straks even alles bij lezen.

xx

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hopen dat er nu wat meer rijpe tussen zitten en ook veel bevruchtingen!
    Sorry, ben even vergeten waarom je ook alweer misschien geen tp krijgt?

16. Linda99

Linda99 Bekend lid

Sep 18, 2009
    721
    0
    0
    We zijn terug uit het ziekenhuis. Met goed nieuws.

Ik had 3 eitjes die voor terugplaatsing in aanmerking kwamen.
    1 gezonde
    2 gemuteerde

Het gezonde eitje was niet van hele goede kwaliteit, maar ze hebben er toch voor gekozen om die terug te plaatsen.
    En het andere goede nieuws is dat er 1 gemuteerd eitje van goede kwaliteit is en die zit in de vriezer.

Mocht ik niet zwanger worden hoef ik dus niet helemaal de malle molen en niet lang wachten. Dan zouden we over twee maanden of zo het ingevroren eitje kunnen laten terugplaatsen.

Dat ander gemuteerde eitje was niet mooi genoeg om de vriezer te kunnen overleven.

Maar heel fijn. Ik ben blij maar gematigt blij. Eerst nog deze twee weken door komen en positief testen.

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hé meiden, heb even op de site van ivf voorburg gekeken en daar kwam ik het volgende zinnetje tegen:
    Soms is het nodig het optreden van een eigen, voortijdige LH piek te onderdrukken. Dit kan op verschillende manieren, bv met het middel Decapeptyl, Suprefact of Synarel, maar bv ook met Cetrotide of Orgalutran.
    Ik denk dus dat daar bij mij geen sprake van is/was. Ik heb elke dag bij de echo's ook bloed moeten laten prikken. Ben wel een beetje opgelucht dat ik dit gevonden heb.

18. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    ff snel
    Zeehondje, was niet de bedoeling om je bang te maken, sorry. Je klinkt namelijk wel alsof ik je flink heb laten schrikken. Exuses daarvoor.
    Tis alleen voor mij (en ik ben een echte MMMalle ik zoek alles op chick) heel vreemd over. Maar was niet lomp bedoeld, al was het resultaat wel lomp... SOLLLYY!!

Linda, mooi van TP!! :D Ik duim voor je!!
    Maar gemuteerde eitjes?? Wat is dat?

Ik heb Kwik, Kwek en Kwak veilig in bahrmutti ontvangen :)

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Maartje; ik schrok idd wel even van je opmerking. Lief dat je even sorry zegt. Het komt allemaal wel goed, ze zullen toch in Voorburg wel weten wat ze doen. Volgens mij was het één van de eerste ziekenhuizen die ivf uitvoerde.

Hé super, drie eitjes lekker warm in je buik. Nou, duimen maar weer hè!

20. Linda99

Linda99 Bekend lid

Sep 18, 2009
    721
    0
    0
    Maartje een gemuteerd eitje is een eitje wat drager is van het Noonansyndroom. Het syndroom waar Milan* en Isa* aan zijn overleden.
    Je hebt dan meestal uiterlijke kenmerken of dingen die operabel zijn.
    Daar is dus mee te leven

Van de overige 5 eitjes was er of geen uitslag gevonden of ze waren dubbel gemuteerd en dan is het niet met het leven verenigbaar.

Share This Page