Juli-Aug 2010 cryo tp of IVF- of ICSI-behandeling!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door botervliegje, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Maria, wat een gedoe bij jullie! Gelukkig hebben jullie het nu opgelost. Maak je niet te druk over het nu ev wat teveel gespoten. Als je verder de spuiten wel goed prikt en leeg maakt komt het toch wel goed.

Ben je nu flink aan het drinken tegen die droge mond?

2. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    Ik zie dat ik niet langer kan wegblijven dan 1 dag want het is gewoon niet meer bij te houden!

ben het ook even helemaal kwijt dus zal het vanaf nu echt netjes gaan volgen.

wil iedereen in het algemeen sterkte/succes wensen.

gister hebben we een brief gehad van het zh dat er geen bevruchte eitjes zijn overgebleven. wel heel jammer maar ik hoop natuurlijk dat we ze niet nodig hebben.

3. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Ik heb even een vraagje waarom hebben meerdere van jullie een positieve test gehad en is het toch niet goed gegaan? Ik ga er echt vanuit als ik volgende week vrijdag positief test dat ik dan zwanger ben. Hoe het verder zal gaan dat moeten we zien maar dat heeft iedereen?

En dan nog een vraagje over een wachttijd dat ik echt oprecht stel. Volgens mij op Timon zeiden jullie een wachttijd van een maand is echt té lang. Maar waarom eigenlijk. Ik vind zelfs 2 maanden erg kort. Mijn wachttijd tussen de pogingen is minimaal 6 maanden. Dus vandaar mijn vraag

4. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente

Botervliegje je bent gewoon harstikke zwanger hoor geen twijfel mogelijk dit komt niet van de pregnyl.
    ik heb na tp 5000eh pregnyl gespoten en 8 dagen na tp getest en die was al licht positief toen 11 dagen na tp die was ietsjes donkerder en toen 14 dagen na tp de digitale test en die was overduidelijk zwanger 2-3 weken.
    en nu ben ik trotse moeder van een mooie tweeling.... dus vroeg testen kan best je moet je er alleen niet op blind staren en vaker testen net als jij gedaan hebt.
    pregnyl halveerd elke dag uit je lichaam....

dus gefeliciteerd met je zwangerschap :D

5. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Maria: Jeetje wat een gedoe zeg en een hoop stress, maar gelukkig is het allemaal opgelost.
    Wat ik me afvraag voor het branden .... haal je de spuit wel een half uurtje van te voren uit de koelkast ? Bij mij brande het alleen als de vloeistof koud is.

@Linda-testen: tja waarom is het niet goed gegaan na de positieve test !? Ik heb geen flauw idee. Ik heb op dinsdag getest en toen stond er echt ZWANGER 1-2 en op woensdag moest ik bloedprikken en toen was me HCG maar 11 en donderdags is het mis gegaan. Als je te vroeg voor de testdatum test is er natuurlijk altijd nog een kans dat het voor de officiele testdag fout gaat.

@Linda-pogingen: Ik heb het stukje gemist denk ik over de wachttijden, maar bij ons is het zo dat er minimaal 1 maand tussen zit en met cryo pogingen mag je achter elkaar door gaan. En als je zoals ik een vmk hebt gehad moet je ook 1 maand wachten. Ik vind persoonlijk 6 maanden wel erg lang.

@Hypo: respect voor jou meis, ik zou het niet kunnen hoor om zo vaak te gaan testen, denk dat ik me zelf helemaal gek zou maken.
    Hoe laat word jij gebeld ? Ik mag al over een half uurtje bellen :D

Heeft iemand hier wel eens ovitrelle gespoten ipv pregnyl ? Ik vraag me af hoe lang dit in je lichaam blijft zitten. Van de pregnyl spoot ik altijd 10.000IE en dit waren 6.500IE.

6. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Dankjewel Silvia! Heb net een 2 voor 5 Kruidvat-test gedaan en die geeft ook positief aan. Zit nu twee dagen voor NOD (hoewel die sowieso zaterdag niet komt door de bolletjes). Denk dat na 4 dagen testen op rij en een digitale posi test het testen voldoende moet zijn :). En als ik niet 'ongi' wordt dan is op 3 september de 7 weken echo! Heel benieuwd of er twee kleintjes zitten net al bij jou! Een of twee is allebei meer dan welkom, alleen twee is natuurlijk wel wat spannender qua zwangerschapsverloop...

Linda: Ik begrijp heel goed dat je even rust wilt tussen twee behandelingen, hoor! Denk eigenlijk dat het helemaal niet onverstandig is om pauze te nemen tussendoor. Misschien al gemerkt ;), maar geduld is niet mijn sterkste kant. En ik had vaak zoiets van 'ik wil gelijk door'. Heb ook wel eens verplicht een rustmaand gehad en dat was uiteindelijk wel ok. Maar ja, het wachten duurt al zo lang en dat vond ik moeilijk, het idee dat ik mijn tijd aan het verdoen was omdat ik tijdens een pauze niet zwanger kon raken. Ben eigenlijk al drie jaar voor 75% van mijn tijd met zwanger raken bezig :), kan het ook tijdens rustpauze maar moeilijk van me afzetten. Vandaar dat het per persoon verschillend is denk ik.

Jammer MaaikEmile, maar die cryo's ga je ook niet nodig hebben, hoor! :p

Maria, tjeemie wat een gedoe gisteren... Maar je hebt het weer overleefd gelukkig! Snap best dat je dat noodnummer belde, hoor, wij hebben ook wel eens voor iets op zondag onze arts gebeld. Heb je wel eens eraan gedacht om het toch zelf te proberen? Weet dat het supereng is, zeker in het begin, maar ik vind het zelf heel fijn dat ikzelf het tempo kan bepalen, misschien werkt dat ook bij jou?
    P.S. Ik had veel minder bijwerkingen toen de hormonen erbij kwamen. Schijnt veel voor te komen, je lichaam vindt het toch prettiger om wat vrouwelijke hormonen te hebben ;). Hoop dat dat bij jou ook zo werkt!

Ik weet het meis, het lijkt me heel, heel verdrietig als het mis gaat na zulke mooie plaatjes... En ik besef me goed dat de kans nog zeer aanwezig is dat het alsnog misgaat, gebeurt helaas vaak genoeg op het forum :(. Maar deze paar dagen kan alvast niemand me meer afpakken. Na drie jaar wit ben ik al blij met de mogelijkheid van een zwangerschap (als het misgaat zal ik er de eerste tijd vast even anders over denken), dat geeft extra vertrouwen in de behandelingen...

Fijn Timon dat je nu wat meer uitleg hebt gehad van de arts. Kan me goed voorstellen dat je precies wilt weten wat de beweegredenen zijn om te stoppen met de cryo tp deze maand. Onder invloed van hormonen is veel meer te regelen natuurlijk, zodat alles straks helemaal tip top is voor het eskimo'tje, dat is natuurlijk ook een prettige gedachte. Maar kan me goed voorstellen dat je toch baalt, hoor, zeker omdat het de tweede keer is! Heb ook met IUIs wel eens gehad dat het ziekenhuis vol zat of dat het op een zondag uitkwam en kan me herinneren dat ik er flink van moest janken. Je stelt je toch in op een behandeling. Heel veel succes en 3x is scheepsrecht!

@Loontje: Nog zo'n 20 minuutjes en je weet hoe de bevruchting is gegaan! Ik duim voor je!! Doe rustig aan he!

@Hypo: Slim om eerst te kijken of de Pregnyl uit je lichaam is als je weet dat je jezelf geen twee weken kan beheersen! ;)
    Hoewel je in je achterhoofd moet houden dat HCG ook laat kan stijgen natuurlijk, zit je misschien voor niks tegen negatieve testen aan te kijken. Nou ik duim in elk geval voor je!

7. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @botervliegje: die banner staat geweldig bij je !

8. intra4

intra4 Niet meer actief

Goedemorgen!
    Vraagje: Hoe werkt in hemelsnaam die pregnyl?
    Ik heb een klein doosje met daar in 2 ampullen.
    Moet je die 2 samenvoegen en de gehele inhoud in jezelf spuiten? Of moet je een bepaalde hoeveelheid spuiten?
    Ik heb een hele set "opzuignaalden" liggen. En ik heb in 1 zakje 2 soorten andere naalden liggen. 2 verschillende maten.
    Als ik er niet uit kom zal ik Irma (DD) wel bellen maar ik dacht ik vraag het eerst hier eventjes.

Botervliegje: Jij loopt natuurlijk heel de dag te stuiteren. Wat onwijs gaaf hoor! Je bent gewoon hartstikke zwanger!

9. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Poekie: Met 10.000IE heb je in totaal 4 ampullen, jij hebt maar 2 ampullen dus je hebt denk ik 5000IE ? Je zuigt eerst de vloeistof op in de spuit (met de grote naald) en daarna spuit je dat terug bij de poeder en dan zuig je het weer op en doe je de andere naald erop waar je mee gaat spuiten. Je moet wel alles spuiten denk ik hoor.

Van de 4 ampullen (2x vloeistof en 2 poeder) werd er altijd maar 1 vloeistof gebruikt.

snap je het een beetje ?

Anders eens op youtube kijken, daar staan vast en zeker instructiefilmpjes.

10. intra4

intra4 Niet meer actief

Loontje ik heb inderdaad 5000 IE.
    (staat tenminste op de verpakking, hahaha)
    Oh dus die 2 naalden gebruik ik op die plastice opzuignaald.
    Net als dat je met Cetrotitede ook 2 naaldjes heb. 1 voor opzuigen en 1 voor het spuiten.

Op youtube staan allemaal filmpjes om af te vallen met Pregnyl en bodybuilder-verhalen!! hahaha

11. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    inderdaad poekie hetzelfde als met de cetrotide.

Ik weet niet of iemand anders misschien nog op of aanmerkingen heeft ?

12. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Meiden, we hebben morgen om 13:45 uur een tp :D
    Je hoort bij het Vu nooit van te voren hoeveel bevruchtingen er zjin geweest en hoeveel cellig, dus daar moeten we nog ff voor wachten tot morgen.

13. intra4

intra4 Niet meer actief

Loontje wat spannend morgen een TP!!!!!!!
    Ik overmorgen, hihihi
    Heb jij gister dan ook pregnyl gespoten?

14. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Poekie: Nee ik heb zondag ovitrelle (soort pregnyl) gespoten, dan dinsdag de punctie en vrijdag de tp.

Heb je overmogen al een tp ? wanneer heb je dan de punctie ?

15. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Loontje super joh!!! Morgen een tp, wow! Hoop op veel mooie bevruchtingen.

MariaC wat klote van de deca.. Ow wat vond ik die naald ook waardeloos.. Je moest echt flink door drukken tot je POK hoorde en dat deed goed pijn! Hoop dat het vandaag beter gaat.

Botervliegje jij bent hartstikke swang :D :D :D ..

Poekie heb geen idee wat betreft pregnyl.. Ik heb ovitrelle gespoten en dat is kant en klaar.. Heerlijk ;) ..

Nou ik ben lekker 1 grote bom door de progynova.. Wat ben ik sjaggie!!!!!!!! Al sinds gister middag en er komt geen einde aan. Me vent wilde al de progynova de prullenbak in flikkeren maar dat heb ik maar ff voor komen.. Weet het ook allemaal eventjes niet meer :( ..

16. intra4

intra4 Niet meer actief

Loontje sorry... ik zei het verkeerd.
    (zenuwen)
    Ik heb zaterdag de punctie en dinsdag TP (als er iets terug te plaatsen is natuurlijk).

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Loontje wat spannend , ben benieuwd hoeveel het er zijn.
    Op naar een mooi wondertje of wondertjes ;)
    xxx

18. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Dank je Elif !
    Wauw jij gaat ook hard zeg, alweer voorbij de 16 weken.

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ja Loontje nu na de 12 weken gaat het ineens snel, maar vol snel !!!!!!!!!oke:D

20. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    meiden, wat een spanningen en emoties.
    Volgend week-end wordt dus errug spannend voor een aantal van jullie.

@Timon,
    Nou, gelukkig dan maar.
    Zo zou ik het ook beter kunnen accepteren.
    En fijn dat je de volgende keer al met de pil kunt beginnen, dan kunnen ze je idd. makkelijk inplannen naderhand.
    Gaan we misschien wel tegelijkertijd voor een eskimootje...

@MariaC...
    Wat een verhaal zeg, kan me de situatie helemaal voorstellen, zo zouden manlief en ik ook bezig zijn, dat weet ik zeker.
    Heb je nu nog wel genoeg spuiten over??
    Denk ik ook niet dat het erg veel uitmaakt hoor, een beetje meer of minder van een spuit.
    Werd zelf ook behoorlijk onzeker van de Gonal-F prikpen, want die was ook niet erg precies had ik het idee.
    Maar het komt allemaal goed...

@Linda, moet jij echt 6 maanden wachten tussen pogingen, waarom is dat??
    Ik dacht dat je hier in Duitsland ook sneller doormag, zeker als je gewoon ongi wordt, en het dus niet gelukt is.
    Ik moet nu verplicht 3 maanden pauzeren i.v.m. de curettage.
    Zodat ze gewoon zeker zijn dat alles echt rustig is van binnen voor ze weer doorgaan.
    Dit duurt nu verschrikkelijk lang, maar is wel gebruikelijk hier.
    Voor de rest kijken ze dus altijd per keer wanneer je door mag of evt. even een maandje pauze nodig hebt, maar heb nog nooit van 6 maanden gehoord.

@Loontje en Hypo, hebben jullie al goed nieuws??
    Loontje, ik heb bij mijn eerste poging Ovitrelle gespoten, wordt in Duitsland vaker voorgeschreven als Pregnyl heb ik het idee.
    Geen idee hoe lang het in je lichaam blijft, ik mocht echt pas 14 dagen na TP testen.

Hoop dat ik niemand ben vergeten, het was weer veel om bij te lezen, maar erg interessant...

Deel Deze Pagina