Dames waarbij het al een keer helaas mis is gegaan een vraagje. Werden jullie na de misgaande menstruatie de volgende maand weer netjes ongesteld? Ik ben na mijn vorige behandeling namelijk meteen aan de pil gegaan en heb nog nooit een normale cyclus van mijzelf gehad.
Hmm...nee Linda... Gisteren was de curettage bij mij 7 weken geleden, en wacht dus nu nog op de ongie... Hoop dat hij de komende weken doorzet, liefst volgende week of de week erna, dan mag ik meteen door voor de cryo TP. Maar de FA vertelde mij dat het wel tot 3 maanden kan duren. Zeker bij mij, omdat mijn schildklier ook niet altijd even goed meewerkt. Maar zoals ik het begrepen heb, ook voor dames die regelmatig zijn kan het tot 3 maanden duren voordat ze weer ongie worden. Erg vervelend dit zogenaamde wachtbankje...
*egoantwoorden* @ Hypo--> Ik ga maandag dat spul halen waar je het over hebt. Ik hoop dat het helpt, want dit is eigenlijk niet te doen zo. @ Nikita--> Lief dat je er naar vraagt, mijn buik is dik, en het doet zeer. Ik drink me een ongeluk. Ik merk echt dat ik, als ik moe word, veel meer pijn heb en veel meer opgezwollen raak. MariaMan en ik zijn bang dat ze maandag in het VU gaan zeggen dat we moeten stoppen. Ik voel me alleen maar slechter ipv beter. Dus ik denk dat er gewoon nog 31, of meer zitten. Belachelijk, met maar 100 eenheden puregon.... --- *being social* @ Vakr--> Lieverd, een vriendin van mij was 2 weken overtijd en testte 's avonds: streep! Natuurlijk kan je 's avonds testen, maar als ie dan negatief is, zou je dus gewoon nog zwanger kunnen zijn omdat het zo vroeg is in je zwangerschap, je HCG niet al té hoog en je urine niet geconcentreerd. Balen dat je niet gewoon een bloedtest mag. Nu! (hoewel, t is nu een beetje laat) maar gewoon een hele gevoellige kopen, dus niet de clearblue digital. Trouwens, als je nu positief test (in de avond) weet je wel zeker dat het zo is en dat ie in de ochtend nog duidelijker zal zijn. @ Plukmuis--> Welkom welkom! Jij stiekeme gluurder, hihi. In welk ziekenhuis zijn jij en plukmuisman ander behandeling? @ Linda--> Ik wou dat ik je een echte knuffel kon geven of iets voor je kon doen, maar er is niets... Ik vind het vreselijk voor je...
La femm nikita , de ongi na een mk ( curretage) en een mislukte poging zit toch wel verschil in Linda na de poging waar ik geen tp had ( overstimulatie) werd ik precies daarop gewoon 4 weken na de ongi van de mislukte poging. Van de mk heeft het wat langer geduurd. La femme nikita je ongi na je mk heeft normaal met je hcg gehalte te maken vertelden ze me in jette, toen mijn hcg op 0 stond werd ik ongi en dat klopt ook.
even kort @ La femme Nikita, dank dank, ik hoop het ook..maar geloof het toch niet zo eigenlijk, heb echt alleen maar ongi-klachten en verder helemaal niets @ Vakr en Shantii succes vandaag!!! @MariC, ik ga naar het MMC in Veldhoven, is een transportkliniek. Het lab zit in het Catharina ZKH in Eindhoven. Hee, hoop dat alles goed gaat in je buik?! Gaat het wel weer een beetje of is het nog steeds slechter dan beter na een nachtje rust?
Ow, even vergeten..@Zeehondje, wat bedoel je met zie onderschrift? (sorry als ik nu iets heel doms vraag) Jij gaat toch ook morgen testen, klopt?
@Zeehondje: ik snapte t ook niet helemaal....wat bedoelde je meid? @MariaC: Als je t niet vertrouwt, ga dan naar het ziekenhuis! Je gezondheid is het allerbelangrijkst! @Linda: ik had na de mk pas na 8 weken weer ongi. Na de mislukte poging....geen idee. Ik denk een week of 5/6. Wat Elif zei klopt ook hoor. Als je HCG in je lijf hebt dan duurt t langer. Dikke knuffel voor jou. Wat lief dat je moeder je zo steunt! Heb je ook wel wat aan vrienden e.d? Miss even lekker iets leuks gaan doen ofzo voor de afleiding. Kan me voorstellen dat als je thuis zit de muren op je af komen. @Plukmuis: welkom meid! Ook voor jou spannend. Deze week een hoop testmeiden. @Personal vraagje.....: hoe kijken jullie naar sex op dit moment? Ik vind t zo eng, maar heb er wel behoefte aan. Samenzijn met manlief voelt zo fijn nu. Xxx Hypo
Wat is er lekker veel geschreven in 2 dagen! Utrogestan: ik werd er neit moe van, maar blijkbaar erg druk en kon de hele wereld aan. Vrolijk Jetje, welkom! Al met jullie 3e ICSI poging bezig. Hypo, wat ga jij het weer spannend maken. Ik had 3 dagen voor testdatum getest en toen waren het 2 streepjes. Loontje, het is overduidelijk dat jouw cryo pogingen uit 2 eskimo's per rietje zullen bestaan. Hopen dat je ze voorlopig niet nodig heb. Nog gefeliciteerd met jet verjaardag! Vark, heb je getest? Ik lees dat je flink aan het broekloeren bent. Monica, gefeliciteerd! Nikita, ik zal ook meegaan naar de nieuwe lijst. Eerder zal er hier weinig tot geen mmm activiteit zijn. Plukmuis, welkom bij deze drukke topic. Ik hoop dat je hier lekker van je af gaat schrijven, ondanks dat je denkt niet veel te gaan posten. Linda, wat vreselijk als je nogmaals een test moet doen en die zo negatief is. Zou het jou kunnen helpen om via de ha om hulp te vragen? Je heb zoveel in je hoofd zitten en natuurlijk nog meer in je gevoel (zoals je kindjes), alle heftige ervaringen in je rugzak en dat moet je wel kunnen meeslepen. Misschien een professioneel luisterend oor die je ook tips kan aandragen. Dikke knuffel Na de vmk werd ik weer netjes op tijd ongi. Nu nog steeds volgens plan. Maria, misschien ben jij gevoelig voor deze hoeveelheid puregon. Als het afbreken betekend dat jij je beter gaat voelen dan zou ik het met alle plezier doen. Laat ze maar een ander schema opstellen waar jij je wel oke voelt. Alle meiden die vandaag of morgen gaan testen wens ik enorm veel roze toe. Dat de augustuslijst alsnog met een lange roze lijst mag eindigen. Nikita en ik gaan voor de september (of oktober)lijst!
@Shanti en Vakr: moet zó erg aan jullie denken vandaag! Nog even checken op de valreep, maar nog geen nieuws te lezen. Ga er maar vanuit dat dat goed nieuws is dan. Zometeen naar Derrek Ogilvie: zou hij nog wat te interimmen hebben voor me? Broer en vader zijn aan gene zijde, dus wie weet.... hi hi! Lekker blond he, dat ik zelf die 2 schermpjes niet bedacht had...zal ik volgende x doen, heb ik nu geen tijd voor. @ de vraagsteller: Bij mijn mislukte pogingen kreeg ik 3/4 dagen na stoppen met utrogestan mijn menstruatie en daarna gewoon weer rond de 28 dagen later. En of ik symptomen heb? Enorm zere borsten van tijd tot tijd, maar dat was de vorige keren ook. Nu wel veel last van harde buiken (vooral in de avond). Klinkt ws heel gek, maar mijn buik is dan groot en voelt dan heel zwaar aan; hij hangt dan echt aan mijn lijf voor mijn gevoel. Herkent iemand dat misschien? Verder ben ik erg licht ontvlambaar door de hormonen. Dus eigenlijk weet ik niet zo goed of ik zwangerschapshormonen heb of gewoon ingebrachte hormoonsymptomen. @all: iedereen heeft het steeds over 'poging'. Nu onze 3e proces in gang werd gezet, proberen wij het steeds te hebben over vruchtbaarheids 'behandeling'. Vinden jullie dat niet veel hoopvoller en positiever klinken, of ben ik helemaal van padje af nu? Fijne zondag allemaal. Na vandaag is er weer een dag voorbij,
Ik wil ook graag weten wat Zeehondje bedoeld. Heb me nooit verdiept in die FF kaartjes. Hoe gaat het met de andere meisjes? Plukmuis welkom.
Jetje, veel plezier bij Derek. Ik ben er eens geweest, maar hij liep ons zo voorbij. Blijkbaar was niemand die ons wat had te vertellen. Hoe je een poging/behandeling/proces ook noemt... uiteindelijk is het allemaal hetzelfde.
Vrolijk Jetje: jij dus ook buikgevoelens? Ik heb alleen meer pijn echt onderin mijn buik, beetje ongiachtig. Maar ook opgeblazen gevoel 's avonds, dat komt nog van het vocht in mijn eierstokken, dat was nog behoorlijk woensdag bij de controle. Jouw insteek van "behandeling" ipv "poging" snap ik helemaal! Vertel je ons hoe t bij Derek was? Ik vind m geweldig, maar hoorde ook wel negatieve verhalen (zie ook discussies ergens op zwangerschapspagina). Ik moet wel steeds denken aan dat hij ook vaak aangeeft contact te hebben met iemands zoon/dochter, terwijl die vrouw dan helemaal niet weet dat ze zwanger geweest is. Dat betekent dat er ergens (na mijn vmk) dus ook een zieltje van ons sterretje is. Dat vind ik een bijzonder idee. Ik heb trouwens de nacht voordat t mis ging een "droom" gehad waarin ik ineeens heel verdrietig werd en een soort licht in de kamer zag (klinkt heel vaag, maar goed). Ik ben er nu van overtuigd dat dat achteraf t zieltje was. Idd, na vandaag weer een dagje verder....pfffffff Xxx Hypo
Nou hypo, om dan nog even snel door te zetten in deze trent (waar sommigen echt niet van houden): ik ben vorig jaar ergens een x naar een handlezeres geweest: zij vroeg of ik ooit een mk gehad had, want dat zieltje zou bij me zijn. Ik heb er geen weet van, maar ben heel regelmatig ongi en ben 1x 3dagen over tijd geweest, dus misschien had ze gelijk. Aangezien ik geen vraag aan haar gesteld had en zij mij dit bijzondere 'nieuws' vertelde, heb ik toen gevraagd of ze toch de kaarten voor me wilde leggen. Ze vertelde me dat we het zh nodig zouden hebben om een baby te maken/krijgen (dat wist ze dus niet en we hadden toen al 1 poging erop zitten), maar als laatste 2 draaide ze een kind en een ooievaar....Dus toen durfde ze stellig te melden dat dat kind er echt wel komt! B) Fingers crossed dus! Vriendinnetje aan de deur, ik ben weg! Baai!
Ow ja Elif, je hebt natuurlijk gelijk, ik heb het woordje misgaand verkeerd begrepen...sorry Linda... @MariaC, ik hoop voor je dat ze de poging niet afbreken hoor, je hebt nu al zoveel doorstaan. Je zou eens moeten vragen waardoor deze heftige reactie komt. Zoals ik het begrepen heb, kun je zo heftig reageren als je jong bent, een hoge eicel reserve hebt, en als je een laag BMI hebt. Succes morgen... @Zeehondje, jij ook voor het testen... @Hypo, wij hadden helemaal geen seks, hebben (door alle tegenslagen) uiteindelijk zelfs bijna 3 maanden geen echte seks gehad... Maar denk als je er behoefte aan hebt en als je voorzichtig bent, dat het geen kwaad kan. De meningen zijn er wel over verdeeld of een hoogtepunt na de TP kwaad kan voor de innesteling...de een zegt van wel, de ander zegt van niet. Doe gewoon waar je je goed bij voelt zou ik zeggen. Vrolijke Jetje, klopt, hoe jij het forumleert is idd. vriendelijker...zal er in de toekomst aan proberen te denken... Shantii en Vakr, ik denk aan jullie vandaag... En aan Linda ook, ik leef erg met je mee...*knuffel* Trouwens, ook een domme vraag van mij, wie is deze 'Derek' Fijne zondag nog...
Nikita, Derek Ogilvie is een ierse paragnost die op de nederlandse tv scorende programma's heeft. Een soort Char, maar net anders. Je kunt hem googlen.
Meiden ik kom helaas slecht nieuws brengen.. Hier geen roze .. Wist niet waar ik het zoeken moest vanmorgen.. Wat een ellende.. Ben daarna maar weer even gaan slapen en we zijn dus ook niet naar babyboom.. Had zoiets van laat ze er allemaal maar in stikken .. Had het vanmorgen echt ff gehad.. En snap niet waarom het weer niet raak mag zijn.. Nu eens kijken wat we verder gaan doen, maandje rust of niet, 2 laten terugplaatsen of 1.. Nouja in iedergeval ik kan me dus ook aansluiten op de september/oktober lijst als die er al is.. Hoop echt dat vakr en zeehondje beter nieuws hebben!!!
Heb trouwens het topic voor september-oktober aan gemaakt want kon er nergens een vinden.. En blijf jullie hier natuurlijk ook gewoon volgen want heb veel aan jullie gehad afgelopen maand ..
jongens... Ik nog niet getest wordt vanavond. Shantii-neeeeee! Dat meen je niet wat een shit nieuws! Had t zo gehoopt voor je en vanmorgen zoo aan je gedacht!! Heeel veel sterkte... Ga maar lekker leuke dingen doen en je laten vertroetelen door je mannetje! Linda: leef zo met je mee! En ik snap ook zo dat het allemaal zo moeilijk is... Hoop dat er echt een moment komt waarop je de boel een plekke kunt geven en er wat meer lucht komt in je emoties! Dikke digitale hug, denk aan je zeehondje: begrijp t ook niet maar door je negatieve smiley ben ik bang voor slecht nieuws... Ik hoop dat dat niet zo is!!!! Rest ben ik vergeten en reageer vanaf telefoon dus dubbele scherm werkt ff niet nu...
In FF kan je van alles bijhouden (temp e.d.). Gisterochtend dus al getest, helaas negatief. En toen kwam ook de lichtbruine waterige afscheiding. Vannacht ongesteld geworden. En Shanti, jij ook! Knuffel meid!