Hoi. Ben net terug van FM (in Hengelo). *domper* Heb rechts helemaal NIETS zitten en links slechts 3. Wel 3 van 18mm. Heb ook effe bloed geprikt hier kan ik rond half 12 - 12 uur over bellen. Daarna DD bellen. Heb zeer waarschijnlijk as. vrijdag punctie. Punctie van 3 follikels... Nou ik zal proberen positief te blijven. We hebben uiteindelijk maar 1 goede nodig.
Timon nee dat meen je niet! Me mond valt hier gewoon open. Wat oneerlijk allemaal. Hele dikke knuffel.. Vakr wat super dat jullie niet te laat zijn! Vandaag dus mooi jullie eskimootje in ontvangst nemen en dan heel hard broedden. Succes! Poekie pff zit jou ook niet echt mee he! Al vind ik het wel heel knap dat je positief blijft. Hopelijk worden alle 3 de follikels bevrucht. Zou dit komen door de lage AMH waarde? Nou hoop echt het beste voor je! En vrijdag ws de punctie, zet hem op meid! Knuff..
Poekie: Hm 3 follies is inderdaad niet veel, al kan het genoeg zijn natuurlijk, maar je hebt dan niet veel reserve. Hoeveel heb je gespoten? Kun je evt. ook IUI doen zodat je niet een poging verzekeringstechnisch kwijt bent? Timon: Pfff wat rot voor je! Dikke knuffel! Ik vind het een heel raar verhaal van jouw ziekenhuis eerlijk gezegd. De eerste keer cancellen omdat je een LH-piek had en nu omdat de LH-waarde te laag is? Maar je verwacht toch ook geen stijging bij 15 mm? Je zit volgens mij ook prima op schema, zo superlangzaam gaat ie ook weer niet lijkt mij, ik heb ze langzamer gehad hoor... Ik ben geen arts, maar weet 100% zeker dat je in mijn kliniek de vorige keer en ook dit keer gewoon een tp zou hebben gekregen. Maar ja, daar heb je nu even niks aan. Veel sterkte meid! Vakr: Wat fijn cryo tp maandag! Hoeveel emmys worden teruggeplaatst? Veel succes alvast! @All: Alle andere lieve mmm-meisjes natuurlijk ook superveel succes! Ik heb maandag, dinsdag en vandaag testjes gedaan. Die van vandaag lijkt niet donkerder dan die van gisteren. En van mijn kwaaltjes is weinig over (ben nog wel steeds aan de bolletjes). Ben naar de winkel gesjeesd om een digitale test te halen en die zegt zwanger gelukkig. Maar ben er toch een beetje bang voor... Ik het testforum krijg ik ook veel reacties dat ik misschien te dicht op de Pregnyl ben begonnen met testen (http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/224634-week-na-tp-positief.html). Is misschien wel een beetje zo. Maar vandaag 14 dagen na Pregnyl een posi digitale test kan toch niet van Pregnyl zijn? Ik hoop zo dat het goed zit... Liefs van een onzeker Botervliegje
Ow Timon, wat een vervelend situatie, en nu moet je echt weer zo lang wachten...echt shit hoor. De afgelopen cyclus had je toch zo'n super goede te vroege eisprong, en nu komt hij niet goed op gang. Kunnen ze niet toch nog een paar daagjes kijken hoe het verder verloopt?? Toen ik met de Clomid bezig was, zat er bij mij ook een week verschil tussen twee EItjes. De ene keer mooi op dag 15, de keer erop pas op dag 22, en daar had toen de gyn. ook niet meer mee gerekend, alleen omdat ik stug mijn temp. bleef bijhouden kon ik hem precies zeggen wanneer het was. Hoop dat je toch even snel de FA kan spreken. @Vakr, wat een super mazzel heb jij. Succes met de TP vandaag, hopelijk plakt hij goed, enne...die meeting is helemaal niet zo belangrijk.B elangrijker is dat je over 2 weken gewoon +++ test. @Poekie, Misschien groeien er de laatste dagen nog wel wat bij. Ik had op vrijdag ook nog maar 9 follikels ofzo, en daar waren ook maar 3 echt groot van. Op zaterdag de laatste Gonal en 's avonds de Ovitrelle, en op maandag werden er opeens 25 follikels aangeprikt en 17 waren er rijp. Dus missschien komt er nog wel iets. En zoals je zegt, je hebt er maar 1 nodig. Succes voor vrijdag. @Botervliegje...ik duim voor je dat de digitale gewoon helemaal gelijk heeft. Er zit niets anders op als verder af te wachten...
Vakr; oh wat mooi zeg, vandaag een tp. Je hebt dus wel even in de spanning gezeten! En dan maar weer wachten hè, ach daar zijn wij allemaal heel goed in geworden. Succes. Poekie; dat was vast even balen toen je hoorde dat er maar drie follikels zaten. Zat er voor de rest helemaal niks of alleen hele kleintjes? Hopelijk vrijdag toch een goede punctie met daarop volgend hele mooie bevruchtingen!!! Timon; ik vind het zo rot voor jullie. Leef zo met jullie mee. Hopelijk heb je vandaag nog uitleg gekregen van de fa en heeft ie een hele goede reden. Want dit kan je niet zomaar doen. Sterkte lieverd. Ego; wat duurt wachten toch lang hè en zeker als je vrij hebt. Zit nog maar twee dagen na de tp en ben het nu al zat, haha. Gelukkig een weekendje weg en daarna moet ik weer werken. Dat geeft een boel afleiding.
Botervliegje volgensmij ben jij gewoon hartstikke SWANG hoor! Kan volgensmij nooit meer van de pregnyl zijn.. Duimen blijven draaien voor je.. Zeehondje, hihi ja wachten duurt lang he! Al moet ik zeggen dat ik er wel veel aan denk, maar het wachten nog niet zat ben.. Vorige keer had ik 1 dag na tp vette steken in me buik, gelukkig heb ik dat tot nu toe nog niet gehad. Ben heel erg benieuwd! Heb op 1 of andere manier zon goed gevoel bij deze poging.. Maar heb er zelf weinig invloed op dus moeten nog even door bijten.
@ Botervliegje: Pregnyl is toch na 10 dagen uit je bloed???? dus volgens mij gewoon echt Zwanger meis......alvast een kleine proficiat. @ alle meiden op het wachtbankje: succes en wat duren die 2 weken toch heeeeel erg lang. Dat er maar vele zwangeren mogen volgen. @ All: Hier nog steeds niet begonnen. Maandag zou ik aan de primolut mogen, maar deze arts was bang dat ik te vroeg uit zou komen voor punctie omdat het lab pas weer vanaf 23 aug werkt Dus nu maandag terug voor echo en dan hoogstwaarschijnlijk aan primolut dus ik denk geen punctie en tp meer in augustus. Vandaar dat ik nog niet heel actief meeschrijf, nog even beetje rust in mijn hoofd bewaren
Tja, afleiding is heel goed idd! Ik vind het alleen heeeeeeel moeilijk om mijn gedachten te sturen, die gaan maar een richting op: gaat het goed of niet, moet die test niet donkerder worden, voel ik een krampje of niet, wat doet die dikke puist op mijn kop etc. Nou ja, maandag weer werken, dan gaat de tijd wat vlugger! @Wennes: Kan me voorstellen dat je er (nog) geen behoefte aan hebt om hier veel te komen, al is het leuk om van je te horen! Hoop dat je zsm mag beginnen! Ga je zeker volgen lieve meid en hoop dat het direct prijs is! @Shantii: Goed dat het wachten nog wel lukt! Ik vind de tweede week altijd het moeilijkst, dat is ook wel gebleken . Raad je toch niet aan om een week na tp al te testen, volgens mij heb ik geluk dat ik zo snel HCG aanmaak en heb toch even flink zitten twijfelen vanwege die Pregnyl, ook vanwege de verhalen die ik op internet heb gelezen van vals positief... Ik strooi hierbij HCG-tjes jullie kant op! xxx
Grrrr net een hele reactie ingetikt en opeens alles weg?!? Maar goed ik begin gewoon opnieuw... poekie: ik had bij de fm metingen voor mijn punctie de laatste meting totaal maar 5 follikels waarvan ook 2 kleintjes, uiteindelijk waren er 8 aangeprikt, waarvan 8 eitjes, en 7 bevruchtingen! Dus hou hoop, het kan nog meevallen. botervliegje: we duimen voor je! Ik geloof echt dat je gevoel niet zomaar aangaf dat je moest proberen, hoe zweverig dit ook klinkt . Wij hebben er maar 1 laten tp. Veel over getwijfeld uiteraard, maar toch op advies van de fa nu deze 1e ivf ronde besloten 1 te doen. Wij hadden 3x2 eskimootjes en afgesproken dat bij goede kwaliteit ze er 1 en bij slechte 2 zouden terugplaatsen. Het goede nieuws is dat ze goed waren, dus maar 1 tp. Alleen wel super irritant dat er dus al 2 in de prullebak zijn beland... Ik denk ook dat we de volgende ronde besluiten voor 2 tp (als we die kans hebben natuurlijk) tenzij ze ze niet per 1 kunnen invriezen... maar dat is vrij lastig geloof ik. shanti: wij mogen gezellig op dezelfde dag testen! ik had die steken ook de vorige keer en aan de fa arts gevraagd. Die zei dat doordat bij de tp er toch een lichaamsvreemd ding in je baarmoeder loopt te prikken soms je daar heftig op reageert wat die steken kan veroorzaken. Hoeft niks te betekenen, al is het stuk lekkerder gevoel als je het niet hebt. Dus hopen dat we daar geen last meer van gaan krijgen. wennes: even er zo min mogelijk mee bezig zijn is heerlijk afentoe. begrijp ik heel goed. Straks weer genoeg om je druk over te maken tenslotte! Timon: ben jij de klap al een beetje te boven? de fa nog kunnen spreken? Verder alles goed gegaan dus bij onze tp. Dus nu moet ie gewoon even lekker blijven zitten en een lekker nestje bouwen! Succes aan iedereen verder.
Vakr ook al op 23 aug testen hihi. Nou dan moeten er vast wel een paar op roze gaan.. * hoop hoop hoop * .. Ja kan me voorstellen dat het voor onze baarmoeder ook gek is, oppeens iets raars in ons lichaam na al die gekke hormonen en puncties etc. Maar tot nu toe gaat het nog goed, geen steken dus heerlijk. Botervliegje, nee ik ga zeker ook niet al een week na tp testen. Dat durf ik niet eens hihihi. De vorige keer mocht ik zelfs op zaterdag testen en toen heb ik pas zondags getest .. Ik ben wat dat betreft best een schijterd. Maar dat komt meer omdat je dan definitief hoort hoe en wat. Wennes logisch dat je dan nog maar weinig mee kletst. Is helemaal niet erg! Gewoon lekker rustig aan doen.
23-8 is een gezellige testdag! Nu al met z'n 3en. Alhoewel Shanti volgens mij zondag al gaat testen en ik niet weet of ik wel maandag wil testen en dan gelijk moet gaan werken. Zou toch veel leuker zijn om gelijk een dagje samen van een mooie positest te kunnen genieten!
Hey ladies! Hier een iets meer montere Hypo! T valt me echt niet tegen hoe t vandaag met me gaat. Ik heb nog wel een branderig gevoel in mijn buik, ook nog wel wat opgezet, maar t is te doen. Ik ben nu wel heel moe, maar ook de hele middag gewoon gezeten en vanaf half 1 uit bed en niet meer gelegen. Nu begin ik mijn buik wel te voelen. Maar al met al valt t dus zeker niet tegen! Morgen worden we gebeld over de emmy's en dan hebben we vrijdag de tp! Spannend! Wat een wisselende berichten; blijdschap, hoop en teleurstellingen.... Poekie: wat een teleurstelling idd dat het maar 3 follies zijn. Ik zag iemand de escape IUI noemen, is dat idd geen optie? Timon: ontzettend balen meid! Ik snap er niets van hoe ze nu ineens de boel kunnen stoppen, kan dat eitje niet nog verder doorgroeien? Of zijn ze ook ontevreden over het bms? Botervliegje: erg spannend meid! Ik heb me al voorgenomen dat ik begin met testen om te kijken wanneer de pregnyl uit mijn lijf is. Als ie dan weer wit is en later toch weer niet dan weet ik dat t niet van de pregnyl kan komen. Ik heb alvast een aantal Kruidvattesten (2 voor 5) in huis gehaald. Ik duim voor je dat t gewoon echt raak is!!!! Xxx Hypo
Hoi! Nou zaterdag hebben we de Punctie en bij eventuele bevruchtingen hebben we dinsdag terugplaatsing! (ICSI). Hyp: Balen dat je last van je buik heb. En wat spannend dat telefoontje morgen!!!! 23-08 wordt nationale testdag? hahahaha leuks!!!! Je mag dus 2 weken na tp testen? Vakr : Jij geef mij goede hoop!!!! Thanks!!! botervliegje : alles goed verder? bedankt voor de hcg! rest: Sorry..... ben het even kwijt. Succes allemaal meiden!!!!!!
Poekie zet hem op meid! Zaterdag punctie, dus eitjes hebben nog eventjes de kans om extra goed te rijpen. Hoop op een tp voor je. Zeehondje, ja ga op zondag testen hihi, en net wat jij zegt, als je dan een mooie posi test in handen hebt kun je de hele dag met elkaar genieten en heb je een nega test dan is het ook wel fijn om lekker met elkaar te kunnen zijn. Zou dan echt niet naar me werk kunnen. Vorige keer echt uren gehuilt. Hypo wat fijn dat je je al wat beter voelt. Nog wel rustig aan doen he meid. Een punctie is niet niks. xx
Hey meiden, @Poekie: spannend zaterdag de punctie, alvast succes meid ! Wel balen dat je maar 3 follikels hebt, maar zoals je zelf al zegt ... je hebt er maar 1 nodig en dat gaat hem gewoon worden. @Botervliegje: je ziet toch wel verschil in de streepjes en de digitale zegt toch echt ZWANGER meid ! van 14 dagen na pregnyl kan je inderdaad geen posi test hebben. Ik blijf toch nog wel een beetje voorzichtig, maar dat komt meer omdat ik het zelf heb meegemaakt. Ik duim voor jullie dat het allemaal goed blijft gaan. @Zeehondje: heerlijk dat je een weekendje weggaat, dat zorgt zeker voor wat afleiding. Voor je het weet zijn die dagen/weken voorbij. @Shantii: Mooi zo, hou dat goede gevoel vast ! Het word inderdaad een grote testdag de 23e gaaf hoor ! @Hypo: Fijn dat het al een stuk beter met je gaat. Voor jou ook een spannende dag morgen. Ik heb vandaag nog de hele dag op bed gelegen, nog veel last van me buik en me buik is ook best wel opgezet. Ook werkt me blaas nog niet helemaal mee en voel ik niet goed aan of ik nou moet plassen, maar dat komt nog wel. Morgen tussen half 10 en 10 uur mogen we bellen en horen we of er een tp plaats zal vinden a.s. vrijdag ... ben benieuwd !
Hey meiden ik heb alles bijgelezen maar ben nu helemaal doodop, dus even geen reacties. Alleen Boterviegje ik mag ook 14 dagen na tp testen omdat het dan echt veilig is. Als ik dan positief zou testen zou ik het dus echt geloven. Dus misschien nog heel even afwachten maar ik vind de test overduidelijk. Beter nog, zo'n test heb ik nog nooit zo duidelijk gehad in mijn beide zwangerschappen. Altijd heel licht, bijna dat je het tegen het licht moest houden en ik was toch echt zwanger. In het ziekenhuis zeggen ze: een streep is een streep. En de digitale is overduidelijk
Vakr, zaterdag de punctie. Spannend!! Poekie, jullie hebben in elk geval 3 follikels in het vooruitzicht. Spannend! Botervliegje, niet om je angstig te maken, maar mijn testen hebben er bijna hetzelfde uitgezien. Hypo, spannende dagen...... Gisteren niet gereageerd, maar meid, wat heb jij een heftige punctie achter de rug. Loontje, nog steeds last van de punctie. Meid, doe rustig aan. De uurtjes tot het telefoontje tikken voorbij. Update: Vanmorgen met het zh gebeld en kreeg de dame aan de lijn die mijn man had gesproken. Nu blijkt hij niet alles goed over te hebben genomen. De LH is weer aan het pieken, dus naar de eisprong aan het werken. Hierbij is de bms van 7 mm en een ei van 15 mm niet goed genoeg voor ons eskimo en ze willen meer bms hebben. Daarom willen ze de 3e poging gestimuleerd doen. Ik ben een heel stuk rustiger van geworden. Toen ik aanhaalde weer zolang te moeten wachten en dat op deze wijze het einde van het jaar in zicht komt kreeg ik een gouden tip. Als ik bij mijn volgende ongi alvast begin met de pil dan heb ik die maand al gewonnen. Met mezelf afgesproken om volgende week te bellen of de afspraak eerder kan, want de vorige keer leverde dat ons een halve week 'winst' op.
Meiden, ik even ego en vertellen over mijn deca avontuur van vanavond: Ik, watje die ik ben had de Emla weer keurig een uur vóór de prik op m'n buik gesmeerd zodat ik de prik zelf niet hoef te voelen, maar wel dat nare bijten en branden van de Decapeptyl. De ene keer brandt het meer dan de andere keer en vandaag was een brand-dag. In geval van een brand-dag gaat het ongeveer zo: Zodra Mariaman de vloeistof er dus inspuit lig ik meestal te 'AU-AU-Au-en' en soms beweegt mijn buik dan vrolijk mee in het ritme van de 'au-au-au' wat het voor Mariaman natuurlijk niet makkelijker maakt. Zo ook vanavond. Maar dat kwam ook omdat dit zo'n beetje de meest botte naald van allemaal was. Dan geeft de huid niet mee en is het in één keer van *ploekkk* *TOK* erin. En dan doet het ook zeerder, ik begon weer mijn au-au-au seranade en dus dacht Mariaman al snel: oke-oke het is klaar. Dus hij haalt de spuit eruit. Wil het dopje erop doen, geeft de spuit een zetje en we zien zo: _ ----_ hoppaaaa --- -_ --_ -_ - ...een mooie boog (veel mooier dan ik met deze streepjes kan tekenen) Decapaptyl over de vloerbedekking schieten.... Aiii.... We keken elkaar een beetje verschrikt aan. "Zat er nog veel in?" "nee niet heel veel meer, ik was er bijna, maar je piepte zo en ik dacht dat het klaar was" Maar meestal word ik vlak na het spuiten een beetje ziekig. Misselijk, hoofdpijn etc. En nu voelde ik me een kwartier erna nog prima. Wij dus (zie je het voor je) oude spuitjes vullen met water en dan boogjes spuiten zo groot als wij gezien dachten te hebben om te zien hoeveel we nou precies NIET hadden ingespoten. Conclusie: toch wel zeker 1/3. K*T... wat nu. Nog een hele spuit? Of is dit niet zo erg. Damn... Uiteindelijk toch maar het ziekenhuis gebeld. Het nummer 'speciaal voor noodgevallen' dus ik voelde me helemaal bezwaard dat we hiervoor moesten bellen. De arts vond dat we een tweede spuit moesten pakken. Hier de helft uit moesten spuiten en het overgebleven deel moesten injecteren. Ik doe dat dus werd nog een heel gedoe, want wat is precies de helft, ik kan het niet goed zien hoor. Er zit lucht in én in het spuitkopje zit vloeistof wat het moeilijk meten maakt. Damn... Had ik m klaar, dacht ik *shit* hij is nog ijskoud (normaal haal ik m een half uur vantevoren uit de koelkast) nou, dan doe ik het dopje er nog even op. Prik ik mis in die dop, naald in dat plastic geboord (denk niet dat ie daar scherper van wordt) bij de 2e poging zat het dopje er wél goed op, even warm maken tussen mn handen en hoppa, 2e spuit van de avond erin. Mar het is ietsje teveel geweest. Want ik heb een droge mond alsof ik naar een één of ander housefeest ben geweest (A) en ben misselijk en nog veel moeier dan anders. Zucht... Wat een gedoe allemaal he...