Juli-Aug 2010 cryo tp of IVF- of ICSI-behandeling!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by botervliegje, Jul 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    THX meiden, maar zoals ik hier lees ben ik niet de enigste hier die het moeilijk heeft...

Lente, wat ontzettend jammer dat de ongie is gekomen...
    Weet je al wanneer je je cryo mag verwelkomen??

Timon, hoe gaat zo'n TP van een cryo eigenlijk.
    Weet ondertussen dat er wel een eisprong moet zijn, maar krijg je die met medicijnen of gaat dat vanzelf??
    Hangt zeker ook weer van vrouw tot vrouw af.

Ach meiden...vandaag een cocoondagje gehad ( past wel bij het weer, en trekt me op het moment een onweersbui over), maar vind van mezelf dat ik morgen weer door moet gaan met alles.
    Ben niet de enigste die dit doormaakt, en eind van de week gaan we lekker 2 weekjes schoonfamilie bezoeken in het buitenland, dus er zijn koffers die gepakt moeten worden, wassen die gedraaid moeten worden etc.etc.

2. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Wat ik weet van deze poging is dat ik het in natuurlijke cyclus ga doen. Ik ben vrij regelmatig. Op cd 10 heb ik een echo en krijg te horen hoe mijn bms het doet en wanneer ik terug kan komen. Dan moet ik ook nog een bloedtest doen of ik in orde ben en krijg te horen wanneer ik de pregnyl (mindere dosering) kan spuiten. 5 dagen later zal de tp plaats vinden en dat zal hetzelfde zijn als met een verse emmy. Dus in de ochtend horen of ons eskimo goed is ontdooit en het tijdstip van tp.

3. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Wekom hier, Lente!

Nikita: Fijn dat jullie binnenkort er lekker uit gaan. Doet je vast goed!
    Weet je familie ook wat er is gebeurd?

Timon: Hoe is het met jou? Spannend gevoel al? Het komt nu al dichtbij... Hoop dat je een mooie fm hebt morgen.

Hier alles nog ok. Alleen barstende koppijn van de Deca in combi met pms denk ik. De vorige twee keer duurde de hoofdpijnaanval 5-6 dagen... Doe morgen rustig aan, ik ga in elk geval een beetje uitslapen, hopelijk helpt dat wat... Je moet er wat voor over hebben, hmfz...

4. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Hey meiden,
    Er gebeurt een hoop hier met ons allen.
    Nikita; dikke knuffel meid. Sluit me aan bij eerdere reacties; af en toe moet je helemaal toegeven aan dat kutgevoel (sorry voor mijn woordkeus, maar t is niet anders...). Als je die gevoelens niet de ruimte geeft dan kom je ze op een ander moment zeker tegen!
    Timon: spannend meis; succes met de echo!
    Botervliegje: balen van die hoofdpijn met de deca. Jij verwacht dus wel snel je ongi? Kan je dan meteen door?

Hier is de eerste spuit er weer ingegaan. Tis toch altijd een drempel waar je weer doorheen moet. Niet leuk.....

Xxx Hypo

5. Shantii

Shantii Bekend lid

Jan 30, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    lente wat kut dat je menstruatie heeft door gezet. Pff!! Dikke knuff.. Hoop dat je cryo goed ontdooit en jullie wel op roze gaat zetten..

Nikita wat een moeilijke dagen heb je achter de rug. Kan me voorstellen dat je vandaag eventjes helemaal nergens zin in had. Dit is ook niet allemaal niks! Doe lekker rustig aan meissie.

Timon succes morgen bij de echo! Hoop dat jullie cryootje lekker blijft zitten!

Botervliegje begonnen aan een nieuwe poging?! Succes meid!!! Jammer dat de deca je zon pijn doet. Ik heb helaas geen tips voor je, want ik spuit geen deca.

Hier eergister me ei gehad.. Posi ovutest dus wist dat die kwam. En godzijdank is me cyclus weer normaal! Precies op de juiste dag me ei. Na de eerste icsi poging was me cyclus aardig van slag. Maar dat is weer hersteld. We hebben natuurlijk wel flink geklust maar denk niet dat het baat. Maar goed, dit betekend dus 23 juli weer beginnen aan onze 2e poging!

6. hanied

hanied Bekend lid

Feb 21, 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    Hoi dames,

ik wil me toevoegen aan dit clubje. Ik begin 23 juli aan mijn 3e icsi. Tot die tijd wil ik met jullie meekletsen. Ik ben ook actief op een andere topic en het valt me op dat er veel slecht nieuws is tijdens deze warme dagen! Ik wil iedereen die het moeilijk heeft heel veel sterkte wensen en ik hoop dat we allemaal maar gauw beter nieuws zullen treffen!

7. Shantii

Shantii Bekend lid

Jan 30, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hanied gezellig dat je ook in dit topic komt mee kletsen. Helaas is de reden waarom natuurlijk veel minder! Jij ook 23 juli starten? Ik ook! Alleen dan van de 2e poging. Gaan we dus een beetje gelijk op ;) .

8. botervliegje

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Ik ben ook niet bepaald weg van het spuiten... Maar wel goed dat de eerste er weer in zit, toch Hypo? Het begin is er!
    Nu ik een paar dagen bezig ben lukt het wel. Ik prik 'm er altijd langzaam in, goed blijven doorademen, dat gaat bij mij het beste.
    Mijn hoofdpijn is alweer weg! Durf nog niet te juichen, heb er de vorige twee keer zo'n last van gehad dat ik me echt moest ziekmelden (ben ook een beetje migrainegevoelig).
    Ik ga denk ik donderdag ongesteld worden. Moet ook wel wat ik heb vrijdag de uitgangsecho :p. Ga volgende week een weekje naar onze oosterburen en ik hoop dat ik dan dus net ervoor en net erna naar de kliniek kan, hoeven we tussendoor niet een enorm eind heen- en weer te rijden. Ik begin 'altijd' op CD 4 met spuiten, dan zou ik net op de terugweg zaterdag de eerste fm kunnen hebben. Kan wel zijn dat doc me toch eerder wil zien, de vorige keren was op SD 5 1e fm, omdat ik 'PCO-eierstokken' heb en bij een lage dosis veel eitjes groeien. Alleen in de laatste fase groeien ze nog geen mm per dag, dus ben uiteindelijk toch zo'n 16-18 dagen aan het stimuleren.

Spannend Shantii, bij jou duurt het dus ook niet lang meer voor je mag beginnen!

Welkom Hanied! Jij zit ook Bij Geertgen las ik toevallig net bij een ander topic?

Nikita: gewoon even een knuffel!

9. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Hey Timon, in je handtekening zie ik dat je je TP vandaag al hebt.
    Wow...dan wil ik als ik terug kom van vakantie goed nieuws van je lezen...;)

Botervliegje...THX voor je knuffel, doet altijd goed...
    En hoop dat het goed blijft gaan met de hoofdpijn...alvast fijne vakantie, en hopelijk komt je planning uit...

Hanied, spannend jullie 3e poging, hopelijk gaat het helemaal goed....

Shantii, gewoon lekker klussen kan ook geen kwaad...:p
    Wij hebben nu al 8 weken :$ niet meer geklust...klusverbod van de dr.
    In de eerste 2 weken van de IVF mochten we niet, vanwege kans op BBZ, toen na de punctie had ik veel pijn, en kwam de overstimulatie, dat heeft nog eens weken geduurd...en nu was de curettage en bloed ik nog altijd...:(:xhoop wel dat we snel weer kunnen...voor manlief zijn er andere oplossingen;)...maar voor mij niet echt...:(
    Succes met jullie nieuwe poging.

En Hype, Lente en @ All...liefs voor jullie allemaal...

Hier gaat het langzaam wat beter...je moet toch door hè, en hoe leuker en gezelliger we alles maken, hoe sneller de 3 maanden om zijn...bovendoen heb ik gister lekker een troost-biertje gedronken...
    Mezelf gewoon lekker verwennen nu...

10. lente67

lente67 Niet meer actief

Ik wil iedereen heel veel suc6 wensen met spuiten, nieuwe pogingen en het wachten op het starten.

Na gisteren voel ik me weer een stuk beter. Heb het er goed uitgegooid en zie wel wat er komt. Hopelijk half augustus de tp. maar eerst 2 aug het evaluatiegesprek en komende vrijdag bloedprikken.

X
    Lente

11. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Vanmorgen voor een echo geweest. De fa kon mijn 2e eierstok niet goed vinden, omdat deze naast de ander zit. Wel zag ze iets wat ze duidelijker wilde hebben en daarom moest ik bloed laten prikken. Wel was mijn bms 5,5 mm.
    Vanmiddag de uitslag vernomen; (voor zover wij weten) niets aan de hand, maar wel morgen terug komen voor nog een echo en bloed prikken. Dus zien we morgen nogmaals het UMC van binnen. ;)

12. botervliegje

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Hoi Timon,
    Goh da's gek, morgen weer terugkomen. Ben wel benieuwd wat ze misschien dacht te zien. Wel goed dat ze zeker van hun zaak willen zijn denk ik! Veel succes morgen!

13. Shantii

Shantii Bekend lid

Jan 30, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Timon jij bent dus ook ziekenhuis in en uit aan het lopen pff maar wel goed inderdaad dat ze het zo in de gaten houden! Ben blij dat het er voor zover allemaal goed uit zag. Succes meid!

Nikita, zo dan hebben jullie inderdaad wel heel lang niet mogen klussen pff lijkt me ook niet leuk :( maar wat moet dat moet helaas .. Hoop dat je bloedingen snel over zijn en je weer van bil mag gaan hihihi:p.

Hier in de wachtweken van de normale cyclus.. Saai saai saai! Weet het antwoord toch al hihi.

14. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Vandaag gesprek arts gehad en we mogen nu niet starten, want het lab gaat 3 wkn dicht:x:x
    Nu pas weer 9 aug terug voor echo en dan hoogstwaarschijnlijk aan medicatie om ongi op te wekken. Dus wij starten echt pas weer tegen eind aug.
    eerst verplicht een maand rust en nu dus weer een maand extra erbij. Ben boos en verdrietig:(

15. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    H! meiden,

Zo, morgen vroeg rijden we weg, 2 weekjes schoonfamilie bezoeken in Roemenie, kijk er erg naar uit, zeker als het weer mee zit.
    Lekker in een klein dorpje waar helemaal niks te doen is, me laten verwennen door de kookkunsten van oma...en nu mag ik ook lekker 's avonds een glaasje zelf gemaakte sterke drank nemen...
    Heerlijk, hopelijk lukt het me er alles van af te zetten, en met goede moed terug te komen.

Hoop ook veel goed nieuws te lezen als ik terug ben...

@Timon, hoe is het gegaan bij je 2e echo??
    Hopelijk alles in orde...

@Wennes10, klote is dat hè, als je moet wachten vanwege vakantie van de dokters, of een lab. wat dicht is.
    We moeten al zo vaak wachten...
    Ga je nog iets leuks doen tot die tijd??

@Shantii, nou het zal nog wel een paar dagen duren...
    Afgelopen dagen ben ik weer heel erg begonnen met bloeden.
    Lijkt wel alsof de ongi ingezet heeft ofzo.
    De eerste dagen na de curettage was er bijna niks te zien, maar nu wordt het meer en meer...
    Weet iemand of dat normaal is??

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier nog iemand die morgennacht gaat rijden, op weg naar Italië.
    Ook proberen alles van me af te zetten en lekker te genieten.
    Eind augustus begin ivf, op de eerste dag bellen met ziekenhuis (zal rond de 23ste zijn denk ik).

Heel veel succes, sterkte en een knuffel van mij voor iedereen hier!!!

17. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Shantii, ik ben ook erg blij dat fa's duidelijkheid willen. Dan maar een keertje extra naar het zh.

Wennes, waardeloos die zomerstop! Ze hebben echt geen idee wat zo ons hiermee aandoen. :x

Nikita, een dikke knuffel! Hopelijk is de bloeding snel gestopt.

Nou dames, deze cryo tp poging is afgebroken. De fa liet ons in het dossier zien wat de onderzochte waarden waren (... 646 en lh 16). Hieraan was te zien dat ik wel opbouwend naar de eisprong bezig was. De echo was weer spannend, want dat wat daags ervoor werd gezien leek voor deze fa aan de andere kant te liggen. De grootte was nog hetzelfde en ook nu was het twijfel of het een follikel was. Ze kon mijn andere eierstok ook niet vinden. Mijn bms was van 5 naar 7 mm gegaan in 1 dag tijd!
    Uitslag van de bloedtest kwam 's middags; De waarden waren weer gestegen en ze vermoeden dat we te dicht op mijn ei zitten. Hierdoor willen ze deze tp afbreken om in augustus opnieuw te starten, met eerder met echo's te beginnen. Een plekje in de verwachte week is al gereserveerd. :D
    Het voelt goed zo. Het is niet anders en beter zo dan ons eskimo op een verkeerde wijze te verliezen.
    Vandaag heb ik een druk in mijn zij gehad en volgens mij was dat mijn ei. De gemaakte beslissing is duidelijk de juiste.

18. botervliegje

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    @Wennes: Ah, dat is balen, zeg! Verdorie, hadden ze dat niet eerder kunnen zeggen? Voor je het weet is het 9 augustus, maar kan me voorstellen dat je baalt...

@Nikita: Ik hoop dat dat bloeden normaal is! Misschien toch goed even contacten met het zhs, just in case? Voelt het verder als een menstruatie?
    Laat je lekker verwennen door oma!

@Zeehondje: Fijne vakantie meis!

@Timon: Zo zie je maar, elk ziekenhuis is anders. Ik had ook al een lh-piek bij de eerste fm. Gelijk Pregnyl erin. Ik zou op een zaterdag de tp hebben, maar die werd verschoven naar maandag vanwege logistieke redenen of zoiets. Volgens het ziekenhuis maakte dat niet zoveel uit. Uiteindelijk maakte het idd niet uit, geen van de cryos overleefde het :(
    Hoop dat het de volgende keer lukt! Toch balen dat je moet wachten natuurlijk.

@All: Ik ga dit weekend ook een weekje weg!

19. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Eerder zou ik moeite hebben met het moeten wachten, maar nu is het wel even goed zo. Een soort rust en tevreden over de handelswijze. Liever een maandje wachten en een goede tp dan onze eskimo op nutteloze wijze verliezen.

20. Shantii

Shantii Bekend lid

Jan 30, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meiden wat heerlijk dat jullie op vakantie gaan! Heel erg veel plezier hihi, ik wil ook wel pfff.. Maar zit er dit jaar niet in door de hoge icsi kosten.

Timon, net wat je zegt soms is het goed om eventjes te rusten! Is voor je lichaam ook wel fijn. Hier nu ook 2 maand rust gehad, maar ben er nu echt weer aan toe hoor pff..

Share This Page