Juli-Aug 2010 cryo tp of IVF- of ICSI-behandeling!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door botervliegje, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Bedankt voor de up-date Hypo!
    Ik doe mezelf er ook weer even bij. Had vandaag 16 rijpe follikels en nog een zooi kleintjes. Vrijdag de punctie! Vind het wel weer spannend... Zie trouwens dat vrijdag voor meer mensen spannend zal zijn. Ben erg blij met de voortgang; de vorige keer was ik 16 dagen aan het spuiten voor de Pregnyl erin mocht en nu 12, scheelt weer.
    Shantii: ik heb ook PCO-eierstokken schijnt, maar daar is (gelukkig) alleen iets van te merken bij IVF en met mijn huidig schema gaat het goed, al blijft het risico voor overstimulatie bij mij groter. Hoop dat bij jou alles ook goed gaat!

JULI/AUGUSTUS MEIDEN

WIE?
    Maartje84 (2e volledige poging tot IVF - in totaal 6e poging)
    Shantii (2e ICSI poging)
    MariaC (1e ICSI poging)
    Timon (cryo 1e ICSI poging)
    Hypo (3e ICSI)
    Jackie(1e cryo tp van 1e IVF)
    Btervliegje (2e ICSI poging)
    Wennes (2e IVM poging)
    Maaikiexxx (3e ICSI poging)
    Zeehondje (1e IVF poging)

WANNEER?
    12/7: Hypo start deca
    24-07 Maaikiexxx start pil
    25-7/26-7: Shantii start Gonal-f
    26-7: Maartje84 start Menopur
    29-7: Hypo start Menopur (150IE)
    2-8 Jackie start progynova
    3-8: MariaC Decapetyl
    9-8: Wennes start primolut

ECHO'S (follikelmetingen)
    28-7: Botervliegje 2e fm, SD 12
    30-7: Maartje 84 1e FM
    30-7: Zeehondje echo + bloedprikken
    30-7: Shantii 1e FM
    30-7: Botervliegje punctie
    31-7: Shantii 2e FM in Dusseldorf
    6-8: Hypo 1e FM
    13-8 Jackie BMS echo

TERUGPLAATSING:
    20-7: Fieke 1e TP ICSI
    2-8: Botervliegje tp?

WACHTBANKJE:

ZWANGER:

HELAAS NIET ZWANGER

2. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hypo klote he al die hormonen! Hier ook een erg wisselende stemming. Ik hoef bijv alleen maar aan de punctie te denken en kan al janken:(, terwijl de punctie mij ZOOOO meeviel! En ik meteen toen ik wakker werd (in Dusseldorf gebeurd dit onder narcose) zei, oh dit doe ik zo nog 100 keer. Maar nu met die hormoontjes in me lijf ben ik een vaag mens haha.

Botervliegje, wat goed zoveel rijpe follikkels! Heel erg veel succes vrijdag bij de punctie. Hopen op een elftal cryo's!

Ja hier werd vorige ronde ook gezegt door de assistent uit Duitsland dat het heel goed kan zijn dat de PCO alleen op treed bij de icsi. Want ik heb redelijke normale cyclussen. Varieert van 28 tot 33 dagen dus dat valt toch reuze mee? Over het algemeen altijd 32 dagen maar soms dus een keer 28 of 30 weetjewel? Ach we horen het wel zaterdag!

xx

3. Flowerme

Flowerme Lid

28 apr 2010
    46
    0
    0
    Hypo en Vakr, bedankt voor het antwoord!

Ik had verwacht dat je moest beginnen op de 1ste dag van je menstruatie, maar ik had het dus mis. Als dat zo is kan ik wel deze maand starten gelukkig!

Wat apart want ik hoor verschillende verhalen, vandaar dus mn vraag. Ik kom er met die sites niet uit.

Kan iemand mij op de augustus lijst plaatsen als 1ste ivf?

Alvast bedankt

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    JULI/AUGUSTUS MEIDEN

WIE?
    Maartje84 (2e volledige poging tot IVF - in totaal 6e poging)
    Shantii (2e ICSI poging)
    MariaC (1e ICSI poging)
    Timon (cryo 1e ICSI poging)
    Hypo (3e ICSI)
    Jackie(1e cryo tp van 1e IVF)
    Btervliegje (2e ICSI poging)
    Wennes (2e IVM poging)
    Maaikiexxx (3e ICSI poging)
    Zeehondje (1e IVF poging)
    Flowerme (1e IVF poging)

WANNEER?
    12/7: Hypo start deca
    24-07 Maaikiexxx start pil
    25-7/26-7: Shantii start Gonal-f
    26-7: Maartje84 start Menopur
    29-7: Hypo start Menopur (150IE)
    2-8 Jackie start progynova
    3-8: MariaC Decapetyl
    9-8: Wennes start primolut

ECHO'S (follikelmetingen)
    28-7: Botervliegje 2e fm, SD 12
    30-7: Maartje 84 1e FM
    30-7: Zeehondje echo + bloedprikken
    30-7: Shantii 1e FM
    30-7: Botervliegje punctie
    31-7: Shantii 2e FM in Dusseldorf
    6-8: Hypo 1e FM
    13-8 Jackie BMS echo

TERUGPLAATSING:
    20-7: Fieke 1e TP ICSI
    2-8: Botervliegje tp?

WACHTBANKJE:

ZWANGER:

HELAAS NIET ZWANGER

Flowerme, je staat erbij!

5. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Botervliegje, wat een goede score meid; heel veel succes morgen met de punctie!

Shantii: dat van die PCO eierstokken alleen bij IVF snap ik niet echt. (heb me ook nooit in PCO verdiept eerlijk gezegd) Wat is er dan met je eierstokken als dat ontstaat?

Xxx Hypo

6. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Oh meiden, ik ben wel jaloers op de Dusseldörf-babes die lekker mogen slapen tijdens de punctie hoor!
    Als mijn lijf een mee zou werken volgens schema heb ik de mijne 30 augustus. Dat duurt nog ruim een maand en ik heb nu al nachtmerries!Brrr...

Ik heb mezelf al beloofd dat ik het 1x probeer in het VU en als het rampzalig wordt gaan we daarna naar Dusseldörf.

7. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    MariaC, die narcose is ook heerlijk:).. Alleen daarom zou ik al voor Dusseldorf kiezen! Vond alleen het infuus aanleggen wel eng, maar dat heb je volgensmij in Nederland ook gewoon. Hier echt tevreden met Dusseldorf!

8. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    #148 botervliegje, 29 jul 2010
    Laatst bewerkt: 29 jul 2010
    Ja, ik zou ook echt voor narcose gaan als dat kon! Hoewel ik het de vorige keer met Rapifen wel te doen vond. Alleen ik schreeuw altijd als ik pijn heb :), had ik ook bij de HSG... Ga nu proberen echt m'n klep te houden morgen, vind het anders zielig voor degene die na mij is. Want het is echt een kwestie van paar minuten doorbijten en het is alweer gebeurd...

Tja, ik weet ook niet helemaal of ik nu echt PCO heb, dat blijft een beetje vaag. De arts begon er wel zelf over. Heb eigenlijk maar één symptoom en dat is meteen de belangrijkste geloof ik: ik heb heul veul eitjes klaarliggen. Geloof dat er wel 40 te tellen zijn of zo bij de uitgangsecho. Bij PCO dat je vruchtbaarheid beïnvloedt is het zo (volgens mij) dat er van die vele eitjes vaak geen één goed tot rijping komt. Dat heb ik gelukkig niet. Maar als je hormonen gaat spuiten kun je je voorstellen dat je een dikke kans hebt dat het te hard gaat. Dat had ik de 1e poging met 150 EH. Er onstaat dan een 'spinnenweb' ipv allemaal eitjes die een beetje ruimte hebben. Ik had op een gegeven moment 30 bijna rijpe eitjes, bij elke meting kwamen er een stuk of 6 bijzetten die een groeispurt maakten... Met PCO-eierstokken is het vaak dus even zoeken wat een optimale dosis is ivm risico op overstimulatie. Bij 112,5 EH had ik op fm 1 20 follies, bij de 2e 16 bij de 3e 13 en uiteindelijk 'maar' 10 bij de punctie. Omdat ik toch van die grote voorraden heb elke keer valt er voor mij dit keer met iets meer stimulatie nog meer uit te halen (ik heb zelf om een iets hogere dosis gevraagd, na enig aandringen ging de arts ermee akkoord: 112,5 om 150 EH...). Maar wel even oppassen dus voor overstimulatie.
    Het is wel vervelend, maar besef me wel al te goed dat het in feite veel minder erg is dan als je te weinig eitjes hebt!

9. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Nog even een vraagje: moeten jullie bloedprikken? Ik hoef dat namelijk helemaal niet (behalve voor verplichte HIV-test). Dat is toch ook om in de gaten te houden of je overstimulatie hebt of niet? Maar dat is ook via echo's te monitoren toch? Nou ja, was even benieuwd...

10. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Hoi Meiden,

Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen en hopelijk zien we straks heeeeel veel roze !!!

MariaC: ik zie dat jij ook in het VU loopt, ik ook ... ben zelf wel tevreden en de 1e punctie is echt super goed verlopen bij mij, bijna niets gevoeld !

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Flowerme; bij ons in het ziekenhuis moet je op cyclusdag 1 bellen en dan op dag 3 echo+bloedprikken. Dan ook beginnen met gonal of puregon o.i.d. Bij ons dus geen pil of deca.

Botervliegje; succes vrijdag! Hoop op een mooie 'oogst'!
    Ik weet nu dat ik in ieder geval bloed moet prikken om de hormoonwaardes te bepalen. Maar welke en waarom weet ik eigenlijk niet (meer). Ga ik morgen wel weer even vragen.

Shanti; waar wonen jullie? Moet je ver rijden naar Dusseldorf?

VRAAG; in ons 'invriescontract' kwamen wij iets tegen over kosten voor het in bewaring stellen van de cryo's. Moeten jullie ook iets betalen? Vond het een beetje vaag. Er was namelijk helemaal niks over gezegd bij het gesprek. Morgen dus ook maar eens vragen.

En moeten jullie alleen 's ochtends of 's avonds de gonal/puregon prikken of twee keer op een dag de helft. Dat moet ik nu dus opeens.

12. Jackie75

Jackie75 Actief lid

22 apr 2010
    201
    0
    0
    zuid-holland
    #152 Jackie75, 29 jul 2010
    Maria,

Hier nog een VU-dame. Ik vond de punctie wel pijnlijk maar dat is voor een goed doel. Dat zei ik steeds maar weer tegen mezelf tijdens de punctie.
    De dormicum maakte me behoorlijk suffig waardoor het toch een beetje langs me heenging bleek later. Was nl een beetje het tijdsbesef kwijt,ik dacht na de punctie maar een kwartiertje nog geslapen te hebben terwijl in werkelijkheid bleek dit toch echt een dik uur geweest te zijn.

Ik heb net mn medicijnen gehaald vd apotheek,wat een verschil met een verse poging! Nu 2 doosjes progynova en 4 doosjes utrogestan. Paste makkelijk in het zakje!! :)

13. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Breek nog ff in :)

@zeehondje: wij hebben ook iets moeten betalen voor de cryo's, weet alleen niet meer hoeveel.

14. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    @Botervliegje: ik heb ook aardig veel follies gehad beide keren. Een aantal grote, maar ook veel kleintjes. (niet fijn bij punctie trouwens) Maar bij mij is nooit wat over PCO gezegd.
    Ik ga nu over op Menopur ipv Puregon, kijken hoe ik daar op reageer. Ze hebben bij mij bij beide pogingen bloed geprikt om te kijken of ik niet tegen overstimulatie aan zat (dus voor de punctie). 1e keer was het op de grens en kon t dus net doorgaan, de 2e keer was de waarde beter. Ik heb de 2e keer ook beduidend minder last gehad na de punctie. De 1e keer was wel erg heftig....zat tegen overstimulatie aan, behoorlijk wat vocht in mn buik.

@Punctie: het doet hartstikke zeer, maar is wel vol te houden zonder narcose. Van t roesje wat ik krijg word ik al aardig suf. Vooral de paar dagen na de punctie had ik het meeste last. Een narcose lijkt heerlijk, maar heeft ook altijd zo zn nadelen lijkt me.

@deca: Ik heb zulke enorme koppijn; wat een rotspul dit keer! Ik duik zo mijn bed in. Hopelijk wordt t vanaf morgen beter, aangezien de Menopur erbij gaat komen!

@jackie: ja, stukken minder meds he. Ik vond echter de progynova maar niks; ik werd er superchagerijnig van!

Xxx Hypo

15. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Meiden, waar is die progynova voor dan ? Ik heb met de cryo's alleen 1 malig de pregnyl moeten spuiten en voor de rest helemaal niets.

16. Jackie75

Jackie75 Actief lid

22 apr 2010
    201
    0
    0
    zuid-holland
    #156 Jackie75, 29 jul 2010
    Loontje,progynova zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies dikker wordt zodat de cryo zich lekker in kan nestelen. Deze vorm van cryo behandeling noem je kunstmatig,jij heb een tp gehad in je eigen cyclus,dat is het verschil. Jou BMS is uit zichzelf dikker geworden gedurende zo door de maand heen. Maar ik heb endometriose en mag geen eigen cyclus hebben en daardoor is en wordt mijn BMS niet uit zichzelf dikker. Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.
    Bij jou onderschrift staat CETRO-studie,wat betekent/houdt dat in?

Hypo,nog chagarijniger,nee toch! Ben nu al niet te genieten af en toe. Ik heb net 3 mnd lucrin gespoten waardoor ik echt ben veranderd in een monster.
    Ik hoop dat je hoofdpijn snel afneemt.

Zeehondje,wij hebben in het Vu 38,02 euro betaald voor in bewaring vd cryo's. Dit is voor een jaar.
    Succes morgen met de echo en bloedprikken!

Maartje,succes morgen met de FM!

Shantii,jij morgen ook succes met de fm!

Botervliegje,succes met de punctie morgen!

17. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Jackie: Ik heb het even opgezocht op internet, want bent niet zo goed met dingen uitleggen ! Jouw uitleg was super hoor, snap het helemaal !!

Doel van het onderzoek
    In dit onderzoek zullen twee verschillende GnRH-antagonisten schema’s met elkaar worden vergeleken: een vroege en een late start. Het late start schema heeft in verschillende onderzoeken die zijn gepubliceerd in de vakliteratuur al bewezen effectief te zijn.

verwachting van een vroege start is het nog beter voorkómen van een vroegtijdige eisprong, en het gelijktijdig ontwikkelen van de eiblaasjes, zodat deze op hetzelfde moment een vergelijkbare grootte hebben bereikt. Dit zal resulteren in meer rijpe eicellen en mogelijk verhoogde zwangerschapskansen.

Wij hebben geloot voor de vroege start en als de echo er morgen goed uitziet zal ik dus beginnen met spuiten.

18. Jackie75

Jackie75 Actief lid

22 apr 2010
    201
    0
    0
    zuid-holland
    Loontje,helemaal duidelijk. Als ik het zo lees hebben jullie goed geloot. Meer grip erop en meer gelijktijdige groei vd folli's. Dat is wat we willen toch,veel eitjes,dus meer kansen!
    Succes morgen met je echo,hoop dat ie er goed uitziet!

19. intra4

intra4 Niet meer actief

Hoi!
    Mag ik hier ook mee kletsen?
    Ik kom ook in het DusselPuzzel-topic.
    Ik moet volgende week ongesteld worden en ga dan beginnen met onze 1e ICSI-poging!

20. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Gezellig Poekie!
    Ik zal je even op de lijst zetten zo!

Hier nog steeds enorme hoofdpijn (kregen straks ineens bezoek en heb niet kunnen liggen), dus ik ga zo naar bed!
    Verder de 1e keer Menopur gezet. Het ging op zich goed, maar wel even gedoe hoor. En ik heb bij het breken van het glazen flesje in mijn vinger gesneden (niet handig!).
    Maar, hij zit er in (spuit zelf prikt erg makkelijk vind ik)!

Loontje: interessant zo'n onderzoek. Betekent dit ook dat deze poging voor jou niet meetelt voor de verzekering? Neem aan dat ze nl wel iets terugdoen als je meedoet aan zo'n onderzoek. Is vroeg beginnen dan vanaf cyclusdag 2 ofzo al stimuleren en late start vanaf dag 21 stimuleren? Of haal ik nu zaken door elkaar?
    Succes iig! Hoop dat je snel mag starten.

Xxx hypo

Deel Deze Pagina