Juli-Aug 2010 cryo tp of IVF- of ICSI-behandeling!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by botervliegje, Jul 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Wow, meiden het loopt hard hier...

Denk niet dat ik het haal met een cryo TP in Augustus, denk dat het September gaat worden, maar dat hoor ik maandag...

Eerst op naar morgen...:(

@Botervliegje...wat k**te voor je, maar gelukkig hoed je niet lang te wachten.
    Succes in de nieuwe en verse poging...

@Yippie...fijn dat je ons niet in de steek laat...en je bent een voorbeeld voor ons...;)

@Zeehondje, succes eind Augustus...we zijn langzaam al experten hier, en helpen elkaar erg veel...
    Is gezellig, maar soms ook niet als er veel slecht nieuws achter elkaar komt.
    Al las ik dat een aantal je hier toch ook al kenden...
    Nou aangenaam...mijn naam is Nikita...;)

@Wennes, jij ook succes.
    Jij weet ook al wat er op je af komt jammer genoeg...

@Shanti...vervelend hoor dat jullie ook een nieuwe poging moeten doen.
    Snap het niet, de dr's zeggen toch echt dat de kans met een cryo maar minimaal minder is, maar hier zijn er toch best wel een paar niet goed uit de ijskast gekomen.
    Ben benieuwd bij ons, wij hebben nog 2X 2 eskimootjes....

@Zora, hoe meer positieve en roze energie hoe beter...;)

@Hypo...succes, ben het ook helemaal met jouw eens...

@Timon, dat heb je super uitgelegd...
    Ik moest laatst een cyclus de pil nemen, en ben daarna met Gonal-F begonnen, en Orgalutran + Ovitrelle, maar heb het idee dat in NL andere medicijnen worden gebruikt.
    Maakt niet uit, het heeft gewerkt bij ons...

@Sandra, succes met je cryo's...hopelijk komen ze goed bij...

Meiden, wat een actie hier al meteen....
    Gezellig, maar jammer genoeg niet zo leuk...:(
    Hoop op heeeeeel veeeeeel roze, plakkers, goeie eskimo's en wat nog meer de komende weken...

2. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Heee Nikita! Die deca uitleg heb ik eventjes geknipt en geplakt. Werkt erg goed.:D

Nikita, (even vanuit de topic mei/juni) waarom gaat je gyn. uit van 3 maanden rust voordat je je cryo tp zal hebben? Is dit ivm de curretage?

Hypo, we gaan met z'n allen voor een lente/zomerbaby! :D

3. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Gezellig dat er meer meiden mee komen klesten, helaas is de reden minder:( Maar we gaan gewoon allemaal voor rose.

Ik heb ook nog nooit deca gebruikt wel een hoop andere medicatie, maar goed geknipt en geplakt Timon;)

@ Timon: heb je veel cryo's??? Hopelijk gaat jullie eskimootje zich lekker vastklampen.

@nikita: jeej lees net je onderschrift......wil je even een dikke knuff geven en heel veel sterkte wensen morgen. Gaat het een beetje? stomme vraag natuurlijk!!!

@ botervliegje: zo de 1ste spuit zit er weer in, meegevallen??

4. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Wennes, we hebben 1 eskimo en die zal deze maand teruggeplaatst worden.

Nikita, sterkte morgen.

5. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Wil Nikita ook even veel sterkte wensen vandaag! We denken aan je meid, want dit is wel erg #$@#%! Knuffel!

6. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Nikita: Een heeeeeeeeeeeeele dikke knuffel voor jou! Wat een verdrietige dag :(

Timon, welkom meis!

Gisteren 1e spuit gezet idd. En het viel mee, hoor, ben inmiddels echt gewend aan die dingen. Al doe ik er erg langzaam over, vind het spul anders echt gemeen bijten.

7. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Botervliegje, hoe lang voor het spuiten haal jij het uit de koelkast? Dat kan ook schelen.

Nikita, hoe is het met je?

8. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Ik haal die deca lang genoeg uit de koelkast, maar bij mij brandt ie ook altijd heel erg..... Ach, alles went he! Maandag mag ik weer!

Nikita; hoe is t meid?

Xxx Hypo

9. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Ik haalde de deca zo'n uur voor spuiten uit de koelkast en heb zelden last gehad. Maar goed, ieder mens is (gelukkig) anders.;)

10. hah ik haalde deca uit de koelkast.. vreef hem warm in mijn hand en hoppa er in..
    niet vaak last van branderig heid..

iedereen suc6

kus yippie

11. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Hoi lieve meiden,

Nou, alles is goed verlopen vandaag.
    Heb nog wat menstruatieachtie pijn, en bloed toch best wel veel.
    Maar dat zal nog wel een paar dagen duren.
    Voor de rest viel het lichamelijk erg mee, ook de narcose.
    Heb een laag BMI, en kan daardoor soms moeilijk wakker worden.

Jammer genoeg kenden de anestesist en de verpleegster me nog van de vorige keer toen ik bij hun was voor de laparoscopie.
    Hoop nu toch echt wel dat ik de laatste keer bij hun op bezoek ben geweest.

Tsja, nu mezelf bij elkaar rapen en op naar de cryo TP

@Timon...handig hè, google en internet.
    Ja, mijn gyn. zegt dat het het beste is nu 3 maanden te wachten.
    Omdat het zonde van de tijd en het geld is een cryo TP te doen als de baarmoeder nog niet helemaal rustig is.
    Ik hoop dat ik al in de 3e maand misschien kan beginnen zodat een evt. zwangerschap na precies 3 maanden is.
    En niet 3 volle maanden pauze en dan pas beginnen.
    Maandag bespreek ik het met mijn fertiliteits arts, en krijg dan hopelijk te horen wanneer en hoe het precies voor ons verder gaat.

meiden, bedankt voor de lieve wensen en de knuffels.
    vind het forum echt fijn, en het pept me altijd een beetje op hier te schrijven en te lezen...

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX en heel veel LIEFS terug aan jullie allemaal...

12. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Nikita, best een heftige ingreep zo he, compleet met narcose. Had je daar bewust voor gekozen of doen ze dat altijd zo?
    Ik hoop voor je dat je lichaam zich snel weer herstelt zodat je weer naar de toekomst kan gaan kijken en met de cryo verder kan gaan. Maar eerst maar even herstellen (lichamelijk en mentaal) van dit heftige gebeuren. Sterkte daarmee!

Maandag gaat de 1e spuit er hier weer in en gaan we ook op vakantie. We blijven dus in NL, maar goed, het is mooi weer! Koelkastje mee waar de meds in kunnen en dan zal t wel goed gaan!
    En wat betreft opwarmen van de spuit; ik heb alles al geprobeerd (ldag van tevoren al uit de koelkast halen en manlief wrijft de spuit altijd flink warm) maar t blijft gewoon enorm branden. De ene keer ook meer dan de andere keer. Ik heb ook 1 keer echt een hele rode geirriteerde vlek gehad. Blijkbaar reageert mijn huid daar heel sterk op. Nu maar hopen dat ik niet te veel blauwe plekken krijg, staat zo lelijk in mijn bikini!

Xxx Hypo

13. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Hey Hypo, ja ik had weinig keuze,
    Woon in Duitsland en de punctie wordt bewust ook onder narcose gedaan hier.
    Vond het eigenlijk wel fijn...eventjes lekker KO te zijn, heb 's middags thuis ook nog geslapen.
    Maar toen konden we, mede door de hitte, 's nachts zo slecht slapen.
    Ik grapte al, ik word langzaam verslaafd aan narcose...3 keer in 4 maanden narcose...nu kan ik niet meer zonder inslapen...

Verder gaat het wel, mijn ouders zijn er vandaag en helpen me, omdat manlief jammer genoeg moet werken.
    Is wel fijn, ze verwennen me een beetje...

Succes met de derde poging...
    Heb mijn ouders vandaag ook gezegd, de nieuwe poging zal een secret mission worden, ze horen het wel als het voorbij is...
    Vind het gewoon lastig te moeten zeggen dat het weer niet gelukt is, en als het wel lukt kunnen we het goede nieuws vertellen...
    Begrepen ze wel, maar vooral mijn moeder vond het ook wel jammer, want zo kan ze me niet komen helpen etc.
    Heb gezegd als ik hulp nodig heb, zal ik het haar vertellen, maar we gaan toch eerst voor een cryo, en niet voor een hele nieuwe IVF.

14. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    fijn dat je ouders er zijn om je te vertroetelen....
    Het is ook niet niets. Ja je zou zo verslaafd raken aan die narcoses;)
    Meis, neem je rust, dikke knuff voor jou en je mannetje

15. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Nikita, ik vind het echt knap om te zien hoe je je hier doorheen slaat! Het is werkelijk een heel groot verlies, zeker voor mmm-meiden als wij...
    Ik hoop dat je je snel weer lekker in je vel voelt en over drie maanden een plakkertje hebt! Je zult nog vast de nodige traantjes laten en dat is ook normaal, hoor. Knuf!!

16. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Je hebt helemaal gelijk, vandaag is een rotdag, en voel ik me echt leeg.
    Ben tot 10 uur in bed blijven liggen omdat ik geen zin had op te staan.
    Vorige week ging snel voorbij met zenuwen voor vrijdag, en daarna waren mijn ouders er het hele week-end.
    Vandaag ben ik weer alleen, en voel me leeg en moe, en heb helemal geen zin in niks...:x

Sorry hoor...moest er even uit...

17. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Nikita, wat heb jij de afgelopen dagen veel doorstaan! Dat je nu niemand om je heen heb en je leeg voelt is is toch niet erg. Dat mag je voelen en laat het maar gebeuren nu het er toch is. Het gevoel geeft weer wie jij bent. Jij bent Nikita die alweer onder narcose is geweest en alles even moet verwerken. Goh, en dan ook nog eens een lieve meid!
    Dikke knuffel!

18. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Morgen hebben we de 1e echo voor de cryo tp. Toch wel weer spannend aan het worden.;)

Gisteren vernomen dat een vriendinnetje zwanger is van haar 2e. Ze kwamen speciaal op visite om dit persoonlijk te vertellen. Juist omdat we hen laatst over ons ICSI traject hadden verteld.
    Ze is net 12 weken en eigenlijk vind ik het erg bijzonder dat we het nu al mogen weten. Natuurlijk ben ik wat jaloers, maar daar hebben we allemaal niets aan. Wij gaan nu voor een geslaagde cryo tp! Dan zijn we lekker samen zwanger.:D

19. lente67

lente67 Niet meer actief

Hoi meiden van de mei/juni en de nieuwe van dit forum.

Mijn 1e ivf is helaas niet gelukt. vanochtend heeft de menstruatie nu definitief doorgezet dus 3 dagen spotting waren tekenen van een aankomende ongi.

Nu maar hopen dat de reservespeler mag scoren:)

Nikita, een hele dikke knuffel en vandaag (en ook andere dagen) mag je toegeven aan je verdriet, leegte en andere misère. Het is niet niks wat je moet doorstaan en het zou niet goed zijn als je het negeert. *schenkt een kopje thee voor je in en maakt een beschuitje met jonge kaas voor je klaar*

Timon wat spannend voor je de 1e echo. Ga heel hard voor je duimen.

Ook alle andere meiden veel suc6. Nu even geen puf om alles te lezen. Moet nu aan het idee wennen dat de poging over is:(

X
    Lente

20. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Lente, dikke knuffel en ook jij mag aan deze teleurstelling toegeven. Ga je samen met Nikita op een bankje in de schaduw zitten?

Share This Page