JULI/AUGUSTUS MEIDEN WIE? Maartje84 (2e volledige poging tot IVF - in totaal 6e poging) Shantii (2e ICSI poging) MariaC (1e ICSI poging) Timon (cryo 1e ICSI poging) Hypo (3e ICSI) Jackie(1e cryo tp van 1e IVF) Btervliegje (2e ICSI poging) Wennes (2e IVM poging) Maaikiexxx (3e ICSI poging) Zeehondje (1e IVF poging) Flowerme (1e IVF poging) Poekie79 (1e ICSI poging) WANNEER? 12/7: Hypo start deca 24-07 Maaikiexxx start pil 25-7/26-7: Shantii start Gonal-f 26-7: Maartje84 start Menopur 29-7: Hypo start Menopur (150IE) 2-8 Jackie start progynova 3-8: MariaC Decapetyl 9-8: Wennes start primolut ECHO'S (follikelmetingen) 28-7: Botervliegje 2e fm, SD 12 30-7: Maartje 84 1e FM 30-7: Zeehondje echo + bloedprikken 30-7: Shantii 1e FM 30-7: Botervliegje punctie 31-7: Shantii 2e FM in Dusseldorf 6-8: Hypo 1e FM 13-8 Jackie BMS echo TERUGPLAATSING: 20-7: Fieke 1e TP ICSI 2-8: Botervliegje tp? WACHTBANKJE: ZWANGER: HELAAS NIET ZWANGER
Botervliegje dat zeiden ze dus hier ook precies zo wat betreft PCO. Opzich is het op het risico van overstimulatie na dus helemaal niet erg? Ik had de vorige ronde ook meer dan 30 follikels, maar niet allemaal rijp. Bij de punctie zijn er 12 uitgehaald waarvan helaas maar 5 rijp. Ik spoot toen eerst 3 dagen 150IE, toen 2 dagen 112,5 en toen om en om die eenheden. Nu wilde de arts de eerste 5 dagen 150IE, en morgen in Dusseldorf word er bepaald wat ik verder ga spuiten aan eenheden. Hoe is de punctie gegaan vandaag? Een beetje een mooi resultaat kwa eitjes? Ik hoop dat het niet al te pijn heeft gedaan. Hier moeten we trouwens altijd een paar dagen voor punctie bloedprikken voor de hiv testen enz. Zeehondje, wij wonen in Hengelo.. Moeten 2 uur rijden voor we in Dusseldorf zijn, en dan weer 2 uur terug. Erg lang dus voor een fm meting van 5 minuutjes hihi maar hebben we er voor over! En ik prik hier savonds Gonal.. Mocht zelf kiezen, sochtends of savonds. En savonds komt mij beter uit. Jackie75 dat is zeker een heel verschil aan medicijnen hihi lekker he! Als ik jullie verhalen zo lees ben ik echt heel blij met de narcose! Enigste wat je even voelt is de spuit van het infuus maar binnen 5 minuten lig je ook nokkie en daarna word je wakker op de uitslaapkamer met je mannetje naast je hihi. En kan je al meteen een ibroprufen krijgen voor de eventuele napijn. Echt ik vond het heerlijk dat slapen, en heb totaal geen nadelen van de narcose ondervonden. Ik kraamde alleen onzin uit toen ik net wakker werd hahaha. Poekie welkom in dit topic meid! Klets lekker mee. Hypo wat klote van je hoofdpijn. Hoe gaat het vandaag dan? Hoop dat je goed hebt kunnen slapen. Loontje ik ben ook wel benieuwd naar wat vroeg en laat starten is. Hier is het probleem dus ook de ongelijke groei. Even een update: Vanmorgen de fm meting gehad. Rechts waren alle follikels rond de 10mm of kleiner. En links zat er 1 van 12,8mm en 2 van 11. Nou wat balen weer want de vorige keer liep er dus ook 1 follikel voor waardoor ik te vroeg punctie heb gehad omdat ze bang waren dat die ene follikel het ging verpesten. Ik zakte dus aardig door de grond toen ik hoorde dat weer 1 follikel ruim verder lag. Gyn adviseerde mij vandaag al cetrotide bij te spuiten, maar we moeten dat altijd eerst overleggen met onze vaste gyn in dusseldorf, en die hebben we gebeld maar die zegt dat 1,8 mm voor op nog niet erg is, en dat hij het morgen zelf wil bekijken en dat we dan wel bepalen vanaf wanneer cetrotide erin moet. Nou laten we maar vertrouwen op zijn ervaringen! Vorige poging heb ik me zo lopen stressen, wil ik nu niet! Dus ga me er niet druk om maken, heb er toch zelf geen invloed op. Morgen dus weer een fm en gesprek in Dusseldorf, en maandag weer een fm meting in Hengelo. Zo blijf je bezig he hihi.
Ik zie opeens dit topic....en volgens mij hoor ik hier ook wel een beetje thuis.... Korte intro van mijzelf: Sinds oktober 2007 zijn wij bezig voor een eerste wondertje. Het zaad van mijn vriend is prima. Ik heb last van vijandig cervixslijm. Na 11 IUI's zonder resultaat zijn wij nu met onze eerste IVF-behandeling bezig. Sinds 15 juli spuit ik Decapeptyl. Afgelopen dinsdag had ik de 1e echo om te zien of alles stil lag. Rechts dus wel, maar ik heb links blijkbaar een eigenwijze eierstok die zich niks aantrekt van die Decapeptyl. Daar zat al een eitje van 10 mm. Ik balen, maar na overleg met haar achterban mocht ik van de gynaecologe toch beginnen met het spuiten van 150 IE Puregon. Ik hoop maar dat alles goed komt en dat rechts flink mee gaat doen met eitjes (en links natuurlijk ook). A.s. maandag 2 augustus heb ik weer een follikelmeting, dus dan zullen we het weten. Ik ben benieuwd! Ik heb wel enigszins last van de Decapeptyl. 's Nachts heb ik last van zweetaanvallen/opvliegers. Maar goed, het is voor een goed doel denk ik dan maar! Liefs van mij!
Wekom Be Happy! Ik hoop dat IVF het antwoord is voor jullie! En gelijk de 1e dan Succes met de fm maandag. Shantii: Zover ik begrijp is er mij geen probleem op het risico van overstimulatie na nee. Hoop dat het bij jou ook goed gaat allemaal! Ik heb ook wel verschillen in grootte van de follies, maar een grote ertussen maakt niet zoveel uit zei doc... Daardoor deed de punctie ook wel pijn inderdaad, al zijn er ergere dingen. Heb vanmiddag geslapen, doe nu ook heel rustig aan, wel gevoelig buikje nog... Hypo: Gaat het vandaag al iets beter met je hoofd? Poekie: Welkom hier! Loontje: Hoe ging de eerste spuit? Jacky: Voor jou begint het nu ook snel weer. Heb je meerdere cryo's? Zeehondje: Hoe is het met jou? Hoe is het met de anderen? @All: Hier alles redelijk. Toch wel even flinke punctie gehad, maar 18 follies aangeprikt! Zitten ook wel kleintjes bij. Nu maar geduldig wachten tot het telefoontje morgen...
Botervliegje, bij welk ziekenhuis loop jij ook al weer? Ik hoop dat er een hele boel goeie Emmy's uit mogen komen! Liefss Maria
Poekie, welkom hier. Spannend om binnenkort te beginnen. Loontje, ook welkom hier. Be Happy, komen we elkaar hier weer tegen. Meid, je bent echt volop aan het spuiten en gelukkig mag je door. Veel succes maandag! Shantii, het is een aardig eind naar Dusseldorf. Ik zag dat jullie in Dusseldorf en in Hengelo bezig blijven. Werken zij samen? Veel succes met deze poging! Botervliegje, wat heb jij een hoge score! Ik had maar 5 follikels. Ik hoop dat je veel eicellen heb. Ik ben gisteren ongi geworden. Helaas weer 's morgens erg vroeg wakker geworden van krampen. Het goede nieuws is dat ze volgende week toch nog een plekje voor een echo hebben. In week 32 gaan we voor onze eskimo! Een dikke knuffel voor iedereen.
JULI/AUGUSTUS MEIDEN WIE? Maartje84 (2e volledige poging tot IVF - in totaal 6e poging) Shantii (2e ICSI poging) MariaC (1e ICSI poging) Timon (cryo 1e ICSI poging) Hypo (3e ICSI) Jackie(1e cryo tp van 1e IVF) Btervliegje (2e ICSI poging) Wennes (2e IVM poging) Maaikiexxx (3e ICSI poging) Zeehondje (1e IVF poging) Flowerme (1e IVF poging) Poekie79 (1e ICSI poging) WANNEER? 12/7: Hypo start deca 24-07 Maaikiexxx start pil 25-7/26-7: Shantii start Gonal-f 26-7: Maartje84 start Menopur 29-7: Hypo start Menopur (150IE) 2-8 Jackie start progynova 3-8: MariaC Decapetyl 9-8: Wennes start primolut ECHO'S (follikelmetingen) 28-7: Botervliegje 2e fm, SD 12 30-7: Maartje 84 1e FM 30-7: Zeehondje echo + bloedprikken 30-7: Shantii 1e FM 30-7: Botervliegje punctie 31-7: Shantii 2e FM in Dusseldorf 6-8: Hypo 1e FM 6-8: Timon 1e echo 13-8 Jackie BMS echo TERUGPLAATSING: 20-7: Fieke 1e TP ICSI 2-8: Botervliegje tp? WACHTBANKJE: ZWANGER: HELAAS NIET ZWANGER
Be happy,welkom hier! Spannend 1e IVF! Poekie,welkom hier,voor jou ook spannend zo'n 1e ICSI. Shantii,succes morgen in DD. Botervliegje,wij hebben 8 cryo's,verdeelt over 4 rietje. 18 folli's,super! Nu afwachten,ik duim voor goed bericht morgen! Timon,als je een TP krijgt in eigen cyclus dan heb je geen meds nodig omdat je lichaam alles zelf regelt. Ik mag geen eigen cyclus hebben ivm endo dus ik moet geholpen worden door de meds. Progynova en de utrogestan zijn om BMS dik te maken zodat ukkie zick lekker in kan nestelen. In eigen cyclus regelt je lichaam dat zelf. Groetjes.
Bedankt allemaal voor het welkom - en mij te plaatsen in jullie lijstje! Ik weet nog niet exact wanneer ik met de Gonal-f kan gaan beginnen. Ik moet wachten op m'n menstruatie. Die verwacht ik ergens rond 4 augustus. Effe afwachten dus. Timon: Spannend week 32! Mooi onderschrift heb je trouwens. Botervliegje heeft punctie gehad! Wanneer TP? Puncties in NL gaan zonder 'roesje' geloof ik he? In Dusseldorf worden we gelukkig in slaap gebracht... Shantii hoe is het gegaan in DD?
Dank je, Poekie. Puncties in Nederland gaan zonder roestje. Dat heb ik gevoeld. Helaas kunnen ze je eierstokken niet verdoven, want dat zou voor mij veel schelen. Maargoed, ik ga ervan uit dat we genoeg hebben aan deze cryo tp. Dat hieruit een mooi mensje mag groeien die wij heel graag bij de hand willen nemen in dit leven.
Bij Geertgen in Elsendorp! Erg fijn daar. Ik wilde zelf graag een verhoging van de Gonal f (112,5 en 150 om en om spuiten) en na uitleg van de voors en tegens mocht ik zelf kiezen of ik dat wilde proberen. Er zijn uiteraard protocollen die de patiënten ook beschermen, je mag niet alles wat je zelf maar wilt, maar je mag wel meedenken en meebeslissen als het verantwoord is om iets te proberen wat afwijkt. Dit schema heeft z'n vruchten (letterlijk hihi) afgeworpen: 12 eitjes en 10 bevruchtingen! Ben helemaal happy, op buikpijn na. Gaat nu wel aardig, hoor, maar merk wel dat ik vooral niet de was moet gaan doen en zo. En ik besef me ook wel dat dat echt wel een heel hoog aantal is. Nu maar hopen dat de verse poging lukt. De vorige keer waren geen van onze drie cryo's goed ontdooid, dus weet ook niet in hoeverre veel cryo's voor ons veel uitmaakt voor de kansen, al hoop ik natuurlijk dat de bevruchtingen zich goed ontwikkelen!
Ik krijg godzijdank wel een soort morfine via een infuus voor de punctie, dus wel een soort verdoving. Ik ben onder behandeling bij het UMCG trouwens. Helemaal onder narcose hoef ik ook niet eerlijk gezegd. Ik vind dat helemaal niks, vind een narcose doodeng. Als het moet, dan moet het, maar anders liever niet. Zijn er ook ziekenhuizen in NL dan die helemaal geen verdoving doen bij de punctie?
Shanti; het is even heen en weer rijden idd, maar ik zou het er ook voor over hebben hoor! Balen dat er eentje een beetje voorloopt. Maar ik denk of hoop in ieder geval dat ze straks allemaal gelijk lopen. Be happy; ook gezellig hier. Spannend hè?! Hopelijk heb je maandag meerdere eitjes en is het eitje van 10 mm niet te ver vooruit gaan lopen. Volgens mij krijg je altijd wel iets van een verdoving hoor? Lijkt me wel héél erg pijnlijk als je helemaal geen pijnstilling krijgt. Botervliegje; super zeg, zoveel aangeprikte follikels. En???? Hoeveel eitjes zaten er in? Oh wat super zeg, 10 bevruchtingen, gefeliciteerd. Wanneer is de TP? Timon; yes, gelukkig toch nog een plekje! Nou, dan is de cryo dus nóg eerder, haha. Succes meid! Ego; gisterochtend naar de gyn geweest. Uitgangsecho was goed (rechts lagen al 5 eitjes klaar en aan de linkerkant 8 - dat is wat ze nu kon zien dan). Daarna bloedprikken op FSH en Oestradiol. 's Middags werden we gelukkig gebeld dat het een goede cyclus was en ik mocht beginnen! Yes! 's Avonds 225 eenheden Gonal geprikt en vanaf vandaag steeds 's ochtend 112,5 eenheden en dan 's avonds ook weer 112,5 eenheden. Ben wel heel benieuwd wat dit gaat doen. Met de iui altijd alleen 's avonds prikken (3x 75 eenheden en 3x 37,5 eenheden - stuk minder dus). Dinsdag 11.15 uur terug voor echo!
JULI/AUGUSTUS MEIDEN WIE? Maartje84 (2e volledige poging tot IVF - in totaal 6e poging) Shantii (2e ICSI poging) MariaC (1e ICSI poging) Timon (cryo 1e ICSI poging) Hypo (3e ICSI) Jackie(1e cryo tp van 1e IVF) Btervliegje (2e ICSI poging) Wennes (2e IVM poging) Maaikiexxx (3e ICSI poging) Zeehondje (1e IVF poging) Flowerme (1e IVF poging) Poekie79 (1e ICSI poging) WANNEER? 12/7: Hypo start deca 24-07 Maaikiexxx start pil 25-7/26-7: Shantii start Gonal-f 26-7: Maartje84 start Menopur 29-7: Hypo start Menopur (150IE) 30-7: Zeehondje start Gonal-f (225IE) 2-8 Jackie start progynova 3-8: MariaC Decapetyl 9-8: Wennes start primolut ECHO'S (follikelmetingen) 28-7: Botervliegje 2e fm, SD 12 30-7: Maartje 84 1e FM 30-7: Zeehondje echo + bloedprikken 30-7: Shantii 1e FM 30-7: Botervliegje punctie 31-7: Shantii 2e FM in Dusseldorf 3-8: Zeehondje 1e FM 6-8: Hypo 1e FM 6-8: Timon 1e echo 13-8 Jackie BMS echo TERUGPLAATSING: 20-7: Fieke 1e TP ICSI 2-8: Botervliegje tp? WACHTBANKJE: ZWANGER: HELAAS NIET ZWANGER
Valt me op dat de meeste meiden s'avonds prikken. Ik had me bedacht dat het s'ochtends makkelijker zou zijn. Rond 07.30u. Dan ben ik namelijk altijd thuis. (ik werk onregelmatig) Wil niet op het werk prikken. Bij ons weet namelijk NIEMAND dat wij bezig zijn om zwanger te raken. Zeehondje: Jij prikt 2x per dag Gonal? Waarom is dat? Spannend dinsdag echo. Hopelijk zit er genoeg! BeHappy : Oh gelukkig je krijg wel iets van morfine. Botervliegje: Goede resultaten zeg! 10 bevrucht!!!
Zag dat ik eraf was gevallen, dus heb me er weer ff tussengezet. Ben trouwens wel benieuwd waarom degene die naar Dusseldorf zijn gegaan, dit hebben gedaan. Wt doen ze hier wat ze in NL niet doen? Ik heb trouwens in NL ook gewoon een roesje gekregen bij punctie en mocht vooraf twee pijnstillers nemen. Ik was wel een een beetje 'whoopiee' tijdens de punctie, maar heeft niet veel pijn gedaan en ging best snel allemaal. Daarna lekker geslapen.
JULI/AUGUSTUS MEIDEN WIE? Maartje84 (2e volledige poging tot IVF - in totaal 6e poging) Shantii (2e ICSI poging) MariaC (1e ICSI poging) Timon (cryo 1e ICSI poging) Hypo (3e ICSI) Jackie(1e cryo tp van 1e IVF) Btervliegje (2e ICSI poging) Wennes (2e IVM poging) Maaikiexxx (3e ICSI poging) Zeehondje (1e IVF poging) Flowerme (1e IVF poging) Poekie79 (1e ICSI poging) Vakr (2e cryo top van 1e IVF) WANNEER? 12/7: Hypo start deca 24-07 Maaikiexxx start pil 25-7/26-7: Shantii start Gonal-f 26-7: Maartje84 start Menopur 29-7: Hypo start Menopur (150IE) 30-7: Zeehondje start Gonal-f (225IE) 2-8 Jackie start progynova 3-8: MariaC Decapetyl 9-8: Wennes start primolut ECHO'S (follikelmetingen) 28-7: Botervliegje 2e fm, SD 12 30-7: Maartje 84 1e FM 30-7: Zeehondje echo + bloedprikken 30-7: Shantii 1e FM 30-7: Botervliegje punctie 31-7: Shantii 2e FM in Dusseldorf 3-8: Zeehondje 1e FM 5-8: Vakr 1e FM 6-8: Hypo 1e FM 6-8: Timon 1e echo 13-8 Jackie BMS echo TERUGPLAATSING: 20-7: Fieke 1e TP ICSI 2-8: Botervliegje tp? WACHTBANKJE: ZWANGER: HELAAS NIET ZWANGER
Hierboven even Vakr goed teruggeplaatst. Als je de laatste wilt veranderen, moet je op QUOTE klikken. In het bericht dan aan het begin en aan het einde de woorden tussen haakjes