Peppers, oh klinkt best als een heftige bevalling. Lastig dan dat je niet zoveel kan tllen, vooral niet omdat je nog een kleintje rond hebt lopen.. Ja klopt mijn dochter word nu ook vaak weer wakker in de nacht. Heeft ze altijd al gehad helaas. Zo inene gaat t weer een poosje goed en dan inene weer niet.. En uitgerekend nu we er al 2x uit moeten voor de baby, komt zj daar tussen ook nog eens even. Pff vermoeiend hoor! Geef je al wat tegen de krampjes? Slaapt de kleine ook overag in zn bedje? Ik wil dat hier eigenlijk ook maar meneer denkt daar anders over. Wordt al na 10 min wakker als ie in zn egen bedje ligt (overdag) T is vreseljk verkouden, echt zo sneu! Gisteravond voor t eerst echt huiluurtje gehad, nja maak er maar 2 uurtjes van haha. Ben even met hem gaan wandelen buiten, daar werd ie wel rustig van
Het zijn inderdaad van die periodes hè, dat ze s'nachts wakker worden. En het komt nooit uit helaas Hier hebben we dus vooral een hele vroege vogel. Zo klein en dan al verkouden. Zielig hoor! Ik leg M. na elke voeding in haar bedje. De ene keer gaat dat goed, de andere keer niet. Als ik een paar keer heen en weer ben gelopen en ze gaat toch steeds weer huilen dan haal ik haar eruit en neem ik haar bij me of leg ik haar in een hangmatje in de box. Als de krampjes een beetje over zijn zal het vanzelf wel beter gaan in haar bedje denk ik. Ik gebruik trouwens infacol tegen de krampjes. Huiluurtjes zijn vaak in de avond hè! Wel even pittig dan. Hier valt het nog mee. M. ligt in de avond wel vaak behoorlijk te krampen maar als we haar vasthouden laat ze zich wel troosten. Waar slapen jullie kids overdag en 's nachts?
Hoi meiden, allereerst allemaal nog van harte gefeliciteerd Ons meisje, ja idd erg sneu de reflux.. Ze heeft de ranitadine hoge dosis van de kinderarts in zh gekregen, maar de cb arts vertrouwde het niet en we moesten weer naar de huisarts.. Die wist verder ook niet. Eer toe te voegen aan wat we al deden, behalve overstappen van de friso naar nutrilon, om de ontlasting harder te maken, ze had toen minimaal 7 diaree luiers inmiddels.. Het is nog niet dikker, ik vrees dat we eerdaags weer bij de arts zijn.. Pijn gaat wel iets beter, maar m'n instinct zegt gewoon dat dit het niet gaat worden.. De luiers blijven dun, iets vaster, ook begonnen met nutriton vandaag om maar in te dikken ook voor het spugen en hopen op dikkere ontlasting. Geloof me als ik het niet vertrouw gaan we gewoon Vh weekend al naar een arts toe hoor.. Nu is gewoon m'n instinct erg scherp, als het morgen niet beter gaat dan ga ik bellen. Poppers volgens mij hebben wij ooit pb gestuurd over iets medisch.. Kan dat kloppen? Hier ook trouwens infacol al 2 weken nu denk ik, geef jij t voor elke voeding of een aantal voedingen? Hier ook flesvoeding vanwege medische redenen van mijn kant. Merryl weeenstorm in de auto.. Vreselijk! Moet er niet aan denken.. Heftig hoor Vloeien jullie nog? Ik echt niet meer al paar dagen eigenlijk niet meer, en dan ervoor was het ook minimaal.. Blij toe.. Hebben jullie nog leuke plannen dit weekend Of allemaal nog druk met kraambezoek? X x
Peppers, hier slaapt hij voornamelijk in de box. Voor de nacht gaat hij zn bedje in. Overdag lijkt ie wel niet naar zn eigen bedje te willen. Hoe zou dat komen? Misschien te stil? Brademarie, ik dacht dat t vloeien gestopt was, maar het is er weer. Of het is ongesteldheis? Kan dat al zo snel? Wij krijgen morgen weer kraamvisite. Ben t al wel zat haha. Straks naar mn schoonouders, bbqen.
En m'n voorgevoel was juist.. Situatie verslechterde eigenlijk alleen maar, ons meisje dronk amper meer vandaag, alleen maar slapen en slap.. Tijdens de autorit kwam er veel slijm omhoog en stikte ze bijna, manlief heeft de auto op de vluchtstrook gezet, ik ben er uitgesprongen en de kleine meid uit maxi Cosi getrokken en op haar zij het slijm verwijderd,, wat een drama,, op de seh belandt en nu is ze ter observatie opgenomen en ligt aan de monitor.. zijn net thuis.. Proberen een beetje te slapen om morgenvroeg weer naar ons meisje te gaan in het zh.. Vertrouw op jullie moeder instinct!!
Jeetje brademarie, sterkte! En beterschap voor je meisje! Hoop dat het allemaal meevalt.. heb je een beetje kunnen slapen?
Hallo allemaal! Hier nog een juli-mama! Allereerst iedereen nog gefeliciteerd met jullie kleintjes! En Brademarie, heel veel sterkte met de kleine! Mijn zoontje L. is op 1 juli geboren! De bevalling zelf vond ik verschrikkelijk! Mijn vliezen braken van zaterdag op zondag maar zette niet door, toen die maandag om 04.00 begonnen mijn weeën maar het zette niet door, om de 7/8 minuten. 's Middags moest ik sowieso voor controle naar zkh waar ze ook plots besloten om me maar aan te sluiten aan de opwekkers terwijl ik eigenlijk de dag erna pas ingeleid zou worden maargoed.. Ik lag toen ook binnen een kwartiertje in een vreselijke weeënstorm en anderhalf uur later zat ik op volledige ontsluiting Had al een poosje het gevoel dat er iets uitkwam maar aldus die vk moest ik poepen want ik kon echt nog geen volledige ontsluiting hebben. Heb tegen dat mens geschreeuwd dat ik echt niet via mijn voorkant moest poepen hahaha! Maargoed, zij dus checken en zag haar gezicht betrekken want ja hoor, het hoofdje lag al voor de uitgang... Toch nog een uur geperst, knip gekregen en daar was hij! Wat een ervaring zeg! En hebben jullie dat ook, dat je alles eigenlijk zo weer vergeten was, wat pijn betreft? Hier gaat het momenteel eigenlijk heel goed! L. komt op dit moment netjes op de 3 uur, soms zit er langer tussen. Ik geef trouwens volledig borstvoeding op verzoek.. De krampjes lijken hier nu onder controle, jeej! Hier had hij vooral 's nachts/'s morgens last van en nu krijgt hij bij de laatste voeding infacol en 10/20 ml venkelthee. Ben ik heel tevreden over want de krampjes zijn echt weg! De kleine man begint sinds een weekje ook met lachen, zo leuk! Hij heeft wel veel last van slijm maar daar krijgt hij nu iets voor dus hopelijk is dat snel over Ik vloei nog steeds helaas. Waarschijnlijk veel te druk al vanaf het begin waardoor het langer duurt... Mijn man heeft namelijk zijn enkelbanden gescheurd toen L. 3 weekjes oud was waardoor ik nu alles zo ongeveer alleen moet doen + ook nog manlief verzorgen Doordat ik zo weinig rust had gehad, de kraamweek en de week daarna waren namelijk ook superdruk door visite, faalde mijn lichaam afgelopen week nogal. Viel meerdere keren per dag bijna flauw, voelde me ziek en zwak. Dus nu aan een middeltje om mijn ijzerpijl op te krikken en ik heb verplichte rust om mijn lichaam ook even de tijd te geven om te genezen. L. heeft er natuurlijk niks aan als zijn mama straks lichamelijk instort, al voel ik me mentaal gelukkig wel heel goed! Zo, volgens mij ben ik nu wel redelijk bij met wat jullie al besproken hebben! Ik draai me nog een keertje om want de voeding zit er hier weer op en meneertje ligt weer in de wieg!
Brademarie: heftig hoor, je dochter in het ziekenhuis! Enig idee wat het kan zijn of is het de reflux die zo heftig is? Veel sterkte! Ik kan me niet herinneren dat we eerder contact hadden via pb trouwens Kiraa: ook een heftige bevalling zeg! Fijn dat de krampjes onder controle zijn. Ik twijfel of ik Johannes broodpitmeel door de voeding zal doen. M. Hikt en slikt veel en het ruikt ook steeds zuurder. Ik weet niet goed of ik het nog acceptabel vind...
Hier nog een juli mama Onze dochter is op 10 juli geboren. Onze eerste dus rerg spannend allemaal maar moet zeggen dat het heel goed gaat. Ons meisje was erg klein na ruim 41wkn zwangerschap 2650 gram en we moesten na de bevalling 2dagen in het zh blijven voor controle gelukkig alles goed en mochten we dus snel naar huis. Moesten haar wel om de 3 uur wakker maken voor de voeding, nu mag ze ondertussen lekker door slapen en de nachten slaapt ze goed soms 8 uur soms 5 uur overdag komt ze wel om de 3 uur
Kiraa welkom! Wat fijn dat de krampjes onder controle zijn zeg. En wat een timing van je man zn enkelbanden, zal je net zien he. Is L jullie eerste? Hoop dat de pillen zn werk een beetje doen en je je snel wat beter gaat voelen. Peppers, ik heb geen verstand van jbpm, kan dat al op deze leeftijd? Braderemarie, hoe is het nu met je meisje? Summerbloom, welkom! Jeetje dat is idd klein, vooral voor zon zwdchapsduur! En wat heerlijk dat ze de nachten al doorslaapt! Wat is je geheim hihi Hier gaat alles goed. Morgen vriend weer te werk, dus zal me benieuwen hoe de dag gaat. Komt vast goed
Goedemorgen dames! Het weekend is weer voorbij. Nog leuke dingen gedaan? Wij wat visite gehad en lekker in het bos gewandeld. Ben benieuwd hoe het nu met je dochter is Brademarie! Summerbloom: ik zie in je onderschrift dat je ook IVF hebt gedaan. Hier ook twee IVF kindertjes: zoon is van eerste IVF poging, dochter is van een cryo. BabyR: ben benieuwd hoe je eerste dag alleen bevalt! Slaap je dochter nog s'middags? Hier toch maar met jbpm begonnen. Hoop dat het de krampjes niet verergert en dat het helpt om de voeding wat rustiger in haar maagje te houden. M. Is bijna 6 weken! Op naar haar eerste lachje!
Peppers, ja mijn dochter slaapt nog s'middags, gelukkig Wij hebben een bbw gehad afgelopen weekend en kraamvisite. Ben t nu wel zat hoor al die visite haha Hoe gaat t met iedereen??
Hoe is het gegaan BabyR, de eerste dagen alleen met de kids? Fijn hè, als ze nog een middagdutje doen! Ik ben benieuwd hoe lang nog. P. slaapt prima s'middags en is ook echt wel moet maar ik vraag me af of hij niet langer zou uitslapen als hij in de middag niet meer zou slapen. Zou ook wel fijn zijn. Aan de andere kant moet hij er doordeweeks ook bijtijds uit op de dagen dat hij naar het Kdv gaat. Gaan jullie kids naar een kdv? Hier gaan ze 2 dagen. M. vanaf eind sept alweer. Hier nog steeds in twijfel over de jbpm. De voeding wordt al snel te dik voor de speen die we gebruiken. Zou ik een andere speen moeten kopen. Het lijkt wel het spugen wat te verminderen maar ik het het idee dat ze wel weer meer krampjes heeft. lastig! Spugen jullie kindjes veel? Hier vaak direct na de voeding en dan een paar uur later weer. Ze heeft er dan ook echt last van, wordt wakker, ligt te kronkelen en moet huilen. Maar ze slaapt oha ook weer niet heel slecht dus dat maakt 'het probleem' weer minder groot. En ja hoor, ik heb vandaag een lach gekregen! Ze was klaarwakker, lag op het verschoningskussen en toen brak het door; de mooiste lach!
@babyr hoe zijn de dagen alleen gegaan? Ik vond het erg meevallen om heg alleen te doen @peppers ja klopt ons ivf wondertje heb nog 2 cryos over hoop dat daar nog een brusje bij zit. Is je dochter een cryo uit de 1e punctie? @visite vind ik nog steeds wel gezellig maar plan maar 2 of 3 visites in de week Hoe bevalt jbpm? Hier een gulzige drinker maar ontlasting wil ook niet altijd even goed dus weet niet of ik daar aan moet beginnen
Wauw peppers wat leuk de 1e lach!! De eerste dagen zijn prima gegaan, al was mijn dochter vandaag stront vervelend. Gaat hopelijk morgen beter haha. Jbpm heb ik geen verstand van, dus kan je mijn menig niet geven. Summerbloom, dagen zijn goed gegaan..viel mij ook reuze mee! Morgen gaat mn moeder op T passen en ga ik wat leuks doen met mijn dochter, even quality time met haar. Heb er wel zin in!
Summerbloom: dochter is inderdaad een cryo van de 1e punctie. Een soort tweeling dus, met twee jaar ertussen. Ik was 1 dag voor de verjaardag van mijn zoon uitgerekend dus het had niet veel gescheeld of ze waren ook nog op dezelfde dag jarig. We zijn in ieder geval erg gelukkig met wat de medische molen ons heeft gebracht. Eerste verse terugplaatsing was raak en ook de eerste cryo. Dat na 4 jaar en 7 iui's. Jbpm gaat redelijk. Spugen is echt minder, maar wel krampjes. Alleen lastig om te zeggen of dat echt van de jbpm komt. Ze had al krampjes en rond 6 weken is dat op het hoogtepunt volgens mij. Even aankijken dus maar. Zou komende tijd minder moeten worden. Ik ben gisteren ook even alleen met mijn zoon op pad geweest. Papa werkte thuis en M. lag lekker te slapen dus met zoon naar de kinderboerderij geweest. Was echt even leuk, en lang geleden omdat ik met het herstel van de keizersnee zat. Is nu 6 weken geleden dus ik mag weer meer, hoera! Ik ga vanmiddag zoonlief ook van het kdv halen. De laatste twee weken wil hij niet mee naar huis en maakt hij het nodige drama dus ik ben benieuwd. Papa heeft het de afgelopen weken steeds gedaan en die heeft het wel even gehad. Ik kan hem nu eindelijk ook wat meer ontlasten met zoonlief. Zou het nog drukker worden hier?
@babyr hoe was je dag met je dochter? en je zoontje het naar zijn zin gehad bij je moeder? @peppers wow heel speciaal idd een soort tweeling en nog bijna op dezelfde dag jarig ook! hoop dat ik ook zoveel geluk mag hebben en ook al een lekker dagje met je 1e gehad fijn dat dat lekker kan dan wij hebben gisteravond ons meisje voor het eerst weggebracht naar mijn ouders we hadden een bruiloft is heel goed gegaan maar was wel blij om haar weer te zien toch vreemd om zonder haar weg te zijn en sinds 3 dagen geven we haar 120cc in de fles, de laatste fles om 12 uur en ze slaapt snachts 8 uur door echt heerlijk
Hoi allemaal hier ook een juli mama! Mijn zoontje is op 23 juli geboren. Wel door middel een inleiding want het zh vermoeden zwangerschapsvergiftiging. Wel leuk om moeders te spreken met ongeveer kinderen van dezelfde leeftijd. Groetjes jessica
Welkom Jessica leuk dat je ook mee komt kletsen is dit je eerste kindje? Hoeveel weken was je zwanger met de inleiding en begon het wel een beetje vlot daarna?
Ik wil ook wel mee kletsen als dat mag! Ik ben 17 juli bevallen van onze tweede dochter! Vond het best zwaar van 1 naar 2 kinderen, vooral ook omdat onze dochter heel veel last had van kramp'jes' de eerste weken. We waren 's nachts urenlang bezig. Gelukkig gaat het nu steeds beter. Wel is ze een stuk pittiger dan mijn eerste dochter. Maar ik begin steeds meer mijn draai te vinden. De borstvoeding liep gelukkig vanaf het begin goed, al had ik de eerste dagen last van overproductie. Bij mijn eerste dochter kon ik helaas geen borstvoeding geven. Geven jullie borstvoeding?