Welkom Jessica en babystew! Babystew, leuk ook een oktober kindje, hier ook! Zie dat ze wel te vroeg geboren is, heftig denk? Wat vervelend van de krampjes van je jongste, gaat nu dus beter? Hier geen bv, wel geprobeerd, vlakke tepels helaas. Heb wel gekolfd 3 weken, maar was alleen maar bezif met kolven en voeden, had heen tijd meer voor de kids zowat.. Hoe gaat t met de rest? Hier gaat t allemaal goed. Hij is nu klaar wakker en ik wil eigenlijk naar bed haha.. Slapen jullie kleintjes al 'door'? Hier nier hoor
Summerbloom: wauw, een doorslaper. Wat heerlijk nu al! Hier nog gewoon s'nachts een fles, tussen 3:00 en 4:00. Ik moet wel zeggen dat ik minder moeite heb om zo 's nachts in actie te komen dan destijds met mijn zoon. Ik maakt het mezelf ook wel makkelijk: thermoskan water en voeding staat boven dus maak ik in de slaapkamer klaar en de fles geef ik daar dan ook. Binnen een half uur lig ik dan weer in bed. Vaak is M. wel wat onrustig na die fles in de zin van kronkelen en kreunen. M. is steeds wat vaker echt wakker. Werd ook wel tijd want ze sliep echt ontzettend veel. Ze slaapt overdag o.h.a. Wel heel goed in haar eigen bedje. Alleen na de fles van 19:00 heeft ze echt een huiluurtje momenteel. Ik kwam er deze week achter dat M. al maat 62 heeft! Ik vond dat al erg groot! De puckababy waar ze in sliep doe ik ook maar weg want daar ligt ze zo'n beetje klem in... Wat gaat dat toch weer snel! Hoe is het bij jullie met de zwangerschapskilo's? Hier zitten er helaas nog 10 kilo teveel aan. Bij mijn zoontje was het veel minder en was ik het zo kwijt. Nu ben ik toch wel echt aan het lijnen. Ik wil mijn kleren weer passen! Babystew: pittig die nachten, als je zo bezig bent met de krampjes. Na 6 weken zou het langzaam minder moeten worden. Op wat voor manier is ze verder pittiger dan je andere dochter? Hier is het tot nu toe andersom: M. is makkelijker dan mijn zoon destijds. Lijkt me best lastig als het andersom is zoals bij jou. Je hebt er inmiddels al een rondlopen. Hoe oud is je andere dochter?
Hoi! Leuk om te zien dat er een na-de-bevalling topic is van juli/augustus mama's! Ikzelf ben 5 juli bevallen van onze zoon. Ook middels een inleiding op 39 weken en 4 dagen. Te hoge bloeddruk helaas. Was een erg heftige bevalling (Bijna 2,5 uur persen, placenta op de OK verwijderd en een fluxus gehad, 2,6 liter bloed verloren) Maar ik droom nu alweer over mijn volgende zwangerschap/kindje Ik mis het zwanger zijn stiekem best wel. Ik had dan wel een hele fijne zwangerschap met weinig kwaaltjes en ik genoot er vollop van. Hebben meer dames dit? Moet er wel bij zeggen dat ik lichamelijk nog niet helemaal ben aangesterkt. Mijn energie is op dit moment echt 0,0... Onze knul is een behoorlijke druktemaker, en sinds een paar dagen zijn we hem bij elk slaapje gaan inbakeren en volgen we het systeem van Ria Blom. Moet zeggen dat het nu wel een stuk beter gaat. Het 30 minuten laten huilen laat ik maar achterwege, want dat vind ik wel érg lang...
Hier nog een Juli mama! Onze dochter is 31 Juli geboren, het lijkt me leuk om hier ervaringen te delen! Ik zal nu eerst alles even lezen zodat ik weet waar jullie zoal over praten.. Het is al laat zoals jullie zien, maar dochterlief wil niet slapen...
Hoi ellebel! Leuk dat je mee komt kletsen Hier de kleine man z'n flesje gegeven. Ik denk dat hij opzich de nachtfles wel kan overslaan, aangezien de laatste fles om 19.15 was vandaag. Dus al erg lange tijd er tussen! Maar we voeden vrijwel op verzoek dus ja wilde hem niet wakker maken rond 23.00 voor de laatste fles dus dan sta ik s'nachts maar gewoon op! Hoe vaak komt jullie kleintje s'nachts voor voeding? En voeden jullie ook op verzoek? Of hou je een strikt schema aan? Zo. Nu even laten boeren en dan gaan we weer slapen! Weltrusten
Hallo allemaal! Hier nog een juli mama. Ik ben op 1 juli bevallen van mijn dochter. Ze was 3 weken te vroeg, maar toch nog een flinke meid 3530gr en 51 cm. Ze is mijn eerste kindje. Met 36w5 zijn mijn vliezen gebroken en met 37w ben ik ingeleid. De bevalling was pittig, maar ik ben behoorlijk goed hersteld. We hebben nog wel even in het ziekenhuis gelegen, omdat de kleine meid geelzucht had en hier behoorlijk ziek van was. Ze was te zwak voor borstvoeding, dus in het begin steeds aangelegd, dan toch fles en kolven. Was behoorlijk zwaar. Op gegeven moment combi gaan voeden. Met 5 weken kreeg ze spruw en ging ze moeilijk poepen. Die spruw heeft 5 weken geduurd, tot ik afgelopen week eiste dat de ha iets ging doen. Nu heeft ze andere medicijnen en lijkt het weg te zijn. Tevens begonnen met probiotica en ze poept nu om de dag ivp 1x in de 3/4 dagen. Met 8 weken gestopt met bv en dus volledig over op fles. Ik heb helaas nog geen doorslaper... Zit hier nu wel precies in een sprongetje, dus is even pittig... Ik ga straks even alles bijlezen, maar eerst even bijslapen. Klein tukje doen...
Onze dochter komt meestal nog 1 keer 's nachts, wij voeden op verzoek, dus als ze doorslaapt is dat ook goed. (graag zelfs ) Onze dochter wordt nu in de gaten gehouden door de kinderarts omdat ze nog steeds geel is, we moeten nu al drie week elke maandag naar het ziekenhuis om bloed te prikken, en dan worden we 's middags gebeld hoe het er voor staat, ze bellen straks weer dus ik hoop dat het nu goed is! Ze had ook spruw, en is nog steeds een moeilijke poeper. Wij hadden eerst een medicijn gekregen van de huisarts voor de spruw maar dat werkte helemaal niet, ik moest vier keer per dag haar mondje er mee insmeren maar er gebeurde helemaal niks. Nu hebben we gentiaan violet, dat werkt heel goed, binnen 2 dagen was ze er af! Enige nadeel is dat ze er een paars mondje van krijgen maar bij mijn dochter viel het mee, ik heb voordat ik het in haar mondje deed vaseline om haar mondje gedaan. Ze ligt nu lekker te slapen dus ik ga gauw even het huis door met een poetsdoek...
Ik heb 3x een Nystatine kuur moeten geven en nog was het niet helemaal weg. Nu heb ik een kuur die haar gehele systeem behandelt en na 1 dag was het weg (moet het 7 dagen geven)! Verder werkt die probiotica super mbt ontlasting. Misschien iets voor jouw dochter? Het heet Orthiflor start. Vanochtend was weer een drama om haar te laten slapen, terwijl ze echt moe was. 09.15 op bed en 10.15 nog af en aan wakker. Toen heb ik haar op haar buik gelegd en ze slaapt nu nog! Blijkbaar is ze ineens een buikslaper geworden?!? Ben benieuwd of het vanmiddag ook werkt.
Ik heb ook Nystatine gehad, maar er gebeurde helemaal niks. Nu twee dagen gentiaan violet en het is weg! Haar ontlasting gaat nu ook veel beter, we hebben andere voeding en dat werkt heel goed! Afgelopen maandag zijn we weer wezen bloedprikken en de waardes waren weer gedaald maar nog niet genoeg, dus volgende week woensdag moeten we weer. Zo zielig dat bloedprikken.. maar wat moet dat moet. En hoe is het afgelopen met het buikslapen? Slaap ze nu lekkerder?
@Ellebel Ahh ja, bloedprikken lijkt me inderdaad sneu voor zo'n kleintje. Maar het is voor een goed doel. In het begin dacht ik ook dat J spruw had. Bleek gewoon melkaanslag op zijn gehemelte te zijn Ziet ze nu nog steeds geel? @Mar Hoe gaat het nu met buikslapen? Was het toeval of slaapt ze nu nog steeds het liefst op haar buikje? Hier gaat alles wel z'n gangetje. Ik wil alleen ontzettend graag verhuizen want ik word letterlijk gek hier in dit kleine appartementje. Ben heel bang om J wakker te maken, dus ik loop de godganse dag op eieren. Heel vervelend want ik kom daardoor aan niets toe... Het bakeren heeft gelukkig goed geholpen. Hij slaapt nu meestal meteen in. Soms heeft hij 5 a 10 minuutjes nodig om zichzelf in slaap te huilen. Voorheen duurde dat soms wel ruim 30 minuten, dus dat is al een heel verschil. Ik zie nu ook echt dat hij vollop aan het ontwikkelen is. Nog even en hij kan bewust speelgoed vastpakken. Hij slaat er nu voornamelijk nog tegen aan, of benaderd het met zijn vuistje. Hij heeft nu maat 62/68 en ik wil graag alvast herfst/winter inkopen doen, maar ik heb geen idee waar ik verstandig aan zal doen. Maat 68 is momenteel nog wel te groot voor hem, maar wie weet hoe lang hij die maat zou houden. Welke maat zouden jullie kopen?
Hallo meiden, hier nog een augustus mama. Op 27 augustus ben ik bevallen van mijn eerste zoontje Jens. Tot op heden zijn we heerlijk aan het genieten maar omdat alle begin moeilijk is lijkt het me leuk om ervaringen uit te wisselen. Sinds een week krijgt Jens kunstvoeding. De eerste 3 weken heeft hij borstvoeding gekregen, maar omdat aanleggen niet lukte ivm vlakke tepels en een tepelhoedje zoveel gedoe was, heb ik al die tijd gekolft. Omdat ik daar niet heel concequent in was (door visite een keer overslaan etc) liep mijn productie snel terug en omdat mijn vriend afgelopen week weer is gaan werken heb ik besloten er mee te stoppen. Ik merk dat dit me toch wel heel veel rust geeft. Op advies van het bureau geven we nu 6 voedingen (iedere 4 uur) ipv op verzoek voorheen. Tot op heden gaat dit goed. J komt nu 1 keer snachts wat goed vol te houden is. Ik ga even terug lezen in dit topic om te zien waar jullie het allemaal al over hebben gehad. x
Baby ik lees dat jij precies hetzelfde hebt gehad voor wat betreft de borstvoedingen vlakke tepels. Hoe balen ik het ook vvind dat ik er nu helemaal nee gestopt ben, ik ben blij dat ik mn mannetje op deze manier toch nog 3 weken borstvoeding heb kunnen geven. Al dan niet in een flesje...
Hier ook borstvoeding geprobeerd maar had geen productie. Denk dat dat voornamelijk kwam door alle moeilijkheden tijdens de bevalling. Vond het ook zeker jammer, maar ik wilde ook niet te lang blijven klungelen en hem honger laten lijden. Ze zeggen wel dat baby's reserves hebben maar waar ligt de grens... Voor mij was de keuze toch wel vrij snel gemaakt, hoe jammer ik dat ook vond. Uiteindelijk kwam het na een week wél op gang en kreeg ik een fikse borstontsteking Ik durfde niet opnieuw borstvoeding te proberen dus ben bij flesvoeding gebleven. Hier heeft J. volgens mij een sprongetje. Is erg hangerig en huilerig, en slaapt steeds tussen de voeding door maar een krap uurtje om vervolgens niet willen ophouden met huilen totdat hij weer de fles krijgt. Vermoeiend Maar goed, het is wel fantastisch om te zien dat hij met sprongen vooruit gaat en al begint te 'brabbelen' en speeltjes pakken.
@Shendari: nee ze ziet eigenlijk niet meer geel, maar haar waardes zijn nog steeds niet goed. Aankomende woensdag moeten we weer bloedprikken en naar de kinderarts. Misschien dat het dan echt over is. Ik heb onze dochter geen borstvoeding gegeven. In eerste instantie wou ik dat wel, maar ik ben de laatste anderhalf maand van mijn zwangerschap heel ziek geweest. Ik had een verwaarloosde blaasontsteking die door was gegaan naar mijn nieren en uiteindelijk had ik een bloedvergiftiging. Het was allemaal heel spannend omdat baby's regelmatig overlijden als de moeder bloedvergiftiging heeft, of de moeder overlijdt. Dit had ik allemaal niet zo door toen ik ziek was, maar achteraf is het wel heel heftig geweest. Door die ziekte was mijn conditie en energie echt nihil. Na een korte maar hele pijnlijke en heftige bevalling zag ik het niet zitten om borstvoeding te geven, en vond ik het fijner als mijn man ook voedingen kon doen, vooral 's nachts. Mijn herstel ging overigens super snel, ben nu weer aan het werk, sport weer 2 keer in de week en voel me super! Hoe is jullie zwangerschap verlopen? En jullie herstel? Wel een beetje een lang verhaal geworden, maar dan weten jullie een beetje mijn verhaal..
Sorry meiden, was even erg chaostisch de afgelopen dagen (eigenlijk 2,5 week). Weet niet of het een sprongetje is (lijkt me erg lang), maar precies hetzelfde verhaal als jouw zoontje Shendari! Ze sliep altijd van voeding naar voeding (max een uur wakker) en nu na een uur huilen 'wakker', ogen dicht, speentje niet. Uiteindelijk haal ik haar dan uit de wieg en dan wordt ze hysterisch! Heb het gefilmd. Ze is ook bijna ontroostbaar. Wanhopig en onzeker word ik ervan! De nachten aan gelukkig goed. Ze slaapt trouwens nogsteeds op haar buik. Ben blij dat ik dat toen geprobeerd heb! Wat bv betreft: Elin is 3 weken te vroeg geboren en we moesten 6 dagen in het ziekenhuis blijven ivm geelzucht. Ze werd daar erg zwak van en kon niet aan de borst drinken. Ik moest dus de fles geven en ik ging ook kolven. Eenmaal thuis legde ik haar eerst aan de borst, vervolgens aanvullen met fles en dan kolven. Ik was gesloopt! Mijn productie was ook heel wisselend: ene keer goed, andere keer te weinig. Heb toen besloten om alleen 's ochtends en 's avonds de borst te geven en de rest alleen kv. Met 5 weken kreeg ze spruw en toen ze het voor de 3e keer kreeg ben ik gestopt met bv, omdat ik niet het risico wilde nemen haar te besmetten. Ik gaf nog maar zo weinig bv. Uiteindelijk dus met 8 weken volledig kv. Heb het er erg moeilijk mee gehad, maar het is niet anders. Ik ben snel hersteld van de bevalling. Liep al snel goed rond en pijn viel ook erg mee. Ik hoef 1 februari pas weer te werken, dus ik geniet er nog even lekker van! Slapen jullie kindjes eigenlijk door? Hier niet hoor... Komt 's nachts nog 1x. Denk niet dat het ooit gaat gebeuren, haha.
Hee meiden! Ik zie dat het drukker is geworden, gezellig! Ik heb een tijdje geen tijd gehad omdat onze kleine man in het ziekenhuis ligt met hersenvliesontsteking. Het was echt kantje boord maar nu gaat het de goede kant op. Ik probeer bij te lezen en zodra ik wat meer tijd heb kom ik weer reageren!
Onze dochter slaapt ook nog niet door hoor, hoeft ook niet van mij, ik vind die nachten wel knus met z'n drieën! Maar eens een hele nacht doorslapen lijkt me ook heerlijk! Het komt vanzelf, ik maak me er niet druk om. @Mar30: Doe je haar dan ook 's nachts op haar buik? Lijkt me wel eng?
Heftig BabyR! Gelukkig gaat het nu beter. Hopelijk mag hij snel naar huis! Ja ze slaapt 's nachts ook op haar buik. Ze draait haar hoofd heel goed, anders zou ik het niet doen hoor. Ze draait haar hoofd van links naar rechts met speen in haar mond haha! En fijn dat ik niet de enig ben met een baby die niet doorslaapt. Om mij heen slapen bijna alle baby's al door. Ik vind het ook niet erg hoor. Ik vind het irritanter om steeds die speen er weer in te doen! Ze heeft nu wel haar duim ontdekt, dus hopelijk gaat ze die vaker gebruiken als ze haar speen kwijt is. Ik ben vanochtend naar ha geweest. Ze na 45 min. werd weer hysterisch wakker van haar ochtendslaapje. Ontroostbaar en duidelijk pijn. Wilde even laten checken of ze misschien last van haar oren had. Alles was goed gelukkig. Ha gaf aan dat het was van de medicijnen komt die ze voor de spruw kreeg. Die waren best zwaar en behoorlijk wat bijwerkingen. Ben ik nu een week mee gestopt, dus zou binnenkort wel klaar moeten zijn. Dus afwachten maar.... Ik voel me daar dan echt zo'n 'nieuwe' moeder met haar bezorgdheid. Gelukkig is de ha heel fijn en stelt mij echt goed gerust door alles uit te leggen.
Jeetje meiden wat een enge berichten zeg. @Ellebel, wat heftig zeg van je bloedvergiftiging. En dat terwijl je op dat moment al in een achtbaan zit rond je bevalling. Heb je het voor jezelf al wel helemaal kunnen afsluiten of denk je er nog regelmatig aan? Werk je trouwens voor jezelf omdat je zegt dat je nu al weer aan het werk bent. Ikzelf kijk positief terug op mijn bevalling. Ja het was heftig en heel pijnlijk (ondanks de ruggenprik die na 4 uur weggezakt was) maar het is het helemaal waard geweest. Ik ben savonds om half 8 begonnen met timen omdat mijn harde buiken toen wat vervelend aan begonnen te voelen en ze regelmatig bleven komen. Half 12 waren we in het ziekenhuis, half 1 kreeg ik mijn ruggenprik (ik had een medische indicatie vanwege mijn overgewicht en het protocol in mijn ziekenhuis is dat je dan bij het begin van de bevalling een ruggenprik krijgt. ) Half 4 hebben ze mijn vliezen gebroken en kort daarna was de ruggenprik dus weggezakt en begon ik de weeen weer te voelen. om 7 uur zat ik op 8 cm ontsluiting en een kwartier later kreeg ik ineens hele hevige persdrang. Ik mocht hier nog niet aan toegeven want nog steeds zat ik op 8 cm. Dit was echt een hel. Wat deed dat pijn. En ze bleven maar kort achter elkaar komen. Uiteindelijk zo'n 3 kwartier later mocht ik dan eindelijk gaan persen en na 13 min mocht ik Jens zelf aanpakken. Mijn herstel is ook heel snel gegaan. Ik heb nu af en toe nog wel last van mn heupen/ bekken, maar ik wandel regelmatig in de hoop dat dit dan vanzelf weg zal gaan. @shendari, mij vertelde ze in het ziekenhuis dat je kleintje de eerste 24 uur officieel nog niet hoeft te drinken omdat hij/zij nog genoeg reservers heeft. Die tijd kan je dus gebruiken om te wennen aan de borstvoeding. Die tijd is op zich ook nog wel te overzien voor jezelf om aan te klungelen met het aanleggen etc. Ik ben sochtends bevallen en savonds heeft de kraamhulp mijn vriend er al op uit gestuurd voor een tepelhoedje en een klein pakje kant en klare kunstvoeding omdat toen al duidelijk was dat het aanleggen bij mij niet ging lukken en om de kleine toch te stimuleren om het tepelhoedje te pakken. Maar al met al heb ik zo'n 3 dagen aangemoddert zo en heb ik toen besloten om te gaan kolven en via de fles de moedermelk te geven... @babyR, jeetje meis toch wat verschrikkelijk zeg dat je mannetje een hersenvliesontsteking heeft gehad. Hoe is dat zo gekomen? Kunnen ze al zeggen of hij hier iets aan over houdt? @Mar30, laat je niet ontmoedigen door de moeders om je heen die zeggen dat hun kindjes met 2 weken (bij wijze van) al nachten doorsliep. Dat is volgens mij meer uitzondering als de regel hoor. En geen één kindje is hetzelfde. Wat zielig dat je meisje zo'n pijn heeft. Kan je haar dan wel enigzins troosten of lukt dat zelfs niet? meiden ik heb eigenlijk even een vraag. Sinds een paar dagen hebben we eindelijk een beetje een ritme te pakken dat J om de 4 uur een fles krijgt. Tijden: 3 uur, 7 uur, 11 uur. Overdag en snachts. Dit gaat al een paar dagen super goed. Soms moeten we het heel even rekken maar ook dat gaat goed. Gisteren heeft J de laatste fles om 11 uur en vannacht kwam hij ineens om half 5!!! Daarna weer om 9 uur!!!! Kortom; de tijden die we dus eerst aanhielden zijn ineens veranderd. Hoe deden jullie dit? mijn vriend zei nl dat we misschien snachts de wekker moeten zetten, om ons toch strikt aan die tijden te kunnen houden. wat ik zelf heb gedaan is om 12 uur (dus na 3 uur) een iets kleiner flesje gegeven zodat hij waarschijnlijk eerder honger gaan krijgen vanmiddag. En dan de eerst volgende fles tussen 3 en half 4 te geven als hij nog niet eerder zelf komt. Zouden jullie het ook zo doen of toch gewoon 4 uur tussen laten ookal komt hij dan op hele andere tijden...?