Hier even een kleine update omdat jullie zo meeleven: Nadat Mvm is geweest was ik boekje aan het leven en koffie aan het zetten. Voelde ineens wat lopen en dacht dat het wat afscheiding was, bleek heel mijn onderbroek vol bloed te zitten en nog meer toen ik even ging plassen. Ook echt donker rood bloed, dus ik schrok heel erg. Geen krampen, maar wel echt heel veel bloed. Inmiddels een maandverbandje op 5 en echt heel veel en wat stolsels. Gelukkig hadden we de echo geplanned staan vanmiddag. Aangekomen in het EMC gelijk gezegd en de arts ging gelijk kijken. Beeb kwam gelijk goed in beeld met een mooi kloppend hartje. De bloeding onder de zwangerschapsring was ook goed te zien, maar niet waar het nou vandaan komt. De arts vond dat het hartje van de beeb iets te langzaam klopt, 60 slagen per minuut. Dit moeten er ongeveer 100 zijn. Hij zei wel dit is een momentopname en kan volgende keer anders zijn. Icm de bloeding is het nu een kwestie van 50% goed of 50% de foute kant op. We moeten dus wachten en ik moet het rustig aan doen. Mochten er krampen bijkomen, bellen en als het in de avond is naar de SEH. Wat zijn we geschrokken zeg, maar wat was het mooi om de beeb te zien. Geluk en verdriet omdat we niet weten wat komen gaat staat dichtbij. We proberen positief te blijven, maar jemig wat is dat moeilijk. Voor jullie een dikke knuffel, Elvira
Jeetje Elvira, wat zal je geschrokken zijn. Wel mooi dat jullie het hartje hebben zien kloppen. Ik duim voor je meid !
Elvira jeetje Dit had ik echt niet verwacht, kan me voorstellen hoe je je voelt Hoop dat alles goedkomt xxx
Ow god, Elvira, kan me voorstellen dat je super geschrokken bent. Je leest hier toch ook wel dat het ondanks een bloeding goed afloopt. In het Mei-Juni topic was ook iemand die erg veel bloed verloor, ben haar nu even uit het oog verloren hier, maar voor zover ik weet is het goed afgelopen. Ik duim voor je, en hoop dat het goed afloopt...
Elvira meen je niet!!! Had dit echt niet verwacht.. Hoop dat het niks betekend en jullie beebje lekker bij je blijft.. Ga zo mega hard voor je duimen!!!! Wat zul je je ellendig voelen. Hele dikke knuffel! Maria wat een arts pff! Heb je de uitslag van het bloed al binnen? Vrijdag dus de punctie? Spannend! Hoop dat er veel mooie rijpe follikels bij zitten. Ook voor jou gaan de duimen draaien.
Och Elvira, is wel schrikken. Maar dat je het hartje hebt gehoord is wel goed. Rustig aan doen, goed laten verwennen.
Tegen Elvira's kleintje: Hou je vast lieverd!! Blijf bij mama, daar hoor je thuis! Elvia, wat naar van al dat bloedverlies! Maar het hartje van het kindje klopte dus nog erna? Hoop dat dat een goed teken is! @ Meiden waarbij het niet gelukt is: Heel, heel veel sterkte!! Ik hoop dat de volgende ronde voor jullie allemaal een baby brengt. Het kost wel kracht om die moed weer te verzamelen, I know... Ik schrijf niet zoveel meer, maar lees alles dagelijks wel mee en denk aan jullie. @ Hier: Was zelf ook een beetje bezorgd, maar het bleek allemaal erg mee te vallen. Hele weekend al buikpijn en eigenlijk dagelijks soms flinke buikpijn sinds de punctie. Vannacht werd ik wakker van de pijn, steeds op één plek. Vanmorgen kon ik gelukkig direct terecht bij Geertgen. Kindje zit netjes in de baarmoeder en is zo groot als hoort te zijn, tis er dus eentje! Mijn eierstokken zijn nog vergroot door de IVF en wat overstimulatie. Eén eierstok houdt ook vocht vast. Niet ernstig, moet het alleen rustig aan doen, komende weken nog maar niet sporten etc. Dikke knuffel voor jullie allemaal!
Dat is idd erg schrikken Elvira. Blijf positief denken en als het erger wordt aan de bel trekken. Ik hoop dat het een bloeding is dat niks te betekenen heeft. Knuffel! Botervliegje,rustig aan doen. Wees maar egoistisch. Denk goed om jezelf en de beeb!
Lieve meiden, Wat een nare berichten allemaal! Vakr: dikke knuffel meid! Als je er weer aan toe bent horen we wel weer van je. MariaC: weinig sensitieve reactie van het zh inderdaad. Weet je al iets van het bloed? Elvira; meis, wat een onzekerheid. Ik weet helaas ook hoe je je voelt....maar wat tegenstrijdig en onzeker die 50/50. We duimen enorm voor je meid! Dikke knuffel! Jackie: gefeli met je embryo en succes met de wachtweken! Botervliegje: fijn dat je gerustgesteld bent en dat t goed was. Je kan idd meer klachten krijgen van de overstimulatie doordat je zwanger bent (HCG hormoon verergert t). Ik heb nu ook wat meer last weer, dus daardoor krijg ik hoop...... Hier met manlief afgesproken dat we donderdag gaan testen. Dit is 2 dagen eerder dan het zh aangeeft. Maar dit is wel 16 dagen na de punctie, dus dat moet kunnen. Ik heb donderdagochtend niet meteen afspraken op mijn werk, dus dat is ook handiger (of t nou + of - is). Stiekem heb ik nog steeds goede hoop, maar die druk ik soms ook weer weg, bang voor teleurstelling. Nu zo na t eten weer behoorlijk vol gevoel, mijn buik voelt aardig opgezet. Dus ik hoop dat dat komt door t vocht dat er nog zit. Dit wordt als je zwanger bent nl weer een beetje erger door het HCG. NOu ja, nu maar weer afwachten...... Ik doe t overigens ook nog steeds erg rustig aan. Ook nog even niet sporten. De vermoeidheid is wel iets minder dan dit weekend; toen kon ik bijna wel de hele dag slapen. Nu met werken gaat een stukje beter. Xxx Hypo
Hoi meiden! Even een berichtje via m'n mobiel. Dikke knuffel voor alle meiden die het nodig hebben !! Botervliegje doe maar gewoon kalm aan! Denk aan je baby! Hypo wat spannend dat je donderdag ga testen! Wij mogen volgende week dinsdag testen. Weet op dit moment niet wat ik moet denken. Heb wel momenten van hoop maar ook momenten van angst...
Mijn bloed was naar het verkeerde lab gestuurd, nu is het weer gevonden en morgen tussen half 2 en half 4 word ik gebeld met de uitslag. Vanavond dus gewoon nog decapeptyl en 100 eenheden puregon spuiten. Ik zei haar verder dat ik zo vreselijk moe ben en buikpijn heb, en deze mevrouw was weer heel anders en zei dat het er wel bijhoort. Gewoon luisteren naar je lijf, voor iedereen is het anders zo'n behandeling en per dag voor jezelf bepalen wat je aankan. Dit is ook de eerste x geweest dat iemand van het VU zei "U moet wel heel veel drinken" "ja dat doe ik" "Wat is veel bij u" "Nou toch wel bijna 4 liter" "Oke dat is goed, dat is heel belangrijk nu" Dus het kan wel. Meedenken enzo
Hypo ik had ook een vol gevoel na het avond eten. Soms alleen al na een kop soep. Ook wel af en toe een misselijk gevoel en 's morgens moest ik elk uur wel iets eten. Heel apart. Heel veel succes deze week, we hopen op goed bericht.
Vark, wat vreselijk ships! Tranen schieten even omhoog. Elvira, wat een ervaring. Ik hoop echt dat het niets betekend. Maria, ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt. Iedereen een enorm dikke knuffel. We kunnen het allemaal gebruiken.
Ow Maria, wat vervelend dat je de uitslag nog niet hebt, nog maar even afwachten dan...sterkte ermee... Gelukkig had je nu wel een meedenkend persoon aan de lijn, dat is toch echt een geruststelling... Botervliegje, jij had dus vandaag ook echo?? Wat fijn dat je hebt kunnen spieken, heb je ook al een hartje gezien?? Is nog vrij vroeg denk ik, dus anders de volgende keer. Hypo, de laatste wachtbank-dagen dus... spannend, hoop dat dat volle gevoel een goed teken is... Voor jullie nog een weekje wachten Poekie...doe het ook maar lekker rustig aan hoor...
JULI/AUGUSTUS MEIDEN WIE? Botervliegje (2e ICSI poging) - Geertgen/Genk Chantal: 3e cryo tp van eerste IVF Elvira (5e IVF) - Erasmus MC Fieke17 (1e IVF) Flowerme (1e IVF poging) - Geertgen/Genk Hypo (3e ICSI) Jackie75 (1e cryo tp van 1e IVF) LafemmeNikita Linda99 (2e IVF PGD poging) - UMCU i.s.m. AZM Loontje85 (2e ICSI) Maaikiexxx (3e ICSI poging) MaaikEmile (1e ICSI poging) - Erasmus MC Maartje84 (2e volledige poging tot IVF - in totaal 6e poging), wordt escape ICSI ivm geringe hoeveelheid follikels, fout zhs: toch IVF - Dusseldorf MariaC (1e ICSI poging) Poekie79 (1e ICSI poging) - Zhs Hengelo / kliniek Dusseldorf Shantii (2e ICSI poging) - Zhs Hengelo / kliniek Dusseldorf Timon (cryo 1e ICSI poging) - UMCU Vakr (2e cryo top van 1e IVF) Wennes (2e IVM poging) Zeehondje (1e IVF poging) - Voorburg Vrolijke Jetje (3e ICSI poging) WANNEER? 12/7: Hypo start deca 24-07 Maaikiexxx start pil 26-7: Shantii start Gonal-f 26-7: Maartje84 start Menopur 30-7: Zeehondje start Gonal-f (225IE) 30-7: Loontje85 start cetrotide + Gonal-F (150IE) 2-8 Jackie start progynova 3-8: MariaC Decapetyl 9-8: Wennes start primolut 14-8:MariaC Puregon 21-8 Chantakl start Puregon (gestimuleerde TP) ECHO'S (follikelmetingen)/ PUNCTIES 4-8 Maartje84 punctie 6-8: Hypo 1e fm 6-8: Shantii punctie 6-8: Timon 1e echo 7-8: Vakr 2e fm 7-8: Zeehondje punctie 8-8: Timon 2e echo 8-8: Loontje85 3e fm 9-8: Hypo punctie 9-8: Timon 3e echo 10-8: Hypo punctie 10-8: Loontje85 punctie 10-8: Timon 4e echo 12-8: Vrolijke Jetje punctie 13-8 Jackie BMS echo 16-8 Jackie 2e BMS meting 21-8 MariaC fm 24-8 MariaC Punctie 27-8: Chantal eerste echo TERUGPLAATSING/WACHTBANKJE: 2-8: Botervliegje tp (twee emmy's) 5-8: MaaikEmile (1 emmy) 6-8: Linda99 (1 gezonde emmy) 6-8: Maartje84 (drie emmy's) 9-8: Shantii tp(1 emmy) 9-8: Zeehondje tp (1 emmy) 11-8: Vakr tp 13-8: Hypo tp (2 emmy's) 13-8: Loontje tp (1 emmy) 15-8: Vrolijke Jetje (2 emmy's) 17-8: Poekie79 (2 emmy's) 22-8 Jackie cryo TP 27-8: MariaC TP TESTEN: 23-8: Zeehondje 23-8: Shantii 23-8: Vakr 25-8: Loontje85\ 27-8: Vrolijke Jetje 28-8: Hypo 31-8: Poekie79 ZWANGER: Elvira Botervliegje HELAAS NIET ZWANGER Linda MaaikEmile Maartje84 Zeehondje Shantii Vakr MK*: Fieke17
JULI/AUGUSTUS MEIDEN WIE? Botervliegje (2e ICSI poging) - Geertgen/Genk Chantal: 3e cryo tp van eerste IVF Elvira (5e IVF) - Erasmus MC Fieke17 (1e IVF) Flowerme (1e IVF poging) - Geertgen/Genk Hypo (3e ICSI) Jackie75 (1e cryo tp van 1e IVF) LafemmeNikita Linda99 (2e IVF PGD poging) - UMCU i.s.m. AZM Loontje85 (2e ICSI) Maaikiexxx (3e ICSI poging) MaaikEmile (1e ICSI poging) - Erasmus MC Maartje84 (2e volledige poging tot IVF - in totaal 6e poging), wordt escape ICSI ivm geringe hoeveelheid follikels, fout zhs: toch IVF - Dusseldorf MariaC (1e ICSI poging) Poekie79 (1e ICSI poging) - Zhs Hengelo / kliniek Dusseldorf Shantii (2e ICSI poging) - Zhs Hengelo / kliniek Dusseldorf Timon (cryo 1e ICSI poging) - UMCU Vakr (2e cryo top van 1e IVF) Wennes (2e IVM poging) Zeehondje (1e IVF poging) - Voorburg Vrolijke Jetje (3e ICSI poging) WANNEER? 12/7: Hypo start deca 24-07 Maaikiexxx start pil 26-7: Shantii start Gonal-f 26-7: Maartje84 start Menopur 30-7: Zeehondje start Gonal-f (225IE) 30-7: Loontje85 start cetrotide + Gonal-F (150IE) 2-8 Jackie start progynova 3-8: MariaC Decapetyl 9-8: Wennes start primolut 14-8:MariaC Puregon 21-8 Chantakl start Puregon (gestimuleerde TP) ECHO'S (follikelmetingen)/ PUNCTIES 4-8 Maartje84 punctie 6-8: Hypo 1e fm 6-8: Shantii punctie 6-8: Timon 1e echo 7-8: Vakr 2e fm 7-8: Zeehondje punctie 8-8: Timon 2e echo 8-8: Loontje85 3e fm 9-8: Hypo punctie 9-8: Timon 3e echo 10-8: Hypo punctie 10-8: Loontje85 punctie 10-8: Timon 4e echo 12-8: Vrolijke Jetje punctie 13-8 Jackie BMS echo 16-8 Jackie 2e BMS meting 21-8 MariaC fm I 25-8 MariaC fm II 27-8 MariaC Punctie 27-8: Chantal eerste echo TERUGPLAATSING/WACHTBANKJE: 2-8: Botervliegje tp (twee emmy's) 5-8: MaaikEmile (1 emmy) 6-8: Linda99 (1 gezonde emmy) 6-8: Maartje84 (drie emmy's) 9-8: Shantii tp(1 emmy) 9-8: Zeehondje tp (1 emmy) 11-8: Vakr tp 13-8: Hypo tp (2 emmy's) 13-8: Loontje tp (1 emmy) 15-8: Vrolijke Jetje (2 emmy's) 17-8: Poekie79 (2 emmy's) 22-8 Jackie cryo TP 30-8: MariaC TP TESTEN: 23-8: Zeehondje 23-8: Shantii 23-8: Vakr 25-8: Loontje85\ 27-8: Vrolijke Jetje 28-8: Hypo 31-8: Poekie79 3-9: MariaC ZWANGER: Elvira Botervliegje HELAAS NIET ZWANGER Linda MaaikEmile Maartje84 Zeehondje Shantii Vakr MK*: Fieke17
@Maria: mag jij 3-9 al testen ? Dat is wel super snel hoor ik denk dat het 13-9 moet zijn ?! Aangezien de 11 op een zaterdag valt. Heeeeeeel misschien dat ik vanavond ga testen. Als ik zwanger zou zijn, is dat vandaag precies 4 weken.
Dat heb ik toch goed gedaan? het is toch 2 weken na de terugplaatsing? Ohh sjeisse het is 13 hahaha ik zal het even aanpassen