Dankjewel!! Jij ook nog gefeliciteerd met Sanne en Luuk, volg je regelmatig bij KLingel Er zijn twee emmy's teruggeplaatst eentje van 9 cellen en eentje van 8 cellen, dus dat kan inderdaad! En ik heb me zelfs verteld, had de maandag dubbel gerekend, maar het was dus nog maar 7 dagen na tp! Zou een tweeling super vinden, maar ook heel spannend, ze moeten het natuurlijk wel lang uithouden met z'n tweetjes, zou toch een beetje bang voor een vroeggeboorte zijn. Hoop dat het dan zo gaat als bij jou, je bent wel een enorme bofkont met drie van die schatjes, al is het ongetwijfeld druk!
shanti; super, toch een tp!!! Moet jij om je overstimulatie in de gaten te houden ook elke ochtend je temperatuur opmeten en je gewicht? En tja, zo heeft elke gyn dus blijkbaar zijn eigen mening over vrijen na een tp. Hier raak je wel een beetje van in de war. Ga even op internet zoeken wat er het meest wordt geadviseerd. Hé, dus bij jou ook precies de helft bevrucht! Ja, wij hadden ook 19 eiblaasjes, maar daar zaten dus ook maar 12 rijpe eicellen in. Elvira; blijft dus nog even spannend, heel veel sterkte en hopelijk vrijdag en die week erna heel goed nieuws!!! Dat heb je wel verdiend toch?! Timon; hopelijk gaat je eitje toch een beetje doorgroeien nu. En heb jij bij de echo vooral links veel pijn? Mijn gyn zei dat daar vaak ook je darmen in de wegzitten en deze dus weggeduwd moeten worden ofzo. Botervliegje; da's wel het nadeel van die bolletjes ja. De eerste keer dat ik ze gebruikte had ik dus ijdele hoop. Maar ik denk dat de test bij jou gewoon alleen maar duidelijker wordt. Hoelang moet je dan nog doorgaan met de bolletjes, als je echt zeker weet dat je zwanger bent? Moeten jullie met de punctie ook een lege blaas hebben en met de tp juist een volle blaas???
JULI/AUGUSTUS MEIDEN WIE? Botervliegje (2e ICSI poging) - Geertgen/Genk Elvira (5e IVF) - Erasmus MC Fieke17 (1e IVF) Flowerme (1e IVF poging) - Geertgen/Genk Hypo (3e ICSI) Jackie75 (1e cryo tp van 1e IVF) LafemmeNikita Linda99 (2e IVF PGD poging) - UMCU i.s.m. AZM Loontje85 (2e ICSI) Maaikiexxx (3e ICSI poging) MaaikEmile (1e ICSI poging) - Erasmus MC Maartje84 (2e volledige poging tot IVF - in totaal 6e poging), wordt escape ICSI ivm geringe hoeveelheid follikels, fout zhs: toch IVF - Dusseldorf MariaC (1e ICSI poging) Poekie79 (1e ICSI poging) - Zhs Hengelo Shantii (2e ICSI poging) - Zhs Hengelo / kliniek Dusseldorf Timon (cryo 1e ICSI poging) - UMCU Vakr (2e cryo top van 1e IVF) Wennes (2e IVM poging) Zeehondje (1e IVF poging) - Voorburg WANNEER? 12/7: Hypo start deca 24-07 Maaikiexxx start pil 26-7: Shantii start Gonal-f 26-7: Maartje84 start Menopur 30-7: Zeehondje start Gonal-f (225IE) 30-7: Loontje85 start cetrotide + Gonal-F (150IE) 2-8 Jackie start progynova 3-8: MariaC Decapetyl 9-8: Wennes start primolut ECHO'S (follikelmetingen)/ PUNCTIES 4-8 Maartje84 punctie 6-8: Hypo 1e fm 6-8: Shantii punctie 6-8: Timon 1e echo 7-8: Vakr 2e fm 7-8: Zeehondje punctie 8-8: Timon 2e echo 8-8: Loontje85 3e fm 9-8: Hypo punctie 9-8: Timon 3e echo 10-8: Loontje85 punctie 10-8: Timon 4e echo 11-8: Poekie79 fm 13-8 Jackie BMS echo TERUGPLAATSING/WACHTBANKJE: 2-8: Botervliegje tp (twee emmy's) 5-8: MaaikEmile (1 emmy) 6-8: Linda99 (1 gezonde emmy) 6-8: Maartje84 (drie emmy's) 9-8: Shantii tp(!) 9-8: Zeehondje tp (1 emmy) 12-8: Hypo hopelijk tp TESTEN: 17-8: MaaikEmile 20-8: Linda99 23-8: Zeehondje ZWANGER: Elvira Fieke17 Botervliegje HELAAS NIET ZWANGER
Zeehondje, ja zo zie je maar elke dokter adviseerd wat anders.. Maar hier inderdaad ook precies de helft bevrucht hihi dus dat is wel geweldig inderdaad! En nu tegelijk op roze zou ook super zijn. Moest hier ook een lege blaas hebben voor de punctie en een volle voor de tp .. Dus dat klopt wel.. Botervliegje jij blijft gewoon hartstikke zwanger hoor ! Dat moet namelijk hihi. JULI/AUGUSTUS MEIDEN WIE? Botervliegje (2e ICSI poging) - Geertgen/Genk Elvira (5e IVF) - Erasmus MC Fieke17 (1e IVF) Flowerme (1e IVF poging) - Geertgen/Genk Hypo (3e ICSI) Jackie75 (1e cryo tp van 1e IVF) LafemmeNikita Linda99 (2e IVF PGD poging) - UMCU i.s.m. AZM Loontje85 (2e ICSI) Maaikiexxx (3e ICSI poging) MaaikEmile (1e ICSI poging) - Erasmus MC Maartje84 (2e volledige poging tot IVF - in totaal 6e poging), wordt escape ICSI ivm geringe hoeveelheid follikels, fout zhs: toch IVF - Dusseldorf MariaC (1e ICSI poging) Poekie79 (1e ICSI poging) - Zhs Hengelo Shantii (2e ICSI poging) - Zhs Hengelo / kliniek Dusseldorf Timon (cryo 1e ICSI poging) - UMCU Vakr (2e cryo top van 1e IVF) Wennes (2e IVM poging) Zeehondje (1e IVF poging) - Voorburg WANNEER? 12/7: Hypo start deca 24-07 Maaikiexxx start pil 26-7: Shantii start Gonal-f 26-7: Maartje84 start Menopur 30-7: Zeehondje start Gonal-f (225IE) 30-7: Loontje85 start cetrotide + Gonal-F (150IE) 2-8 Jackie start progynova 3-8: MariaC Decapetyl 9-8: Wennes start primolut ECHO'S (follikelmetingen)/ PUNCTIES 4-8 Maartje84 punctie 6-8: Hypo 1e fm 6-8: Shantii punctie 6-8: Timon 1e echo 7-8: Vakr 2e fm 7-8: Zeehondje punctie 8-8: Timon 2e echo 8-8: Loontje85 3e fm 9-8: Hypo punctie 9-8: Timon 3e echo 10-8: Loontje85 punctie 10-8: Timon 4e echo 11-8: Poekie79 fm 13-8 Jackie BMS echo TERUGPLAATSING/WACHTBANKJE: 2-8: Botervliegje tp (twee emmy's) 5-8: MaaikEmile (1 emmy) 6-8: Linda99 (1 gezonde emmy) 6-8: Maartje84 (drie emmy's) 9-8: Shantii tp(1 emmy) 9-8: Zeehondje tp (1 emmy) 12-8: Hypo hopelijk tp TESTEN: 17-8: MaaikEmile 20-8: Linda99 23-8: Zeehondje 23-8: Shantii ZWANGER: Elvira Fieke17 Botervliegje HELAAS NIET ZWANGER
Sylvia en Botervliegje, Ik heb idd. al een paar keer gelezen dat meiden ++ testen 8 dagen na TP, zeker als het emmietje al goed ontwikkeld was. Zou het zelf denk ik niet durven, durfde het de vorige keer ook niet en heb op de uitslag van de bloedtest gewacht. Maar jullie geven ons weer hoop... En Zeehondje, heb je al iets gevonden i.v.m het vrijen na een TP?? Het zou idd. niet goed zijn i.v.m. de krampjes in de baarmoeder tijdens een hoogtepunt... Timon, pijnlijke echo's ken ik. Had nooit pijn, tot de laatste FM van mijn IVF, AUAU, deed dat zeer. En toen de echo's tijdens de overstimulatie. Verschrikkelijk, ik verkramp dan zo lekker in de stoel, en de gyn. kan er ook helemaal niks aan doen, behalve heel voorzichtig zijn. We moeten gewoon doorbijten, straks krijg je er iets super moois voor terug hoor... Meiden, er zijn al 3 zwangere onder ons. Wat een goede score deze keer, hopelijk komen er nog een heleboel bij...
Wel of niet vrijen na tp. Ik kom heel veel verschillende reacties tegen. Soms wordt er gezegd helemaal niet, de eerste week niet een paar dagen erna niet. En bij anderen is er niks over gezegd. Sommige geven ook de hele logische verklaring dat als je spontaan zwanger wordt je ook niet weet dat er misschien een innesteling gaande is en je ook gewoon gemeenschap hebt. Andere zeggen juist weer dat door vrijen de baarmoeder goed doorbloed raakt en dat dat juist weer wel goed voor het vruchtje is. Anderen hebben er ook helemaal geen behoefte aan, haha. Nog een beetje beurs zeg maar van de punctie enzo. Ik denk dat ik het ook heel eng zou vinden hoor. Misschien over een weekje ofzo. En dan misschien niet eens met uh, penetreren (zo heet dat toch?). Ach, we zien wel. Op het forum waar ik terecht kwam waren trouwens wel wat meiden die juist wel gewoon hadden gevreeën en die waren wel zwanger, dus ik denk dat het uiteindelijk niet heel veel kwaad kan. Het is waar jij jezelf goed bij voelt!
Denk ook dat dat het belangrijkst is, doen waarbij je je goed voelt. Idd. tijdens een natuurlijk zwangerschap heb je vaak ook nog sex na de bevruchting, of het dan goed of fout gaat weet je dan vaak niet eens. Dat van het doorbloeden van de baarmoeder klinkt ook wel logisch en goed voor het emmietje, maar eerlijk gezegd had ik zelf toch echt geen zin in sex na de punctie en de TP.
Hoi Meiden, Heb nog niet de energie om alles te lezen, dus doe ff ego ... sorry ! Punctie is weer achter de rug. Het was een stuk gevoeliger dan de vorige keer. Had helemaal niets gedronken vanmorgen en was wel 4x naar de wc geweest en nog zat er urine in me blaas, ik was dus de gelukkige voor een katheter en vond het niet bepaald een lekker gevoel. Ze hebben 16 eicellen gevonden, nog niet allemaal rijp, maar dat kon nog komen. Donderdag moet ik bellen met het ziekenhuis en dan horen we of we vrijdag een tp hebben. @Hypo: Hoe is het bij jou gegaan meis ?
Loontje wat fijn dat de punctie weer achter de rug is! Hoop op een flink aantal rijpe eicellen.. Nu lekker rusten en hopelijk vrijdag de tp!!! Ga voor je duimen meid..
@shantii: Ik zie dat jij de 23ste mag testen, als wij vrijdag een tp hebben, mogen wij de 25ste al testen ... wat een verschil he ?!
Hey dames! Hier ook ff snel; als ik te lang achter de pc zit krijg ik weer pijn in mijn buik! Heftige punctie gehad, de pijnlijkste van de 3 die ik gehad heb! Er waren toch wel heel veel eiblaasjes; de gyn heeft ze niet geteld, daarvoor was ze veel te druk. Ik denk dat het er een stuk of 20-30 zijn geweest, waarvan een aantal nog klein. Het meest pijnlijke was de linkerkant, daar kwam de arts heel moeilijk met de naald door de follikels; op een of andere manier waren ze heel stug. Dat deed echt heel erg zeer!!! Ze heeft uiteindelijk ook 4 x door mijn vaginawand moeten prikken (2x links, 2x rechts), anders kon ze er niet goed bij. Heb tijdens de punctie wel ff een traantje weggepinkt van de pijn. Maar toen ze rechts ging doen en ik extra pijnstilling kreeg ging t wel weer beter! Uiteindelijk waren het zoveel buisjes dat t haast niet in de transportbox pastte. Manlief naar het andere zh gereden met de box met mijn eicellen. Is hij onderweg gelaserd en werd aan de kant gezet door de politie. Er was een stuk waar je van 120 naar 80 moet en hij heeft niet op tijd gas terug genomen, waardoor hij nog te hard reed. Dat wordt een flinke bekeuring. Balen! Maar...............er zijn 13 eicellen gevonden! Het was nog even heel spannend, want manlief moest nog een half uur extra wachten omdat t zaad er niet goed uitzag. Maar na het opwerken was t toch goed genoeg voor ICSI. Arme hij...hij is er een beetje van van slag, voelt dat hij enorm faalt. Maar t is dus toch goedgekomen. Nu ga ik maar snel weer op de bank; mijn buik doet behoorlijk zeer! Xxx Hypo
Jeetje, een BON én aangehouden! Begrepen ze het wel, zo van rij maar snel door u heeft een goede reden. Jeetje... zo zonde. En wat een punctie joh! Alleen een traantje wegpinken, ik vind je een bikkel. Laat je maar lekker verwennen. Top oogst, uit zoveel eiblaasjes moeten wel superembryoos komen.
@Hypo: rust maar goed uit en laat je lekker verwennen, dat heb je zo te lezen zeker wel verdient. Balen dat je zoveel pijn hebt gehad, maar wel 13 eicellen, dat is wel heel goed nieuws. Heb jij ook vrijdag de eventuele tp ? Kan me voorstellen dat je mannetje van slag was, maar gelukkig is het allemaal goed gekomen. Ga lekker op bed liggen met een lekker warm kopje thee .... doe ik ook en is echt heerlijk !
Loontje dat is zeker een heel verschil! Denk dat jij precies 2 weken na punctie mag testen of niet? Ik 2 weken na tp.. Maar ga denk ik wel 1 dagje eerder testen inverband met opnames van het tv programma babyboom waar wij aan mee gaan doen. Hypo pff dat klinkt als een hele pijnlijke punctie!!! Gelukkig toch nog 13 goede eicellen, echt een goede oogst inderdaad hihi. Nu hopen op heel veel emmy's!!! En wat kut van de bekeuring, hoop dat de agent het wel begreep. Word denk ik wel een fiks bedrag 40 km te hard.. Doe nu maar lekker rustig aan en laat je lekker verwennen door je hubbie!
@Shantii: het is 16 dagen na punctie en 12 dagen na tp. Moet jij zelf testen ? Wij moeten zowiezo een bloedtest laten doen, denk niet dat ik daarvoor zelf ga testen. Ben goed genezen van de vorige keer ... toen had ik zelf een posi test en toen was me HCG met bloedprikken (1 dag later) maar 11 ... nu durf ik niet zo goed meer te testen voor die tijd. Heeft iemand hier trouwens wel eens een katheter gekregen voor het legen van je blaas ? Het plassen gaat nu namelijk heel moeilijk, ik moet echt, maar als ik op de wc zit komt er niets uit ....
Loontje; jeetje een catheter, wat balen en lijkt me niet echt fijn nee. Maar gelukkig een mooie score. En nu twee spannende dagen wachten op mooie bevruchtingen! Hypo; ook jij een wervelende dag gehad zeg! Heel veel rust nemen nu hè?! En moet zoveel eiblaasjes ook heel veel drinken. Maar die tip heb je vast al gekregen van het ziekenhuis. Ik mag 14 dagen tp testen. Dit omdat ik nog pregnyl spuit ipv utrogestanbolletjes.
Loontje ik heb met mijn bevalling een katheter ingehad en je blaas heeft heel even de tijd nodig om het weer zelf te doen. Je moet rustig om de wc gaan zitten en niet te hard willen.