Juli-Aug 2010 cryo tp of IVF- of ICSI-behandeling!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by botervliegje, Jul 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

Jul 11, 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    JULI/AUGUSTUS MEIDEN

WIE?
    Maartje84 (2e volledige poging tot IVF - in totaal 6e poging)
    Shantii (2e ICSI poging)
    MariaC (1e ICSI poging)
    Timon (cryo 1e ICSI poging)
    Hypo (3e ICSI)
    Jackie(1e cryo tp van 1e IVF)
    Btervliegje (2e ICSI poging)
    Wennes (2e IVM poging)
    Maaikiexxx (3e ICSI poging)

WANNEER?
    12/7: Hypo start deca
    25-7/26-7: Shantii start Gonal-f
    26-7: Maartje84 start Menopur
    29-7: Hypo start Menopur (150IE)
    3-8: MariaC Decapetyl
    28-7 Jackie, horen welke medicijnen en uitleg hiervan
    9-8: Wennes start primolut
    24-07 Maaikiexxx start pil

ECHO'S (follikelmetingen)
    26-7 of 27-7: Shantii uitgangsecho
    28-7: Hypo uitgangsecho
    30-7: Maartje 84 1e FM
    28-7: Jackie uitgangsecho
    28-7: Botervliegje 2e fm, SD 12

TERUGPLAATSING:
    20-7 Fieke 1e TP ICSI

WACHTBANKJE:

ZWANGER:

HELAAS NIET ZWANGER:

2. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Leuk zo'n gevulde lijst. Is het misschien handig om het op data te zetten? Nu begint het, voor mij, een onoverzichtelijke boel te worden.

3. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Maaikie, wat verdrietig! :( Ik hoop dat het niet doorzet en je toch zwanger bent, maar klinkt niet goed. Ik woon in het midden van het land, heb nog wel een testje over als je m wilt hebben en ben thuis vandaag, ga alleen nog even naar de sportschool misschien (zie pb). Knuffel!

Wennes: Gelukkig, er is een begindatum! Spannend he, een tweede poging...

Timon: Ja, erg fijne vakantie gehad! Was mooi dat ik de vrijdag ervoor er heen kon, en zaterdag op terugreis voor de eerste fm. Heb een kliniek die echt met mensen meedenkt. Nu moeten ze me nog wel even zwanger krijgen voor ik helemaal tevreden ben :)
    Jij hebt nu ook vakantie, toch? Hoop dat je helemaal tot rust komt en een zonnige vakantie hebt!

Hypo: Vervelend, meis! Mijn ervaring is zodra de hormonen erbij komen dat de bijwerkingen een stuk minder worden. Hoop het voor je! Kun je een beetje goed slapen s nachts?
    Ik heb ook Menopur gespoten voor IUI. Maakte bij mij niet veel uit ivt Gonal f. Vond het zelf iets minder fijn prikken dan Gonal f eerlijk gezegd. Maar ja, dat vind ik van Deca ook! Hoop dat dit voor je werkt! Het schijnt wel natuurlijker te zijn allemaal.

Spannend Fieke! Wanneer mag je testen? Had je een of twee teruggeplaatst gekregen?

Shantii: Pfff, geen fijne week voor jou he :(. Hoe ist vandaag, alweer wat beter met de rugpijn?
    Volgens mijn arts is het beter om tijdens het spuiten geen ibuprofen maar paracetamol te gebruiken, maar kan zijn dat artsen daar verschillend over denken. Werkt dat ook bij jou? Is misschien goed om te weten.

Vakr: Kan me voorstellen dat je het soms zwaar hebt... Heeft bijna iedereen hier denk ik, ik in elk geval wel. Het cliché is bij mij wel waar: heb het idee dat ik er sterker van word, dat ik tegenslag beter kan handelen dan voor deze gekte begon. Al is dat het helemaal niet waard natuurlijk. En uiteindelijk willen we maar een ding... Hoop dat het iedereen hier op het topic snel lukt!!

Maria: Ik heb je blog gelezen, leest lekker weg! Ahhh, kan me je frustraties van het ziekenhuis helemaal voorstellen. Ben zelf ook van ziekenhuis geswitchd oa vanwege het feit dat ik soms als onnozel werd behandeld en die stomme protocollen af en toe. Nou ja, als het maar oplevert waarvoor je gekomen bent :p

Jackie: Jij mag ook snel beginnen! Veel succes!

Maartje! Hoe is het met jou lieve meid? Morgen beginnen, gun je erg dat het je lukt!! 300 EH pfew, das wel veel! Hoop dat je niet te veel bijwerkingen hebt en geen cystes en zo!

Coni, hoi hoi! Als ik even snel reken is onze favoriete doc net terug van vakantie als jij de punctie hebt. Hoop het voor je! Ik heb geen keuze voor de punctie, dr. K doet ze. Maar dat ging de vorige keer bij mij wel ok, hoewel ik 10x liever mijn eigen doc heb... Hoop dat het je lukt!

Hoe is het met jou nu Spannendetijden?

La femme Nikita: Als je dit leest: hoop dat je een goede vakantie hebt gehad zonder nare onstekingen etc!

Hoop dat ik niemand vergeten ben! xxx

4. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb nu vakantie, ja. Het zal niet zo warm worden als we al hebben gehad en dat vind ik helemaal niet erg. Nu kunnen we nog eens weg.:D
    Grappig... ik woon ook in het midden van het land.;)

5. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Meis, wat jammer toch! Had je t gegund dat je heel snel weer van dit topic kon. Wel fijn dat je meteen weer door kunt!

Hier is het ergste ge-hormonster weer weg, maar ben wel heel moe (terwijl ik erg lang heb geslapen!). Hopelijk krijg ik nog wat energie vandaag.
    Fijne zondag iedereen!
    Xxx Hypo

6. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    JULI/AUGUSTUS MEIDEN

WIE?
    Shantii (2e ICSI poging)
    MariaC (1e ICSI poging)
    Hypo (3e ICSI)
    Wennes (2e IVM poging)

WANNEER?

TERUGPLAATSING:
    20-7 Fieke 1e TP ICSI

WACHTBANKJE:

ZWANGER:

HELAAS NIET ZWANGER

Op datum!!!

En er nu geen zootje meer van maken hé ;)

WHAAAAAAAAAAAAAa Morgen weer eerste spuit!!!
    Wel lastig, hoe laat spuiten??
    Mn arts wil dat ik's ochtends spuit en ik werk onregelmatig...
    Morgen werk van 9 tot 4.
    Maar om nu om half 9 al te gaan spuiten lijkt me niet handig:
    - op andere dagen werk ik om dat tijdstip al lang en sta ik dan in mn eentje op soms wel 7 kids.
    - als de poging weer afgebroken word heb ik vrijdag dan al gespoten voordat ik de FM heb en dan heb ik dus een dag voor jan joker gespoten en dat wil ik niet.
    - FM is vrijdag om half 11, dus 11 uur spuiten is het meest ideaal:
    1) dan werk ik nooit alleen
    2) als ik vrij ben kan ik uitslapen
    3) als de poging weer wordt afgebroken heb ik niet voor niets gespoten want ik ga pas na de FM spuiten, dus als we wel door mogen (*duim duim*) dan kan eventueel de dosering nog aangepast worden...
    ALLEEN: morgen werk ik met iemand die ik de hele dag geen moment uit het oog mag verliezen en hem tijdelijk overdragen aan een collega gaat niet...
    *stres in kopje*

7. MariaC

MariaC Fanatiek lid

May 4, 2008
    2,185
    56
    48
    Female
    Education
    Noord Holland
    Ik weet niet waar je woont, maar in Hoorn in de AH open op zondag en die verkoopt zwangerschapstesten....
    Sterkte meis!

Liefss

8. MariaC

MariaC Fanatiek lid

May 4, 2008
    2,185
    56
    48
    Female
    Education
    Noord Holland

Je met toch ook even plassen af en toe. Ook als je niet spuit:p

9. MariaC

MariaC Fanatiek lid

May 4, 2008
    2,185
    56
    48
    Female
    Education
    Noord Holland
    Is lekker he, alles van je afschrijven. Alles wat je van collega malle molen meiden leest is ook zo vreselijk herkenbaar!

10. Vakr

Vakr Lid

Jul 23, 2010
    42
    0
    0
    Amsterdam
    #110 Vakr, Jul 25, 2010
    Last edited: Jul 25, 2010
    JULI/AUGUSTUS MEIDEN

WIE?
    Shantii (2e ICSI poging)
    MariaC (1e ICSI poging)
    Hypo (3e ICSI)
    Wennes (2e IVM poging)

Vakr (1e cryo tp van 1e IVF)

WANNEER?

TERUGPLAATSING:
    18/7: Vakr TP van 1e IVF gehad
    20-7: Fieke 1e TP ICSI

WACHTBANKJE:

ZWANGER:

HELAAS NIET ZWANGER

11. Jackie75

Jackie75 Actief lid

Apr 22, 2010
    201
    0
    0
    zuid-holland
    Hoi Vakr,

Ik zie dat je 18 juli je cryo tp hebt gehad,wanneer ga je testen? Of wacht je tot de bloedtest?

Ik heb in aug ook mn eerste cryo tp.

12. Vakr

Vakr Lid

Jul 23, 2010
    42
    0
    0
    Amsterdam
    @ jackie75: Ik mag 14 dagen later zelf testen, dus dat is zondag 1/8. En evt. maandag 2/8 bloed testen, maar dat laat ik dus afhangen of test poisitief is of niet. Maar weet eigenlijk al zeker dat het niet goed is...

Wanneer verwacht je jou TP?

13. Jackie75

Jackie75 Actief lid

Apr 22, 2010
    201
    0
    0
    zuid-holland
    Hoezo denk je dat het niet goed is?

14. Vakr

Vakr Lid

Jul 23, 2010
    42
    0
    0
    Amsterdam
    Overigens een vraagje: wat is bij jullie de ervaring met cryo's? worden die los of per 2 ingevroren, bij mij nl. per 2 en eigenlijk is dat best vreemd, nu bij laatste TP dus een goede 'weggegooid'... maar is me nooit gevraagd, dus werd er achteraf mee geconfronteerd

@MaaikieXXX: OOohhh wat balen voor je! Hoop idd dat de test toch nog goed is... maar zo niet: lekker met je hoofd onder de dekens vandaag en jezelf vertroetelen! Dan morgen weer vol goede moed op naar de volgende poging!

@fieke: spannend! Hoe voel je je? 3/8 dus test doen?

@timon: fijne vakantie! Dank ook voor je tips = gelukt geloof ik ;).

@jackie75: had vanaf dag na TP al meteen bloeding en krampen. zlefde als vorige keer na IVf, wat ook is mislukt... heb het gevoel dat mijn lijf de cryo/embryo's gewoon afstoot.... Ik zag dat jij Lucrin inj. hebt gehad, hoezo was dit? Wel fijn overigens dat je toch nog in aanmerking kwam voor IVF... wat moet jij in 2007 door een hel gegaan zijn!

15. Jackie75

Jackie75 Actief lid

Apr 22, 2010
    201
    0
    0
    zuid-holland
    Bij mij zijn de cryo's ook per 2 ingevroren. Hier kwam ik achter toen ik de brief kreeg met de hoeveelheid cryo's. Ik realiseerde me toe dus ook pas dat er mss wel een weggegooid zou worden mits ze natuurlijk allebei goed ontdooien. Dit is nu ook het dilemma tussen mn lief en mij. Ik zou ze allebei dan wel terggeplaatst willen hebben maar hij niet. Voor ons vrouwen ligt dit dan weer anders,ik denk dan(jij ws ook),stel dat die ene die is weggegooid een goede was.
    Heb hier met iemand over gesproken die dit ook heeft gehad en die zegt,hun maken de keuze welke wordt teruggeplaatst en die heeft ruimte gemaakt voor de ander. Ik kan het nu iets beter ralativeren maar begrijp je dilemma heeel goed.

Ik hoop voor je dat het innestelingsbloed is en dat je zondag een positieve test in handen hebt. Sterkte met wachten!

Ik heb 3 mnd lucrin moeten injecteren omdat er na mijn mk in april de endometriose weer in een rap tempo op kwam zetten. Dit was ook één vd redenen dat ik in 2007 niet voor IVF in aanmerking kwam,had toen nl een grote cyste bij mn eierstokken zitten.
    Het was idd een grote verrassing dat we alsnog IVF mochten gaan doen,ik had het een plekje gegeven nooit een kindje van onszelf te krijgen maar het bleef toch een teer en gevoelig plekje. Nu hebben we toch het gevoel dat we de kans hebben om het te proberen.

Ik weet niet precies wanneer de tp is,moet as woensdag voor uitgangsecho naar het zh en dan krijg ik ook de medicatieschema en uitleg mee. Tp vind bij mij in niet eigen cyclus plaats ivm de endo die ik heb.

Heb ik het goed gezien dat jij ook in het Vu loopt?

Ik hoop dat het toch nog goed uitpakt voor je. Knuffel!

Maaike,voor jou ook een dikke knuffel!

16. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Dit berichtje was voor Maaike bedoeld. Blijkbaar heb ik vanmorgen/vanmiddag een pagina gemist....ik ben ook zo wakker vandaag....NOT!
    Nu de rest ff lezen!
    Xxx Hypo

17. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    @ Maartje: zozo, jij denkt goed na over tijdstip van spuiten. Wat een gevogel he! Denk je alles overdacht t hebben, kom je weer een probleempje tegen......Hoop dat je t weet op te lossen morgen. Die Menopur zet je ook niet in 3 seconden, dat moet je natuurlijk eerst mengen....helemaal met jouw 300IE!
    Ik heb straks ook gedoe.....heb ik 6 weken vakantie (ja, onderwijs....) en doen we daarom dus nu de ICSI. Nu ben ik zo laat ongi geworden na de mk en moet ik 1 week extra spuiten nu dat er een kans is dat ik de tp op de laatste vakantiedag heb. DAt is uitgerekend de dag met zo ongeveer de belangrijkste vergadering van het jaar, die ik bovendien zelf moet voorbereiden en voorzitten. Ik hoop zo dat dat dus niet gaat samenvallen met de TP. Hoe ga ik dat nu weer aanpakken????

18. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Iemand-weet-niet-meer-wie:
    naar de wc ren ik als client toevallig ook naar de wc moet ;)
    (en dan houd iemand anders wacht bij deur van client)

Jups, moet wel erg nadenken over tijdstip.
    Niet zo handig om een dienst met deze client aan te nemen (tis inval) maar ik had niet verwacht dat we nu alweer mochten starten. En de goede echo hadden we donderdag en om dan op vrijdag een dienst voor op maandag te gaan afzeggen waar ze echt zeer lastig aan personeel kunnen komen... Dat kan niet, dus moet wel werken... Niet handig op 1e spuit dag, maar goed...
    Menopur spuiten doe ik met mn 300 eenheden idd wel bijna 10 minute over. Verwacht niet dat client dan een kwartier lang wil gaan wc'en. Nou jah, dan houd iemand anders hem maar ff in de gaten... verwacht alleen dat die gast dan helemaal zn structuurtje kwijt is. Nou ja: jammer dan ;)

Oe dat is lastig... TP misschien op dag van belangrijke vergadering...
    In dat geval zit er maar 1 ding op: mega 'diarree' hebben op dag van TP/vergadering.... ;)
    Maar eerst maar ff afwachten... wie weet heb je het wel een dag eerder of later...
    Alles stapje voor stapje bekijken, anders wordt je gek (ehh geef ik-mevrouw-alles-door-elkaar-mezelf-gek-maken-madam nu hierover advies???)

Mega knuffel!!

19. MariaC

MariaC Fanatiek lid

May 4, 2008
    2,185
    56
    48
    Female
    Education
    Noord Holland
    Laat m lekker door de pot zakken met zn structuurtje idd:)
    Goedzo!
    Jij moet een baby maken!!!

20. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Haha!

Trouwens, zij moet een baby maken? Wij LATEN een baby maken he; "dat soort dingen besteden wij uit!" (zegt ze met een bekakte stem ;))
    (dat zeggen wij wel eens als grapje soms en andere mensen weten dan ECHT NIET hoe ze daarop moeten reageren....die weten niet dat je ondanks alle ellende er ook grapjes over kan maken!)

Share This Page