**Juli/augustus 2014 mama's - deel 2**

Discussie in 'De mama's' gestart door Kinderwens87, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Alyssa, zou Yinthe niet toe zijn aan 1 slaapje per dag? Oja, dat zei je zelf al... Ik zou het eens proberen! Misschien nog wat schuiven met de tijd, bijvoorbeeld rond 12.00 naar bed ofzo?? Lastig he?

Ik ben trouwens een tijd terug met Ise in het ziekenhuis geweest en daar vertelden ze mij dat iedereen, ook hele kleine kindertjes een id moet hebben, dus niet alleen om te reizen, maar ook voor geneeskundige zorg. Dat was altijd al zo, maar daar werd niet zo strikt mee omgegaan en dat werd, in elk geval bij ons in het ziekenhuis, nu wel wat aangescherpt.

2. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier staat hoe het zit. Vanaf 14 jaar is een id-kaart of paspoort verplicht en daaronder alleen als je met ze op vakantie gaat naar het buitenland.

Paspoort of identiteitskaart voor kinderen | Paspoort en identificatie | Rijksoverheid.nl

Heb een afspraak bij de gemeente voor het aanvragen op 16 juli. Dan is het mooi op tijd klaar voor onze vakantie straks in augustus.

In het ziekenhuis hebben wij gewoon zo'n pas van het ziekenhuis zelf, daar staat zijn bsn nummer op en daarvoor deed ik identificeren met de zorgverzekeringspas...

3. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    En dus in de gezondheidszorg voor alle leeftijden:

"Patiënten moeten zich in ziekenhuizen en poliklinieken kunnen legitimeren met een geldig paspoort, Nederlandse identiteitskaart, Nederlands rijbewijs of Nederlands vreemdelingendocument. Dit moet ook bij andere zorgverleners, zoals bijvoorbeeld de huisarts, fysiotherapeut of verpleeghuis. Zorgverleners moeten namelijk kunnen vaststellen dat het BSN en de persoon bij elkaar horen. De identificatieplicht in de zorg geldt voor iedereen, dus ook voor minderjarigen jonger dan 14 jaar."

4. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oh, zie nu helemaal onderaan die pagina van de rijksoverheid, dat in de zorg iedereen zich moeten identificeren, dus ook kinderen onder de 14.....

Vind het zo'n geldklopperij zo'n paspoort voor zo'n kleine baby. iben je een paar jaar verder en dan staat er nog een baby foto van 11 maanden oud op zijn paspoort......lijkt dan toch helemaal niet meer hahaha..

5. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Linnel...zag het ja ;)

6. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Haha, we komen er wel uit ;)

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wie wil Charlotte er bij zetten? 28-7
    Zit op mijn werk

8. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Linnel: Ise - 21 Juli
    Corina: Yuri - 22 juli
    Blauwoogje: J. - 23 juli
    Alyssa: Yinthe - 26 Juli
    Roos: T. - 28 juli
    MvJ: Charlotte - 28 juli
    Mi: Levi - 4 augustus
    Sandra: Casper - 8 augustus
    Phillys: Mia - 13 augustus
    Tassie: L. - 18 augustus
    Pluisje: B. 21 - augustus
    Lalaura: Finn 27 augustus

9. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    met beide kinderen heb ik geen id kaart, ik vind het echt mega geld klopperij, naar het buitenland gaan we voorlopig toch niet, eerst zwemdiploma's halen.

Met de zorg, klopt het wel. maar ik had mijn uittreksel meegenomen van het gem huis. En blijkbaar accepteren ze die ook. Chalina is gewoon ingeschreven bij de tandarts.

Balen dat Yinthe nog steeds zo raar slaapt. sorry voor de typfout :p ken een Jinthe :p

Nog meer baby's die nog steeds 2 slaapjes hebben?
    Yuri wel en hard nodig, hij wordt er zelfs sikkeneurig van als ik hem niet in zijn bedje leg.

10. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja hoor, hier ook nog gewoon 2 slaapjes. Smorgens 2 tot 3 uurtjes en smiddag ook zo'n twee uurtjes en soms wat langer. Hij heeft het echt nog nodig hoor. Super chagarijnig en jengelig als ie te lang op is. En meteen stil als hij dan op bed gaat.

11. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hij slaapt nu ook nog steeds en is om 13.30 op bed gegaan hihi...

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja hier ook 2 slaapjes nog. Meestal tegen half 10 word hij lui en gaat dan vaak zelf al liggen in de box :D dus dan breng ik hem snel naar bed. En dan tegen 13:30 weer een dutje. Beide keren iets van 1,5 uur.

Hier zijn we ook nog aan het rommelen met naar bed gaan. Maar door de prikjes gister echt even erg. Hij was vanaf 17:30 om mijn nek gaan hangen en wilde tot 0:30 niet meer los. Brullen zodra ik hem iets verschoof. Hij had ook verhoging. Uiteindelijk gelukt om toen in bed te leggen zonder dat ie wakker werd maar 4:00 meldde hij zich weer. Mijn man is op de bank gaan liggen en Levi weer op me/naast me en tegen 5 uur viel hij weer in slaap tot half 7... Nu nog maar een beetje verhoging maar hij is weer vrolijk maar wel ontzettend knuffelig. Tis nu echt even mama's boy hahaha.

13. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Lalaura, wat veel tanden heeft 'ie al zeg!

Mi, wat een schattige foto van Levi op de fiets! Wat zielig dat hij zo van slag was na zijn prikjes :( Hopelijk gaat het nu weer wat beter! Vermoeiend lijkt me dat zeg!

Alyssa, 1 slaapje is dan wel te proberen als ze 's ochtends toch maar een half uurtje slaapt en moeilijk naar bed gaat! Wat een prachtige foto, klein boefje :D

Sandra, wauw wat is Casper al groot geworden zeg.. Lieve foto. Wat een slaapmuts, ongelofelijk!

Corina, nog even lekker genieten dus! Heerlijk als je vrij hebt en onbeperkt kan knuffelen met je kindjes :D.

Blauwoogje, hier alles goed met ons! Het eten gaat ineens een stuk beter maar dat gaat zo op en neer ;) Hoe is het met jullie? Zo te zien goed! Wat een grote knul is J. al, lekker ventje! Voel je je goed? Nog geen zwschaps kwaaltjes?

Morgen nog werken en dan heerlijk 3 weken vakantie.
    We gaan nergens heen want eindelijk is ons appartement verkocht!!!! :D:D:D

Hier een fotootje van op het kdv :)

Bijgevoegde bestanden:

14. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Gefeliciteerd!! op naar een ander huissie??

15. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd met de verkoop van jullie appartement! Nu kan de huizenjacht beginnen of hebben jullie al wat op het oog. Ik vond de bezichtigingen altijd het leukste deel haha... ;)

16. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Even ego, zou het dan echt in ronde 2 al raak zijn??😱

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,8 KB
      Weergaven:
      7
  17. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Nou ik zie in ieder geval één hele roze streep! maar moeten het er niet twee zijn onder elkaar?

18. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Hahahaha ja die staat er ook... Op de foto slecht zichtbaar, maar in het echt wel degelijk... Mog wel heel licht, maar donkerder dan een tuurtest

19. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    wat fijn zeg! zou het e ht zo zijn?? morgen nog een keer!! gaan we goed turen!! help het je hopen, zó leuk!

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik zie een lichte streep!!! Spannend meid! Over twee dagen weer testen. Hoever zit je nu dpo?

Hier met de schrik vrij gekomen. Was Levi aan het klaar maken voor bed (washandje over zijn toet, tandjes poetsen, schone luier...) maar de zak zat vol. Dus ik knoop hem ff dicht (staat naast de commode) en ik slinger hem min of meer de overloop op en in die periode draait Levi zich ineens om en rolt zo van de commode! Ik kon hem net aan een arm grijpen waardoor hij zachtjes op de grond belandde. Pfffff hij huilde even van schrik maar na twee seconden ging hij weer vrolijk liggen kletsen. Maar ik moest echt ff bijkomen. Kon wel janken. Hart in mn keel en kan nu alleen maar denken aan wat er allemaal fout had kunnen gaan. Jakkes.

Heb er even buikpijn van.

Deel Deze Pagina