Hoi meiden Zijn er nog meer meiden die in juli of augustus mama zijn geworden maar nooit eerder in een zwangerschap topic heeft meegeklets? Ik start een nieuwe omdat bij de andere clubs de meiden al zo lang met elkaar kletsen dat het moeilijk is om er als nieuweling tussen te komen. Lijkt mij iig erg leuk om ervaringen te delen . Ik ben op 27 juli voor de 2e keer mama geworden van een zoon T.im Heb ook al een dochter van bijna 2.
Hier nog een juli mama. 11 juli bevallen van een dochter. Heb ook een zoon van 2 jaar. Leuk om hier te kletsen met andere mama's! Was erg benieuwd hoe het zou zijn, een baby met een peuter in huis. Maar het gaat erg goed. Ik merk ook dat ik echt meer relaxed ben dan bij de eerste. Het is allemaal niet zo nieuw meer. Al heb ik ook nog wel onzekerheden hoor. Vooral rond het slapen: hoe lang laat ik haar in eigen bedje als ze moppert en wanneer haal ik haar eruit en neem haar bij me? Bij mijn zoontje maakte het allemaal niet zo uit als hij veel in mijn armen lag maar nu met een tweede is dat toch wat lastiger. Hoe doe jij dat?
Gezellig! Ja ik was ook benieuwd hoe het allemaal zou gaan, en zag zoveel beren op de weg. Gelukkig nog geen 1 beer tegen gekomen Vind het idd ook wel meer relaxed als bij de eerste. Mijn vriend is nu nog thuis dus we kunnen nog een beetje splitsen, vanaf volgende wk sta ik er alleen voor dus ben benieuwd hoe ik dat ga aanpakken haha. Ze is wel heel lief tegen haar broertje maar wilt idd ook haar aandacht. T was vrij makkelijk weg te leggen maar begin nu wel te merken dat hij wat meer mama papa honger krijgt.. Hoe gaan bij jou de nachten?
Had ik nog helemaal niet gezien! Maar hij klopt dus niet. Zoon is van 15 juli. Al even twee jaar dus. Zal de banner binnenkort even aanpassen. Herkenbaar allemaal. Hier tot nu toe ook nog niet alleen ivm keizersnee en het herstel. Na volgende week ga ik het wel weer meer alleen doen. Ik ben benieuwd! Ik merk ook dat ze minder makkelijk op zichzelf slaapt overdag. Ze ligt veel te kronkelen. De ene keer van darmkrampjes, de andere keer van voeding die naar boven komt. De ligt ze dan weg te slikken. En ook gewoon bij mama of papa willen zijn inderdaad. De nachten gaan best goed. Vriend geeft de fles van 23:00 en dan doe ik het weer rond 03:00. Daarna is het tussen 07:00 en 08:00 (zoonlief is dan helaas al een poosje wakker). Soms is ze al eerder wat aan het kreunen en dan nemen we haar op verschoningskussen bij ons. De laatste nacht was ze wel wat onrustiger door krampjes dus ik ben benieuwd hoe het komende nachten gaat. Ben benieuwd of er nog meer mama's mee komen schijven hier!
Hier nog een juli mama. Ons kindjes schelen een dag babyR. Is ons derde kindje. Het gaat allemaal goed. Overdag slaapt uk erg veel. De nachten gaan opzich best goed. Mogen niet echt klagen.
Leuk merryl! Is hij/zij een dag een eerder of later geboren? Ik heb een klaar wakker jochie hierzo.. en wil eigenlijk naar bed haha. Ach wordt straks vast wel moe.. hoop ik
Een dag eerder. Hoe was jullie bevalling? Die van mij kort, maar krachtig. Goede nacht gehad vannacht.
Haai hier ook een juli mama, ons meisje Is op 19 juli geboren. Ze heeft erg veel last van reflux, zo erg dat we okk al bij de huisarts en kinderarts zijn beland afgelopen weekend. Sinds zaterdag gebruiken we zantac.. Het lijkt nu een beetje aan te slaan, maar minimaal, zo zielig als ze ligt te kronkelen in haar wieg van links naar rechts en zo intens huilen en verkrampen.. Dus laten we hopen dat het snel beter gaat! Hier ook de combi peuter en baby en ik vind het best pittig, vooral de kraam week en de week erna was niet fijn met een vervelende overprikkelde peuter, hij trok alle visite echt niet, dwars, driftig, niet luisteren, zo compleet tegenover gesteld las ervoor, heb me behoorlijk rot gevoeld... Maar we zijn altijd erg consequent, en zijn de visites om hem heen gaan plannen, rust gecreëerd , en dat werkte super. Straks eerste controle bij de arts op het cb, ben benieuwd wat ons meisje nu gegroeid is! En wanneer moeten jullie?
Reflux is zo zielig voor die kleintjes. Misschien kun je vragen naar nexium. Heeft mijn middelste gehad. Neem zelf maar eens een paar druppels zantac. Ik kreeg het het zuur van. Hier een kleuter, peuter en baby. Moet zeggen dat het best goed gaat zo.
Merryl, hier de bevalling ook kort en niet echt pijn gehad. Alleen het laatste kwartiertje, de persweeen. Dat was echt een hel. Heb er totaal 1.5 uur over gedaan. Daarna wel last van naweeën! Hier ging de nacht ook goed. Alleen mn dochter werd kwart over 5 hysterisch wakker. Die is een uur wakker geweest. Brademarie, welkom! Jeetje wat sneu om te lezen van jullie dochter! Hoop dat de medicijnen snel aanslaan! Had jullie oudste er ook last van? Kan het al zijn dat ik ongesteld ben? Heb 5 dagen gevloeid, daarna helemaal niks meer. Maar sinds gister weer bloed.
Ik heb er iets langer over gedaan. Heb net 2 keer geperst en toen was het klaar. Amper naweeen gelukkig. Je kunt tot 6 weken vloeien en als je weer meer gaat doen kan het vloeien meer worden. Was er ook bijna vanaf en toen kwam het weer. Drink nu vrouwenmantelthee.
Wow 2x persen! Ben wel benieuwd of je meiden of jongens hebt of beide Oké, wel irritant hoor. Denk je er vanaf te wezen.. pff die nasleep is wel lastig haha. Alhoewel ik dit x bijna zonder kleerscheuren er vanaf ben gekomen. Bij mijn oudste had ik een knip gehad, Auw!
Het ging mega snel. Dat bolle gevoel wat je de eerste week hebt van onderen heb ik helemaal niet gehad. Had ook maar een hechting voor de netheid en die zat van binnen. En het is een flinke baby. Bij de eerste ook een knip en een scheur en een fluxus. Bij de tweede een scheurtje. Ik heb nu twee meiden en een jongen. Dus van alles wat en een extra hihihih.
Ohh leuk merryl, heb ie idd van beide wat Klinklt als een droombevalling Hoe oud zijn je meiden? Pfff hier een jochie die om de 2 uur kwam..
Nou ja droom bevalling niet echt. Weeenstorm in de auto was geen succes. Snel is niet altijd fijn. Was ook een flinke baby. De meiden zijn 4 en 3 weken. Mijn zoontje is 2,5. Doe het om en om hihihi. Kleine heeft de hele nacht geslapen. Heerlijk.
Bademarie: hoe is het nu met de reflux? Mijn zoon had het ook heel erg. Huilde veel en was moeilijk troostbaar. Hij heeft ook ruim een half jaar medicatie gebruikt en Friso Comfort gedronken. Merryl: een kleuter, peuter en een baby; respect voor jou Een weeenstorm klinkt niet prettig inderdaad. Hoe groot was de baby? Hier een keizersnee. Eerst 68 uur met gebroken vliezen gelopen, toen uiteindelijk ingeleid omdat de weeën niet vanzelf kwamen. Na 6 uur weeën daalde de hartslag van M. te veel en kwam het niet meer goed omhoog. Een spoedkeizersnee dus. Gelukkig is M. daar goed uitgekomen, dat is het belangrijkste. Het herstel gaat ook met mij goed, al is het soms lastig met een peuter erbij die ik niet mag tillen. Ik ervaar M. als een makkelijkere baby dan mijn zoon was. Ze huilt weinig en als ze wel huilt is ze makkelijk te troosten. Krampjes lijken wel wat erger te worden de laatste dagen, icm wat milde reflux klachten. Ze krijgt om 8, 11, 14, 17, 23 en 3 (fles)voeding en na het knuffelen gaat ze naar bed. Na de eerste voeding van 8 uur slaapt ze meestal weinig en dan haal ik haar weer uit bed en slaapt ze soms nog even in mijn armen, de slaapjes daarna gaan meestal wat beter. De avonden is ze vaak wel wat onrustig; veel rekken en strekken en windjes laten. Na 23:00 valt ze als een blok in slaap en dan horen we haar rond 03:00 vaak weer en krijgt ze een voeding. Daarna slaapt ze snel weer in al kreunt ze dan wel veel. Een beetje jammer is dat zoonlief zo vroeg wakker is. Vaak rond 06:00. Gisterenochtend was het 04:15 toen hij dacht dat het ochtend was: wilde slaapzak uit en bobo (= broodje) eten..... Ik lees dat jouw dochter ook vroeg wakker was BabyR? Lastig soms hè?
Peppers balen dat het niet vanzelf op gang kwam. Een keizersnee is dan als het niet goed gaat met de kleine wel zo fijn. Daar gaat het natuurlijk om. Dank je, maar moet zeggen dat het niet mega zwaar is. Verschil van 2 naar 3 is niet groot en de kleine draait zo mee. Dat zijn vroege tijden. Kindjes slapen tot zeker 8 uur en uk ook. Dan begint de honger. Voed tijden zijn ongeveer 8-11-15-19-23-4. Ik wil 12 uur vermijden ivm de school tijden.
Heerlijk, slapen tot 08:00! Dat is hier lang geleden! Jij zit dus al op 6 voedingen zie ik Merryl. Hier nog 7 x 120/4. Geven jullie trouwens flesvoeding of borstvoeding? Ik dus fles ivm medicatie. M. drinkt haar flessen prima maar hikt wel veel erna en er komt nog regelmatig e.e.a. naar boven. Nog even niet ophogen dus maar.